Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Vots totals: 41
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/04/2011 14:42

Després de llegir l'article, afegeixo enquesta:


http://www.lavanguardia.es/participacio ... pular.html

Consulta popular

Participación | 12/04/2011 - 08:40h

JORDI MIRÓ
Barcelona

En el capítol d’avui ens hem apropat de nou al pou que hi ha a Provença amb Enric Granados. Com us vàrem dir en un altre capítol, aquest pou té unes característiques diferents dels altres.

Com ja veureu en el vídeo, hi ha novetats: El pou és molt més petit que els que hem vist fins ara i s’ha fet servir una maquinària diferent a l’habitual.

Normalment pretenem no escriure el mateix que mostra el vídeo, és la manera de no repetir el que ja esteu veient, però aquest cop ho farem ben diferent. Les línies que llegireu avui no tenen gairebé res a veure amb el què us mostrarem en el vídeo.

El 10 d’abril va ser el dia de la consulta popular per a la independència de Catalunya. Hem pensat que podríem trobar algun punt d’unió entre aquesta consulta i les obres de l’AVE. Ens agradaria que aprofitéssiu aquest vídeoblog perquè doneu la vostra opinió. El convertim en una mena de consulta perquè digueu si encara esteu d’acord amb les obres de l’Ave, no tant pel què fa al trasbals que dóna a la ciutat, sinó per saber si esteu d’acord en què es facin i per on es fan.

Sempre s’ha demanat una consulta popular perquè la gent digui si estava d’acord amb les obres, però mai s’ha fet, de manera que animo a tots els que veieu aquest apartat a què expresseu la vostra opinió. Evidentment es tracta d’una consulta no vinculant. Es digui el que es digui, això no canviarà res, però almenys sabrem què penseu.

En un moment de retallades en la Sanitat, l’Educació... és més important que mai saber si estem d’acord amb una despesa de 200.000.000 euros per tenir un tren d’alta velocitat que passi pel bell mig de la ciutat.

Si tenim dret a expressar la nostra voluntat en una consulta sobre la independència, també la tenim per dir si estem d’acord amb unes obres sobre les quals ningú no ens ha preguntat encara i de la qual tots ens han parlat de les seves bondats.

Espero poder llegir la vostra opinió ben aviat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 12/04/2011 15:53

La Vanguardia ha escrit:Si tenim dret a expressar la nostra voluntat en una consulta sobre la independència, també la tenim per dir si estem d’acord amb unes obres sobre les quals ningú no ens ha preguntat encara i de la qual tots ens han parlat de les seves bondats.
Espero poder llegir la vostra opinió ben aviat.
Ara ja hem fet tard.

Igualment, posem al mateix sac TOTES les partides del govern, i decidim sobre totes i cadascuna d'elles. Les de Catalunya, i les de fora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/04/2011 16:27

Ara és tard. Era anys enrere que la gent s'havia de moure, però el caciquisme aleshores era encara més fort i arrelat que no pas ara i la gent es deixava donar gat per llebre.

Dit això, em sembla inadmissible que una qüestió merament tècnica derivi en una picabaralla política i objecte de debat per part de qui no hi entén res. Això és tan vàlid per al traçat de la LAV com pels 80km/h.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 18/04/2011 19:11

Volem el Papa pel Litoral! :) :D

Seriosament... és una mica bastant massa tard com per posar-se a tocar el timbal a aquestes alçades, amb el túnel foradat ja fins més enllà de Passeig de Gràcia.
De vegades em fa la impressió que els que protesten per això i per allò realment no estan atents al què realment passa.
O potser sí que hi estan, d´atents, i només busquen tocar el timbal per fer veure que "algú es mou i es mulla i tal"... però que en realitat ja els està bé tot el què passa.
I no em refereixo a l´obra de l´AVE en exclusiva, sinó una mica a tot plegat en general...

:emprenyat



escursso
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dilluns 18/04/2011 19:18

Cada dia passo amb el tren per la Sagrera i ara fa dies que no veig la grua baixant dovelles ni la cinta "escupin" material de la tuneladora.
Està parada?



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 05/05/2011 8:12

¿Alguna noticia de la tuneladora? ¿Se sabe si ya ha llegado al pozo de Enric Granados? Lo último que recuerdo haber leído (hace ya algunas semanas) era que su trabajo finalizaría al comienzo del verano.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dijous 05/05/2011 8:56

En "La Vanguardia" de papel de hoy mismo,informaban que la tuneladora hacía su última parada antes de acabar la perforación del túnel.

He buscado en la edición digital para poner el enlace pero ahí no he encontrado nada.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 05/05/2011 12:19

sergi ha escrit:En "La Vanguardia" de papel de hoy mismo,informaban que la tuneladora hacía su última parada antes de acabar la perforación del túnel.

He buscado en la edición digital para poner el enlace pero ahí no he encontrado nada.
Y en El Periódico, edición de papel (pág. 34), viene también que ha cruzado con éxito el túnel de FGC de Balmes y ha llegado a Enric Granados.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 06/05/2011 23:20

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... nca-995825
CONSTRUCCIÓ DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT PER L'EIXAMPLE
El pou de sortida del talp de l'AVE talla completament Entença
Adif canvia el pla inicial de deixar almenys un carril durant les obres
El tancament del tram de Provença, al costat de la Model, durarà sis mesos


Divendres, 6 de maig del 2011 EL PERIÓDICO - BARCELONA
Al final el tall és total. Les obres del pou de sortida de la tuneladora de l'AVE a la cruïlla Provença-Entença tanquen completament des d'ahir aquest últim carrer i ho continuaran fent els pròxims sis mesos. Els treballs es van iniciar el febrer passat amb l'ocupació dels dos carrils del costat Llobregat a l'altura de la presó Model i la previsió de tancar-ne, com a màxim, un altre a l'etapa de més intensitat de les obres. D'aquesta manera sempre n'hi hauria almenys un en servei. Així ho va explicar llavors el gestor d'infraestructures Adif, després de modificar d'acord amb l'ajuntament i per reduir l'impacte el primer dels plans que sí que incloïa un tall total.

Però no ha pogut ser, i la construcció del gran forat rectangular de 25 metres de llarg per 17 d'ample i 27 de profunditat requereix pel que es veu tot l'espai «per garantir la seguretat i per la complexitat tècnica i la utilització de maquinària de grans dimensions», segons va adduir ahir Adif.

Ja hi havia nombrosos senyals que informaven dels possibles desviaments per no passar pel tram restringit. Aquestes indicacions les hauran de seguir ara forçosament tots els vehicles, excepte els que entrin i surtin dels aparcaments de la zona, que tenen garantit el pas. Per evitar el tram interromput d'Entença es pot utilitzar l'avinguda de Roma i els carrers de Nicaragua i Rosselló. En el cas del sector de Provença tancat, cotxes, motos i altres vehicles poden seguir per Rocafort, Roma i Nicaragua.

ENLLAÇ AMB SANTS / El tram de Provença entre Entença i Nicaragua i entre aquest últim i Tarradellas, on ja s'inicia la caixa subterrània de l'estació de Sants i punt d'arribada i connexió del túnel, està tancat des de fa dos anys per construir a cel obert els últims 300 metres de la galeria. En aquest sector s'incrementarà encara més l'activitat els pròxims mesos una vegada que s'han licitat fa pocs dies les obres d'adequació de la zona de l'estació de Sants, on es produirà l'enllaç de les vies actuals de l'AVE amb les del futur túnel que travessa tot l'Eixample.

La tuneladora que va iniciar la seva ruta a la Sagrera va arribar abans-d'ahir al pou de Provença-Enric Granados, on farà l'última parada de manteniment. Ja ha excavat sota Mallorca, Diagonal i Provença 3,7 quilòmetres i n'hi falten 1,3. L'arribada al pou de sortida es preveu al setembre.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 20/05/2011 7:50

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-1012249
AVANÇ DE LES OBRES DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT CAP A FRANÇA
El talp de l'AVE comença l'últim quilòmetre fins a Sants
La tuneladora surt d'Enric Granados i espera acabar la ruta al setembre
A Girona falten sols 700 metres de túnel i França impulsa la via Perpinyà-Montpeller


Divendres, 20 de maig del 2011 RAMON COMORERA - EL PERIÓDICO
En temps d'aturades i endarreriments generalitzats en les obres públiques en marxa i en tants projectes que havien d'iniciar-se, la línia d'alta velocitat Barcelona-França segueix endavant. És clar que no hi ha temps per perdre si l'Estat vol complir, almenys aquí, la tan anunciada, i igualment ajornada al seu dia, data del 2012. L'objectiu és obrir l'any que ve les vies entre Sants i el túnel transfronterer de Figueres, ja en servei. Els trams que podrien amenaçar aquesta pretensió són les travessies de Barcelona i Girona, però en totes dues, les tuneladores avancen. La de l'Eixample va tornar a excavar ahir després d'una parada tècnica al pou de Provença-Enric Granados. Li falten només 1,3 quilòmetres, el 25%, per arribar a la meta.

Aquesta quarta i última revisió del talp mecànic des que va iniciar el seu recorregut a la Sagrera el 26 de març del 2010 ha estat ràpida. Han passat 14 dies des que el gestor d'infraestructures Adif va anunciar l'arribada al pou després de mossegar sense novetat el subsòl de Provença vora la Pedrera al febrer, i de passar després sota el túnel dels Ferrocarrils de la Generalitat de Balmes.

A la màquina li queden ara tres mesos efectius de treball si manté la progressió mitjana d'avanç registrada en els 3,8 quilòmetres perforats. A aquest temps s'hi haurà de sumar les anomenades parades hiperbàriques per a revisions menors i sobre la marxa que fa periòdicament un equip de bussos sota pressió i dins del mateix túnel. Els responsables d'Adif preveuen així que la seva sortida a la superfície pel pou en construcció de Provença-Entença, a tocar de la Model, es produeixi el mes de setembre.

Després de superar a l'octubre sense moviments significatius del terreny el polèmic tram de Mallorca vora la Sagrada Família, la tuneladora ha recorregut igualment sense problemes el subsòl de Provença entre Bruc i Enric Granados. Ha estat el quilòmetre d'or de la seva ruta per l'Eixample pel gran nombre, fins a cinc, d'edificis modernistes catalogats que hi ha, inclosa la gaudiniana Pedrera, patrimoni de la humanitat com la zona original de la Sagrada Família.

Aviat hauran de començar els treballs dels pous de ventilació de dimensions més petites que s'han de construir al llarg del túnel Sants-Sagrera. Les obres de la línia a Barcelona també segueixen endavant entre la Sagrera i Sant Andreu.

REVISIÓ DE 'GERUNDA' / A Girona, la tuneladora Gerunda, bessona de Bàrcino, ja ha fet 2,2 quilòmetres i li queden 700 metres per completar els dos túnels que travessen la ciutat. La màquina va arribar dimarts al pou de manteniment del parc de la Devesa, on s'està revisant abans d'emprendre el tram final.

Però aquests dies no solament hi ha avanços significatius a l'AVE a Catalunya. També França es mou per completar el tram pendent d'alta velocitat Perpinyà-Montpeller. L'Estat veí acaba d'assegurar al final els fons que faltaven fins a 38 milions per pagar el projecte que permetrà iniciar l'obra el 2015 i acabar-la el 2020.



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimarts 24/05/2011 19:14

Visc al carrer entença al costat dell Pou del AVE, realment són "bastant " silenciosos.
Ara mateix hi ha muntada una grua força gran, un parell de formigoneres i la perforadora, tot i que aquesta última fa temps que no esta al mateix lloc ( o aixo em sembla).
El fals tunel d'entrada a sants esta practicament acabat o aixo sembla, com a minin està tot cobert i només els hi falta per cobrir els forats on hi han les noves clavagueres.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 08/06/2011 8:56

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ta-1035557
DESENVOLUPAMENT DE LES GRANS INFRAESTRUCTURES
El talp de l'AVE s'aproxima al Clínic, a un quilòmetre de la meta
La tuneladora de Montcada està en revisió i només li falten 650 metres

Dimecres, 8 de juny del 2011 R. C. - BARCELONA

Les dues tuneladores bessones que obren els últims trams, juntament amb la de Girona, del túnel de l'AVE a Barcelona i el seu entorn s'acosten sense problemes ni tècnics ni financers a les seves metes. La que excava sota l'Eixample per Mallorca, Diagonal i Provença després de passar a prop de la Sagrada Família i la Pedrera ha augmentat el seu rendiment. I ho ha fet sense incidències després de sortir de l'últim pou de revisió, el de Provença-Enric Granados, segons va informar el gestor d'infraestructures Adif. Ahir estava perforant entre els carrers de Muntaner i Casanova i s'acostava a l'Hospital Clínic. Al punt en què es trobava, li faltava un quilòmetre exactament per arribar a Provença-Entença, on a prop de la presó Model s'està construint el pou de sortida.

Des que a finals de maig va abandonar el pou d'Enric Granados amb les eines de tall restaurades i els mecanismes revisats, aquest talp mecànic ha pogut augmentar el rendiment gràcies a l'homogeneïtat del subsòl de la zona. Si no sorgeixen problemes, la màquina podria arribar abans de la data prevista de setembre al seu objectiu a la vora de l'estació de Sants.

CONNEXIÓ AMB SANTS / Les obres per a la connexió del pou de sortida amb l'estació terminal on actualment arriben els trens AVE estan igualment avançades. Recentment a més a més han començat els treballs sota la plaça dels Països Catalans que permetran la unió de les vies de l'estació amb les que arribin pel túnel de Provença.

La màquina de Montcada, per la seva part, es troba ara en una parada de les anomenades hiperbàriques. Són les que porten a terme periòdicament dins del mateix túnel i davant del capçal de tall equips de bussos en una atmosfera a pressió per mantenir l'estabilitat del terreny. La màquina es troba a només 650 metres del que serà el seu pou de sortida, situat al camp de futbol del barri barceloní de Vallbona, limítrof amb el terme de Montcada.

D'aquí una setmana, segons fonts d'Adif, tornarà a excavar en paral·lel al riu Besòs fins al seu destí. Aquesta tuneladora realitzarà en total tres quilòmetres de galeria entre el punt de partida al nord de Montcada i el final del seu tram al nus de la Trinitat barceloní.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/07/2011 17:48

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -punt.html

Túnel de l'Eixample a punt

La tuneladora del tren d'alta velocitat (TAV) acabarà la perforació d'aquí a pocs dies, un cop superats els dos últims xamfrans
Una execució sense problemes i en menys temps del previst ha fet esvair els mals auguris


18/07/11 02:00 - barcelona - Xavier Miró

El final de la perforació del túnel del tren d'alta velocitat de Barcelona és imminent. Si no hi ha cap contratemps, la tuneladora Barcino traurà el cap d'aquí a poc més d'una setmana pel pou de sortida excavat a la cruïlla del carrer Provença amb Entença. Un contratemps és possible, però poc previsible tenint en compte que l'excavació no ha tingut problemes durant els setze mesos que ha travessat el subsòl de l'Eixample.

La Barcino ha excavat entre quinze i vint metres diaris i ho n'ha arribat foradar quaranta; no ha hagut de fer cap parada no programada; ningú no n'ha notat el pas a sota dels seus carrers i ha convertit en xerrameca els auguris de catàstrofe que se li feien de bona fe o per demagògia política. El Ministeri de Foment va fixar un any i mig per executar els 5 quilòmetres des del pou d'entrada de la tuneladora –a la cruïlla de Mallorca amb Biscaia– i, finalment, acabarà l'excavació amb menys temps. En el mateix Patronat de la Sagrada Família, preocupats pel pas de la Barcino a tocar dels fonaments del temple, van reconèixer que no es van adonar del pas de la màquina fins que no se'ls ho va comunicar. És el mateix que expliquen els comerciants del carrer Provença, que només han vist els tècnics de l'obra que revisaven els claus d'anivellament del terra per registrar possibles assentaments. Si han gosat a preguntar-los, han sabut que la tuneladora ja era uns xamfrans més enllà.

Durant l'excavació, s'han fet parades per revisar el capçal de la tuneladora. En l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), que n'executa les obres, expliquen que totes han estat preventives, de manteniment, i que cap no ha estat correctiva per cap avaria ni imprevist geològic. Durant setze mesos, la Barcino ha perforat un túnel que baixava fins a 30 metres a la cruïlla del carrer Mallorca amb Trinxant; a més, ja assolia els 40 metres abans d'arribar a Padilla i, darrerament, ha oscil·lat entre els 31 del Bruc i els 35 d'Enric Granados i ha pujat fins a quedar a 25 metres, que és la fondària a què sortirà a Entença.

Per ara, la tuneladora excava el xamfrà entre Viladomat i Calàbria. D'aquí a 200 metres i dos carrers –Rocafort i Entença– es farà el calat al pou de sortida d'aquest últim carrer. “Si tot va bé com fins ara, a final de mes, la tuneladora acabarà la feina”, admeten a l'Adif. Quan arribarà al pou de sortida, construït entre pantalles amb el sistema clàssic d'avanç i destrossa, la Barcino es desmuntarà i s'extrauran les peces a la superfície amb grans grues. Els elements més lleugers de la cua possiblement es remolcaran 5 km endarrere per dins del túnel, fins que sortirà pel pou d'entrada de la Sagrera, a l'altre costat de l'Eixample.

S'haurà acabat la part més complexa de la construcció del túnel però l'obra no estarà enllestida. La tuneladora perfora una circumferència com un trepant, però evidentment, la plataforma de vies s'ha de sostenir sobre una superfície plana. Si tenim en compte que la base còncava del túnel s'ha de reomplir amb una llosa de formigó de dos metres d'alçada al llarg dels cinc quilòmetres per instal·lar-hi les vies a sobre, ens podem fer una idea de la feinada per fer. Després, caldrà muntar les dues vies, els passadissos laterals d'evacuació i els sistemes d'il·luminació, senyalització, seguretat, ventilació o antiincendi. Es manté la data del 2012 de posada en marxa de la línia del TAV fins a França. Queda, doncs, un any i mig per enllestir totes les obres.

Al pou d'emergència d'Enric Granados, ja excavat amb una tuneladora vertical, avui s'estan fent els desviaments de les xarxes de gas i aigua abans d'enllestir la sortida d'evacuació. El tram tallat de Provença entre Balmes i Enric Granados probablement es reobrirà al trànsit abans que s'acabin les obres al xamfrà entre Provença i Rosselló, on la sortida d'emergència del túnel no s'acabarà fins a final d'any. Els altres pous d'emergència –Trinxant, Padilla i Bruc– ja s'han acabat però queda pendent de decidir amb el govern de l'Ajuntament quins dels pous de ventilació previstos en el projecte inicial es construeixen. No suposaran cap contratemps perquè, com el d'Enric Granados, tenen un diàmetre molt més petit que els altres tres i es construiran amb la mateixa tuneladora vertical al cap de dos o tres mesos.

Una altra obra que falta és la reorientació de les sis vies d'alta velocitat de l'estació de Sants cap al carrer Provença –totes les vies estan orientades cap a l'Avinguda Roma, on conflueixen els túnels ferroviaris de Passeig de Gràcia i de plaça de Catalunya. Això obliga a canviar els pilars subterranis de les andanes que suporten la plaça dels Països Catalans. La reforma es farà sense obrir la plaça des de la superfície els propers mesos. Quan la tuneladora de Barcelona haurà acabat a Sants els propers dies, la de Montcada i Reixac encara continuarà construint la seva part de túnel, avui ja fora del nucli urbà. Cal recordar que ha treballat més lentament perquè hi ha més complexitat en el terreny, tot i que sense l'expectació amb què s'ha mirat el túnel barceloní.

LA XIFRA
200 metres
són els que resten per perforar al carrer Provença, entre les cruïlles de Calàbria, Rocafort i Entença

LA FRASE
Si la tuneladora hagués afectat, l'edifici ja fóra a terra perquè té grans esquerdes des de sempre
Josep Maria Ripoll
farmacèutic de la cantonada de provença amb comte borrell

26.03.2010
A final de març de l'any passat, la tuneladora ‘Barcino' va començar a perforar el túnel pel subsòl de l'Eixample.

6 pous de ventilació
més són els previstos al projecte inicial però encara s'ha de decidir quins es construiran finalment.

4 pous d'emergència
són els que s'han construït al llarg del recorregut, a Trinxant, Padilla, Bruc i Enric Granados.

La tuneladora no es nota però els pous molesten

El pas de la tuneladora pel subsòl del carrer Provença no ha molestat ningú perquè no s'ha notat. El propietari d'una cistelleria de la cruïlla amb Villarroel explica que, al 2008, els tècnics van revisar l'immoble i van clavar claus d'anivellament a les juntes de les façanes dels edificis amb la vorera. Darrerament havien vist tècnics revisant el seu estat i un bon dia van saber, per un operari, que la tuneladora ja havia passat i que ja era al carrer Comte Borrell. Tampoc no n'han notat el pas els del bar de la cantonada de Borrell i a la botiga de roba de la cruïlla de Viladomat.

Josep Maria Ripoll, de la farmàcia que fa cantonada amb Borrell, afirma confiadament que “si la tuneladora hagués tingut algun efecte, l'edifici ja fóra a terra perquè els veïns asseguren que sempre han tingut esquerdes antigues que hi pots posar el puny”. La construcció dels pous d'emergència, amb obra continuada a la superfície, sí que causa molèsties. La propietària d'un restaurant del davant del pou d'emergència d'Enric Granados explica que hi ha hagut menys soroll de l'esperat. N'han fet més els martells pneumàtics del desviament de serveis que no pas la tuneladora vertical, confessa. No considera que l'obra li hagi perjudicat el negoci si bé es queixa que ara, amb el tram de carrer aixecat entre el pou i l'obra propera d'un hotel, les rates campen a l'ample de nit per la terrassa del negoci. La que sí que es queixa és la propietària d'una botiga d'articles per a la llar al xamfrà entre Enric Granados i Balmes. Com que està tallat a la circulació, la botiguera diu que les obres l'han perjudicat durant un any perquè “els vianants no passegen per un carrer tallat i amb obres sorolloses”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/07/2011 15:57

http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... 22-c01.htm

José Blanco preside el calado del túnel de alta velocidad de Sants-La Sagrera en la Línea Madrid-Barcelona-frontera francesa

martes, 26 de julio de 2011

El ministro de Fomento, José Blanco, presidirá en Barcelona el próximo martes 26 de julio el calado del túnel de alta velocidad de Sants-La Sagrera en la Línea Madrid-Barcelona-frontera francesa.
Estará acompañado por el alcalde de Barcelona, Xavier Trias; el conseller de Territori y Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recoder; el delegado del Gobierno en Catalunya, Joan Rangel, los secretarios de Estado de Planificación e Infraestructuras, Víctor Morlán, y de Transportes, Isaías Táboas, y el presidente de Adif, Antonio González Marín.

Inicio:
Martes, 26 de julio de 2011 - 09:30 horas
Lugar:
Exterior Estación de Barcelona-Sants, lado Pça. Joan Peiró (a la altura de las puertas centrales). Barcelona.

Importante

Es imprescindible confirmar la asistencia antes de las 18.00 horas del lunes, 25 de julio.
Se habilitará un servicio de autobuses para el traslado de periodistas e invitados al lugar del acto.
Únicamente podrán acceder a las inmediaciones del pozo de extracción de la tuneladora las unidades móviles acreditadas. Entrada por Provença-Vilamarí.
Contacto: Gabinete de Comunicación de Adif. Tel: 93 495 63 27. Confirmaciones: tbielsa(a)adif.es.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/07/2011 11:34

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... el-1092185

Al final del túnel
Demà quedarà perforada la galeria de l'AVE que travessa el subsòl de Barcelona
Dilluns, 25 de juliol del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Hi ha una sèrie de tècnics que dimarts, a mig matí, quan la tuneladora trenqui els últims metres de roca i es doni per acabada la galeria de Barcelona, respiraran tranquils. Però no ho faran perquè dubtessin en cap moment que l'obra podia sortir malament, no. Descansaran perquè durant mesos es va posar en dubte la seva professionalitat, els seus coneixements d'enginyeria. Molts d'ells expliquen que no els havia passat mai una cosa així, que mai havien patit tant en un projecte. Els vaticinis catastrofistes dels veïns i, el que encara és pitjor, de responsables polítics i religiosos, han quedat definitivament contestats per la realitat: el túnel de l'AVE sota l'Eixample s'ha perforat en una mica més d'un any sense ni un sol problema de seguretat.

Concretament han estat 16 mesos. El talp mecànic va començar el seu camí el 26 de març del 2010 al pou de Mallorca-Biscaia i sortirà el 26 de juliol a Provença-Entença, davant de la presó Model. El túnel entre la Sagrera i l'estació de Sants té 5,6 quilòmetres de longitud, dels quals els cinc centrals s'han excavat amb la tuneladora Barcino. Pel camí, el pas a prop de la Sagrada Família (amb les urgències de la visita del Papa del mes de novembre incloses), la Pedrera i altres edificis modernistes o la delicada Torre del Fang. Tot sense que la cota del centre del carrer s'hagi enfonsat més d'un mil·límetre, quan la responsable dels treballs, Adif (Administració d'Infraestructures Ferroviàries), encaixava que en podia baixar fins a tres sense cap risc.

A mesura que la tuneladora ha anat avançant, per sota del nivell freàtic i també per sota de fins a set túnels ferroviaris de diferents transports, la mateixa màquina ha anat col·locant les anomenades dovelles, que són les peces corbes de formigó que formen l'estructura circular del túnel. I si el més habitual és un control de les obres bastant fidel, en el cas d'aquesta ha estat superlatiu. Ni un dubte.

CONTROL ABSOLUT / Prismes, inclinòmetres, regletes, electronivells, piezòmetres, fites, estacions de monitorització de vibracions, teodolits... Són alguns dels dispositius de seguretat que s'han instal·lat al llarg del traçat perquè el control fos absolut. Aquesta sensibilitat a flor de pell dels responsables d'executar el túnel també ha comportat molta desinformació sobre la situació exacta de la màquina. Només quan la sortida en un dels vuit pous (des d'on entra el talp o des d'on se'n fa el manteniment) feia inviable ocultar on era la tuneladora, Adif optava per admetre-ho. Però els anuncis d'apocalipsi que sempre havien acompanyat el projecte havien fet preferible donar el mínim de detalls possible. De fet, la finalització del túnel entre la Sagrera i Sants s'havia calculat per a finals del mes que ve, al setembre, o fins i tot més endavant. Tot eren comptes aproximats, perquè el responsable de l'execució només segueix donant la data de finals de l'any que ve per completar tot el projecte. I d'aquí no el mouen.

És més que probable que demà, seguint la tradició, el ministre de Foment sigui qui autoritzi el conductor de la tuneladora de 105 metres perquè acabi finalment amb el malson. Tal com ja va fer després del triomfal pas a prop del temple de la Sagrada Família, José Blanco recordarà que hi va haver qui va vaticinar poc menys que una catàstrofe, tot i que en cap moment la màquina ha passat per sota de cap edifici, sinó pel centre dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença. Alguns d'aquells heralds de l'apocalipsi formaran part demà de la comitiva: els mirarà i els recordarà que no ha passat res de

dolent.

Tot plegat malgrat que els detractors del túnel, que preferien que l'AVE passés pel Vallès, van arribar fins a l'Audiència Nacional. I en cinc ocasions se'ls va negar la suspensió cautelar dels treballs. L'alt tribunal va resoldre a finals del mes de juny que definitivament la perforació era correcta i s'havia realitzat tal com tocava. Tot això després de gairebé quatre anys de plets. ¿Quant ha costat tot plegat a les arques

públiques?

«COMPROMÍS BLINDAT» / El que sí que està quantificat pressupostàriament són els 179,3 milions d'euros que ha costat l'obra, que es va adjudicar a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Sacyr, Cavosa i Scrinser. Una quantiosa però petita part de tot el projecte de l'AVE entre Barcelona i la frontera francesa que, segons un portaveu del ministeri, «és un compromís pressupostari blindat». És tot un descans en temps d'estretors per a l'obra pública i quan precisament s'ha posat en qüestió la finalització d'algunes línies d'alta velocitat. El túnel ja està.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/07/2011 11:36

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1092207

Sense baixar del burro

Els que abominaven del túnel mantenen que hi havia opcions més segures i barates
Dilluns, 25 de juliol del 2011
BARCELONA


«En aquestes qüestions no hi ha lloc per al populisme. Penso el mateix que pensava abans: hi havia traçats alternatius més eficients», assegura amb convicció Antoni Vives, de CiU, nou tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà i regidor a l'oposició quan es va decidir el traçat del túnel de l'AVE pel centre de Barcelona. «Ara que la conjuntura econòmica fa que se li doni a cada euro públic la importància que té, aquesta obra ens ha de fer reflexionar», prossegueix Vives, «molt tranquil» sobre la posició de CiU respecte al controvertit assumpte, sempre contrària, al seu parer, al «car» traçat per la Sagrada Família i la Pedrera,


L'exalcalde Jordi Hereu, del PSC, coincideix amb Vives en la seva absoluta tranquil·litat. «La finalització del túnel representa que s'acaba de forma absolutament correcta i en termini una obra estratègica», apunta el regidor socialista, que insisteix en la «irresponsabilitat» del «discurs apocalíptic» de la llavors oposició. Pel que fa a la carestia de fer passar el túnel sota el temple de Gaudí -amb la inversió extra en seguretat que això va comportar-, Hereu indica que «el més car per a Barcelona que hauria pogut passar és haver parat l'obra, com demanaven ells». «Es va elegir la unió més curta entre Sants i la Sagrera, que segur que és la més barata i racional», afegeix l'exalcalde, que indica que si no hagués estat per la seva «valentia», encara es debatria el traçat.

Com Hereu, Josep Oriol, degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, es mostra «molt satisfet» amb el fet que l'obra «més auscultada» de la història de la ciutat hagi finalitzat sense incidents, fet del qual sempre va estar convençut. «Però quan ets l'únic que diu una cosa i tothom diu el contrari, et sents com el que condueix per l'autopista i veu que tots circulen en direcció contrària. Pots arribar a pensar que ets tu el que t'equivoques», reflexiona l'enginyer, que afegeix que, després d'aquest túnel, hi haurà un abans i un després a l'hora de fer obres.

Persisteix el dubte

Un dels que conduïa en direcció contrària a més velocitat era el democristià Joan Rigol, president del patronat de la Sagrada Família, monument pel qual més ha patit (i resat) durant la llarga perforació de Bàrcino pel subsòl barceloní. Com tots els agents consultats, l'opinió sobre el traçat del túnel del dirigent del temple segueix sent la mateixa que abans de la seva execució: «Es podria haver buscat alternatives». A més, Rigol segueix tretze són tretze pel que fa al perill que el pas de l'AVE pot significar per a la Sagrada Família. «El tema segueix obert. Haurem d'estar atents a l'impacte en els nivells de les aigües freàtiques i a les vibracions que pot provocar la circulació de trens sota el temple», insisteix.

A més de no baixar del burro respecte a les seves antagòniques tesis inicials, hi ha un altre punt d'unió entre socialistes i convergents pel que fa al que significa la finalització del túnel: els beneficis que la nova galeria suposarà per als trens de Rodalies, cosa que també celebra el líder d'ICV, Ricard Gomà, i és que els ecosocialistes sempre han defensat que les prioritats sobre el ferrocarril a la ciutat havien de ser les rodalies, no l'alta velocitat.

El líder del PP, Alberto Fernández, per la seva part, tot i insistir que «la prioritat havia d'haver sigut executar les obres de la Sagrera que acumulen grans retards i són molt importants per a Barcelona», celebra que «després dels antecedents del Carmel i malgrat la complexitat i riscos que comportava aquest túnel pel centre», s'hagin reforçat les mesures de seguretat en la construcció dels túnels.

Els veïns, per la seva part -al

seu dia els més preocupats per les conseqüències que podien tenir els treballs després del fiasco del Carmel-, també es mostren satisfets. «A la FAVB, no vam defensar mai un projecte en concret. L'únic que demanàvem és que fos segur i que els béns dels veïns estiguessin assegurats, i així ha sigut», es felicita Antoni Fortes, secretari de l'entitat.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 26/07/2011 12:32

Hola,

Acabado el túnel entre Sants y Sagrera:

Enlace web de Fomento:
http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... 726-01.htm

Enlace nota de prensa oficial:
http://www.fomento.gob.es/NR/rdonlyres/ ... 072601.pdf

Se desconoce a fecha de hoy cuántas casas particulares y miles de edificios centenarios y bicentenarios se han derrumbado. La Sagrada familia sigue inexplicablemente en pie...

Personalmente soy más partidario de que la nueva uinfraestructura, el túnel, se hubiese dedicado a cercanías y se hubiese exacavado bajo la Diagonal dedicando al túnel de Aragón esfuerzos de modernización y adecuación a la alta velocidad, pero defender cosillas como lo del AVE por el litoral y demás han permitido obviar propuestas mucho mejores y óptimas y al final se ha perpetrado el túnel del AVE innecesario dejando nuevamente a la red de cercanías al margen de la actualización a 2011. El AVE no es malo, hacer un túnel no es malo, las casas no se caen... quienes son pésimos son los gestores y gobernantes.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dimarts 26/07/2011 21:16

:plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas genial!



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 05/08/2011 19:10

A la banda de Sagrera estan extraient el tren encarregat de portar els obrers i les dovelles per tot el túnel. Foto d'aquesta mateixa tarda mentre esperava fotografiar l'Alaris (s'ha d'aprofitar el tall :D):

Imatge


Instagram: Ferrocarril | Aviació

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 22/12/2011 8:11

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... da-1283344
IMPACTE DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT
Reobre Provença a Granados i Entença amb l'obra de l'AVE acabada
Els treballs segueixen des de Nicaragua fins a l'estació de Sants

Dijous, 22 de desembre del 2011 EL PERIÓDICO BARCELONA
On fa només unes setmanes hi havia dos grans pous de 30 metres de profunditat envoltats de màquines gegants, un paisatge que veïns i comerciants han patit durant més de dos anys, ahir hi havia calçades reasfaltades i voreres recuperades. Les ferides de les obres de l'AVE a les cruïlles de Provença amb Enric Granados i Entença es van curar definitivament a efectes de mobilitat, tot i que encara queden serrells. Amb la pressa que sembla inevitable en qualsevol final d'obra, les dues cruïlles i els seus trams adjacents es van poder obrir al trànsit, el primer a última hora i el segon, al migdia.

El gestor d'infraestructures Adif va complir, gairebé en l'últim dia, l'anunci de tapar i reurbanitzar aquestes zones coincidint amb les festes de Nadal, un període de gran activitat comercial i social. Després de cobrir amb formigó els pous utilitzats per al manteniment (Enric Granados) i l'extracció (Entença) de la tuneladora que ha perforat la galeria de la línia d'alta velocitat entre la Sagrera i Sants, Adif ha col·locat semàfors, fanals, arbres, mobiliari urbà i senyals.

'ZONA 30' / El tram de Provença entre Entença i Nicaragua ara és una zona 30 de circulació i la calçada inclou un carril bici bidireccional, amb dues fileres d'aparcaments en cordó (excepte davant de la Model) i un carril de trànsit. El pròxim gener es preveu recuperar la secció viària original del carrer de Rosselló entre Nicaragua i Entença.

Les obres de l'AVE a cel obert a l'Eixample es concentren ara a la connexió del túnel amb la capçalera nord de l'estació de Sants. Aquests treballs són intensos al carrer de Provença, entre Nicaragua i Tarradellas. L'Estat preveu que l'AVE pugui arribar a França el 2012.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”