Maneres d'actuar contra el mal servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Maneres d'actuar contra el mal servei de RENFE

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/08/2008 20:24

Nota d'administració: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?p=112999#p112999

[/i][/color]
I la justícia, tan capficada en la seva croada no nacionalista, no actua d'ofici per a fer complir un servei públic? O és que quedar-se sense enllaç ni compensació per culpa de la mateixa companyia, no és per a dur-la a tribunals i guanyar de carrer?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

askarel

Entrada Autor: askarel » Dimarts 12/08/2008 21:05

Si no lo hace la ciudadania o los usuarios, Señor Guigui, dificilmente puede hacerlo de oficio cualquier institución del estado.

Su billete (salvo integrados ATM) es un contrato de transporte entre el ente público empresarial Renfe-Operadora y usted. Las condiciones de ese contrato de transporte se rigen a través de la Tarifa General de Viajeros y de las condiciones particulares de post-venta de cada núcleo de cercanías.

Con su billete sencillo y con las TGV y CPPV en la mano de su abogado, puede proceder del modo que usted estime pertinente.

Solo puedo asegurarle completamente dos cosas:

1. Vocear sobre lo malo que es su estado con usted en un foro es absolutamente inútil.

2. Hacer una recopilación de notas de prensa sobre incidencias en un foro es absolutamente inútil.

3. Los foros si sirven para que usted relate cuales son los avances de sus acciones.

Actue, Caballero. Actue. Que el movimiento se demuestra andando y no voceando.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/08/2008 22:59

askarel ha escrit:Actue, Caballero. Actue. Que el movimiento se demuestra andando y no voceando.
D'acord amb el seu raonament, no puc entrar en acció, ja que no sóc afectat directe. Ara, si vostè creu que ni tan sols tinc dret a indignar-me, vostè mateix. Mentre ningú m'ho impedeixi llei en mà (i això significaria que em conculcaria un dret humà), seguiré fent-ho lliurement.

I sí, la justícia actua en casos on cap interès visible (o general) li insta a fer-ho: Estatut, normativa lingüística, casos d'opinió... En fi, tot de coses que, segons diuen alguns, no interessen gens la ciutadania (però en canvi sí determinats estaments, com ho demostra la seva inquietud). Així, com és que l'Estat no intervé per a garantir un servei públic, subjecte a determinades condicions i que s'estan incomplint flagrantment? O potser resultarà que és un servei a la carta (sobre tot, a la carta d'uns pocs privilegiats) i la resta de ciutadans no passem de números que només importen a l'hora de pagar impostos?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

askarel

Entrada Autor: askarel » Dimecres 13/08/2008 1:43

Señor Guigui, forma parte usted de un sistema democrático. Nos guste o no, la mayoría dicta lo que se realiza en una sociedad, la sociedad a la que usted pertenece.

En su comunidad autónoma han revalidado a los cargos electos de las administraciones locales y autonómicas en fechas relativamente recientes. Si un servicio público, que a usted le causa tantísima indignación su deterioro (pese a reconocer no usarlo), al que usted tambien le da una importancia capital (la cual le reconozco, obviamente), ha de tener muy presente que su sociedad no opina lo mismo que usted al revalidar en las urnas a sus politicos.

Consideraciones estatut-financiacion-política lingüistica-carta de los derechos humanos creo (que no lo sé) que no corresponden al tema del hilo (ni del foro). Créame que le puedo relaccionar las cosas mas inverosímiles que usted llegue imaginar con el mundo del ferrocarril, pero pienso que no hay que mezclarlo absolutamente todo en una sola olla.

Permitame, finalmente, no comprender que hable sobre un servicio que no utiliza. Por supuesto que se lo respeto, pero no comprendo como se puede opinar sobre algo que no se conoce. Como tambien, faltaría más, le respeto el que siga voceando, conociendo ya cuales son los resultados de ello: Nada de Nada.

Como vé, ni pretendo callarle ni lo deseo siquiera, solo le muestro que vocear (como usted mismo comprobaría si usara los servicios) no sirve de nada.

PD. ¿Donde está el mensaje del Sr. victorcasta? Mis disculpas anticipadas si no procede la pregunta.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimecres 13/08/2008 2:54

askarel ha escrit:Señor Guigui, forma parte usted de un sistema democrático. Nos guste o no, la mayoría dicta lo que se realiza en una sociedad, la sociedad a la que usted pertenece.

En su comunidad autónoma han revalidado a los cargos electos de las administraciones locales y autonómicas en fechas relativamente recientes. Si un servicio público, que a usted le causa tantísima indignación su deterioro (pese a reconocer no usarlo), al que usted tambien le da una importancia capital (la cual le reconozco, obviamente), ha de tener muy presente que su sociedad no opina lo mismo que usted al revalidar en las urnas a sus politicos.

Consideraciones estatut-financiacion-política lingüistica-carta de los derechos humanos creo (que no lo sé) que no corresponden al tema del hilo (ni del foro). Créame que le puedo relaccionar las cosas mas inverosímiles que usted llegue imaginar con el mundo del ferrocarril, pero pienso que no hay que mezclarlo absolutamente todo en una sola olla.

Permitame, finalmente, no comprender que hable sobre un servicio que no utiliza. Por supuesto que se lo respeto, pero no comprendo como se puede opinar sobre algo que no se conoce. Como tambien, faltaría más, le respeto el que siga voceando, conociendo ya cuales son los resultados de ello: Nada de Nada.

Como vé, ni pretendo callarle ni lo deseo siquiera, solo le muestro que vocear (como usted mismo comprobaría si usara los servicios) no sirve de nada.

PD. ¿Donde está el mensaje del Sr. victorcasta? Mis disculpas anticipadas si no procede la pregunta.
només m'he assebantat de la meitat, serà que sóc burro, o que vosté parla un altre idioma (A part del Castellà). Ja sé que no hi té res a veure, només ho comento. :s



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/08/2008 3:17

askarel ha escrit:Señor Guigui, forma parte usted de un sistema democrático. Nos guste o no, la mayoría dicta lo que se realiza en una sociedad, la sociedad a la que usted pertenece.
I on és fonamental que es compleixin totes les lleis i altres normes, fins i tot per damunt del que dicti la majoria.
askarel ha escrit:En su comunidad autónoma han revalidado a los cargos electos de las administraciones locales y autonómicas en fechas relativamente recientes. Si un servicio público, que a usted le causa tantísima indignación su deterioro (pese a reconocer no usarlo), al que usted tambien le da una importancia capital (la cual le reconozco, obviamente), ha de tener muy presente que su sociedad no opina lo mismo que usted al revalidar en las urnas a sus politicos.
Mateixa resposta que a dalt. La societat en el seu conjunt, així com cada individu o ens que la compon, està sotmesa a les lleis i altres normes. Una cosa és canviar-les, per al qual estan prevists una sèrie de mecanismes, i una totalment diferent és violar flagrantment la normativa.
askarel ha escrit:Consideraciones estatut-financiacion-política lingüistica-carta de los derechos humanos creo (que no lo sé) que no corresponden al tema del hilo (ni del foro). Créame que le puedo relaccionar las cosas mas inverosímiles que usted llegue imaginar con el mundo del ferrocarril, pero pienso que no hay que mezclarlo absolutamente todo en una sola olla.
Discrepo. En el moment en que denuncio la parcialitat de la justícia, que està ofuscada per determinats temes però n'ignora d'altres relacionats directament amb la temàtica d'aquest fil i del Fòrum en general, és legítim fer aquesta comparació.
askarel ha escrit:Permitame, finalmente, no comprender que hable sobre un servicio que no utiliza. Por supuesto que se lo respeto, pero no comprendo como se puede opinar sobre algo que no se conoce.
No utilitzar-lo assíduament no és igual a no conèixer-lo. I, per poc que el faci servir, és innegable la gran importància que té per al funcionament diari de tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. A més, m'interessen els sistemes de transport públic, com també m'apassionen la història i la geografia, sense tenir-hi més formació reglada que la de batxillerat. En resum, si les nostres vides consistissin exclusivament en llevar-nos, esmorzar, anar a la feina, dinar, tornar a casa, sopar i anar al llit, aquest món seria molt avorrit.
askarel ha escrit:Como tambien, faltaría más, le respeto el que siga voceando, conociendo ya cuales son los resultados de ello: Nada de Nada.
Alguns exemples notables sorgits d'aquest Fòrum em fan pensar tot el contrari, així que, més que perdre l'esperança, he arribat a la conclusió de que aquesta mena d'activisme és una forma força eficaç per a superar la greu disfunció democràtica que afecta aquest país, per molt que vostè s'entesti en veure-hi la més absoluta normalitat.
askarel ha escrit:Como vé, ni pretendo callarle ni lo deseo siquiera, solo le muestro que vocear (como usted mismo comprobaría si usara los servicios) no sirve de nada.
De la mateixa manera, intento fer-li veure que, per moltes mancances que tingui el mètode que jo propugno i practico, sempre és millor que restar plegat de braços.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 13/08/2008 5:00

Simplemente quería ponerle de manifiesto que el hecho de opinar que un hilo de seguimiento de incidencias es inútil es tan subjetivo como el que yo opine que su opinión es inútil. No era mi intención la de insultar, simplemente la de poner un símil. Siento si no se ha entendido.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 13/08/2008 9:46

Hola.
Anem per parts:
askarel ha escrit:Solo puedo asegurarle completamente dos cosas:
1. Vocear sobre lo malo que es su estado con usted en un foro es absolutamente inútil.
2. Hacer una recopilación de notas de prensa sobre incidencias en un foro es absolutamente inútil.
Primer, faré notar la incorrecció en la utilització repetida de la paraula "vocear", ja que segons el diccionari de la Real Academia de la Lengua significa "Publicar o manifestar con voces algo.". Que jo sàpiga, de moment aquest fòrum és només escrit, per la qual cosa no acabo d'entendre l'utilització d'aquest mot.

Entrant al tema... el Sr. Askarel planteja que fer un recopilatori d'informacions és una tasca inútil sense cap finalitat. L'argumentació, però, no es basa en cap prova, sinó que és una simple afirmació sense recolzament. Comencem bé...
Igualment, analitzarem l'afirmació. Posem que tingués raó i fos veritat que fer recopilacions de notícies i informacions diverses (no només notícies de diari) fos inútil. Aleshores... arribaríem a la conclusió que fer un diari o una revista, que al cap i a la fi són simples recopilacions de notícies (moltes vegades fins i tot directes d'agència) tampoc no serveix de res. Més encara, editar llibres que no siguin novel·les, tampoc serveix de res ja que simplement "recopilen informacions".
I ja no parlem dels departaments del governs o les empreses privades que es dediquen a fer "simples" reculls de premsa. No deuen servir per a res, però curiosament no hi ha empresa ni govern que no dediqui ingents esforços a realitzar dossiers recopilatoris d'informació (per la meva feina, en rebo uns quants d'aquests).
Per tant... amb una senzilla frase sense recolzament argumentatiu, s'ha carregat vostè bona part dels llocs de treball del nostre país: editors, periodistes, documentalistes i tots els serveis associats. Déu n'hi do, Déu n'hi do...

Dit això... també tot aquest tema em desperta una curiositat que no sé com treure'm de sobre: si vostè, Sr. Askarel, considera aquest fòrum i qualsevol altre (pel que diu) inútils... per què té tant d'interès en que deixem d'opinar-hi, en que deixem de fer el recopilatori de notícies? És que és tan bona persona que no vol que malgastem el nostre temps escrivint per aquí?
Evidentment, no vull pensar que sigui una estratagema per desmotivar els usuaris a donar la seva opinió ja potser molesta a algú el que aquí diem.
askarel ha escrit:3. Los foros si sirven para que usted relate cuales son los avances de sus acciones.
Actue, Caballero. Actue. Que el movimiento se demuestra andando y no voceando.
No acabo de veure el per què d'aquesta dicotomia que planteja. Per què presentar accions legals o reclamacions ha de ser contrari a publicar informacions sobre incidències? Jo mateix publico informacions, i també presento reclamacions legals contra Renfe. De moment, no he notat cap lesió física ni psíquica per combinar ambdues coses. No obstant, sí que he notat per exemple que Renfe acostuma a prendre mesures quan hi ha algun escàndol que trascendeix a l'opinió pública, mentre que les reclamacions oficials les acostuma a fer servir com a paper als lavabos dels AVE. Que no sigui que al final, tot es resumeixi en això...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 10:13

Si el que es diu en un fòrum no serveix per res, a les hores, no ens hauriem fet ressó de l'assumpte, ni tampoc hauriem pogut recopilar signatures d'usuaris, pel cas de la boca del Liceu, així que dubto molt que recopilar la (llarguíssima) llista d'incidències de la Renfe no serveixi de res. És més, em pregunto si pot servir per fer una reclamació, presentant-les totes.



askarel

Entrada Autor: askarel » Dimecres 13/08/2008 11:03

Procuraré explicarles (no tengo tiempo de más) el porque recopilar las incidencias desde recortes de periodico es inútil:

1. Lo que estan haciendo es una recopilación de recortes de periodico, no una recopilación de incidencias. De todas las incidencias diarias, no trascienden a la prensa ni un 10% y no son las mas graves, sino las más mediáticas/amarillas. Creo que esto, solamente esto, lo convierten en completamente inútil.

2. El tratamiento informativo de las incidencias en la prensa es sistemáticamente nefasto (la incidencia en la que inicié mi participación es un buen ejemplo de ello). Inconcreciones, falsedades, medias mentiras y medias verdades, desconocimiento total del medio ferroviario... Este motivo también creo que tiene suficiente fundamento como para poder afirmar que es inútil.

3. Por supuesto que me parece estupendo que hagan ustedes lo que gusten con su tiempo libre, faltaría mas. No solamente no soy quien para opinar sobre ello, sino que quizás ni siquiera deba (por lo visto), ya que ustedes parecen disfrutar con esta recopilación. De hecho parecen disfrutar con dar caña a la renfe.

En resumen: Ustedes tienen un extenso dosier de recortes de prensa sobre incidencias sobre las cercanías de Barcelona. No tienen una recopilación de incidencias, puesto que no es lo mismo, ni muchísimo menos. Esta consideración es importante, como verán: Al no tener identificadas la mayoría de las incidencias ni sus causas (puesto que no trascienden y al parecer ustedes están muy alejados del medio ferroviario), no disponen de la mínima información necesaria para poder opinar razonablemente sobre los problemas estructurales de Cercanías de Barcelona.

Finalmente, Srta. Metring, usted no puede reclamar por algo que no ha empleado. Imagínese que yo mañana voy a un concesionario de automoviles para reclamar por un coche que no ha comprado. Solo se me ocurre un calificativo: Ridículo.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 11:19

Es decir, que admite que los periódicos no llegan a exponer ni un 10% de las incidencias, y se dejan las más graves, entonces está admitiendo que la situación es mucho peor que lo creíamos!!!!!!!!! :o

Lo de si disfrutamos dando caña a Renfe...Se equivoca, nosotros nos limitamos a exponer lo que hay, y opinar, si Renfe recibe caña, será por algo, no cree? La caña es directamente proporcional a la calidad del servicio que presta. Si una operadora da buen servicio, no se le da caña, si no lo da se le da. Vamos, de cajón.

Y no sólo recopilamos fragmentos de prensa, yo ya tengo unas cuantas hojas de reclamación llenadas, cosa que en principio, deberían ser más trascendentales, otra cosa es si Renfe hace caso o no, lo cual desconozco.

Y si, reclamo por lo que empleo, ¿De dónde ha sacado que no empleo la Renfe, por qué sentencia que no lo hago? Viajo a diario en Renfe, y he vivido unas cuantas incidencias, así que la "fábula" del coche, nada tiene que ver conmigo. Si no conoce mi situación, no hable de ella.



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimecres 13/08/2008 11:30

Hay que ser prácticos, cojer a todos los inutiles que nos gobiernan, mas los que chupan del vote improductivamente -desde iros a saber cuando- y darles una patada en el culo, quitarles los coches oficiales y hacerles cojer el metro, el bus, en horas puntas. Fuy Japón y allí nadie coje el coche, tienes un tren cada minuto y medio, limpios, eficientes, sin retrasos -y eso que cada 3 horas alguien se suicida-. Total que llegas a la estación del Prat y tienes que esperar 35 minutos porque hay una incidencia para la cual hay 30 cabezas pensantes contratadas con supersueldos que en ese preciso instante más de la mitad no está en su puesto de trabajo -sin contar que su capacidad es para abrir la mano y que no han subido en un tren salvo para hacerse la foto-, por una tontería que sabria solucionar cualquier operario por debajo de ellos con menor sueldo y mas capacidad, pero sin embargo sin relaciones enchufistas.

Spain is diferent, joder, ya lo creo que si.

Senyors, aquesta es la nostra realitat i no fem rés per millorar.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

askarel

Entrada Autor: askarel » Dimecres 13/08/2008 11:39

¿Pero no dice usted misma que ya ha reclamado por ellas? ¿Desea reclamar tres veces por lo mismo? ¡Hágalo!

No seré yo el que tenga que aclarar que el 90% de las incidencias restantes no trascienden porque no le interesan a la prensa. CIC por orden de MFOM y GENCAT pasa absolutamente todas las incidencias a la prensa.

Lógicamente, si un viajero tira de la alarma porque ha visto a su primo en el andén de P.C. para saludarle, puede llegar a retrasar un tren 10 minutos y, lógicamente, al resto de trenes que vienen detrás, desarmando la secuencia de Hospitalet y quedando la secuencia tocada hasta bien pasado el mediodia. Esa incidencia (que es absolutamente real) le puedo garantizar que no trasciende a la prensa.

El señor VladiGB muestra una de las piedras filosofales: La gestión de incidencias. Solo se confunde (lamentablemente en parte) en la causa, ya que no son solo las cabezas pensantes, sino que hay que tener cabezas pensantes y medios para gestionar incidencias.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 11:44

askarel ha escrit:¿Pero no dice usted misma que ya ha reclamado por ellas? ¿Desea reclamar tres veces por lo mismo? ¡Hágalo!
Pues si, reclamaré todas las veces que haga falta, le pese a quien le pese, y siempre por cosas lógicas, y que sean responsabilidad directa de Renfe.



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimecres 13/08/2008 11:56

askarel ha escrit: El señor VladiGB muestra una de las piedras filosofales: La gestión de incidencias. Solo se confunde (lamentablemente en parte) en la causa, ya que no son solo las cabezas pensantes, sino que hay que tener cabezas pensantes y medios para gestionar incidencias.
Es lo mismo que he dicho yo, haber yo no culpo a RENFE, pero en este país cuando dejas de conducir un tren, reparar la infraestructura ferrea y de la atencion/venta al cliente, o tabajar en una subsubcontrata al cubo; al resto de cargos todos sabemos como se accede, por enchifismo, "yo tengo un amigo que me colocara en...", por politequeo o sindicalismo.

Y por desgracia esto prevalece por encima de la cuestion en si, un servicio destinado a mover al ciudadano en masa hacia su destino sin tener que causarle demasiados problemas.

Pero no todo se hace mal, porque hay cosas que se hacen aposta como lo que es mediatico y lo que no, se vende lo que interesa, porque realmente RENFE es una emprasa que podria dar beneficios y buen servicio, pero tiene que jugar a veces los papeles del monopoli de regionalismos y centralismo burocratizados corruptos e incompetentes, que buscan poner un tipo como el que mueve una ficha de ajedrez para que otros se nutran economicamente. Y esto pasara con todas las ideologias terminadas en -ismo, porque hemos nacido en donde hemos nacido.

Referente a los medios, yo creo que economicamente se pueden tener de sobras, otra cosa es que yo por comprar 50 ordenadores pague el precio de 150. Pero eso entra en lo mismo de antes.


En resumen, mal gobernados, gasto inutil y fastidio generalizado.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 12:05

Apart d'això, en aquest fòrum, no tant sols ens fer ressó de les incidències que apareixen als mitjans de comunicació, sino moltes vegades, de les que els usuaris vivim personalment, i que no apareixen en aquests.



askarel

Entrada Autor: askarel » Dimecres 13/08/2008 12:22

Créame, Srta. Metring, que no me pesa lo más mínimo. Es más, es lo que todos los viajeros deberían hacer.

Pero se conforman con la simple devolución del importe de su billete. Una lástima, ¿verdad?

Al Sr. VladiGB le he de comentar que no solamente son ordenadores, sino recursos de todo tipo: Desde encontrar en ATM apoyo para hacer transvases de viajeros y enlaces al respecto (Cercanías le ha pagado todos los autobuses que compre nuevos por dos años a TMB con lo que ha pagado por un servicio prestado con autobuses de 16 años que se quedaban parados por avería: El servicio sustitutorio de la incidencia se avería... Y no trasciende a la prensa, es TMB) hasta la más elemental colaboración por parte de las fuerzas de orden público, que cuando se la ha requerido o la ha armado más gorda de la que habia o no ha aparecido siquiera.

En Catalunya, señores, no es que no funcionen las cercanías: Es que no funciona nada. Las cercanías, por supuesto, tampoco.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 13/08/2008 18:23

askarel ha escrit:En Catalunya, señores, no es que no funcionen las cercanías: Es que no funciona nada. Las cercanías, por supuesto, tampoco.
En això estaríem parcialment d'acord, ja que hi ha moltes coses que no funcionen.

No obstant, no intentem descarregar les culpes de Renfe/ADIF amb un "mal de muchos", perquè això és fals.
Tots els que estem en aquest fòrum som usuaris de més d'un mitjà de transport, i sabem que TOTS els mitjans tenen deficiències. La diferència, és que per cada deficiència que hi ha a TMB, o per cada que hi ha a FGC, a Renfe n'hi ha dotzenes i dotzenes, tot i ponderant la major longitud de la xarxa. I la gran majoria, són degudes a les següents causes:
deixadesa i obsolescència, afectant des del personal a les pròpies infraestructures.

Quan jo vaig a FGC, hi veig deficiències. Però també veig que la gran majoria de trens circulen segons l'horari previst, que hi ha una informació acceptable i una neteja acceptable. Quan vaig a metro, rarament em trobo amb alguna incidència (i això que l'utilitzo diverses vegades al dia).
Però quan vaig a Renfe... és estrany el dia que no arribo amb retard o tinc els problemes més diversos: falta de neteja, falta de seguretat, falta d'informació. Mentre amb la resta de mitjans de transport hi viatjo, amb la Renfe es pot dir que hi vaig a passar aventures, ja que cada dia és una sorpresa (gairebé sempre desagradable).
Qualsevol persona es pot passar per Sants-Estació i comprovar-ho ell mateix: és difícil veure un tren a l'hora. 5, 10 minuts de retard ja és una cosa estipulada i a ningú li sembla estrany. Ja ni tan sols es prenen la molèstia d'anunciar-ho, per habitual.
Curiosament, unes andanes més enllà tenim un trens de la mateixa Renfe, anomenats AVE, els quals gairebé sempre són puntuals, nets i no donen problemes. Curiós, certament.
Igualment podem anar a Madrid, o a qualsevol altra ciutat europea, i veurem la diferència. En totes les pantalles d'anunci dels trens surt "on time" (o com es digui en l'idioma local), ja que això és el que hauria de ser habitual. Però aquí es veu que no ens toca.
Potser el que li falta a molta gent és tenir una mica més de món i adonar-se que el que està passant aquí, no és normal en absolut.
I per què ens queixem? Perquè ens agrada? per favor, no siguem infantils... ens queixem perquè volem, exigim, un servei digne per als usuaris. Simplement, no té més. No en tenim prou veient alguns trens amunt i avall com si fos una maqueta de l'Ibertren, que sembla que és amb el que es conformen alguns. Volem un servei en condicions.

A partir d'aquí, és divertit dir que "ens agrada donar-li canya a la Renfe", com si tot anés perfecte i fos una mania dels usuaris. Si precisament el problema de la Renfe és que no li donem ni un 1% de la canya que es mereix. I sí, ja sabem que no ens arriben totes les incidències que hi ha, sinó únicament les més importants (per sort). Però precisament aquestes són les que ens fan veure la precarietat de Renfe/ADIF, i no pas si el Sr. X tira de la palanca perquè ha vist el seu cosí a l'andana, cosa que no té cap mena de rellevància en aquest fòrum.
askarel ha escrit: Es más, es lo que todos los viajeros deberían hacer.
Pero se conforman con la simple devolución del importe de su billete. Una lástima, ¿verdad?
Fa un moment havíem quedat que ens queixàvem per pur vici. Ara resulta que ens queixem massa poc. En fi, és el que diuen "marear la perdiz"... :x



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 13/08/2008 18:35

Bueno, quelcom companyia pot tindre algun problema, però ho intenten solucionar de seguida, i puc citar un bon munt d'exemples (FGC, sncf, midland mainline, virgin trains, TMB...) però hi ha companyies que com en el cas de renfomentadif operadora, a part de tindre un problema, passen d'arreglar-ho, i no tenen en compte als CLIENTS, no passatgers com els hi diem aquí, i no només existeix el cas de renfomentadif operadora, n'hi ha de molts altres exemples en el món, encara que menys que els que ofereixen un bon servei. No cal dir que no només existeix aquest problema en els trens de passatgers, també amb els de mercaderies es pot veure molt clara la situació real, si una companyia de mercaderies falla, ja sigui per retards, avaries, etc..., també és un mal servei per el client, que en aquest cas seria una companyia o empresa (correus, DHL, Gallo, Repsol, etc), mirem per els passatgers, però el problema està filtrat per varies parts ;) .
Au revoir :hola .



askarel

Entrada Autor: askarel » Dimecres 13/08/2008 18:36

Aprovecho que tengo ahora algo más de tiempo para responder con la misma dedicación que han empleado ustedes al contestarme a mi y que les honra y agradezco.
metring ha escrit:Apart d'això, en aquest fòrum, no tant sols ens fer ressó de les incidències que apareixen als mitjans de comunicació, sino moltes vegades, de les que els usuaris vivim personalment, i que no apareixen en aquests.
Me alegro de que así sea. He visto algunas, sí, pero en pocas he visto las causas reales. En algunos casos no pasaba de simple percepción o desconocimiento de los horarios. En otros, un simple cuestionamiento general a los servicios prestados.
Alex_C4 ha escrit:només m'he assebantat de la meitat, serà que sóc burro, o que vosté parla un altre idioma (A part del Castellà). Ja sé que no hi té res a veure, només ho comento. :s
Lamento que no me haya comprendido. No creo que sea burro ni ningun otro animal. Pregunte abiertamente que intentaré aclarar sus dudas.
Guigui ha escrit:I on és fonamental que es compleixin totes les lleis i altres normes, fins i tot per damunt del que dicti la majoria.
Bien, deacuerdo, indiqueme que normas o leyes no se cumplen.
Guigui ha escrit:Mateixa resposta que a dalt. La societat en el seu conjunt, així com cada individu o ens que la compon, està sotmesa a les lleis i altres normes. Una cosa és canviar-les, per al qual estan prevists una sèrie de mecanismes, i una totalment diferent és violar flagrantment la normativa.
Misma respuesta, misma moneda que usted: Sigo sin saber que norma se viola flagrantemente.
Guigui ha escrit:Discrepo. En el moment en que denuncio la parcialitat de la justícia, que està ofuscada per determinats temes però n'ignora d'altres relacionats directament amb la temàtica d'aquest fil i del Fòrum en general, és legítim fer aquesta comparació.
Creo que comprenderá que no entienda la relacción entre un estatuto y una financiacion autonómica con el tema que nos ocupa: La CA de Cantabria invierte una cantidad economica infinita más que la CA Catalana en su servicio de Cercanías de Renfe-Operadora. Mientras que Cantabria ha remodelado instalaciones, creado apeaderos nuevos y reformado material rodante, todo ello por gestión directa, la GENCAT no ha puesto en toda su existencia ni un solo duro en la red de cercanías. Si estuvieramos hablando de que se han invertido millones y estos no se hubieran abonado a la autonomía, aún. Pero el caso es el contrario: No se ha invertido nada absolutamente desde la GENCAT y bastantes cientos de millones desde el MFOM y su DGF.
Guigui ha escrit:No utilitzar-lo assíduament no és igual a no conèixer-lo. I, per poc que el faci servir, és innegable la gran importància que té per al funcionament diari de tota l'Àrea Metropolitana de Barcelona. A més, m'interessen els sistemes de transport públic, com també m'apassionen la història i la geografia, sense tenir-hi més formació reglada que la de batxillerat. En resum, si les nostres vides consistissin exclusivament en llevar-nos, esmorzar, anar a la feina, dinar, tornar a casa, sopar i anar al llit, aquest món seria molt avorrit.
Yo sobre su vida personal no opino, pues no me interesa ni me importa.
Guigui ha escrit:Alguns exemples notables sorgits d'aquest Fòrum em fan pensar tot el contrari, així que, més que perdre l'esperança, he arribat a la conclusió de que aquesta mena d'activisme és una forma força eficaç per a superar la greu disfunció democràtica que afecta aquest país, per molt que vostè s'entesti en veure-hi la més absoluta normalitat.
Desconozco completamente a que se refiere, disculpeme.
Guigui ha escrit:De la mateixa manera, intento fer-li veure que, per moltes mancances que tingui el mètode que jo propugno i practico, sempre és millor que restar plegat de braços.
Siento decirle que veo semejante resultado: Nada en un metodo y el doble en el otro, osea, nada de nada.
victorcasta ha escrit:Simplemente quería ponerle de manifiesto que el hecho de opinar que un hilo de seguimiento de incidencias es inútil es tan subjetivo como el que yo opine que su opinión es inútil. No era mi intención la de insultar, simplemente la de poner un símil. Siento si no se ha entendido.
Gracias Sr. victorcasta, le entendí perfectamente. Desapareció mi respuesta junto a su mensaje y por eso no nos entendimos. Los motivos para realizar esa afirmación ya los he expuesto.
wefer ha escrit:Entrant al tema... el Sr. Askarel planteja que fer un recopilatori d'informacions és una tasca inútil sense cap finalitat. L'argumentació, però, no es basa en cap prova, sinó que és una simple afirmació sense recolzament. Comencem bé...
Ya le he argumentado el porqué de esa afirmación.
wefer ha escrit:Igualment, analitzarem l'afirmació. Posem que tingués raó i fos veritat que fer recopilacions de notícies i informacions diverses (no només notícies de diari) fos inútil. Aleshores... arribaríem a la conclusió que fer un diari o una revista, que al cap i a la fi són simples recopilacions de notícies (moltes vegades fins i tot directes d'agència) tampoc no serveix de res. Més encara, editar llibres que no siguin novel·les, tampoc serveix de res ja que simplement "recopilen informacions".
Este análisis merece ser analizado si me permite:

1. No es bueno sacar las cosas de contexto. En determinados casos es manipulación.

2. No es bueno meter factores ajenos a los temas en debate con el fin de decantar una opinión. En este caso es una vulgar manipulación.

3. Ignora, olvida, descuida, que se yo, que la labor fundamental de un periodista es formar, informar y entretener. Todo ello en una publicación de caracter comercial, a la venta del gran público, gran público que ha de comprar ese trabajo para que la publicación y el periodista subsistan.
wefer ha escrit:I ja no parlem dels departaments del governs o les empreses privades que es dediquen a fer "simples" reculls de premsa. No deuen servir per a res, però curiosament no hi ha empresa ni govern que no dediqui ingents esforços a realitzar dossiers recopilatoris d'informació (per la meva feina, en rebo uns quants d'aquests).
Per tant... amb una senzilla frase sense recolzament argumentatiu, s'ha carregat vostè bona part dels llocs de treball del nostre país: editors, periodistes, documentalistes i tots els serveis associats. Déu n'hi do, Déu n'hi do...
Se ha perdido usted por el camino en su argumentación y me temo que no sabe ni lo que dice. Aunque creo que le entiendo, como roza el insulto, prefiero no entenderle.
wefer ha escrit:Dit això... també tot aquest tema em desperta una curiositat que no sé com treure'm de sobre: si vostè, Sr. Askarel, considera aquest fòrum i qualsevol altre (pel que diu) inútils... per què té tant d'interès en que deixem d'opinar-hi, en que deixem de fer el recopilatori de notícies? És que és tan bona persona que no vol que malgastem el nostre temps escrivint per aquí?
Evidentment, no vull pensar que sigui una estratagema per desmotivar els usuaris a donar la seva opinió ja potser molesta a algú el que aquí diem.
¿Estratagema para desmotivar a los usuarios para dar su opinión? Pero... ¿En qué mundo vive usted?

En resumidas cuentas, lea mis intervenciones anteriores porque creo que le serán claras: Reclame todo lo que pueda ante el estamento que quiera, informese, exiga a sus politicos, únanse todos los usuarios (madrid, 1988, lo viví en primera persona), pero por favor, seamos serios: No hagamos el paripé en los foros que ya han visto perfectamente que no sirve de absolutamente nada.
wefer ha escrit:No acabo de veure el per què d'aquesta dicotomia que planteja. Per què presentar accions legals o reclamacions ha de ser contrari a publicar informacions sobre incidències? Jo mateix publico informacions, i també presento reclamacions legals contra Renfe. De moment, no he notat cap lesió física ni psíquica per combinar ambdues coses. No obstant, sí que he notat per exemple que Renfe acostuma a prendre mesures quan hi ha algun escàndol que trascendeix a l'opinió pública, mentre que les reclamacions oficials les acostuma a fer servir com a paper als lavabos dels AVE. Que no sigui que al final, tot es resumeixi en això...
Tengo una pregunta para hacerle: Por ser administrador del foro ¿puede usted insultar veladamente a su antojo? Le anticipo que lo está haciendo, bajo mi humilde punto de vista.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”