Pàgina 1 de 1

El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dijous 14/08/2008 23:47
Autor: JaMiRo!
De http://www.3cat24.cat
Surt a informació pública el projecte de la nova estació d'FGC a la planta de SEAT a Martorell

01/08/2008 15:00

Barcelona.- El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu per a la construcció d'una nova estació de la línia de Manresa d'FGC de Llobregat-Anoia, que donarà servei al polígon industrial de Ca n'Amat de Martorell, al costat de les instal·lacions de SEAT. La nova estació se situarà en un nou tram de variant, de 4,2 km de longitud, que es construirà entre l'estació de Martorell-Enllaç i d'Abrera (Baix Llobregat). L'actuació, que preveu una inversió de 70 MEUR, estarà enllestida el 2010 i pretén millorar l'accessibilitat amb transport públic a aquest entorn industrial, on hi treballen més de 10.000 persones.
Al diari gratuït "Al dia" (*) hi havia un plànol molt maco del projecte. Malauradament, no el tinc a mà.

(*) Diari gratuït amb info del Baix Llobregat Nord (Martorell, Abrera, Olesa i Sant Esteve Sesrovires).

Conseqüències

Publicat: Divendres 15/08/2008 1:20
Autor: Guigui
Aleshores, ja no hi haurà cap excusa perquè FGC fusioni la S4 i la S8.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Divendres 15/08/2008 2:20
Autor: pukyxd
Més estacions a la Llobregat-Anoia no si us plau! :( Bé al final la gent de comarques només la podrem fer servir per moure'ns pels pobles del voltant i res més.

Metro a una banda, rodalia a l'altra

Publicat: Divendres 15/08/2008 2:24
Autor: Guigui
pukyxd ha escrit:Més estacions a la Llobregat-Anoia no si us plau! :( Bé al final la gent de comarques només la podrem fer servir per moure'ns pels pobles del voltant i res més.
Si Renfomentadif prestés un servei com Déu mana, el problema no seria tan gran; al contrari, els dos serveis es complementarien prou bé.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dissabte 16/08/2008 19:38
Autor: Mako448
M'oposo totalment a aqesuta variant.

Està bé donar servei a una zona industrial i a una gran fàbrica de cotxes,entenc que aquella zona hi ha moltes indústries i un centre comercial a prop,peró crec que amb autobusos llançadores Martorell Enllaç-Can Amat o Abrera-Can Amat ja hi haurià suficent.

El que trobo lamentable que facin una variant i un tros de via seminova(seminova perqué fa poc l'han desdoblat),no tingui ultilitat i sigui desmantelada,i per variar,augmentem el temps de trajecte >:( .M'oposo totalment.

Sí els de la SEAT i els del polígon industrial es queixen que no tenen un bon accès allà amb Transport Públic,que FGC posi autobusos gestinats per ells que enllaçin l'estació de Martorell Enllaç o la d'Abrera(crec que queda mès a prop Enllaç?),i no perjudiquem mès als usuaris de Manresa,Olesa,Abrera,Monistrol.Que ja s'han fotut amb que els R5 s'aturessin a totes les parades,una cosa a l'estil del busos del Polígon Sant Joan de Sant Cugat,que és fa una cosa semblant.

Per mi la variant és llençar els diners a terra,un tros de via queda desparofitada,i que s'hagui desdoblat i reformar fa poc un tros de vies que al cap de uns anys aquestes obres no hauràn servit de res.La solució,busos llançadores,us agradi o no.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Diumenge 17/08/2008 12:10
Autor: uriol108
També podrien fer acabar la S8 a la Seat i les altres linies que passesin per les vies actuals, no sé.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Diumenge 17/08/2008 18:22
Autor: liniadelRipollés
El tram de via que deixarà d'emprar-se com a via general, podria utilitzar-se com a lloc d'estacionament de material, atesa la falta de lloc actual a les instal.lacions d'FGC a la línia Llobregat-Anoia. Té com a avantatge que és a tocar o una continuació natural dels tallers i dipòsit de Martorell-Enllaç.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dilluns 18/08/2008 13:45
Autor: javi82
L'estudi informatiu quan contempla la situació de l'estació (o estacions) dins del polígon industrial fa referència a l'enorme rigidesa dels horaris q hi ha i q condicionen els fluxos d'entrada i sortida del treballadors... així q no seria gens estrany q aquest nou ramal nomès s'utilitzés pels trens en les hores que hi ha canvis de torn a la Seat i per tant es quan hi ha moviment d'entrades i sortides.

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dilluns 18/08/2008 17:44
Autor: orig440
Si tant volen construïr, que amplïn la R6 des d'Igualada fins a Tàrrega-Cervera, faria un bon servei :x .
Au revoir :hola .

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dilluns 18/08/2008 23:36
Autor: JaMiRo!
orig440 ha escrit:Si tant volen construïr, que amplïn la R6 des d'Igualada fins a Tàrrega-Cervera, faria un bon servei :x .
Au revoir :hola .
Un bon servei de 5-6 hores... :x

Aclaracions

Publicat: Dilluns 18/08/2008 23:41
Autor: JaMiRo!
Companys,

Només algunes aclaracions, i és que en el mateix diari es podia llegir que aquesta variant no anul·lava l'actual traçat de la línia Barcelona-Manresa d'FGC. De fet, els trens que passin per aquest ramal no paren a Abrera: és absurd crear una estació per donar servei a un polígon i matar una que dona servei a una població. En el mateix diari deia que "per l'actual traçat continuaran passant trens de mercaderies i passatgers que no parin a la SEAT".

Si tinc cap més info, us la faré saber.

;)

Salut!

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dimarts 19/08/2008 0:26
Autor: Mako448
Sí nomès és fer una estació per donar a servei un polígon industrial amb molts treballadors,crec que amb servei d'autobusos llançadores entre Martorell Enllaç i la zona de la SEAT n'hi ha mès que suficient.Operat per FGC si calguès.

Aquesta variant per mi és llenaçr els diners a la brossa,en serio

Re: Aclaracions

Publicat: Dimarts 19/08/2008 11:13
Autor: javi82
JaMiRo! ha escrit:De fet, els trens que passin per aquest ramal no paren a Abrera: és absurd crear una estació per donar servei a un polígon i matar una que dona servei a una població.
La nova variant s'enllaçaria amb l'actual línia abans d'entrar a Abrera, els trens hi seguirien parant allà ;)

Imatge del traçat


Tot l'estudi informatiu es pot consultar aquí, interessants de veure els plànols on es junten aquesta variant i l'orbital, q també tindria una estació allà i convertiria a Can Amat en un intercanviador entre les dues línies.


Mako448 ha escrit:Sí nomès és fer una estació per donar a servei un polígon industrial amb molts treballadors,crec que amb servei d'autobusos llançadores entre Martorell Enllaç i la zona de la SEAT n'hi ha mès que suficient.Operat per FGC si calguès.
No sé si sabreu com va el tema del transport a la Seat, però el q hi ha són autobusos contractats per Seat q porten els treballadors directes des d'un munt de poblacions fins a la porta de la fàbrica just a les hores q entren a treballar.. El q s'intenta es canviar-ho en la mesura del possible pels trens, canviar el q ja hi ha per autobusos llençadora a Martorell seria absurd, pq els autobusos llençadora ja existeixen i a més sense obligar a la gent a fer transbordament a Martorell, Abrera o on sigui.

Re: Aclaracions

Publicat: Dimarts 19/08/2008 14:09
Autor: JaMiRo!
javi82 ha escrit:La nova variant s'enllaçaria amb l'actual línia abans d'entrar a Abrera, els trens hi seguirien parant allà ;)

Imatge del traçat.
Gràcies javi82, tens raó estava equivocat. ;)

En qualsevol cas, jo no estic en contra de la construcció d'aquest ramal, penso que com més estacions millor, més servei a més persones. Altra cosa es la nefasta distribució de línies de FGC Llobregat-Anoia, on es troben a faltar veritables serveis semidirectes i directes que aconseguirien que molta gent es passès al ferrocarril i deixès el vehicle privat i/o l'autobus, molt més competitiu en temps en diverses ocasions.

Una proposta, així per sobre, per a que m'entengueu:

Línia de rodalia "1": parada a totes les estacions entre Barcelona-Plaça Espanya i Martorell, es pot dividir en dues línies donada l'extensió del tram, per exemple entre Barcelona i Sant Boi, i entre Sant Boi i Martorell.

Línia de rodalia "2": parada a totes les estacions entre Martorell i Igualada.

Línia de rodalia "3": parada a totes les estacions entre Martorell i Manresa.

Línia directa/semidirecta "4": unint Barcelona amb Manresa i parant només a les estacions "més importants".

Línia directa/semidirecta "5": unint Barcelona amb Igualada i parant només a les estacions "més importants.

Què són les "poblacions importants"? Estic pensant en les estacions cèntriques, de: Plaça Espanya, Avinguda Carrilet, Sant Boi, Sant Vicenç, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Martorell, Olesa, etc. L'objectiu és baixar de forma dràstica els temps de viatge de la línia.

És a títol d'exemple eh, que ningú s'enfadi si em manca alguna població important. ;)

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Diumenge 13/11/2022 23:15
Autor: pukyxd
Finalment en què va quedar aquest projecte? Anul·lat per manca de viabilitat / l'impacte de la crisi del 2008?

N'inicien els tràmits

Publicat: Dimecres 13/12/2023 13:46
Autor: Guigui
El Govern engega els tràmits per fer un nou baixador de FGC a Martorell
Ha de donar servei al polígon de la Seat, al Campus d'FP de la UPC de la Mobilitat Sostenible i a l’Hospital Sagrat Cor
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 79191.html

Re: El projecte d'estació d'FGC a la Seat, a informació pública

Publicat: Dijous 14/12/2023 18:32
Autor: França451
Y yo pregunto:

La parada anterior es Martorell-Enllaç. Finalizan aquí los trenes de la S8, por lo cual es una estación con muchas vías.

Por qué no hacen el ramal de la Seat como estación final, como ampliación de la S8 dejando todo lo demás como está? Que hagan la nueva estación con varias vías de cara a absorber trenes de la S8 que finalicen allí y trenes de mercancías. Pero que las vías no continúen a Abrera, sino que acaben en la SEAT
. De modo que los mercancías que inicien recorrido allí, como normalmente irán a Can Tunis o a Barcelona, no hay problema. Y si por algún motivo tienen que invertir marcha para subir a Manresa o Igualada, tampoco se cae el mundo: si los S8 dejan de finalizar en Martorell Enllaç, ésta pasará a ser estación pasante para todas las líneas, por lo que nos sobran tropecientas vías para hacer inversión de marcha los trenes de mercancías.

Y para los viajeros tampoco supone mayor problema. Los que bajen a Barcelona bajan directos, y los que vayan a los ramales de Igualada y Manresa, trasbordo en Martorell- enllaç. Ningún problema y todos tan contentos.

No es mucho más fácil hacer eso que desviar tooooodos los trenes del ramal de Manresa para dar servicio a una estación que se podría usar como culo de saco de la actual S8 sin tocar el trazado actual de la R5?
Creo que las actuales líneas de la Llobregat-Anoia ya dan suficientes eses en su trazado actual como para ponerle más pudiendo tener la solución más sencilla de que la SEAT sea el ramal culo de saco de la S8.

El traçat no canvia

Publicat: Dijous 14/12/2023 20:18
Autor: Guigui
Amb el projecte actual, no està prevista cap modificació del traçat.