Avda. Catalunya es tallarà per obres intercanviador Torrassa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Avda. Catalunya es tallarà per obres intercanviador Torrassa

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/12/2008 13:03

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... es_tal.jsp

L’avinguda de Catalunya es tallarà al trànsit per obres de l’intercanviador de la Torrassa


Data: 9/12/2008

Amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador de la Torrassa, entre l’L9 i l’L1, l’avinguda de Catalunya de l’Hospitalet de Llobregat quedarà tallada al trànsit entre el carrer d’Alegria i l’avinguda Torrent Gornal, a partir de demà i fins a mitjans del 2010. Els conductors disposaran d’itineraris alternatius degudament senyalitzats per evitar la zona d’obres i facilitar la fluïdesa viària. El tancament d’aquest tram servirà per disposar de l’espai necessari per a la remodelació del vestíbul de l’L1 que es transformarà en un intercanviador amb correspondència amb l’L9.

L’avinguda de Catalunya es tallarà a la circulació a partir de demà, 10 de desembre, i fins a mitjans del 2010, en el tram comprès entre l’avinguda de Torrent Gornal i el carrer de l’Alegria, al terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat. Això permetrà avançar en els treballs de construcció de l’intercanviador de la Torrassa, que donarà servei a l’L1 i l’L9.

Per a canalitzar el trànsit i facilitar els desplaçaments, se senyalitzaran itineraris alternatius en tots dos sentits de la marxa. Així, en direcció Llobregat, els vehicles es desviaran per l’avinguda de Ponent i podran girar pel carrer de l’Alegria per a enllaçar de nou amb l’avinguda de Catalunya. D’altra banda, en sentit Barcelona, els vehicles es desviaran des de l’avinguda de Catalunya pel carrer de les Bòbiles, i podran continuar per l’avinguda de Ponent.

Per a facilitar el pas dels vianants, s’habilitaran encaminaments a la zona d’obres, i es permetrà el pas als veïns del carrer d’Almeria.

Ampliació i reforma de l’estació de l’L1

Les restriccions permetran començar una nova fase de les obres de construcció de l’intercanviador de la Torrassa, a partir de l’estació ja existent de l’L1.

En aquest sentit, a principis de novembre es van iniciar els treballs previs de desviament de serveis, de cara a la remodelació i transformació de l’actual vestíbul de l’L1 de l’estació de la Torrassa.

Ara, l’ocupació d’un tram de l’avinguda de Catalunya permetrà disposar de l’espai necessari per a dur a terme els treballs següents:

Ø l’ampliació del vestíbul actual pel costat nord

Ø la remodelació de l’accés entre l’avinguda Torrent Gornal i l’avinguda de Catalunya

Ø la construcció de noves sortides d’emergència des de les actuals andanes de l’L1

Ø la posterior connexió amb la futura estació de l’L9, actualment en construcció

D’altra banda, el DPTOP va iniciar a finals de 2006 les obres de construcció de la futura estació de l’L9 de la Torrassa que formarà part del nou intercanviador. De moment, ja s’ha completat l’execució de l’estructura perimetral de la futura estació i es treballa en l’estructura interior.

El futur intercanviador de la Torrassa

El futur intercanviador de la Torrassa entre l’L1 i l’L9 tindrà una superfície útil d’uns 800 m2, i disposarà de dos accessos: un se situarà a la cruïlla entre l’avinguda Torrent Gornal i l’avinguda de Catalunya, mentre que l’altre s’ubicarà a la banda sud de l’avinguda Torrent Gornal, abans de creuar el pas inferior existent del ferrocarril.

Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda, amb un total de 5 ascensors. Un d’aquests connectarà l’exterior amb el vestíbul del futur intercanviador i dos més enllaçaran el vestíbul amb les dues andanes de l’L1. Finalment, els altres dos ascensors nous se situaran a l’estació de l’L9 i connectaran amb les dues andanes.

Es preveu que el nou intercanviador de la Torrassa es completi al 2010, amb una previsió de volum de viatgers de més de 33.300 al dia. En el futur, aquest intercanviador s’ampliarà per donar servei també amb les línies C2 i C4 de Rodalies de Renfe. En aquest sentit, actualment el Ministeri de Foment està redactant el projecte constructiu d’aquesta actuació.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”