CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3495
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 07/01/2009 20:07

Ho he llegit avui en el Regio 7, no se si al d'avui, al d'ahir, o al d'abans d'ahir, tenia els 3 i ara no recordo a quin ho posava, però demanen unes quantes actuacions per que el tren de Manresa a BCN trigui nomes 45 minuts i a mes que els autobusos interurbans connectin amb la RENFE.

Ara mateix en tren es triga 1h15min. amb RENFE, 1h35 min. amb FGC i 1h 15 min amb bus Julià, per que passa per Olesa. Amb bus ALSA (BCN-Solsona, BCN-Berga-Llívia) i amb bus Sagalés (BCN-Prats de Lluçanès) només es triga 58 min. però no es permet per culpa de la (...) prohibició de transit >:( .

Es una vergonya que els 60 i pico o 70 km. que hi ha de BCN a Manresa es facin en tanta estona. Hauria d'haver un bus cada mitja hora directe mentre es construeixen les vies que facin falta per fer-ho en tren. Ah, i amb tarifa de FGC, es a dir, que els qui tenim descompte al tren el poguem tenir també al bus.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 07/01/2009 20:25

Tan de bo... però fins que no s'inverteixi en la millora de les vies, ja sigui amb quadriplicació de Terrassa a Barcelona, o amb una millora de la via de Manresa a Terrassa reduint les corbes i fent algun tunel no ho veurem pas. I tot això ho veig lluny, lluny...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/01/2009 20:35

Com no facin via quàdruple fins a Manresa, parant únicament a Terrassa i Sabadell, en el cas de Renfomentadif, o a Martorell i St. Boi, en el cas d'FGC, veig els 45 minuts irrealitzables.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 216
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 07/01/2009 21:11

Jo em conformaria amb que el viatge durés 1 hora fins a plaça Catalunya, 20 minuts fins a Terrassa i 30 fins a Sabadell Centre. :P



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3495
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 08/01/2009 10:50

Encara que Manresa no sigui una capital de província, de moment, per que estava previst que ho fos, amb els seus 80000 habitants al municipi, i 160000 a la seva àrea metropolitana, ben be pot ser tractada igual que una capital de provincia.

Per aixo jo faria el següent:

2 vies noves d'alta velocitat de Barcelona a Manresa (per on sigui) sense cap parada intermitja, i que continuin cap a Solsona, Oliana, Andorra i Ospitalet près l'Andorre. I amb un ramal a Berga, Bagà, Bellver i La Seu i un altre de Bellver a Puigcerdà i Bourg-Madame
De manera que les línies quedessin mes o menys així:

Sortides de Barcelona:
6:00 Andorra per via Solsona directe, parant nomes a Manresa, on hi hauria enllaç amb tren Manresa-La Seu amb parades "A"
6:30 Andorra per Berga, amb parades "C"
7:00 Andorra per Solsona, amb parades "B"
7:30 Andorra per Berga, amb parades "D"

8:00 Andorra per via Solsona directe, parant nomes a Manresa i La Seu, on hi hauria enllaç amb tren Manresa-Solsona amb parades "A"
8:30 Andorra per Berga, amb parades "C"
9:00 Andorra per Solsona, amb parades "B"
9:30 Andorra per Berga, amb parades "D"

etc.

Parades "A": Les del tram Manresa-Solsona (Callús, Súria, Cardona, i alguns dels trens alguna mes com Valls de Torruella, etc.
Parades "B": Les del tram Solsona-La Seu (Oliana, Coll de Nargó, Organyà, etc)
Parades "C": Les del tram Manresa-Bellver (Sallent, Balsareny, Navàs, etc.)
Parades "D": Berga, i les del tram Bellver-La Seu (Pont de Bar, Arsèguel, etc.)

A més a més hi hauria la línia Bourg-Madame-Puigcerdà-La Seu, que enllaçaria amb les altres 2 a La Seu i a Bellver, i a Puigcerdà enllaçaria amb la C3 i a Bourg-Madame amb la línia La Tour de C-Perpignan.

Quan pugui penjaré un plànol per que es vegi millor.
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 08/01/2009 11:06, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/01/2009 10:57

Fer arribar una línia a Manresa sense parada intermèdia, ja sigui a Sabadell, Terrassa o Martorell (no hi ha cap traçat més directe), no té absolutament cap sentit. I menys fer-ho amb LAV.

Una altra cosa és que calgui millorar el temps de trajecte, que d'això no hi ha cap mena de dubte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3495
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 08/01/2009 11:13

Sempre es pot fer que la meitat dels trens parin a Sabadell i Terrassa, però trobo que seria un gran avenç que Manresa i Andorra puguin tenir LAV que els uneixin amb poca estona amb Barcelona, a més, que no seria una linia exclusivament alta velocitat, com es la BCN-Madrid, sino que de Manresa en amunt faria tambe de Regional.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/01/2009 11:25

En tot cas, el que caldria és una línia d'altes prestacions que permeti velocitats de fins a 220 o 250. Això permetria enllaçar Andorra amb Barcelona en 1h15 aprox., així com Manresa amb Barcelona en una mitja hora llarga.

Tanmateix, a la vista de la greu mancança en infraestructura ferroviària que hi ha a Catalunya, aquest projecte hauria d'esperar anys encara que ara mateix posessin mans a l'obra per arreglar el desgavell que hi ha.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3495
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 08/01/2009 12:36

La veritat es que això que dius ja estaria prou be, de fet potser es mes o menys lo mateix que estava dient jo amb unes altres paraules, es a dir, una línia que permeti una certa alta velocitat, (home, si pot ser 350 millor, però si no, 250 ja aniria prou be) però que alhora puguin haver-hi regionals fent moltes parades per no deixar els pobles incomunicats. Una mica com la C2 sud, que hi ha els Euromeds, els regionals i el rodalies, però sense tanta saturació.

He fet aquest plànol de com podria quedar:

Imatge

L'origen d'aquesta línia podria ser l'actual Pl.Catalunya FGC, utilitzar el tunel del C/Balmes i fer-lo continuar recte fins a Pl.Molina. (Llavors per FGC o es distribueixen les línies per altres llocs o se li fa un tunel per Pg.Gracia, per sota o pel costat del de L3.) Llavors, arribat a Pl.Molina, pot seguir en paralel a L7 fins Av.Tibidabo, i des d'allà, un tunel de 4 vies fins UAB per aquesta línia i per la L7, que tindria el seu final allà. La línia d'Andorra pot parar 1 de cada 2 a UAB, o tots a hores d'entrada i sortida dels universitaris. A partir d'aqui, la línia d'Andorra continuaria fins a Terrassa, on hi pararia tambe 1 de cada 2, el mateix que hagi parat a UAB, i d'allà a Manresa on pararien tots. A partir d'aqui ja he descrit abans com anirien, però despres d'Andorra poden continuar cap a Tolousse, que bona falta faria una LAV Barcelona-Tolousse, enlloc de tanta autovia. A més, hi hauria el ramal de Bellver a Bourg-Madame, que es pot prolongar fins a Llívia, i per la part francesa estaria be que hi hagues tambe una línia de Andorra a Perpignan, passant per Bourg-Madame, i tot això amb enllaços coordinats amb els horaris de la C3, tant a Puigcerdà com a La Tour de Carol, i a Andorra la Vella i a Bellver de Cerdanya amb els que van a Barcelona, i quan dic enllaços coordinats em refereixo que si l'enllaç no passa de 10 minuts millor, però com a molt 20 minuts.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 08/01/2009 12:49

Us recordo que el projecte del Eix Transversal preveu un ramal des de Igualada i Manresa cap a Barcelona passant per Martorell com a linia de altes prestacions, velocitats de 200-250 km/h, que connectaria a Martorell amb la LAV Barcelona-Madrid. Aleshores el temps Manresa/Igualada a Barcelona si que seria competitiu.

Perdo per no posar accents ni apostrofs pero el teclat fa el tonto.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 08/01/2009 13:45

per començar es podrien fer trens semidirectes...però al revés dels que es fan ara (com es feia abans del desgavell actual a la LL-A)

entre Terrassa i Manresa que jo sàpiga no es pot córrer més perquè no hi ha catenària compensada, no pel traçat en sí


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/01/2009 13:52

Ara, el dia que hi hagi velocitat alta (que no alta velocitat) entre Manresa i Barcelona, que ningú no esperi poder-hi anar amb bitllet ATM de 6 zones.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 08/01/2009 13:58

És clar, com els CEX en el nucli de Barcelona.
Sincerament, jo primer de tot ampliaria el FGC fins a Solsona, la comunicació amb transport públic allà és vergonyosa. Llavors ja es podria començar a parlar de la millora en el sentit dels temps de viatge, que podria començar per la línia d'ADIF-Renfe, perquè seria molt més fàcil de plantegar llavors, el tema dels horaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/01/2009 14:11

tren250 ha escrit:És clar, com els CEX en el nucli de Barcelona.
Més aviat, proporcional a l'Euromed Barcelona-Tarragona en comparació amb el bitllet de regional.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2526
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 08/01/2009 14:15

Si no recordo malament, a finals dels 70 es podia anar de Manresa-Norte a Barcelona-Pl.Catalunya en 65 minuts parant només a Terrassa i Sabadell a bord d'una suïssa de color verd en servei "semidirecto" (els trens amb més parades en deien tren-tranvía). Això sí, la malla de circulació, sobretot al sud de Terrassa, no tenia res a veure amb l'actual.

Això era abans de l'electrificació del Manresa-Lleida (~1981).

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Enric
N7
N7
Entrades: 437

Entrada Autor: Enric » Dijous 08/01/2009 19:37

Tinc al davant una Guia Horaria de 1.971, respecta als temps de viatge entre Bcn. P. de Catalunya i Manresa els mes rápids tardaban entre 1h i 5 minuts i 1h. i 8 minuts, tots fets amb "Suizas" .

Pasant als horaris de 1.974 tots segia per un estil, un parell de minuts de més, aquell any circulaba un Talgo i desde allavorans Bcn. Término fins Manresa ja tardaba 1h i 22 minuts.

Al any 1.976 també igual i al 1.978 ja sortian de L'Hospitalet, pero miran el recorregut desde P. de Catalunya el temps seguia també igual, aixó els més rápids, els mes lents 1h. i tres quarts, que es molta estona.


Aixó es tot per ara, més que rés es una petita comparativa del temps que es tardaba en el recorregut.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3495
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 09/01/2009 16:43

Guigui ha escrit:Ara, el dia que hi hagi velocitat alta (que no alta velocitat) entre Manresa i Barcelona, que ningú no esperi poder-hi anar amb bitllet ATM de 6 zones.
Doncs s'hauria de poder, i a la resta amb bitllet de Regional, jo confio en que si ho gestiona FGC enlloc de RENFE si que ho permetran.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/01/2009 23:01

Ecomobisostrans ha escrit:Doncs s'hauria de poder, i a la resta amb bitllet de Regional, jo confio en que si ho gestiona FGC enlloc de RENFE si que ho permetran.
A 200 per hora, ni ho somiïs. Ni aquí ni enlloc més del món.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 12/01/2009 0:32

Ecomobisostrans ha escrit:Doncs s'hauria de poder, i a la resta amb bitllet de Regional, jo confio en que si ho gestiona FGC enlloc de RENFE si que ho permetran.
La gestió de FGC en temes de puntualitat, neteja, manteniment del material rodant i de la infraestructura, etc. supera amb amplitud a Renfe, però no es caracteritza per la seva velocitat. I més amb la santa mania que tenen a FGC de crear estacions a tot arreu encara que sigui al mig del no res, exemples en tens a dojo...

Colònia Güell...

Martorell-Puticlub...Ai, vull dir Martorell-Vila...

El Palau

etc. etc.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 12/01/2009 1:07

JaMiRo! ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Doncs s'hauria de poder, i a la resta amb bitllet de Regional, jo confio en que si ho gestiona FGC enlloc de RENFE si que ho permetran.
La gestió de FGC en temes de puntualitat, neteja, manteniment del material rodant i de la infraestructura, etc. supera amb amplitud a Renfe, però no es caracteritza per la seva velocitat. I més amb la santa mania que tenen a FGC de crear estacions a tot arreu encara que sigui al mig del no res, exemples en tens a dojo...

Colònia Güell...

Martorell-Puticlub...Ai, vull dir Martorell-Vila...

El Palau

etc. etc.
Martorell Vila és una estació que existeix des de molt abans de la creació de FGC, i serveix al barri de la Vila de Martorell (el casc antic, per entendren's), per accedir-hi la via és a través del Pont del Diable.

En el cas de El Palau l'estació serveix al barri del mateix nom, estació que és al costat del barri i no és un barri de baixa densitat precisament...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”