CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: CUP demana Manresa-Barcelona en 45 minuts.

Entrada Autor: trainman » Divendres 10/01/2014 17:56

Pienso que deberían parar también en Cerdanyola, una estación con un movimiento muy importante de pasajeros.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 10/01/2014 18:23

Feia temps que es reclamava una millora en el temps de trajecte. És una bona notícia! Esperem que tingui èxit i n'afegeixin més.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 10/01/2014 19:12

Em sembla molt bona idea. Espero que en un temps es passi de tres convois a més.
Això farà mal a FGC....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/01/2014 19:22

trainman ha escrit:Pienso que deberían parar también en Cerdanyola, una estación con un movimiento muy importante de pasajeros.
Si empezamos a pedir paradas aquí y allá van a dejar de ser semidirectos. Cerdanyola no tiene mucho movimiento desde Manresa salvo las horas de los universitarios.

Lo que también sería muy bueno es que los de Lleida fuesen semidirectos entre Manresa y Barcelona.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 10/01/2014 22:14

Ecomobisostrans ha escrit:
trainman ha escrit:Pienso que deberían parar también en Cerdanyola, una estación con un movimiento muy importante de pasajeros.
Si empezamos a pedir paradas aquí y allá van a dejar de ser semidirectos. Cerdanyola no tiene mucho movimiento desde Manresa salvo las horas de los universitarios.

Lo que también sería muy bueno es que los de Lleida fuesen semidirectos entre Manresa y Barcelona.
En Cerdanyola hay un montón de trenes de cercanías. No hace ninguna falta que paren los semidirectos, que efectivamente si paran ya no serán semidirectos.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 10/01/2014 22:21

gatvell ha escrit:Em sembla molt bona idea. Espero que en un temps es passi de tres convois a més.
Això farà mal a FGC....
FGC mai ha estat una alternativa competitiva a Renfe des de Manresa per anar a Barcelona. Si es va més ràpid a Renfe, millor, però no crec que això motivi a cap viatger de FGC ja que suposo que tothom que va a Barcelona (potser excepte a la zona sud) ja anava en Renfe. Això dels semidirectes és més vell que el ferrocarril, abans Renfe tenia per totes les línies i es van treure perquè obliguen a reduir molt les rodalies. Amb el famós semidirecte de Puigcerdà (que porta 30 ó 40 persones de Puigcerdà) va afectar a dos o tres trens de rodalia i quan es va instaurar va generar queixes (crec que amb raó) a la part baixa de la línia, justament on estan la gran massa de viatgers. Afavorim als 30 ó 40 i perjudiquem a 3000 ó 4000... és una política com una altra... i mai millor dit, és política.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 17/01/2014 8:46

Regió-7, 17 de gener de 2014 ha escrit: Comencen a circular els semidirectes entre Manresa i Barcelona
En total hi ha sis noves expedicions diàries, tres per sentit, que redueixen el trajecte entre 10 i 15 minuts
[...]
Les sortides de Manresa seran a les 6.35, 14.30 i 17.46 hores, i les tornades (des de La Sagrera), a les 13.23, 16.35 i 19.43 hores. Només pararan a Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell Centre, Sant Andreu Arenal, la Sagrera-Meridiana, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants i l'Hospitalet.
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 17/01/2014 10:34

Avui he viatjat en el primer semidirecte de la R4 de Manresa a l'Hospitalet en el tram Terrassa-Pl.Catalunya. La unitat que ha fet el servei ha estat la unitat Civia 465-239 amb decoració Rodalies de Catalunya. El tren va força ple però tothom pot seure, no ha quedat ningú dret i han quedat alguns llocs lliures. Hem sortit de Terrassa a les 7:06 (+1'), fent parada a Sabadell Centre i després ja directes fins a Sant Andreu Arenal. En 35' (des de Terrassa) hem arribat a Pl.Catalunya (des de Terrassa) a les 7:43 (+2' retard). Pel tram de Terrassa a Montcada Bifurcació el tren va força ràpid, és un plaer veure com guanyes temps passant les estacions sense parar i avançant un R4 que surt 8 minuts abans de Terrassa i que s'aparta a la via 4 de Sabadell Sud. Llàstima que de Montcada cap avall i sobretot a partir de Sagrera-Meridiana el tren circula ja més lent, per la congestió dels túnels (tot i que no hem arribat a parar a cap senyal). Crec que és un servei que caldria seguir potenciant, augmentant l'oferta de trens semidirectes i estendre-ho als serveis Regionals de la línia R12.

Adjunto enllaç a una foto d'una pantalla del Civia semidirecte que he fet aquest matí.

Imatge



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 17/01/2014 14:14

Fixeu-vos en la subtilesa de que tots els mitjans que donen la notícia mencionen els horaris des de Sagrera. Això es per poder dir que es fa en menys d'1 hora. Si tenim en compte Plaça Catalunya, que és la més cèntrica i més utilitzada, el trajecte des de Manresa és 1 hora i 5 minuts, només 7 minuts menys que els directes entre Terrassa i St.Vicenç i 12 minuts menys que els que hi paren. Que per algo es comença, no dic que no, però això no treu que la línia necessiti urgents reformes que permetin aconseguir els 45 minuts de Manresa a Barcelona-Pl.Catalunya.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 17/01/2014 17:24

A la vista que han suprimido casi todas las paradas intermedias yo creo que no se puede hacer mucho más sin cuadriplicar al menos a partir de Sabadell para permitir que los directos de verdad fueran a buenos 140 km/h y así ganen tiempo de verdad (AH NO QUE LAS 447 SOLO LLEGAN A 120, PUES NADA).

Los túneles de BCN son otro problema más, no permiten buenas velocidades, y aunque SAA serviría con sus cuatro vías para adelantamientos esto obviamente es imposible porque a la que hay un apeadero con más de dos vías las demás se tienen que utilizar para otros servicios PORQUE NO HAY VÍAS SUFICIENTES EN BARCELONA. Recuerdo que hace unos meses mi padre me recogió de la estación de Figueres (convencional, patéticamente hace falta decirlo) y la equiparó por sus reducidas dimensiones (de vías, no de edificio de estación) a la de Eglisau, en Suiza entre Schaffhausen y Zurich, que da servicio a una población con diez veces menos gente que Figueres. Pero bueno, todo el mundo está de acuerdo en que sobra infraestructura ferroviaria convencional y que el futuro es el AVE, así que no sé de que c****** nos quejamos. No tenemos más que los que nos hemos buscado y merecido con años de creernos la rehostia cuando en verdad somos lo más cutre de Europa en materia transportil, y ni siquiera aquí en el foro o en la prensa "seria" faltan los sabios que dicen que nos sobran vías de tren porque no hay suficiente gente que las use. Malditos raros los de Eglisau que con sus 4500 habitantes justifican una estación del tamaño de la de Figueres.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 17/01/2014 19:07

alf_ ha escrit: y aunque SAA serviría con sus cuatro vías para adelantamientos esto obviamente es imposible porque a la que hay un apeadero con más de dos vías las demás se tienen que utilizar para otros servicios
Te refieres al R7 ? Porque si se necesitan las vias de SAA con el R7 hay muchas alternativas:
Cerdanyola:
-Coordinarlo con R4 y que vaya acoplado hasta Hospitalet
-Coordinarlo con R4 con enlace, para lo que habría que hacer una vía apartadero a la salida (cosa no muy difícil siendo al descubierto)
Montcada-Bifurcació:
-Coordinarlo con R3 y que vaya acoplado hasta Hospitalet
-Coordinarlo con R3 con enlace
Sant Andreu Comtal, y seguir hacia:
-Estació de França
-Sants
-Aeroport
-Badalona
-Acabar en alguna de las muchas vias de Sagrera

y eso hasta que se construya la estación del Baricentro, entonces ya el R7 puede desaparecer y enlazarse R8 y R4.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Divendres 17/01/2014 19:43

Haciendo un viaje en el tiempo..horarios de 1972 que los tengo delante...Plaça Catalunya-Manresa..dos servicios semdirectoco con 436 o Suizas...tardaban 1 y 10 minutos parando solo en Arc de Triumf de allí directas hasta Rambla de Sabadell y Sabadell..directas a Terrassa y así hasta Manresa...por lo tanto se vende el tema cómo algo fantástico..y hace cómo 42 años atrás unas unidades menos rápidas hacían lo mismo...



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 17/01/2014 21:00

Té raó l'Enric. Però, al temps de les suïsses, de segur que no hi havia les freqüències actuals, i -per exemple- els de Manresa no podien baixar a Terrassa Est, ni a tres estacions a Sabadell, ni a Sagrera-Meridiana... És a dir, el que es guanyava d'una banda es perdia d'una altra. De tota manera, crec que encara es podrien millorar els temps en aquesta línia: els Cívies poden anar a velocitats superiors a les que avui he comprovat sobretot entre Montcada-Manresa i Sabadell Centre i entre Sabadell Centre i Terrassa.
Avui he fet -per oci, perquè em feia gràcia, és a dir..., per vici- tot el trajecte entre Sants i Manresa. M'ha semblat que la informació visual -a través de les pantalles- que se'n facilitava a les estacions era clara i suficient, però la informació que es donava per la megafonia dins el propi tren, només l`he sentida a partir d'Arc de Triomf.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dissabte 18/01/2014 15:19

Acabo de consultar a la web de Renfe i aquests nous semidirectes no apareixen als horaris de dissabte i diumenge. És a dir, sembla -si la web informa correctament- que només circulen de dilluns a divendres feiners.




oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 19/01/2014 11:52

Pe Jorba ha escrit:Acabo de consultar a la web de Renfe i aquests nous semidirectes no apareixen als horaris de dissabte i diumenge. És a dir, sembla -si la web informa correctament- que només circulen de dilluns a divendres feiners.
Sí, em sembla que només circulen de Dll a Dv.


Salutacions,

Oriol

piulet9
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: piulet9 » Dimarts 21/01/2014 18:30

Toni ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:
trainman ha escrit:Pienso que deberían parar también en Cerdanyola, una estación con un movimiento muy importante de pasajeros.
Si empezamos a pedir paradas aquí y allá van a dejar de ser semidirectos. Cerdanyola no tiene mucho movimiento desde Manresa salvo las horas de los universitarios.

Lo que también sería muy bueno es que los de Lleida fuesen semidirectos entre Manresa y Barcelona.
En Cerdanyola hay un montón de trenes de cercanías. No hace ninguna falta que paren los semidirectos, que efectivamente si paran ya no serán semidirectos.
Suprimiria les estacions de St. Vicens de Castellet i St. Andreu Arenal, i hi posaria parada a Cerdanyola i Moncada Bifurcació, de manera que hi hagués correspondència amb la R7 i la R3 respectivament (passa per Montcada un R3 a Vic just abans que ho fagi el primer directe de Manresa, podríen modificar lleugerament l'horari d'una de les dues línees).

Clar que una altra història seria si la R7 arribés a Martorell o hi haguessin construït ja l'intercanviador a Barberà-Cerdanyola amb l'R8 que van planejar fa uns anys; i es fes un com cal a Montcada Bifurcació (no només amb l'R3 i semidirectes a Puigcerdà, sinó també amb l'R2 i trens regionals/MD a Girona).



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 21/01/2014 18:46

piulet9 ha escrit:
Suprimiria les estacions de St. Vicens de Castellet i St. Andreu Arenal, i hi posaria parada a Cerdanyola i Moncada Bifurcació, de manera que hi hagués correspondència amb la R7 i la R3 respectivament (passa per Montcada un R3 a Vic just abans que ho fagi el primer directe de Manresa, podríen modificar lleugerament l'horari d'una de les dues línees).

Clar que una altra història seria si la R7 arribés a Martorell o hi haguessin construït ja l'intercanviador a Barberà-Cerdanyola amb l'R8 que van planejar fa uns anys; i es fes un com cal a Montcada Bifurcació (no només amb l'R3 i semidirectes a Puigcerdà, sinó també amb l'R2 i trens regionals/MD a Girona.
No crec que s'hagi de suprimir la parada de St. Vicenç de Castellet. A partir de Terrasa és de les poques (sinó l'única) que queda bastant al "centre" del poble, i que utilitza bastanta gent. Jo no pararia a Cerdanyola, ja que realment l'enllaç de la R7 es pot fer a St. Andreu Arenal, i hi paren molts trens de rodalies en aquesta estació. Per altra banda la gent que vulgui fer enllaç ja té qualsevol dels altres R4 per a fer-lo, i sinó té l'alternativa d'agafar la R8 fins a Martorell i allà la R5 fins a Manresa.

Finalment no veig gaire sentit en parar a Montcada-Bifurcació, ja que tal i com dius passa un R3 a Vic just abans, però has de tenir en compte que tant l'R3 com l'R4 surten de l'Hospitalet i segueixen el mateix trajecte per tant no seria útil ni utilitzat fer l'ellaç, ja que si vols agafar l'R4 no puges a l'R3.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 21/01/2014 18:59

oriolp13 ha escrit: Finalment no veig gaire sentit en parar a Montcada-Bifurcació, ja que tal i com dius passa un R3 a Vic just abans, però has de tenir en compte que tant l'R3 com l'R4 surten de l'Hospitalet i segueixen el mateix trajecte per tant no seria útil ni utilitzat fer l'ellaç, ja que si vols agafar l'R4 no puges a l'R3.
Es más bien cosa de cambiar de un tren descendiente a uno ascendiente de la otra línea. Manresa a Vic y v.v., por ejemplo.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 21/01/2014 19:41

alf_ ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Finalment no veig gaire sentit en parar a Montcada-Bifurcació, ja que tal i com dius passa un R3 a Vic just abans, però has de tenir en compte que tant l'R3 com l'R4 surten de l'Hospitalet i segueixen el mateix trajecte per tant no seria útil ni utilitzat fer l'ellaç, ja que si vols agafar l'R4 no puges a l'R3.
Es más bien cosa de cambiar de un tren descendiente a uno ascendiente de la otra línea. Manresa a Vic y v.v., por ejemplo.
Y realmente crees que ha mucha movilidad de la R3 a la R4 y viceversa??? Por qué a mi me parece que mucha no habrá :?


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”