Obres a Arc de Triomf Renfe-metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro

Entrada Autor: metring » Dijous 04/02/2010 10:09

No us perdeu la foto de l'hotel que volen posar al damunt de l'intercanviador Renfe-Metro d'Arc de Triomf :osti . Ja veig per a què van treure la botiga de lloguer de bicicletes:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... omentarios

Un hotel de 5 estrelles coronarà l’estació d’Arc de Triomf a BCN

Imatge

1. • El complex s’alçarà sense fonaments sobre la llosa que tapa la parada subterrània
2. • El projecte resol els accessos als vestíbuls de Renfe i metro, encara en obres

CARLOS MÁRQUEZ / XABIER BARRENA
BARCELONA

La capacitat d’adaptació és una de les eines més poderoses d’un arquitecte. En temps en què l’estètica s’ha de conjugar amb la practicitat i l’economia, construir un hotel de luxe a sobre d’una estació de metro és un exercici de valentia, una mostra que a Barcelona i als que la treballen no els fan por els desafiaments. El repte es farà metall a la parada de metro i Renfe d’Arc de Triomf, que tindrà just a sobre un complex hoteler que la cadena Hotusa espera poder inaugurar d’aquí poc més de dos anys. Un cinc estrelles amb el suburbà als seus peus; més ben comunicat, impossible.
El responsable del projecte és el despatx d’arquitectes Equip, liderat per Xavier Claramunt, que ahir va explicar a aquest diari els detalls del pla, aprovat fa una setmana a la comissió d’Urbanisme de l’ajuntament. Claramunt parlava de l’hotel, però semblava que es referís a un ésser viu. A l’estar situat sobre una llosa de dos metres de gruix que farà alhora de sostre de l’estació i de terra de l’edifici, el primer enigma era resoldre l’absència de fonaments.
Llavors va sorgir el saber-se aclimatar a les circumstàncies: «Hem repartit el pes en molts pilars petits, de manera que la llosa no pateix i suporta sense problemes la càrrega», va dir Claramunt. Aquest tiralínies de columnes permetrà que la llum entre i surti sense limitacions pel xassís de l’hotel.

«UN EDIFICI PELUT» / «És com un edifici pelut», resumeix amb paciència l’arquitecte, capaç que un neòfit pugui fer un dibuix mental d’un projecte de més de 9.000 metres quadrats. A Hotusa sembla que estan encantats amb la nova joguina. El seu encàrrec va ser tan clar com comprensible: que sigui maco i que permeti aprofitar l’espai al màxim. Envoltat de blocs centenaris, l’equip de Claramunt havia d’aconseguir a més a més que el seu edifici no fos «una baluerna, ja que es tracta «d’una construcció molt gran per a una illa de cases clàssica de l’Eixample». Per aconseguir-ho, es va decidir partir l’immoble en dos blocs, un de sis plantes i un altre de nou, coronades per unes sales polivalents encarades al passeig de Sant Joan i des de les quals es podrà contemplar tot Barcelona.

TERMINIS / Si no sorgeixen més imprevistos –les troballes arqueològiques van parar sis mesos l’avanç de les obres als vestíbuls de l’estació– la primera pedra es podria col·locar a finals d’any i, tenint en compte que l’estructura metàl·lica s’anirà fabricant en tallers i col·locant a poc a poc, l’hotel podria obrir les portes 18 mesos després amb l’accés al subsòl en una de les cantonades.
Sense fonaments, envoltat d’imponents finques amb el segell de Cerdà, amb l’ombra de l’Arc de Triomf i una estació de metro i Renfe sota els peus, aquest singular hotel emergirà amb la intenció de no ser «invasiu» per al barri.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/02/2010 10:13

metring ha escrit:Imatge
Si s'ho treballen una mica més, igual encara el poden fer més lleig. De tota manera, estan posant el llistó molt alt.

Així m'agrada: projectes que s'integren perfectament a l'entorn, agradables a la vista i que en cap moment busquen el "lluïment" de l'arquitecte. :x

En fi... un edifici molt bonic... per posar-lo a un polígon industrial tipus Zona Franca, però no al mig de l'Eixample. Espero que no tiri endavant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/02/2010 10:15

Ho he de dir...És horripilant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Què té a veure aquest edifici al voltant d'altres que són una preciositat, com el de la Central Catalana d'Electricitat, que allò és una meravella i ni tant sols fan visites guiades, cosa que els hi vaig suggerir fa un any???????



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/02/2010 10:17

En temps en què l’estètica s’ha de conjugar amb la practicitat i l’economia [...]
Ens estan dient que, a més de lleig, serà inútil i caríssim?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/02/2010 10:22

Guigui ha escrit:Ens estan dient que, a més de lleig, serà inútil i caríssim?
Evidentment.

És que a més, estèticament sembla un edifici dels anys 70, típic de les oficines del desarrollismo i d'en Porcioles



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 04/02/2010 21:40

wefer ha escrit: Si s'ho treballen una mica més, igual encara el poden fer més lleig. De tota manera, estan posant el llistó molt alt.

Així m'agrada: projectes que s'integren perfectament a l'entorn, agradables a la vista i que en cap moment busquen el "lluïment" de l'arquitecte. :x
Realment queda horrible. No dic que l'edifici sigui lleig (que per mi ho és), però és que no quadra gens amb la resta dels edificis de l'entorn.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 05/02/2010 8:37

Realment horrible, i això que és un hotel "de luxe" representa!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/02/2010 10:34

Potser ja és intencionat, com dient: foteu-vos, pobrissalla! Aquí hi ha calers, però només a dintre; per vosaltres, la cara lletja, que no us mereixeu millor!

Darwinisme social, en diuen...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Divendres 05/02/2010 20:06

Mes hotels no. Mes empresas d´investigacio i de noves tecnniques de lo que sigui si. Prou de tant turisme, no portar nomes que miseria a llarg termini.
En lloc d´un hotel per turistes, millor un centro d´investigaçio de l´industria ferroviaria o qualsevol cose que tingui mes futir que un hote. No aprenem ni en la crisis.



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Diumenge 07/02/2010 9:36

Per l'amor de déu!!!!

Cuan miro aixó, s'em vé l' esgarrifança del tema "Barcelona no es Madrid, barcelona está rodejada de Besós collserola, llobregat i mar, no podem ampliar pero sí reinventar-nos" Hi ha alguna cosa més pitjor que l' estética d' aquest hotel? m' agradaria si com a mínim, traiessin les línies blanques, la façana negra ja es bastant acceptable...


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 07/02/2010 13:11

Ja tenim polèmica. Aquest edifici dins d'un altre context, com molt bé heu dit més amunt, per exemple a la nova Diagonal o al 22@ doncs mira no el veig malament, és, en podriem dir: descontructivista; però al voltant de l'Arc de Triomf, al costat d'aquestes cases tan Eixample i amb la Central Elèctrica, un bellissim edifici, com molt bé diu la Metring, doncs que voleu que us digui; els veig fora de lloc, no malament, però si molt fora de lloc. Salut!



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 09/02/2010 8:00

Això, sumat a que l'estació es troba a sota d'edificis...
Sembla ser que ara no...pel que he vist durant les obres, sobre l'estació, hi ha ara un solar de grans dimensions.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 11/02/2010 10:54

Rafa Monty ha escrit: m' agradaria si com a mínim, traiessin les línies blanques, la façana negra ja es bastant acceptable...
No són línies blanques, són uns tubs de color daurat. Aquí es veu millor, encara que la volumetria no és la mateixa:

Imatge

Estic d'acord en qué no és el millor lloc per ficar-lo.

Un diagrama de l'intercanviador, just a sota de l'edifici
Imatge



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 11/02/2010 17:41

Esto... no existe ya desde hace muchos años en Marina una estacion fantasma que tenia que sustituir a la actual de Arc de triom :x f? Por que de ser asi me parece una ******* gastarse ese pastizal en reformar una estacion :boig



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 17:44

No, Marina Renfe és una estació fantasma que seguirà sent-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 11/02/2010 17:46

evody ha escrit:Esto... no existe ya desde hace muchos años en Marina una estacion fantasma que tenia que sustituir a la actual de Arc de triom :x f? Por que de ser asi me parece una ******* gastarse ese pastizal en reformar una estacion :boig
Existir existe, lo único es que cuando construyeron la bifrucación de la R1, arrasaron con la estación.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 11/02/2010 18:42




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/03/2010 10:38

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Desvíos en Arc de Triomf

La larga y compleja reforma de la estación de Rodalies y metro de Arc de Triomf cortará la avenida de Vilanova en dirección Besòs, entre el paseo de Sant Joan y Roger de Flor, desde hoy y durante tres meses. En sentido Llobregat, la Conselleria d’Obres Públiques mantiene abierto el carril ya existente. Las alternativas son las calles de Ausiàs March y Almogàvers. Estas obras, con un coste de 33 millones, consisten en construir dos grandes vestíbulos de 5.200 metros cuadrados (en el paseo de Sant Joan y la plaza de André Malraux), ampliar los accesos y pasillos, suprimir escaleras e instalar nueve ascensores.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimecres 24/03/2010 16:47

Aquí un vídeo meu fet aproximadament 1 mes i mig :D
Mireu a partir del minut 2:09
http://www.youtube.com/watch?v=tZTGtzkU6ys



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 16:13

Us poso l'enllaç d'un fil, a on es deia que Arc de Triomf tindria els nous vestíbuls el 2009 http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=3571.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”