Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 16/01/2010 20:11

Oriol ha escrit:
uriol108 ha escrit:I com volen els polítics que la gent deixi el cotxe a casa, amb aquestes massificacions al transport públic ? :nose :cop :emprenyat
Les carreteres poden estar pitjor...

Per cert, jo vaig amb el meu vehicle perquè en bus puc arribar a trigar 12 vegades més des de casa meva fins a la ETSE a la UAB. Si vaig en bus, haig d'agafar dues línies i, a més, es possible que la línia A3 vagi pitjor que el metro que ensenyeu. En cotxe trigo 5 minuts, en bus... 1 hora.

Saludus.
¿I no pots anar a peu? :roll:



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Diumenge 17/01/2010 13:21

Javi M ha escrit:
Oriol ha escrit:
uriol108 ha escrit:I com volen els polítics que la gent deixi el cotxe a casa, amb aquestes massificacions al transport públic ? :nose :cop :emprenyat
Les carreteres poden estar pitjor...

Per cert, jo vaig amb el meu vehicle perquè en bus puc arribar a trigar 12 vegades més des de casa meva fins a la ETSE a la UAB. Si vaig en bus, haig d'agafar dues línies i, a més, es possible que la línia A3 vagi pitjor que el metro que ensenyeu. En cotxe trigo 5 minuts, en bus... 1 hora.

Saludus.
¿I no pots anar a peu? :roll:
Quan no tinc cotxe, avans d'agafar el bus, ja hi vaig a peu... trigo uns 50 minuts. Però normalment no disposo d'aquest temps per anar amunt i avall. Jo penso que el que li cal a Cerdanyola és una reestructuració de busos urbans i una millora de freqüències. Tornem al tema de la L1, que això aquí no toca!


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 17/01/2010 14:47

wefer ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:No, si necessari és, però a l'Hospitalet (Feixa Llarga - Av. Carrilet), o almenys sempre que vaig, fins-i-tot en hora punta està força buit.
Això passa a totes les línies, en canvi en aquestes sí s'ha augmentat la freqüència, mentre que a la L1 no. Durant uns mesos he agafat la L2 cada matí en hora punta, i allò és fantàstic: trens amb una freqüència d'entre 1:40 i 2:20, és a dir, aproximadament cada 2 minuts. En la major part del trajecte s'hi pot viatjar còmodament sense anar apretat i, si hi ha sort, fins i tot agafar seient.
En canvi, ara pateixo cada dia la L1 i les freqüències a la mateixa hora estan entre 3 i 4 minuts, la qual cosa es pot qualificar com a mínim d'indecent. Als trens no hi cap ni una agulla, i a la mínima que hi ha qualsevol problema es queda gent a les andanes sense poder entrar

El que sí és cert és que, com vinc dient des de fa anys, s'hauria d'augmentar la freqüència als trams centrals de les línies, però no cal fer-ho als extrems ja que els trens acostumen a anar força buits, la qual cosa és un malgastament innecessari. Per tant, caldria invertir en fer apartadors de manera que la meitat dels trens, en hora punta, només fessin la part central de les línies. A la L1, per posar un exemple, es podrien fer entre Santa Eulàlia i Sagrera, aconseguint una freqüència de 1,5 minuts al tram central i 3 minuts als extrems. Passada l'hora punta, es suprimeixen tots els trens parcials i es manté la freqüència de 3-4 minuts a tota la línia.

Però això és pensar massa i suposo que als del CTC se'ls deuen posar els pèls de punta de pensar com gestionar un sistema d'aquest tipus: es pot fer, però s'ha de fer ben fet... i això fa mandra.

Jo crec no nomes que es factible si no que urgentmen necesari cara al futur. Per començar, el sistema d'explotacio del metro s'encamina cap a la saturacio d'usuarios per un fet molt basic. Entre estació i estacio només hi por haver un tren. L'implantacio de l'ATO a la totalitat de la xarxa hauria de servir pel eliminar aquesta restriccio, encara que un tren tingui que aturar-se just a l'entrada d'una estacio esperant que el tren de davant surti, estariem estalviant temps, ja que cada estacio absorviria un major volum d'usuaris, evitant aglomeracions i estalviant temps de carrega i descarrega, que es el principal entorpiment per el qual la linia va mes lenta en hora punta.
L'ATO a mes, ha de facilitar un tipus d'explotació en que no tots el trens facin intinerari complet, sino que en hores punta circulin trens en el tram central de la linia i/o en el que mes volum d'usuaris ha de soportar. Aixo requeriria una intervencio de certa envergadura en crear cues de maniobres intermitjes a la linia, ja que no es pot esperar que un tren hagui de canviar de via i de sentit en mig de la via principal, obligant al la resta del carrusel a esperar tal maniobra. Impossible si volem frequencies i seguretat apropiada.

La creació de cues de maniobras intermitjes, seria una solució magnifica. Permetria una retirada i incorporacio de trens a la linea molt rapida a mes de guanyar espais a mode de cotxera.

Ho comento perque es un sistema que s'utilitza amb molta eficacia a sistemes me metro massificats. Una maravella, i tot aixo sense automatizació radical i absoluta, ,si no, aprofitant al maxim les possiblitats d'una linea explotada integrament amb ATO.



Una vegada més, gracies per aguantar la meva parrafada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/01/2010 14:58

sigfrid440s ha escrit:Jo crec no nomes que es factible si no que urgentmen necesari cara al futur. Per començar, el sistema d'explotacio del metro s'encamina cap a la saturacio d'usuarios per un fet molt basic. Entre estació i estacio només hi por haver un tren. L'implantacio de l'ATO a la totalitat de la xarxa hauria de servir pel eliminar aquesta restriccio, encara que un tren tingui que aturar-se just a l'entrada d'una estacio esperant que el tren de davant surti, estariem estalviant temps, ja que cada estacio absorviria un major volum d'usuaris, evitant aglomeracions i estalviant temps de carrega i descarrega, que es el principal entorpiment per el qual la linia va mes lenta en hora punta.
L'ATO a mes, ha de facilitar un tipus d'explotació en que no tots el trens facin intinerari complet, sino que en hores punta circulin trens en el tram central de la linia i/o en el que mes volum d'usuaris ha de soportar. Aixo requeriria una intervencio de certa envergadura en crear cues de maniobres intermitjes a la linia, ja que no es pot esperar que un tren hagui de canviar de via i de sentit en mig de la via principal, obligant al la resta del carrusel a esperar tal maniobra. Impossible si volem frequencies i seguretat apropiada.

La creació de cues de maniobras intermitjes, seria una solució magnifica. Permetria una retirada i incorporacio de trens a la linea molt rapida a mes de guanyar espais a mode de cotxera.

Ho comento perque es un sistema que s'utilitza amb molta eficacia a sistemes me metro massificats. Una maravella, i tot aixo sense automatizació radical i absoluta, ,si no, aprofitant al maxim les possiblitats d'una linea explotada integrament amb ATO.
Sí que és cert que caldria eliminar el condicionant de que entre una estació i una altra només hi pot haver un tren, però amb límits, perquè potser sí pot fer augmentar les freqüències i reduir aglomeracions en estacions, però saturaria la circulació, i en cas d'incidència, el problema també seria considerable.

En quant a instaurar serveis parcials en els trams centrals de les línies, seria una bona solució en línies on realment als extrems el passatge és escàs, però en la L1 el gruix de passatge no segueix aquest patró, doncs està saturada des de Fondo fins a Sants, o en la L3 saturada fins a Zona Universitària...



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 17/01/2010 15:40

Segueixo pensant, que l'espai entre tren i tren es tan gran, que sense ATO es poden posar més trens, sense problemes, ademes si posen el canvi d'agulles dins del dipòsit de Fondo, encara sería més fàcil, ja que el de Santa Coloma, no hauria d'esperar a que el de Fondo inverteixi la marxa a l'andada, a la L2 seria casi imposible tenir les freqüències que tenen a hora punta gràcies al canvi de via al dipòsit, la línia guanya 2 espais necessaris i obviament la línia guanya fluidesa, ja que les cues de trens desapareixeràn.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dilluns 18/01/2010 13:58

Javi M ha escrit:
Oriol ha escrit:
uriol108 ha escrit:I com volen els polítics que la gent deixi el cotxe a casa, amb aquestes massificacions al transport públic ? :nose :cop :emprenyat
Les carreteres poden estar pitjor...

Per cert, jo vaig amb el meu vehicle perquè en bus puc arribar a trigar 12 vegades més des de casa meva fins a la ETSE a la UAB. Si vaig en bus, haig d'agafar dues línies i, a més, es possible que la línia A3 vagi pitjor que el metro que ensenyeu. En cotxe trigo 5 minuts, en bus... 1 hora.

Saludus.
¿I no pots anar a peu? :roll:
De veritat consideres justificat anar a peu vs. en cotxe, trigant el que trigues en cada un d'aquest mitjans???

Una cosa és fomentar els trajectes curts a peu o en bici, i l'altre ser un somiatruites. Només algún romàntic preferirà anar a peu 50 minuts, la resta agafarà en cotxe encara que després trigui mitja hora en aparcar. Encara sortirà guanyant 25 minuts...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimarts 19/01/2010 1:41

Os digo desde ya qué problema es el que tiene tanto la línea 1 como el resto de líneas de conducción no automática, y ese problema es la falta de señales luminosas (dígase semáforos) a repartir por los túneles. Estoy seguro que con 2 ó 3 señales cada 200-300 metros y al menos entre 20 y 25 trenes a la vez funcionaría mejor la cosa. ¿Por qué? Porque mientras "se libran cantones", los siguientes trenes pueden ir avanzando lentamente. Estoy 100% seguro de que en todas las estaciones con señal luminosa de 2 colores (rojo-verde) NO EXISTE otra señal luminosa dentro del túnel en su trayecto hasta la siguiente estación. Sí la hay cuando es de 3 ó incluso de 4 luces (doble rojo, amarillo y verde), lo cual significa que dentro del túnel hay un desvío y, por lo tanto, una señal luminosa de dos colores que hace de "protección".

Pero si de verdad un día, por ejemplo, montáis en cabina de cualquier metro de Londres... flipáis, como mínimo entre estación y estación que disten 700-900 metros... al menos os podréis encontrar ¡¡¡¡ENTRE 6 Y 10 SEÑALES LUMINOSAS!!!!


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 19/01/2010 15:37

Aviam, el problema no són la cuantitat de discos que hi han, al cap i a la fí, un disc en groc no es pot rebasar, per tant no serveix de gaire, i el problema, es que la distancia entre trens es gran, y hi ha cantons de sobres per posar més d'un tren, ara bé, s'ha de posar més motoristes, altre tren, refer horaris, etc, etc, i com sabem les altes esferes no cobren per millorar el servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 19/01/2010 16:04

Trytasa Baldaquino ha escrit:
Javi M ha escrit:¿I no pots anar a peu? :roll:
De veritat consideres justificat anar a peu vs. en cotxe, trigant el que trigues en cada un d'aquest mitjans???

Una cosa és fomentar els trajectes curts a peu o en bici, i l'altre ser un somiatruites. Només algún romàntic preferirà anar a peu 50 minuts, la resta agafarà en cotxe encara que després trigui mitja hora en aparcar. Encara sortirà guanyant 25 minuts...
Perdó, no m'imaginava que el trajecte a peu haugués de ser de 50'... Pensava que com a molt serien 15 o 20'...

Clar que no ho considero justificat, però es que m'imaginava que la distància sería força més petita, i essent petita si que no ens podem queixar tant, es com si espero el bus 15' i baixo a la següent parada i vaig dient que es triga 16' en fer 200m amb el transport públic.
Però insisteixo en que no pensaba que trigaria tant en anar caminant, ho sento...



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimarts 19/01/2010 22:07

¿Que los discos en amarillo no se pueden rebasar? Pues nada, repetidores que hagan de anuncio de parada. Un repetidor con un disco verde y otro anaranjado, el cual indique al motorista que reduzca la velocidad pues el siguiente luminoso está en rojo y no se podrá rebasar (este luminoso se colocaría a 10-15 metros de la entrada a una nueva estación, incluído, si procede, antes de un desvío).

Precisamente hablo de la luminosidad para, al menos, aumentar la velocidad comercial de una linea de metro. Que la gente que, por ejemplo, aparece llenando los andenes de Fabra i Puig no esté esperando a que tarde bastantes minutos el siguiente convoy. Es decir, si uno está lleno, que reanude la marcha, pues seguramente el siguiente ya esté esperando dentro del túnel a que éste libre la estación para poder entrar (y seguramente estará más vacío).


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 19/01/2010 22:47

De tota manera, cal anar en compte en posar més trens i que no ens passi com a Madrid, on les línies estan literalment saturades de trens i es passen llargues estones parats a les estacions i sobretot als finals de línia, fent que el temps de viatge s'allargi molt i a la vegada que els trens se sobrecarreguin de passatge.



Eslebeberlin
N2
N2
Entrades: 13
Ubicació: Tocant els tèrmics del serbomotor

Entrada Autor: Eslebeberlin » Dimecres 20/01/2010 2:22

Rodalíes ha escrit:¿Que los discos en amarillo no se pueden rebasar? Pues nada, repetidores que hagan de anuncio de parada. Un repetidor con un disco verde y otro anaranjado, el cual indique al motorista que reduzca la velocidad pues el siguiente luminoso está en rojo y no se podrá rebasar (este luminoso se colocaría a 10-15 metros de la entrada a una nueva estación, incluído, si procede, antes de un desvío).

Espero que mai arribin a fer això ja que la velocitat comerical de la L1 cauria en picat, la capacitat de transportar viatgers disminuiria fent que la situació de saturació de la linia augmentés ja que l'efecte bola de neu es multiplicaria, és a dir, cada tren entraria força més ple a cada estació fent que pugués embarcar menys gent, ja que un tren aturat no transporta gent.

La eficiencia es perdria en temps: es gairebé duplicaria el temps de viatge i es perdria en capacitat: si necessitem el doble de temps per transportar a les mateixes persones necessitariem el doble de trens per equiparar amb la situació actual amb aquest sistema de trens aturats en mig del tunel.

El que fa falta a la L1 és guanya agilitat en lloc de perdre-la.

Una mesura ben simple, que s'adapti l'aplicatiu del NMO per a permetre decalatges entre els motoristes a Fondo.

Habilitar la cua de maniobres de Fondo amb una bretelle.

I al llarg termini, jo apostaria per reordenar les rodalies que provenen de Montcada-Bifurcació per a que anessin a parar cap a Sagrera-Estació i fer nous tunels,
permetent crear una L1 exprès entre Badalona - Centre > Fabra i Puig (on per les actuals vies d'adif) faria: La Sagrera , Arc de Triomf, Catalunya, Sants - Estació, Torrassa i d'allà continues per l'actual L1 fins al Prat o Sant Boi. Limitant la L1 original entre Torrassa i Fabra i Puig o La Sagrera per la infrastructura actual.

Tenim un problema de déficit d'infrastructura, principalment en trens de Rodalia i Mercaderies, però el cas de la L1 és de sobredemanda en hora punta.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 20/01/2010 3:03

Segurament, quan l'L9 arribi a la Sagrera, no hi haurà tanta massificació a l'L1, ja que molts colomencs que s'hagin de desplaçar a la part mitja-alta de Barcelona preferiran l'L9 (i l'L5 des de la Sagrera).



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 20/01/2010 6:32

la sol.lució ideal es traslladar la bretelle de Fondo fins a la maniobra i establir un servei de maniobrers que agilitzen la maniobra i de manera més senzilla que un decalatge.



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimecres 20/01/2010 11:54

¿Sobredemanda en la línea 1?

Bueno, ya que parece que no gusta la idea de los semáforos en los túneles.... ¿Trenes en hora punta entre las 07:00 y las 09:00 (franja matinal), 13:30-15:00 (franja de tarde) y 19:30-21:00 (franja nocturna) que finalicen en Torras i Bages (por un lado) y Mercat Nou (incluso apostaría que Torrassa, al cual se le podría poner un bretelle en el túnel lado Santa Eulalia, por el otro)?


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dimecres 20/01/2010 17:32

L'inconventient que te l'explotacio de totes les línies del FMB es que no es permet la presencia de mes d'un convoi entre dues estacions, lo qual te la seva logica en raons de seguretat, a mes de quela gent interpretaria com un sisntoma de mal servei o de problemes el fet de que el tren es tingues que aturar a meitat de tunel, esclar que aixo nomes es acostumar al usuaris i fer entendre que aixó es normal, perlo menys intentar-ho.

El cas, es que es amb l'ATO quan de veritat i han uns parametres de seguretat que permetrien la presencia de dos trens entre dos mateixes estacions. S'elimina el factor huma que en aquest cas pdoria portar nefastes consequencies, i a mes es consegueixen corves de frenada ben calculadas, per lo que el fet de frenar i accelerar no hauria de suposar una gran incomoditat per als viatgers i no tindria perque caure ningú.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 20/01/2010 18:16

Peró, la L1, no va saturada de trens al carrusel per posar més discos al túnel, ans al contrari, es poden posar més trens.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 21/01/2010 0:21

Que la L1 vagi molt i molt plena crec que és normal d'una línia ben definida com "la transversal" que comunica força bé el centre amb la perifèria. En canvi no és normal que la freqüència sigui tan baixa havent incorporat nous trens. Ja poden anar una mica més lents amb l'automatització, sigui amb ATO o sigui amb PULEVA (no dec ser el primer, però aquesta havia de caure :D ), però esperes de 4 minuts en hora punta, per favor, no.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 21/01/2010 10:00

593Dromedario ha escrit:però esperes de 4 minuts en hora punta, per favor, no.
4 minuts? Avui, entre les 8:20 i les 8:40 del matí, les esperes eren d'entre 4:00 i 6:00 minuts i no hi havia cap incidència, sinó que és dins l'interval "normal".
No vull ni explicar-vos com anaven els trens, encara que alguns dies els he vist encara pitjor.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dijous 21/01/2010 10:24

wefer ha escrit:
593Dromedario ha escrit:però esperes de 4 minuts en hora punta, per favor, no.
4 minuts? Avui, entre les 8:20 i les 8:40 del matí, les esperes eren d'entre 4:00 i 6:00 minuts i no hi havia cap incidència, sinó que és dins l'interval "normal".
No vull ni explicar-vos com anaven els trens, encara que alguns dies els he vist encara pitjor.
Avui, entre les 6:50 i les 7:20 del matí, FREQUENCIES DE 5'30''!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Això, sumat als 4'30'' a la linia 4, ha fet ensorrar la meva predicció i he arribat + de 5 minuts tard a la feina. :nono :nono


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”