Batudes, també al TRAM.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 771
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Batudes, també al TRAM.

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 11/08/2009 17:55

Hola,

Ahir vaig agafar el TRAM des de Francesc Macià fins a Avingua de Xile (per anar a provar el DIR que és allà, un amic em va donar unes entrades, bé aquest no és el cas), la qüestió és que feia temps que no l´agafava. Em vaig sentar als seients del davant, i a la parada de Pius XII es veia clarament com a la següent parada de Palau Reial, hi havien uns personatges amb camises blanques y blaves. Efectivament, a Palau Reial van pujar cinc revisors amb camisa blanca, i tres de seguretat a més d´un gos (amb camisa blava, el gos no portava camisa evidentment :D ). Es van "ventilar" tot el tranvia en un moment. Mai havia vist batudes per aquesta linia, sí les havia vist pel Trambesós, que diuen que és més conflictiu. I ara pregunto: són efectives aquestes batudes? A mi em sembla que no. Aquests personatges es veuen (i molt) de lluny, dóna temps de baixar-se del tramvia si es va sense bitllet, o inclós de marcar la targeta abans de que pugin al tramvia. Penso que hauria d´haver un mètode de control més efectiu que això, i no aquestes batudes "espectaculars". Quin seria aquest mètode? Doncs no ho sé.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 11/08/2009 18:24

De vegades ho fan a la sortida, és a dir es queden a una parada i quan els veuen els manguis agafen i baixen pero els revisors no pugen sinò que fan una mena de taps per veure a l'andana si tothom ha validat. I ja et dic jo que efectiu ho és i molt, perque van agafar 5 al meu TRAM



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 15/08/2009 21:16

El millor sistema és el del metro de Berlin i d'altres llocs del nord d'Europa on els revisors van de paisà! Així si que no se'ls cola ningú.

Tot i això l'objectiu de fer-se veure i d'enganxar alguns defraudadors s'aconsegueix amb els sistemes actuals.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 18:47

El sistema germànic i l'anglo-mediterrani són conceptualment diferents: al primer, lliure accés i controls aleatoris per agents de paisà, i al segon, barreres tarifàries amb entrades i sortides separades i batudes esporàdiques per escamots uniformats. Quin és més eficient en termes de recaptació i índexs de frau, però el germànic és força més fluid per a l'usuari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 18:48

Almenys, en terminis de seguretat, m'he sentit més segur en part germànica que en mediterrània o espanyola, la veritat :x .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 19:09

BB9200 ha escrit:Almenys, en terminis de seguretat, m'he sentit més segur en part germànica que en mediterrània o espanyola, la veritat :x .
Jo també. Però això és més aviat degut a la fauna que freqüenta el transport públic en un i altre indret.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:11

Com dieu moltes vegades vosaltres: Affrique commence aux Pyrennes.
I és que m'he trobat gent que tindria que estar en un manicomi. Sobretot a la línia de metro que més conec, la L3.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 19:13

BB9200 ha escrit:Com dieu moltes vegades vosaltres: Affrique commence aux Pyrennes.
En aquest sentit, i ni que sigui per a tocar els nassos a aquells que passegen la seva pretesa grandeur pel món: L'Afrique commence à la Seine. Perquè Déu n'hi do dels exemplars que també et pots trobar per França.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:18

Si diguéssim d'això, a Gran Bretanya i a Alemanya m'he trobat també amb certs subjectes, però és una altra cosa. Almenys, són païssos civilitzats.
Pocs llocs segurs hi ha al món. Els que més, els que es nomenen en poca forma.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 25/08/2009 10:54

Guigui ha escrit:
BB9200 ha escrit:Com dieu moltes vegades vosaltres: Affrique commence aux Pyrennes.
En aquest sentit, i ni que sigui per a tocar els nassos a aquells que passegen la seva pretesa grandeur pel món: L'Afrique commence à la Seine. Perquè Déu n'hi do dels exemplars que també et pots trobar per França.
M'ho has tret dels dits de la mà :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/02/2010 8:41

A La Vanguardia en paper:

El Trambesòs sufre el doble de fraude que el Trambaix

ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona

En el 2009, el 3,28% de las inspecciones en el Trambesòs dio pie a sanciones por no presentar billete
El fraude viaja a dos velocidades en el tranvía. Al tratarse de un sistema abierto, sin barreras tarifarias, este medio de transporte está más expuesto que los otros al acceso de los usuarios sin billete. A pesar de ello, las cifras, aun siendo importantes, no son alarmantes. Lo que queda claro es que colarse es más habitual en el Trambesòs que en el Trambaix. En el primero, más del 3% de los controles da pie a una sanción, el doble que en el segundo, donde las multas a duras penas superan el 1,5% de las inspecciones.

El trabajo de los inspectores del Trambesòs no es sencilla. Ha topado con serios problemas de seguridad, lo que ha obligado en varias ocasiones a reforzar los medios humanos y materiales, con la colaboración de los Mossos d´Esquadra y las policías locales. A pesar de ello, sorprendentemente, en esta red hay menos control que en el Trambaix.

Según consta en una respuesta parlamentaria del conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, a una pregunta del diputado de CiU, Josep Rull, el año pasado - hasta noviembre-el 3,28% de las inspecciones realizadas en el Trambesòs descubrieron a viajeros sin título de transporte en regla, el peor dato su todavía corta historia. Es lo que se conoce como fraude detectado,distinto del fraude real - imposible de conocer-pero que da idea del grado de incumplimiento de la norma.

Hay otros sistemas para cuantificar el fenómeno, por ejemplo contando a los infractores en estaciones (fraude observado).Hay otros estudios que permiten fijar el fraude estimado. En cifras absolutas, los primeros once meses del 2009, en el Trambesòs se solicitó el billete a 157.871 personas - el 2,24% de los usuarios-y 5.186 no lo tenían.

En el Trambaix el fraude fue el año pasado sensiblemente menor al detectado en el Trambesòs. No en términos absolutos ya que tiene más viajeros - más del doble-sino en términos relativos. De las 529.173 revisiones efectuadas hasta noviembre - que afectaron al 3,55% de los viajeros-,8.965 fueron irregulares (el 1,69% de las inspecciones).

El último año, en el Trambaix se incrementó la presión inspectora pasando del 1,40% de los viajeros en el 2008 al 3,55%. El resultado fue positivo puesto que se pasó de un 3,93% de fraude detectado ese año al 1,69%. En el Trambesòs, los controles más o menos se han mantenido (pasaron de afectar al 2,57% de los viajeros al 2,24%) y el balance tampoco varió mucho (3,16% del 2008 al 3,28% del 2009). Los últimos datos distan mucho de los del 2005, el primero completo con las dos redes en funcionamiento. En el Trambaix se inspeccionó al 3,19% del pasaje y sólo se detectó un 0,94% de fraude. En el Trambesòs se controló al 4,86% del total de usuarios y el 0,51% de estos últimos iba sin billete.

En otra respuesta del conseller a CiU, se explica que el Trambaix cuenta con 16 inspectores, ocho vigilantes, interfonía en las 29 paradas, 104 cámaras de videovigilancia exterior o cuatro en cada tranvía, todas ellas conectadas al centro de control. El Trambesòs tiene diez inspectores, ocho vigilantes, interfonía en las 27 paradas, 48 cámaras exteriores y cuatro en cada convoy pero sin conexión, sólo con grabación directa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/02/2010 13:04

Lo que queda claro es que colarse es más habitual en el Trambesòs que en el Trambaix. En el primero, más del 3% de los controles da pie a una sanción, el doble que en el segundo, donde las multas a duras penas superan el 1,5% de las inspecciones.
Relacionar això amb la fauna que la freqüenta, fruit dels barris que habita i per on passa el tramvia, deu ser reaccionari, oi?

I què costaria implantar aquesta intensitat de control a la resta de la xarxa de transport públic, en lloc de gastar-se els diners en barreres que igualment són burlades?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 04/02/2010 5:54

Guigui ha escrit: Relacionar això amb la fauna que la freqüenta, fruit dels barris que habita i per on passa el tramvia, deu ser reaccionari, oi?

I què costaria implantar aquesta intensitat de control a la resta de la xarxa de transport públic, en lloc de gastar-se els diners en barreres que igualment són burlades?
Sí pero a estacions sotarrades de la T5 com Sant Martí o Sant Joan Baptista si que van instalar torns a més...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/02/2010 9:28

Jo ho deia per temes com aquest.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fran83
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: fran83 » Dijous 04/02/2010 20:35

Jo de fa uns mesos que agafo cada dia el trambesòs i no paga gairabé ningú. I el 100% dels cops que han pujat els revisors han enxampat a gent sense bitllet. I no a tots, porquè un cop agafen uns, els baixen a la següen parada, però encara queda força gent sense pagar.
Sobre els torns, normalment sempre hi ha un o dos oberts, crec jo que perquè no els trenquin, així que no serveixen per res.
Com anècdota, un dia un tram que anava de gorg a glòries(T5) va agafar el desviament a rambla de la mina i ens va deixar tirats a l'estació de la rambla. Vaig acabar anant a peu fins la T4 i al pujar no vaig tornar a validar, van passar els guardies i em van fotre bronca :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 05/02/2010 9:41

Doncs jo fa poques setmanes vaig tenir la sort de que pugés un minicontrol (un interventor i dos guàrdies) al Trambaix, justament després de que la cancel.ladora em marqués un viatge i m'espatllés la tarja a l'intentar marcar el segon per a la meva acompanyant, que s'havia deixat el moneder a casa. Sort que sempre duc una tarja d'emergència amb un bitllet i ens va treure de l'apur. Mentre pensava amb una mica de ràbia que hauria de comprar una tarja nova tenint-ne encara del 2009 per estrenar, vaig veure que pujava l'interventor i hi vaig anar directe. Em va donar una tarja de bescanvi i tots contents.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dissabte 20/02/2010 21:43

Aixi m'agrada!
Ma dura contra els bandarres que es colen al tramvia/metro/Rodalies!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 22/02/2010 15:06

Alex_C4 ha escrit:Sí pero a estacions sotarrades de la T5 com Sant Martí o Sant Joan Baptista si que van instalar torns a més...
Tan de bò estigués soterrada Sant Joan Baptista i no haguéssin tret un carril de circulació de l'Av. de la Platja... :D

Però, dir que l'estació soterrada Besòs té les barreres obertes 24h al día, 365 díes a l'any :? i no entenc per què.
fran83 ha escrit:Jo de fa uns mesos que agafo cada dia el trambesòs i no paga gairabé ningú. I el 100% dels cops que han pujat els revisors han enxampat a gent sense bitllet. I no a tots, porquè un cop agafen uns, els baixen a la següen parada, però encara queda força gent sense pagar.
Jo a vegades crec que sóc l'únic que paga en el trajecte. :cari


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/02/2010 23:07

m.h.t. ha escrit:Però, dir que l'estació soterrada Besòs té les barreres obertes 24h al día, 365 díes a l'any :? i no entenc per què.
Per estalviar el salt al personal. :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fran83
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: fran83 » Dimarts 23/02/2010 20:16

Guigui ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Però, dir que l'estació soterrada Besòs té les barreres obertes 24h al día, 365 díes a l'any :? i no entenc per què.
Per estalviar el salt al personal. :evil:
Com he dit abans, jo realment crec que es perquè no els trenquin. Abans agafava molt el metro a Artigues|Sant Adrià, i normalment un cop cada 1-2 setmanes trencaven un vidre de les barreres. Em pregunto quan deu costar un vidre d'aquests...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”