Línia 2 de metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 08/11/2007 16:04

Mortadel·lo ha escrit:
nooiler ha escrit:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
m'estalviarieu una micona de feina :D
Com se fa? s'ha de pagar algo? :!: :?:


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 08/11/2007 16:06

Pep ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:
nooiler ha escrit:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
m'estalviarieu una micona de feina :D
Com se fa? s'ha de pagar algo? :!: :?:
3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dijous 08/11/2007 16:44

Mortadel·lo ha escrit:3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)
Doncs a veure si convenço a mun pare perquè es subscrigui....50 anys comprant la vanguardia anant cada dia al kiosk...ja toca que vulgui que li portin a casa! :P


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 18/11/2007 21:22

Ja posats a parlar d'incidències, sembla ser que la construcció del tram de la L-4 per Nou Barris va donar també problemes. Més de 100 veïns van haver de ser desallotjats per les obres del metro entre Maragall i Llucmajor. Això va passar per la mateixa època que els desallotjaments del Carrer Joan Güell (sobre l'any 1974-75). Aquesta informació va aparèixer quan va haver-hi l'enrenou del Carmel.

De l'anècdota del forat al Paral·lel, sembla ser que el forat fou mentre construïen l'estació de Paral·lel (que fou inaugurada a finals dels seixanta). La meva mare ho recorda (vivia a la vora) i m'ha explicat que el forat era a l'alçada del Molino i es va endur cap avall un camió. Per tant, si recerqueu a l'hemeroteca hauríeu de mirar cap a l'any 1968 ;)

Tema final: si us fixeu en l'article de La Vanguardia, veureu que bona part de les previsions van fallar. La Línia IIIb (Paral·lel - Zona Universitària) sí que es va obrir l'any 1975, però la línia IV no es va obrir fins l'any 1977 (fins Selva de Mar) i no fou fins el 1982 quan va arribar a La Pau. El mateix va passar a l'altre extrem: el tram Guinardó - Roquetes es va inaugurar l'any 1982. El "retard" de la línia II pot explicar-se en part pel retard general, així com el replantejament que ja apuntava l'article de La Vanguardia i que es va concretar en el pla de metros del 1974: prioritzar l'arribada de metro a les ciutats properes (L'Hospitalet, Cornellà, Santa Coloma, Badalona)



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 17/05/2008 23:40

Mortadel·lo ha escrit:sí és cert que fent les obres hi va haver un esvoranc si no recordo malament a la ronda de sant antoni, que es va empassar un autobús (això últim no confirmat)


Crec que trobat la foto que buscaveu :D



Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/05/2008 0:08

:o :o :o

Això ho van provocar les obres de l'antiga L2????????



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 18/05/2008 12:31

Pel que veig, la Ronda de Sant Antoni en aquella època era de doble sentit (per l'orientació del cotxe, de l'autobús del fons i del senyal de prohibit girar).

Per cert, el cotxe no sembla tenir molts danys a la carrosseria (al menys la part que es veu) :o



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 18/05/2008 16:16

Veig que el tema esborrancs l'arrosegem ja de fa temps.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/05/2008 18:06

orique ha escrit:Pel que veig, la Ronda de Sant Antoni en aquella època era de doble sentit (per l'orientació del cotxe, de l'autobús del fons i del senyal de prohibit girar).
No va ser fins força tard que els carrers de l'Eixample van deixar de ser de doble sentit. Si no m'equivoco, va ser als anys 60 o 70.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 18/05/2008 18:34

Està bé saber-ho, els meus records pràcticament comencen amb els JJOO. Recordo vagament el canvi de sentit del carrer Mallorca i prou...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 19/05/2008 11:51

pol ha escrit:Veig que el tema esborrancs l'arrosegem ja de fa temps.
Bah, això només va ser un esborrany d'esvoranc. Els de veritat no van arribar fins al Carmel, i ja veurem si la Sagrada Família per no voler aprofitar el túnel del carrer Aragó i fer-ne un de nou per Travessera de Gràcia com Déu mana.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 19/05/2008 13:22

la Ronda Sant Antoni mai ha deixat de ser de doble sentit que jo sàpiga, per cert, gràcies per la foto :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/05/2008 15:02

Mortadel·lo ha escrit:la Ronda Sant Antoni mai ha deixat de ser de doble sentit que jo sàpiga, per cert, gràcies per la foto :D
Ostres, quina planxa! Tens raó, l'estava confonent tota l'estona amb la Ronda St. Pau. :oops:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 19/05/2008 22:32

I jo també :x :oops:

Coses que passen :roll:



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 31/05/2008 13:17

Tinc una pregunta.
Si la línia 2 s'agues inagurat als anys 70 quant li tocava, quins trens i circularien per ella? 1000/1100? Les estacions com serien?, hi haurien asencors?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/05/2008 23:28

pol ha escrit:Tinc una pregunta.
Si la línia 2 s'agues inagurat als anys 70 quant li tocava, quins trens i circularien per ella? 1000/1100? Les estacions com serien?, hi haurien asencors?
Atès que el tram Sagrada Família-Horta forma part de la L2 original, això ja dóna prou pistes pel que fa a l'aspecte de les estacions. Quant al material rodant, només cal mirar què hi ha per la resta de línies: en qualsevol cas, res massa antic, que faria pagerol...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 27/07/2008 20:17

victorcasta ha escrit:Et respondré les teves dues preguntes.

L'actual línia 2 es va construir amb un talp fet venir des de la llavors Unió Soviètic, que és un tipus primitiu de tuneladora. Els túnels estaven fets però crec que les estacions no. Tot va quedar abandonats fins força anys més endavant, quan es va pensar en la seva inauguració i llavors es va posar a punt la línia, no anirien a deixar-ho tot tal qual estava abans!

La línia 11 se li diu així, perquè la línia 6 de FGC va agafar el nom abans. Així de senzill. L'ATM dicta una nomenclatura, per la que la L6, L7 i L8 són de FGC, hi haurà la L9 i L10 i la L11.
Per el que fa anumenclatura està bé però per el que fa els colors? Quan no hi había la L2 els colors eran el vermell, verd, groc i blau respectavament per les línies L1,L3,L4 i L5. Quan van aprovar la L2 li van posar el color morat. Abans del color Morat s'habia pensat en algun color més? Quan és va decicir exactament que seria color morat? Recordo que el meu pare un dia em va comentar que la L2 en un principi es volía posar el color taronja però per no confondre amb el vermell de la L1 és va decirdir per el morat. Algú pot afirmar alguna cosa més?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 27/07/2008 20:24

Efectivament, en un principi el color pensat per la linea 2 era el toronja, ja he comentat en un altre fil que inclos es va instalar tercer carril al tram original de la linea 2 es a dir Horta fins a Sagreram crec que va arribar a l'actual Hospital de Sant Pau,. i el color del protector era toronja, desconec el motiu del camvi de color



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 27/07/2008 20:44

em sembla que al tram Horta- Sagera no s'hi va possar mai tercer carril. Sempre va tenir catenària flexible fins que molts anys més tard es va canviar per la catenària rígida. Els trens de la sèrie 600 anaven amb pantògraf, igual que els 300 i els 1000 quan van arrivar. No tinc notícia que s'instalés el tercer carril ni he vist cap foto antiga on surti.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 27/07/2008 20:47

hugobcn ha escrit:correcte!És a la sortida de Monumetal direcció Tetuan, on la L2 realitza en canvi de sentit.El que no e acabat d'entendre és el pq d'aquest canvi.
Segons tinc entès és perquè el radi de curva qua havien de fer era massa tancat i la única solució era creuar una via per sobre de l'altre, fent que el radi de curva fos apte per a la circulació de trens


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”