Ejem... els trens de Rodalies del Vallès (i a Manresa) sortien en el seu dia de la terminal de Plaça Catalunya, parant després a l'actual Arc de Triomf.Guigui ha escrit:Estació de Rodalies. D'allí sortien els trens de la línia del Maresme, mentre els del Vallès i Girona solien fer-ho de l'EdF, tot i que hi havia excepcions.sortrens ha escrit:Desde un principi l'estació d'Arc de Triomf va fer la funció de suport a la del Nord com l'estació aquella que era annexa a l'estació de França que va desapareixer abans del 92. Com es deia aquella estació?
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
L'estació del Nord-Arc de Triomf
Re: Estació de Rodalies
Granollers també és al Vallès...UT596001 ha escrit:Ejem... els trens de Rodalies del Vallès (i a Manresa) sortien en el seu dia de la terminal de Plaça Catalunya, parant després a l'actual Arc de Triomf.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja he mirat el link, i vegeu quina perla hi ha a la pàgina d'inici:sortrens ha escrit:Segons la web de l'estació del nord d'autobusos, l'estació data de l'any 1861:!: A sota us poso el link.
No sé de quin any data l'estació de França, pot ser que la del nord sigui més antiga?
http://www.barcelonanord.com/cat/nosotros/historia.asp
’estació d’autobusos Barcelona Nord està situada a l’edifici de l’antiga estació ferroviària del nord, que data de l’any 1861.
Avui, aquesta estació és el nucli central d'arribada i sortida d'autobusos de la ciutat de Barcelona.
Autobusos que viatgen a les principals regions de Catalunya, arreu de l'estat catanyol i que arriben a les més importants capitals europees.
Aquests editors de continguts... ja no te'n pots fiar...
jajjajajajametring ha escrit:Ja he mirat el link, i vegeu quina perla hi ha a la pàgina d'inici:sortrens ha escrit:Segons la web de l'estació del nord d'autobusos, l'estació data de l'any 1861:!: A sota us poso el link.
No sé de quin any data l'estació de França, pot ser que la del nord sigui més antiga?
http://www.barcelonanord.com/cat/nosotros/historia.asp
’estació d’autobusos Barcelona Nord està situada a l’edifici de l’antiga estació ferroviària del nord, que data de l’any 1861.
Avui, aquesta estació és el nucli central d'arribada i sortida d'autobusos de la ciutat de Barcelona.
Autobusos que viatgen a les principals regions de Catalunya, arreu de l'estat catanyol i que arriben a les més importants capitals europees.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Coses de ser del Vallès OccidentalGuigui ha escrit:Granollers també és al Vallès...UT596001 ha escrit:Ejem... els trens de Rodalies del Vallès (i a Manresa) sortien en el seu dia de la terminal de Plaça Catalunya, parant després a l'actual Arc de Triomf.
Felicitats de debò, així és, necesitem dades per saber més i poder entendre més l'història dels nostres ferrocarrils a Catalunya. Gràcies.fantito ha escrit:L'Estació del Nord va començar essent l'estació del Ferrocarril de Zaragoza a Barcelona inaugurada en 1862. El Ferrocarril de Zaragoza a Barcelona va inaugurar el seu primer tram de Montcada a Cerdanyola i Sabadell en 1861 però no va poder construir la seva estació a Barcelona Ciutat perquè es considerava que amb 3 estacions (la del Barcelona a Mataró a la Barceloneta, la del Barcelona Granollers al Passeig de la Duana i la del Barcelona Martorell a la riera d'en Malla) ja n'eren suficients. La companyia va establir un conveni amb el Ferrocarril de Barcelona a Granollers per compartir una part de la seva estació al Passeig de la Duana i es van construir dues vies més al costat Besòs de l'esmentada estació i un enllaç a Montcada entre l'actual estació Montcada Manresa i la via del Barcelona Granollers. L'any següent, el 1862, la companyia del Fc. de Zaragoza a Barcelona va rebre l'autorització de fer la seva estació fora del terme municipal de Barcelona i es va triar un terrenys que havien pertangut al municipi de Sant Martí de Provençals, concretament als terrenys del Fort Pius que depenien de l'àmbit de la Ciutadella que per raons obvies van deixar de dependre de l'autoritat municipal.
En els seus orígens, l'estació tenia la façana al costat mar -façana que encara es conserva- paral·lela a la platja de vies. Al 1878 el Ferrocarril de Zaragoza a Barcelona va ser absorbida per la Compañía de los Ferrocarriles del Norte de España. Des d’aleshores es coneix com l'Estació del Nord per diferenciar-la de l'Estació del Ferrocarril de Tarragona, Barcelona i França (TBF), més coneguda com l'Estació de França.
Al 1886 s'inaugura el Ferrocarril de Sant Martí de Provençals a Les Franqueses, es a dir, l'enllaç del Ferrocarril de Sant Joan de les Abadesses, que va compartir el traçat entre Montcada i l'estació del Nord i per a la qual cosa es va ampliar la platja de vies pel costat mar. D'aquesta manera l'estació del Nord va tenir dues terminals de mercaderies: al costat muntanya les de la companyia principal; i al costat mar la del Fc. de Sant Joan. L'any 1890 la Companyia del Ferrocarril i les Mines de Sant Joan va ser transferida a la Companyia del Nord.
Entre 1910 i 1915 es va fer la reforma que avui tots coneixem
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Barcelona Granollers al Passeig de la Duana? I la de Barcelona Martorell a la riera d'en Malla? Dius que la companyia va establir un conveni amb el Ferrocarril de Barcelona a Granollers per compartir una part de la seva estació al Passeig de la Duana. On estava aquest passeig, a Barcelona ciutat? I la riera d'en Malla?
Dius també que en els seus orígens l'estació tenia la façana al costat mar -¿façana que encara es conserva?- Aquesta façana es l'actual que es conserva? Per cert crec que volen o ja estan renovan de nou l'estació Aveure si algú té més fotos antigas guardades a casa, d'abans de l'any 1900.
Dius també que en els seus orígens l'estació tenia la façana al costat mar -¿façana que encara es conserva?- Aquesta façana es l'actual que es conserva? Per cert crec que volen o ja estan renovan de nou l'estació Aveure si algú té més fotos antigas guardades a casa, d'abans de l'any 1900.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Fantito, aquest vespre he passat per l'estació del Nord i m'he fiza't en el costat mar de l'estació. Per cert estan remodelant l'estació per la façana moderna. Em pregunto si tornaran a posar el logo de renfe que hi habia. Continuo pensant que posar un poliesportiu allà, no sé. Hagués fet més gràcia posar un museu del Ferrocarril, restaurant les vies dintre de l'estació amb les 4 vies, terminals i topalles (I estacionar en una de les vies una suïssa restaurada, de les que eran pintades de verd i metalitzat). Que us assembla
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Ai com se n'assabenti en Rivera o en Fegueguico!Barcelona Nord ha escrit:Avui, aquesta estació és el nucli central d'arribada i sortida d'autobusos de la ciutat de Barcelona.
Autobusos que viatgen a les principals regions de Catalunya, arreu de l'estat catanyol i que arriben a les més importants capitals europees.
-
- N5
- Entrades: 82
- Ubicació: L´Hospitalet.
Oh, quines fotos mès interesants, historiques de debó!.....
Ai, aquestes unitats suïsses "Tuertas", com les deia jo, amb una finestra tapada amb planxa.....per cert, algú sap perque algunes en portaven, de planxa, i altres nó?.....
Ai, aquestes unitats suïsses "Tuertas", com les deia jo, amb una finestra tapada amb planxa.....per cert, algú sap perque algunes en portaven, de planxa, i altres nó?.....
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Be, jo no he arribat a viure l'epoca de ''las suizas'' pero que jo diria que tots els cotxes motors van acabar ''tuertos'' ja que en una reforma que es va fer a la serie, es va desplaçar la camara de alta a la dreta dela cabina, ja que en origen estaba a l'esquerra, darrere del maquinista i aixó, dons jo diria que supossava un perill...hospitalenc ha escrit:Oh, quines fotos mès interesants, historiques de debó!.....
Ai, aquestes unitats suïsses "Tuertas", com les deia jo, amb una finestra tapada amb planxa.....per cert, algú sap perque algunes en portaven, de planxa, i altres nó?.....
Com el logic, els cotxes remolc-cabina , mai van ser tuertos per no portar cap esquipament de tracció.
El motiu va ser per instal·larli un disjuntor igual que el de les 440, el que no tinc ni idea es per qué es va fer al costat de la cabina i no al radere i no crec que sigui per l'espai.
Salut,
Salut,
-
- N5
- Entrades: 104
- Ubicació: HISPANIA CITERIOR
¡Qué hilo más interesante! Gracias, Alfred, por deleitarnos con tus explicaciones.
En el trayecto al que haces referencia en este mensaje hay un punto en el que desde los trenes pares se ve muy bien el exterior por el lado izquierdo. Aunque desde el principio supuse que eso está en el entorno de la Plaza de las Glorias Catalanas no consigo situarlo con precisión en el plano. ¿Sabes a qué me refiero?fantito ha escrit:
(...)
Tot el trajecte, d'uns 600 metres, entre la sortida del túnel de l'Arc del Triomf i el túnel de la Meridiana no s'ha "soterrat" mai. Les vies estan al mateix nivell de sempre i el que s'ha fet ha estat cobrir-ho, tapar-ho mitjançant un caixó, igual com el que fan a la sortida de sants, per entendre-nos.
L'any 1991 encara hi habien les vies que entraven per el túnel que anava fins a meridiana. Tot i que hi ha una foto de l'any 1985 que no hi han vies a las rodalies de l'estació, possiblement van començar a desmuntar la platja de vies sense treure'n les que hi habian a l'Avinguda meridiana a l'alçada de Sancho de Ávila fins que aquest últim tram el van treure al fer la renovació de la plaça de les Glòries per els jocs olímpics i on hi habien les cotxeres per fer més tard el TNC 1995.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Veurem el resultat de la renovació de la fassana de l'estació...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Bones companys,
Sóc conscient que hi ha un fil que parla sobre l'Estació del Nord, però ara no el trobo... potser fa massa temps que no toquem el tema.
Voldria demanar-vos un favor, estic fent un projecte a la zona de l'estació, concretament al solar que queda entre el pont de Carles I, del carrer Sardenya i la pròpia estació, juntament amb la de busos i el parc.
Sé, per fotos antigues que he trobat que aquella zona era una platja de vies, mitjançant les quals s'accedia a l'estació, i per poder desenvolupar el projecte necessitaria conèixer tota la informació possible, tota... tant tècnica, històrica, vivències,... tota la informació serà mooolt ben rebuda.
Sobretot tambè em seria necessari un plànol on es veies l'estat previ a la reconversió de l'estació en un macro equipament, amb la configuració d'andanes i vies, les seves traces, recorreguts, funcions,... tooot.
Tot i que el projecte està relacionat amb el món del cinema i les arts escèniques, vull vincular molt el projecte amb el món del ferrocarril, aprofitant la intervenció per poder establir i recuperar l'estació del nord com a centre d'interpretació, d'estudi,... del món del ferrocarril (més enllà d'un propi museu, ja que avui ens han comentat que en un futur hi han aquestes intencions).
Accepto qualsevol suggeriment, proposta,...
i per avançat moltes gràcies i espero la vostra col·laboració!
Salutacions!
Per cert si teniu arxius de fotos, plànols, texts,... que pesin molt, aviseu-me per missatge privat o per aqui, i us dono el meu correu per que em pugueu passar.
Gràcies companys!
Sóc conscient que hi ha un fil que parla sobre l'Estació del Nord, però ara no el trobo... potser fa massa temps que no toquem el tema.
Voldria demanar-vos un favor, estic fent un projecte a la zona de l'estació, concretament al solar que queda entre el pont de Carles I, del carrer Sardenya i la pròpia estació, juntament amb la de busos i el parc.
Sé, per fotos antigues que he trobat que aquella zona era una platja de vies, mitjançant les quals s'accedia a l'estació, i per poder desenvolupar el projecte necessitaria conèixer tota la informació possible, tota... tant tècnica, històrica, vivències,... tota la informació serà mooolt ben rebuda.
Sobretot tambè em seria necessari un plànol on es veies l'estat previ a la reconversió de l'estació en un macro equipament, amb la configuració d'andanes i vies, les seves traces, recorreguts, funcions,... tooot.
Tot i que el projecte està relacionat amb el món del cinema i les arts escèniques, vull vincular molt el projecte amb el món del ferrocarril, aprofitant la intervenció per poder establir i recuperar l'estació del nord com a centre d'interpretació, d'estudi,... del món del ferrocarril (més enllà d'un propi museu, ja que avui ens han comentat que en un futur hi han aquestes intencions).
Accepto qualsevol suggeriment, proposta,...
i per avançat moltes gràcies i espero la vostra col·laboració!
Salutacions!
Per cert si teniu arxius de fotos, plànols, texts,... que pesin molt, aviseu-me per missatge privat o per aqui, i us dono el meu correu per que em pugueu passar.
Gràcies companys!
La cerca "Estació del Nord" m'ha donat com a fil més coincident a la primera pàgina dels resultats: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=6147metrobaix ha escrit:Sóc conscient que hi ha un fil que parla sobre l'Estació del Nord, però ara no el trobo... potser fa massa temps que no toquem el tema.
Com diria Marx: "Fils de l'Estació del Nord, uniu-vos!"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sé que no és ni molt menys tan especialitzat com el que demanaves, però un primer pas pot ser mirar-te el plànol aeri de barcelona del 47 a la pàgina de l'ajuntament: http://www.bcn.cat/volvirtual/ct_bcn4d.htmlmetrobaix ha escrit:Sé, per fotos antigues que he trobat que aquella zona era una platja de vies [...]
Sobretot tambè em seria necessari un plànol on es veies l'estat previ a la reconversió de l'estació en un macro equipament, amb la configuració d'andanes i vies, les seves traces, recorreguts, funcions,... tooot.
S'ha de baixar un programa, el mapa té una pinta així, tot i que no està al nivell màxim de zoom:
Salut i sort! =)
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/