Beatas (Banco): el topic

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Re: BANCO: el topic

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/10/2008 10:01

Hi estic d'acord amb això. Sense tenir elements de judici, ningú no pot ser el poseidor de la veritat absoluta. Jo em regeixo per les fotos d'El LLOP, ara per ara, són l'única mostra de que ha existit una estació, o un intent d'estació. Sense documentació, el demés és paper mullat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/12/2008 19:19

Després de parlar amb gent que ha treballat a metro anys enrera, puc dir-vos que, a l'empresa, mai no havien sentit a parlar de que l'estació es digués Banco, i hi ha més: Quan es va inaugurar l'estació, encara no existia el Banco de España davant la catedral.



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dimarts 16/12/2008 20:36

A aquest mateix forum, fa mes de dos anys

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=50220#p50220



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 17/12/2008 11:31

metring ha escrit: Quan es va inaugurar l'estació, encara no existia el Banco de España davant la catedral.
n'estàs segura d'això?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/12/2008 11:40

El link anterior així ho indica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 17/12/2008 11:47

és veritat, anava mal fixat, l'edifici és de José Yárnoz Larrosa i Luis Menéndez Pidal i de l'any 31, així que re de re


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/12/2008 11:58

Això sembla. Ara toca fer teories de per què es va fert aquesta estació :x



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 17/12/2008 19:02

Potser que per allà s'hi hagués de fer alguna cosa important i al final no es va fer, i d'ençà, tampoc és va fer servir el túnel, ni l'estació, ja que quan és va anexionar al GMB no és va fer servir per la proximitat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 28/12/2008 12:49

Jo penso que "Banco" es va crear per ser una sortida d'emergencià, però que finalemnt no es va fer.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dilluns 29/12/2008 19:50

Una xorrada, per dir alguna cosa més sobre aquest misteri: No es podria haver creat aquesta mena de magatzem de metro per un accés a la catedral? Està tan a prop...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/12/2008 20:34

tren250 ha escrit:No es podria haver creat aquesta mena de magatzem de metro per un accés a la catedral?
A sant de què? (I mai millor dit, allò de sant...)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/07/2009 18:08

Avui he rebut un e-mail de Caixa de Catalunya, i em diuen que des de que ells tenen la seu central a l'edifici del costat de l'estació, mai no van tenir comunicació amb aquesta, al menys és una dada...



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/07/2009 18:17

No es pot anar a l'Ajuntament i demnar els plànols, o al DPTOP??
O preguntar al FMB, ells ho sabran millor, no pot ser, ni em crec que ningú no sapiga rés, no volen obrir la boca.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 06/07/2009 18:19

metring ha escrit:Avui he rebut un e-mail de Caixa de Catalunya, i em diuen que des de que ells tenen la seu central a l'edifici del costat de l'estació, mai no van tenir comunicació amb aquesta, al menys és una dada...
Tampoc no m'esperava una resposta del tipus "sí, hi ha un accès amb una porta de llautó amb un passador oxidat que comunica directament l'estació amb la cambra cuirassada". No es tracta de donar pistes als cacos...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/07/2009 18:22

Jo crec que el millor que podriem fer és dirèctament, fer un concurs: qui trobi la veritat de l'estació, mostrant proves i tot, s'emportarà un premi. Després parlo amb els administradors, a veure què els hi sembla ;)



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/07/2009 18:27

La millor prova, es aterrar a Banc, i veure on va, i crec que tots sabem qui ho pot fer :P :P .
Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/07/2009 18:33

Miquel ha escrit:Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.
I realment espereu trobar un accés secret en un plànol públic?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 07/07/2009 13:45

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:Fora bromes, el millor son els plànols, ja que com diu en Platanito, ningú dirà rés sobre l'acces sacret al banc.
I realment espereu trobar un accés secret en un plànol públic?
El problema és que, aquí, el secret és si existeix algun plànol enlloc!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 07/07/2009 13:50

pot ser seria més productiu esbrinar què hi havia allà abans que fessin l'edifici del banc... :blah


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 13/07/2009 1:50

Hola a tothom,

Sóc nou per aqui, m'interessen tota mena de transports públics, amb preferències és clar, i especialment els pertanyents a la ciutat de Barcelona. Fa temps que a temporades vaig seguint els fils, alguns dels vostres noms em sonen de fa anys al fòrum de la ptp, i avui no he resistit més i he decidit afegir-me.

El motiu pel qual ho he fet ha estat al llegir aquest fil. Jo tinc les "biblies" de Salmerón pràcticament desde que van sortir, i sempre he donat per bona la seva informació. Però ara em dieu que BANCO com a tal probablement no va existir, que la seva construcció data d'abans del propi Banc o que data inclús d'abans que es construis el metro.

Tot i que l'origen de BANCO sempre ha anat envoltat d'un flaire estrany, mai havia pensat que el seu origen no fos el que diu Salmeron. Ara, destripada aquesta teoria s'obre un ventall enorme de possibilitats, algunes de les quals heu apuntat alguns. Doncs jo també diré la meva. Algú de vosaltres coneix l'antiga xarxa dels Chicago Tunnels?

Tractava d'una xarxa subterrània paral·lela als carrers de superficie a on mitjançant tunels estrets i trens de mina (a l'estil Mina-Grott) es pretenia solucionar el sistema de transport de mercaderies i correu. Els túnels es van construir, no són pas teoria, van començar a funcionar cap al 1906 (època dels tunels de la Via Laietana), van ser clausurats el 1959 i avui dia resten abandonats. El sistema semblava ideal, però l'avenç del transport de superficie, l'ordenació del trànsit i posteriors problemes economics que en van derivar, els van deixar obsolets. Els túnels comunicaven mitjançant apartadors amb els baixos dels edificis, a on hi havia instal·lats muntacàrregues per poder carregar/descarregar les vagonetes. Si voleu més informació al respecte, tinc un treball que vaig confeccionar fa uns mesos amb diverses informacions traduïdes de l'anglès al castellà, però no el puc adjuntar perquè pesa massa. Envieu-me un privat a veure com ho solucionem.

Els londinencs van visitar les instal·lacions de Xicago als anys trenta i es van inspirar per construïr un sistema semblant completament automàtic per transportar el correu, i encara funciona. La meva pregunta és si BANCO va ser un apartador o baixador experimental dirigit a un suposat transport subterrani, projectat en uns també túnels experimentals que es van construïr sota la Via Laietana.

Us passo dos imatges de Xicago: els inicis del servei el 1906 i un esquema de tall publicat el 1929.
Fitxers adjunts
1906.jpg
1906.jpg (49.3 KiB) Visualitzat 7014 cops


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”