Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Demolició de la cotxera d'URBAS (c/ Puigcerdà)

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 06/06/2012 21:55

Dilluns passat caminava tranquilament pel carrer Pere IV quan, de sobte, em trobo amb el desastre: un solar buit al lloc de la cotxera d'Urbas. :'(

Aquí teniu la situació de la cotxera (ja solar) i la seva vista exterior, ja pel record. :(


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/06/2012 11:07

Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 07/06/2012 16:52

metring ha escrit:Era una a on guardaven alguns busos de TMB durant un temps, oi? I que a més, tenia una tapa de tramvia a l'entrada de Pere IV?
No, aquestas que dius son la de Sant Marti tambe al carrer Pere IV, las de Puigcerda estaban mes cap el Besos , es la que feia servir URBAS, com a cotxera de la zona, recordo de petit pasant amb el bus el BS , veure tot de autobusos aparcats al carrer i dins de las naus.
Aquestes cotxeres quan va desapareixer URBAS van tancar i al seu edifici es van instalar industrias diversas i es va ajardinar la part del devant on paraban els autobusos



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimecres 04/09/2013 22:01

Repesco aquest fil de la cotxera de URBAS del carrer Pere IV, 364. La cotxera va ser construïda l'any 1959, poc després de l'arribada dels autobusos Chausson. En aquell temps jo vivia a la colònia Artigas de Badalona i agafava el BS o el tramvia 70. Les línies que anaven a Badalona (BS) o a Santa Coloma (SC) tenien autobusos Chausson o bé ACLO i amb el final a Barcelona al carrer Bruc cantonada Trafalgar. Recordo que a mitjans dels anys 60' anant cap a casa amb un Chausson "asmàtic" de la serie baixa, va començar a tenir problemes de refrigeració i tot just arribats a la parada "dels ferros", era com es coneixia la parada de davant la cotxera de Puigcerdà perquè hi havia un important magatzem de ferros, el conductor sense dir res va entrar amb tot el passatge dins la cotxera, va obrir el capó davanter i va posar la mànega d'aigua directa al dipòsit de pressió del radiador i a tot seguit vàrem continuar la marxa com qui no fa la cosa.

Us presento una fotografia en color d'en Jaume Brustenga, on podem veure un tros de façana de la cotxera de Puigcerdà. Quan plovia tota aquella zona era un fangar, nomes estava asfaltat el carrer Pere IV. L'autobús que hi ha a la porta, de marca desconeguda, era una relíquia dels que feien alguna de les línies de TUSA a Badalona i Santa Coloma. La següent imatge la vaig fer a finals de desembre de 1977 quan URBAS ja havia passat a TB on podem veure un altre tros de la cotxera amb els dos dels primers articulats que va tenir la companyia dels "coreans", nom que la gent els hi deia pel color verd fosc de l'uniforme.

jms
Fitxers adjunts
Urbas_cotxera_Puigcerdà_Jaume_Brustenga.jpg
Urbas_cotxera_Puigcerdà_Jaume_Brustenga.jpg (315.08 KiB) Visualitzat 5432 cops
TB-300+301_Puigcerdà_12desembre1977_JosepMiquel.jpg
TB-300+301_Puigcerdà_12desembre1977_JosepMiquel.jpg (158.14 KiB) Visualitzat 5432 cops
jms l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 05/09/2013 10:53, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 04/09/2013 22:56

Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000

Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 04/09/2013 23:42

Adolescent barceloní ha escrit:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000

Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
si



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 05/09/2013 10:21

Adolescent barceloní ha escrit:Curiosa la matrícula del Monotral... B-500000

Per cert, el BS era el que acabava al carrer Prim, abans de fusionar-se amb el TP, oi?
URBAS, tenia "l'honor" de tenir dos vehicles amb matrícules singulars. El Pegaso 5020 Seida nº 133 amb la B-300.000 (30 de novembre de 1962) i l'articulat Pegaso 6035/A Monotral nº 300 amb el número B-500.000. Ara és tota una curiositat, però en els anys 60 cada vegada que s'arribava a un número de matrícula cent mil.lenaria hi havia una petita commemoració on es reunien el primer vehicle matriculat a Barcelona, un Ford T (B-1) i tots els cotxes amb els cent mil. Un Biscuter B-100.000, un Seat 1400 B-200.000, l' URBAS 133 B-300.000, un Seat 600.000 B-400.000 i en aquest últim cas el 300 d'Urbas. Per cert, TB va tenir el B-600.000, el microbús SAVA nº 4001.

A la fotografia veien l'entrega de la matrícula 500.000 el 23 d' agost de 1966.

jms
Fitxers adjunts
URBAS-300&133.jpg
URBAS-300&133.jpg (159.79 KiB) Visualitzat 5366 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 05/09/2013 10:33

La B-1 no va correspondre pas a un Ford T (model que no va aparèixer fins a finals del 1908), sinó "correlativament" a un Berliet i a un Hispano-Suiza. La peculiar història està explicada aquí:

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dijous 05/09/2013 10:54

Fran-Ikarus ha escrit:La B-1 no va correspondre pas a un Ford T (model que no va aparèixer fins a finals del 1908), sinó "correlativament" a un Berliet i a un Hispano-Suiza. La peculiar història està explicada aquí:

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 9/pdf.html
Fran-Ikarus, gràcies per la rectificació.

jms



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 05/09/2013 22:12

Molt bona i correcta l'explicacio de Fran-Ikarus.

Aqui la historia real del B-1 explicada per Jose Garriga-Nogues Garriga-Nogues net de qui va matricular el Berliet B-1.

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director

I aqui l'explicacio del fill de la persona que va comprar el "segon" B-1 L'Hispano Suiza...de segona ma al Senyor Garriga Nogues:

http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... 20director


Per acabar dir que el B-1 Hispano Suiza, existeix avui en dia pero porta decades parat al igual que el Biscuter B-100.000 pero igualment porta parat molts anys, tambe hi han noticies que la seguent matricula a aquesta el sugerent capicua B-100.001 tambe un Biscuter doncs tambe existeix.

Dels altres res de res...ferralla fa anys...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 05/09/2013 22:43

Per qui l'interesi per completar la informacio de La Vanguardia que aporta Fran, el primer de Tarragona, el T-1, va ser un Opel de Salvador Brunet de Tortosa...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”