Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

És bona idea vinilar trens moderns per a ajudar a interpretar com eren els antics?

Si, per a fer-se una petita idea de com eren abans
1
17%
Si, però en comptats casos
4
67%
Com un tren antic, res, i més funcionant, veure'l per dins, la olor, l'interiorisme...
1
17%
És indiferent
0
No hi ha cap vot
Coberts d'hules quedarien més monos
0
No hi ha cap vot
Altres (expliqueu)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 6
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Vinilat de trens: per a difondre patrimoni?

Entrada Autor: metring » Dijous 13/04/2017 0:16

Relacionat amb aquest anunci d'una conferència:
Què en penseu? És excusa que no es pugui restaurar trens i com a patrimoni "sintètic" serveixi utilitzar vinils en un tren? O trobeu bé fer difusió de la història d'aquesta forma? I si igual acaben la Sagrada Família amb vinils?

El vinilat d'un 4000 va ser un èxit, però em fa por pensar que al final no tindrem res d'autèntic i acabarem perdent oportunitats com la d'un museu de transport amb peces autèntiques per a ser canviades per virtualitat insípida.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4476
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 13/04/2017 0:47

Yo pienso que está bien que disfracen trenes modernos de antiguos, tiene su gracia, pero a la vez hay que intentar recuperar el patrimonio histórico.

Eh, si piensan disfrazar un 4000 de 400, yo firmo ya! :D


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/04/2017 12:44

Està bé com a recurs, però molt em temo que determinades empreses ho aprofiten per a no fer els deures pel que fa a la recuperació de patrimoni històric.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 13/04/2017 13:50

Guigui ha escrit:Està bé com a recurs, però molt em temo que determinades empreses ho aprofiten per a no fer els deures pel que fa a la recuperació de patrimoni històric.
Completament d'acord Guigui. Salut!



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 13/04/2017 22:10

Mentrestant al Japó....

Fan la nova sèrie 1000 del Metro de Tokyo (repetint numeració) amb els seus clàssics trens de la sèrie 1000 dels anys 20 del segle passat. La imatge exterior del trens nous es fa a semblança dels seus avis.
I per si fos poc, fa no gaire van agafar una unitat i la van remodelar interiorment per fer-la a l'estil dels trens dels anys 20.

Sèrie 1000 nova:
Imatge

Sèrie 1000 original, perfectament exposada al museu.
Imatge

Interior del tren nou de la sèrie 1000 recreat:
Imatge

Interior de tren original:
Imatge

Les plaques de numerció del cotxe també s'han recreat:
Imatge

I fins i tot detalls com les làmpades:
Imatge

Disseny original:
Imatge

Això és difondre el patrimoni i no posar un vinil fet de qualsevol manera. Òbviament millor això que res, però la feina real per la difusió del patrimoni és preservar i restaurar per una banda, i per l'altra, que aquest patrimoni no estigui amagat a les catacumbes de certa cotxera, o negar-se a que els trens històrics surtin a línia perque el pendent pel cual han passat tota la seva vida ara potser no el passen, o enterrar unitats històriques a estacions tancades aïllant-los posteriorment de la xarxa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/04/2017 22:12

No puc dir més que :plas

Per cert, d'on són les fotos d'aquesta meravella?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 14/04/2017 15:28

Les del tren "retro" http://news.mynavi.jp/news/2017/01/11/267/

Les del tren preservat: Wikipedia (ja)

De fet el tren "retro" és una subserie única dels 1000 actuals. Són semblants però no exactament.

Un 1000 actual (2013 -)

Imatge

El 1000 "retro" (2017 - )

Imatge


Per cert, a la línia Ginza del metro de Tòquio ja només circulen els 1000 des de la retirada fa unes setmanes dels darrers trens de la sèrie 01 (1983-2017). Alguns cotxes (cues) gaudiran d'una segona vida a la xarxa tramviaria de Kumamoto un cop reformats, i alguna cosa quedarà a Tòquio als centres d'entrenament i al museu del Metro.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/04/2017 13:54

Per cert, algú assistirà a la conferència d'avui?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5765
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 24/04/2017 15:19

metring ha escrit:El vinilat d'un 4000 va ser un èxit, però em fa por pensar que al final no tindrem res d'autèntic i acabarem perdent oportunitats com la d'un museu de transport amb peces autèntiques per a ser canviades per virtualitat insípida.
Jo matitzo l'èxit: el tren feia molta patxoca (exteriorment), però van deixar passar l'ocasió de que, a l'interior, alguns textos amb fotos dels 100 expliquessin el perquè d'aquella decoració.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport”