Dates inauguració estacions en línies existents
Dates inauguració estacions en línies existents
Obro aquest fil ja que m'ha sorgit el dubte de quan es va inaugurar el baixador de La Llagosta i no ho he sabut trobar per internet. Algú ho sap? Ja de passada també aquest fil pot servir per anar posant dates d'inauguracions d'estacions que es van obrir posteriorment a la línia original.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5705
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Aquí esmenten un antic edifici construit el 1984, i derruït el 2010, però no sé si dóna cap pista:
http://www.railwaymania.com/ForumThread ... 1&ch=2&p=5
http://www.railwaymania.com/ForumThread ... 1&ch=2&p=5
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
A la viquipèdia he trobat això: Aquesta estació de la línia de Granollers o Girona va entrar en servei l'any 1854 en acabar-se el tram construït per la Camins de Ferro de Barcelona a Granollers entre Barcelona (antiga estació de Granollers, substituïda per l'Estació de França) i Granollers Centre. https://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3 ... a_LlagostaTrenscat ha escrit:Obro aquest fil ja que m'ha sorgit el dubte de quan es va inaugurar el baixador de La Llagosta i no ho he sabut trobar per internet. Algú ho sap? Ja de passada també aquest fil pot servir per anar posant dates d'inauguracions d'estacions que es van obrir posteriorment a la línia original.
En aquest cas no té pinta que la Wikipedia ho encerti gaire...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Entrades: 3176
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Això quadra amb el que jo recordo de memòria.Radio La Llagosta, 5 de març de 1989 ha escrit: Arriba el tren de rodalies a la Llagosta
[...]
Després de desenes d’anys sense que cap tren de rodalies s’aturés a la Llagosta, a principis del mes de març de 1989 s’obria l’abaixador a la línea de França
[...]
Salut !!.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Us comunico una troballa de fa poc : El baixador de la Platja de Castelldefels va començar a funcionar el 1931 ( de manera provisional: no sembla que es fes una gran inauguració)
Montcada Santa Maria es va inaugurar el 1941, segons una placa de l'ajuntament situada en les proximitats de l'estació.
A la R2 Nord també tenim el cas del baixador de Les Franqueses-Granollers Nord, situada al barri de Bellavista, que es va obrir el 2002 si no mal recordo. A part l'actual estació de Granollers Centre, oberta el 1956 si no mal recordo, fora del traçat original i que comportà el tancament de l'estació original de la línia situada aproximadament a la zona de l'estació d'autobusos.
A la R2 Nord també tenim el cas del baixador de Les Franqueses-Granollers Nord, situada al barri de Bellavista, que es va obrir el 2002 si no mal recordo. A part l'actual estació de Granollers Centre, oberta el 1956 si no mal recordo, fora del traçat original i que comportà el tancament de l'estació original de la línia situada aproximadament a la zona de l'estació d'autobusos.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3176
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sense l'aproximadament. L'antiga estació de Granollers Centre ocupava l'espai de l'actual estació d'autobusos i del parc Torras Villà. L'edifici de viatgers estava a la plaça Josep Barangé i l'avinguda del Parc era ocupada per les vies principals.Granolleri ha escrit:Montcada Santa Maria es va inaugurar el 1941, segons una placa de l'ajuntament situada en les proximitats de l'estació.
A la R2 Nord també tenim el cas del baixador de Les Franqueses-Granollers Nord, situada al barri de Bellavista, que es va obrir el 2002 si no mal recordo. A part l'actual estació de Granollers Centre, oberta el 1956 si no mal recordo, fora del traçat original i que comportà el tancament de l'estació original de la línia situada aproximadament a la zona de l'estació d'autobusos.
Abans de la Guerra (in)Civil Espanyola es van començar els treballs per desviar la línia de França que passava pel centre de Granollers (c. Girona), treballs que no es van poder acabar fins als anys 50 del s.XX. i fins als anys 60 l'antiga estació encara prestava servei per a les mercaderies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Algú sap les dates d'inauguració dels baixadors entre Terrassa i Manresa? Per ara, si no tinc mal entès, quan es va obrir la línia el 1859 les estacions que es van obrir van ser Terrassa, Olesa, Monistrol (Castellbell i el Vilar), Sant Vicenç de Castellet i Manresa. Sé que Vacarisses va entrar en servei el 5 de novembre de 1898 però desconec la data d'obertura de la resta: Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca i Castellgalí (ja clausurada). Viladecavalls per l'edifici que hi ha suposo que deu ser més o menys de la mateixa època que la de Vacarisses, algú m'ho pot confirmar? Gràcies!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Entrades: 2254
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Buscando información sobre Sant Miquel de Gonteres, no he encontrado nada, pero... Me acabo de enterar de que esta urbanización pertenece a Viladecavalls!!!!!! De toda la vida daba por hecho que era una urbanización de Terrassa.
Pero entonces... ¿La L12 de Terrassa sale fuera del municipio?
Wikipedia nos dice esto:
Historia
La estación fue abierta al tráfico el 4 de julio de 1859, con la apertura del tramo Manresa-Tarrasa de la línea férrea que pretendía conectar Zaragoza con Barcelona. Las obras corrieron a cargo de la Compañía del Ferrocarril de Barcelona a Zaragoza.2
Pero entonces... ¿La L12 de Terrassa sale fuera del municipio?
Wikipedia nos dice esto:
Historia
La estación fue abierta al tráfico el 4 de julio de 1859, con la apertura del tramo Manresa-Tarrasa de la línea férrea que pretendía conectar Zaragoza con Barcelona. Las obras corrieron a cargo de la Compañía del Ferrocarril de Barcelona a Zaragoza.2
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Intueixo que Viladecavalls és de la mateixa època que Vacarisses, però només ho dic basant-me en l'aspecte de l'edifici.Trenscat ha escrit:Algú sap les dates d'inauguració dels baixadors entre Terrassa i Manresa? Per ara, si no tinc mal entès, quan es va obrir la línia el 1859 les estacions que es van obrir van ser Terrassa, Olesa, Monistrol (Castellbell i el Vilar), Sant Vicenç de Castellet i Manresa. Sé que Vacarisses va entrar en servei el 5 de novembre de 1898 però desconec la data d'obertura de la resta: Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca i Castellgalí (ja clausurada). Viladecavalls per l'edifici que hi ha suposo que deu ser més o menys de la mateixa època que la de Vacarisses, algú m'ho pot confirmar? Gràcies!
Però atenció, que els edificis de Viladecavalls i de Vacarisses són molt semblants però no idèntics al de Sant Joan Despí (que no era Norte sinó MZA), o sigui que vés a saber.
A Google hi ha algunes imatges de l'antiga estació de Rambla de Sabadell, que també tenia un edifici quasi idèntic al de Vacarisses i Viladecavalls, però més gran (era més llarg: cinc finestres en comptes de tres).
Curiosament, l'edifici original de Vacarisses-Torreblanca es va demolir, l'actual està a l'andana oposada (l'original era com el de Sant Miquel de Gonteres, Castellgalí, Montcada-Santa Maria, i Lavern-Subirats). A Madrid, el de Los Negrales també és del mateix model.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 30/11/2017 1:31, en total s’ha editat 8 vegades.
Parte de Sant Miquel de Gonteres es de Terrassa, pero la mayor parte es de Viladecavalls.França451 ha escrit:Buscando información sobre Sant Miquel de Gonteres, no he encontrado nada, pero... Me acabo de enterar de que esta urbanización pertenece a Viladecavalls!!!!!! De toda la vida daba por hecho que era una urbanización de Terrassa.
Pero entonces... ¿La L12 de Terrassa sale fuera del municipio?
Un poco como Can Trias, que también es parte de Terrassa y parte de Viladecavalls.
Lo que no sé es si Viladecavalls y Terrassa tendrán el bus mancomunado o no.