Diari de Girona, 2 de desembre de 2024 ha escrit: Llagostera aprova la protecció i rehabilitació de la caseta de la guardessa del pas de Panedes
L’acord aprovat per unanimitat dona valor al patrimoni local
Redacció
Llagostera 02 DES 2024 18:28
El ple municipal de Llagostera ha aprovat per unanimitat la proposta d’incloure la caseta de la guardessa del pas de Panedes dins el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic (PEPPA) i procedir-ne a la seva rehabilitació.
La proposta, impulsada per Esquerra des de l’oposició, busca preservar aquest element singular del patrimoni ferroviari i social del municipi, reconeixent el seu valor històric i cultural. La moció també contempla cercar finançament per a la seva rehabilitació i estudiar nous usos que aportin valor a la comunitat, com ara un punt d’informació del Ridaura, un espai museÃstic o un punt de cà rrega per a bicicletes elèctriques.
Entre els elements patrimonials vinculats al Carrilet, la caseta de la guardessa del pas de Panedes destaca per la seva singularitat i la seva rellevà ncia històrica. Aquest edifici, situat en un indret aïllat, servia d’habitatge per a les treballadores encarregades de controlar el pas a nivell. Aquest ofici, majorità riament femenÃ, era sacrificat, amb llargues jornades exposades a les inclemències meteorològiques i amb recursos molt limitats.
Des d’Esquerra Llagostera han celebrat aquest acord unà nime que posa en valor el patrimoni local i reafirma el compromÃs amb la seva protecció i dinamització.
Arqueologia industrial del FC de Sant Feliu de GuÃxols a Girona (1892-1969)
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- Ubicació: La Selva marÃtima i el Berguedà prepirinenc
Arqueologia industrial del FC de Sant Feliu de GuÃxols a Girona (1892-1969)
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
