Expedient Sagrada Familia / Gaudí: mites i veritats, estació fantasma

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Re: Expedient Sagrada Familia: mites i veritats

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 07/07/2019 15:16

De quin any és això?. Ho dic perquè està escrit en català.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23535
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/07/2019 15:19

WMD626 ha escrit:De quin any és això?. Ho dic perquè està escrit en català.
Dels anys 80



davroca5
N7
N7
Entrades: 579
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 07/07/2019 18:07

Ara que estic treballant com AAC a la L5 quan hi passo amb el tren em sembla que l'encreuament dels dos túnels (el que havia d'anar a Badalona i el que havia d'anar cap al Paral·lel) tenen una alçada molt ajustada. Heu comentat que es podria instal·lar un pont, però realment a mi em dona la sensació que pràcticament es toquen al mateix nivell. M'hi aniré fixant.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7231
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 03/05/2025 23:16

L'estació fantasma del metro de Barcelona que molt pocs coneixen: mai va obrir al públic
El suburbà de Barcelona compta amb un racó enigmàtic a la L5 que es va construir a la dècada de 1960 en ple desenvolupament de l'Eixample

El metro de Barcelona és cada vegada més ampli i està en plena transformació i creixement. El suburbà, un dels millors d'Europa gràcies al seu bon funcionament i la seva àmplia connexió amb tota la ciutat i altres municipis de l'àrea metropolitana.

Aquest 2025, el metro celebra els seus 100 anys --va complir el centenari el passat 30 de desembre de 1924 i hi ha activitats organitzades durant tot l'any--, i és un molt bon moment per recordar la història i els secrets que amaga la xarxa.

Una estació fantasma mai oberta al públic

A la L5 (blava), entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau/Dos de Maig, es troba un dels racons més enigmàtics del subsòl de la ciutat: l'estació fantasma de Gaudí. Tot i que molts usuaris del metro hi han passat sense saber-ho, aquesta estació mai ha estat oberta al públic.

Construïda a la dècada de 1960, l'estació de Gaudí va ser projectada com a part del creixement de la xarxa de metro en ple desenvolupament de l'Eixample. No obstant això, abans de la seva obertura, es va decidir que no era necessària a causa de la curta distància entre les estacions adjacents. Des de llavors, l'andana ha restat oculta a la vista del gran públic, tot i ser accessible des de certs passadissos tècnics.
Seguir llegint: https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 494_0.html



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dissabte 03/05/2025 23:44

L'alrticle no m'acaba de convèncer, sincerament. En la seva poca extensió, diu que només s'hi arriba a través de passadissos tècnics (els trens la travessen) i que no té accés des del carrer (n'hi ha un, a la cruïlla de Lepant, Provença i Av. Gaudí). Tampoc no fa cap referència al creuament de la L2 i la L5, que independentment de si es troben al mateix nivell o no va afectar directament aquesta zona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23812
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/05/2025 0:13

I el motiu indicat pel qual no es va obrir també és incorrecte. En fi, una altra mostra del mal que massa gent està fent a la professió periodística.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davroca5
N7
N7
Entrades: 579
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 04/05/2025 13:41

Cap novetat del pseudomitjà Petròpoli Abierta. Estan acostumats a fer premsa groga i amb una manca total de rigor.


Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Història del transport”