Beatas (Banco): el topic

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: Vestíbul intermedi impossible

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 03/08/2009 0:34

Guigui ha escrit:El gruix del sostre fins al carrer és tan prim que és com si fossin dos pisos d'un edifici. Un exemple d'això tenim a l'estació de Jaume I, on hi ha un vestíbul per a cada andana.
No se, entre Jaume I i Urquinaona no sembla haver-hi cap desnivell, en canvi, urquinaona si té vestibul intermedi:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 601251.jpg



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/08/2009 0:38

BCN2008 ha escrit:No se, entre Jaume I i Urquinaona no sembla haver-hi cap desnivell
Sí que n'hi ha. Poc, però hi és.

També pot ser que el túnel baixi de cota.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/08/2009 0:39

BCN2008 ha escrit:
Guigui ha escrit:El gruix del sostre fins al carrer és tan prim que és com si fossin dos pisos d'un edifici. Un exemple d'això tenim a l'estació de Jaume I, on hi ha un vestíbul per a cada andana.
No se, entre Jaume I i Urquinaona no sembla haver-hi cap desnivell, en canvi, urquinaona si té vestibul intermedi:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 601251.jpg
Ja ho crec que hi ha desnivell entre Jaume I i Urquinaona. Bé amb el vestíbul que surt devant la seu de La Caixa no gaire, però amb el vestíbul principal que és el que està a la plaça, déu ni do. Si pujes de la seu de la Caixa a la plaça caminant, t'adonaràs del desnivell prou pronunciat que hi ha.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 03/08/2009 0:40

Guigui ha escrit:
metring ha escrit:A veure si l'estació la va pagar ell, per portar els seus calers...
Però si el Banc d'Espanya no s'hi va instal·lar fins a la II República...
Per desmentir definitivament la teoria del Banc, us passo aquesta foto feta el 1925 a on es veu que, tot i que faltava un any per inaugurar-se Urquinaona i Jaume I, les quatre cantonades de la pl. Antoni Maura estaven per edificar. Com diu Guigui, l'edifici del banc es va bastir el 1931 o 32, i concretament va ser propietat del Banc d'Espanya fins al 1955, any en que es va traslladar a la cantonada del Portal de l'Àngel davant de la Telefònica.
1925.JPG
"BARCELONA A VOL D'OCELL" - Montserrat Roig/Xavier Miserachs - Edicions 62, Barcelona 1987
(163.74 KiB) S’ha baixat 881 vegades


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/08/2009 0:43

Lo del banc ja fa temps que ho vam donar per descartadíssim, des de l'entrevista a en Lluís Bruguera http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... s+bruguera Banco devia ser un nom que li van posar a can FMB, un cop va absorvir Gran Metro i es va municipalitzar.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 03/08/2009 13:17

En el tema "BANCO" que es allo que anomenem aixi, per dir-li d'alguna forma i que sembla una estacio al tunel sota la via layetena, jo treballo amb tres hipotesis que serien que "BANCO" fos en efecte una mena de estacio tranviaire i que fos construit durant la realitzacio dels túnels de la reforma pensant en un futur pas d'algun transport i que com en aquell moment nomes hi havien tranvies es penses en un tranvia soterrat, per aixo la amplada de l'andana, massa gran per un cotxe de metro sol, pero massa petita per dos, i potser la mida ideal per a dos unitats de tranvia i tambe per el fet de que en un inici abans de baixar el galib del tunel per fer passar el metro les "andanes" (si es que son andanes d'algo) quedarien sembla una alçada bastant tranviaire.

Una altre hipotesi seria que com el tunel de la reforma es va fer a troços, es posible que allá acabes un troç i aprofitant l'amplada de la plaça, fessin una entrada perque els treballadors hi accedisssin o per buidar terres un cop s'anava completant la boveda i tapant el tunel, perque un cop tot cobert i feta la Via Layetana i amb el tunel sense us, si algu tenia que baixar per fer algo o posar-ho en marxa per algun lloc s'hauria d'entrar no?


I la darrera es que donada la proximitat amb el museu de historia de la ciutat i de fet sembla que desde la antiga entrada a aquest es com s'accedeix a les suposades andanes, no fos mentre no tenia el tunel un us concret, una manera d'accedir per fer una visita al subsol de Barcelona per motuis arquelogics etc.. o ptser la realitat sigui una mica barreja de les tres, o sigui alguna altre cosa que encara no em trobat.

De totes formes L'Alex Reyes que tambe investigava el tema sembla que va donar amb la clau, pero de moment no ha trascendit res de les seves troballes, seria interesant algun dia que es publiques un llibre o article bo i entenedor sobre el tema, aixi que mentrestant nosaltres anem buscant, tot i que no es facil.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 03/08/2009 14:46

Ei! llegint llegint he trobat aquesta part que parla de túnels per a cloaques i aigues....

"Acaba declarando, para evitar falsas alarmas
de la opinión, que no existe peligro alguno
de que las obras de construcción de los
túneles comprometan el éxito de la apertura
de la Vía Layetana, pues la diferencia entre
el primitivo proyecto y el actual, representa,
á lo sumo, un aumento de 400.000 pesetas,
que, si se atienda á la conveniencia, desde el
punto de vista de la higiene, de separar las
aguas limpias de las sucias, en las cloacas
que se construyen
, queda reducida á 300.000"

Potser estem parlant del primer gran col·lector d'aigües de la ciutat...la via Laietana desmboca de manera natural al límit entre port vell i Barceloneta..... :nose :nose :nose


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 03/08/2009 15:03

Guigui ha escrit:
BCN2008 ha escrit:No se, entre Jaume I i Urquinaona no sembla haver-hi cap desnivell
Sí que n'hi ha. Poc, però hi és.

També pot ser que el túnel baixi de cota.
A nivell de carrer?? o a nivell de subsol?? perque a nivell de carrer es bastant obvi el desnivell que hi ha. Una foto des del carrer comtal ajudaria a veure això...


El licor Calisay no se bebe, se saborea

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 03/08/2009 15:28

calisay ha escrit:
Guigui ha escrit:
BCN2008 ha escrit:No se, entre Jaume I i Urquinaona no sembla haver-hi cap desnivell
Sí que n'hi ha. Poc, però hi és.

També pot ser que el túnel baixi de cota.
A nivell de carrer?? o a nivell de subsol?? perque a nivell de carrer es bastant obvi el desnivell que hi ha. Una foto des del carrer comtal ajudaria a veure això...
En principi jo em referia a nivell del tunel del metro.
Per cert, adjunto un model 3d fet ràpidament per il·lustrar la meva teoria del perquè estan destruides les escales:
Imatge
Es pot observar com hi hauria una especie de vestibul que conectaria les dues escales de les dues naus, juntament amb una sortida al carrer, jo crec que tot això va ser destruit per GMB per poder fer passar la catenària. No se que creieu...
NO es permet penjar aquesta imatge fora d'aquest fòrum ni modificar-la sense el meu permís, nomès dono permis per si es confirma, penjar-la a la wiki. Ho dic per les pagines que es refereixen a estacions fantasmes. Total, la foto de El Llop ja desmenteix la teoria del banc...
EDIT: No es una marca d'aigua però es més original, no El Llop?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 03/08/2009 16:32

BCN2008 ha escrit:Es pot observar com hi hauria una especie de vestibul que conectaria les dues escales de les dues naus, juntament amb una sortida al carrer, jo crec que tot això va ser destruit per GMB per poder fer passar la catenària. No se que creieu...
NO es permet penjar aquesta imatge fora d'aquest fòrum ni modificar-la sense el meu permís, nomès dono permis per si es confirma, penjar-la a la wiki. Ho dic per les pagines que es refereixen a estacions fantasmes. Total, la foto de El Llop ja desmenteix la teoria del banc...
Gràcies per l'esquema, tot i que suposo que la teva teoria comtempla que el passadis discorrés per sota del nivell de la volta dels túnels. O he entés bé? Si així fos, contrastaria amb la teoria que alguns comenteu sobre el baixador de tramvies, ja que l'instal·lació de la catenària és igual de necessària, per no parlar del tròlei que necessita un espai vital. Potser en aquella època no tenien gaire idea de les dimensions d'un metro, però si d'un tramvia.

En cas contrari, o sigui, que el passadis passés per sobre de la volta dels túnels, no es veu a les fotos antigues que hi hagués tan espai fins al nivell del carrer...

Ara mateix estic més que perdut respecte a l'objectiu d'aquesta estació.

Més teories si us plau, encara que semblin descabellades :riure


Què és alló??

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 03/08/2009 19:06

Home, tenint en compte que no tinc mesures, es una mica aproximat, pero... i si no fós per tramvies... i si les escales només fossin per accedir al tunel, recordem que les escales es troben al costat La Pau, per tant van haver de eixamplar el tunel en algun lloc per poder fer les escales. Si al menys sapiguessim la intenció que tenien quan van fer el tunel...



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 03/08/2009 19:29

Eliminant unes linies del model en 3D he pogut fer això:
Banco actual, foto desde dalt de les escales i de una de les naus:
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 03/08/2009 20:30

Segons la vanguàrdia, algun dia del 1912, mentre a l'ajuntament discutien si se seguien les obres dels tunels o no, algú de la reunió va dir més o menys que "aniria de perles" en cas d'aiguats, és a dir, com una mena de macro-col·lector. Segueix sent absurd que tingui andana només a una secció, i no a tot lo llarg del túnel com a la majoria de col·lectors. Evidentment, jo personalment donc per sentat que Banco data d'aquella època.

A mi em dona que l'ajuntament en portava una entre cella i cella amb la construcció dels túnels, i al menys als diaris no va acabar de trascendir amb claredat, tot i que els plens de l'ajuntament (de vegades duraven el mateix que una jornada laboral) eren atentament seguits pels reporters dels diaris.

Molt bons els muntatges, bcn2008!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/08/2009 21:36

BCN2008 ha escrit:EDIT: No es una marca d'aigua però es més original, no El Llop?
molt bó, sí senyor. Sembla com els cartells que surten a la sèrie Fringe. Molt "guapos"



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 10/09/2009 15:46

:topic Que alguna idea nova?
La meva es que senciallament anava a ser una estació subterrania de tranvia posada allà per la proximitat de la catedral... :?: Idea :jurado però, no tinc altre cosa.


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 15:51

Els tramvies subterranis no existien, i a Barcelona mai se'n va concebre cap fins a la implantació del Trambesòs.
ElDesi1994 ha escrit:Que alguna idea nova?
Les darreres opinions aportades semblen força plausibles, així que tampoc es tracta de dir coses com a xurros, a no ser que continguin una bona dosi de coherència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 10/09/2009 17:23

Guigui ha escrit:Els tramvies subterranis no existien, i a Barcelona mai se'n va concebre cap fins a la implantació del Trambesòs.
ElDesi1994 ha escrit:Que alguna idea nova?
Les darreres opinions aportades semblen força plausibles, així que tampoc es tracta de dir coses com a xurros, a no ser que continguin una bona dosi de coherència.
A mi em sembla que mentre no sapiguem exactament el que és, no podem considerar cap idea treta "com a xurros", i com diuen el americans qualsevol teoria és bona fins que no es demostri el contrari. La nostra ciutat encara és a temps de sorprendre'ns, sobretot des de que em vaig assabentar que Gaudi tenia intenció de que la Pedrera fos només la peana que suportaria una enorme imatge de la Mare de Déu a tamany proporcional. Barcelona ha patit diverses èpoques de bonança econòmica moltes vegades lligades a la fantasia visionària que ha deixat diverses petjades curioses, però que en ocasions només van quedar en projecte. Molts d'aquests projectes no es van concebre, precisament, per excessivament fantasiosos, però d'altres es van acomplir, com per exemple el diseny de l'Eixample, el parc d'atraccions del Tibidabo o el barri de la Barceloneta per citar-ne alguns. Al menys és el que jo penso. En el cas dels túnels de la Via Laietana, jo personalment encara no he tret l'aigua clara del motiu que provocà la seva construcció.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 26/09/2009 14:55

Aprofintant el dia festiu de la Mercè i tot donant una volta per la Via Laietana, vaig fer algo que no es pot fer normalment, el carrer estava tallat per la cercavila i vaig poguer posarme a sobre de les reixes de la plaça Antonio Maura i mirar a sota, cosa que no es pot fer habitualment ja que una es al bell mig de la calçada i sempre passen cotxes.

Doncs be, n'hi han dos (Veure la primera imatge) una al "parterre" o jardinera, grossa y amb molta olor a Metro, sens dubte va a donar a baix, te unes escales metaliques verticals adherides a la pared com les del les torres d'alta tensio o les xemeneies i l'altre esta com he dit al bell mig de la calçada, es bastant mes petita i quadrada, la reixa es molt tupida i quasi no es pot veure res del que hi ha oa sota, tambe fa olor a metro.

Be, doncs un cop a casa i fent servir el Google earth, Veure segona foto, un s'adona de que la petita esta amb linea recte amb les escales que hi han al altre canto, ja a la zona de la Plaça de la Catedral, al costat de la entrada del parking de cotxes, si no recrdo malament, segons el antic usuari d'aquest forum "Fantito" aquelles escales eren al antiga entrada al museu d'historia de la ciutat, i just quan acaben les escales cap a l'esquerra hi hauria l'entrada a lo que anomenem Banco i les escales que baixen a la suposada andana, be doncs es curios que estiguin alineades, sería la reixa petita la sortida de l'andana ascendent?
Fitxers adjunts
moura1 (Custom).jpg
moura1 (Custom).jpg (49.88 KiB) Visualitzat 5731 cops
moura2 (Custom).jpg
moura2 (Custom).jpg (55.4 KiB) Visualitzat 5732 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 26/09/2009 15:24

Je, je, potser ara si estem ben aprop del tema, moltíssimes gràcies!!!! :plas :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 26/09/2009 23:23

Ara per que resulti que si es va fer per el Banc! :P


Parlem amb propietat.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”