TREN DE LA L-3 SERIE 300 ANY 1924

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 25/11/2006 11:02

Molt maco!!!!!
Si no m´equivoco TMB té restaurats pel "museu" el 100, 400, 300 i un 1000????
El 300 està al triangle, però on són el 100 i el 400?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 25/11/2006 11:05

Gràcies Llop epr aquesta altre "perla"
El que em fa voltes al cap, es la pregunta; Si TMB té aquests tres trens històrics guardats, els cuida repintant-los, cuida els detalls originals etc; Perquè no els exposen a una de les antigues cotxeres de tranvíes que estigui en un lloc centric per així, guanyar diners, i es posibiliti tornar a fer funcionar aquests trens encara que no sigui per la seva linia d'orígen... no sé, una linia amb dos amples, curta perque la gent conegui aquests trens :P :P :P

Respecte a lo que ha dit xevi, dir que el 100 es a Can Boixeres, i el 400 a sagrera, si no m'equivoco



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 25/11/2006 11:14

xevi ha escrit:Molt maco!!!!!
Si no m´equivoco TMB té restaurats pel "museu" el 100, 400, 300 i un 1000????
El 300 està al triangle, però on són el 100 i el 400?
El 400 si no m'equivoco està a Sagrera



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 25/11/2006 11:35

El que em fa por d'aquest "museu" es que els trens no estiguin connectats a una via principal per poder-los fer circular, és a dir, que quedarien aïllats i cada vegada que s'hagués de fer circular, s'hauria de portar amb camions a la cotxera més proxima...

Salut,



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 25/11/2006 11:56

Jordilar ha escrit:El que em fa por d'aquest "museu" es que els trens no estiguin connectats a una via principal per poder-los fer circular, és a dir, que quedarien aïllats i cada vegada que s'hagués de fer circular, s'hauria de portar amb camions a la cotxera més proxima...

Salut,
Total, el 100 es massa ample per les andanes, el 400 també, i el 300 no funciona i igualment, ja no queden tercers carrils
Pero igualment, qui ha dit que no es poden connectar a una línia espacialment feta per a ells, amb detalls històrics, etc?



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 25/11/2006 16:31

He trobat aquesta foto del 300 a les cotxeres del triangle del passat mes d´abril i sembla que funciona a través de la catenària, a més a més recordo una foto, que ja la buscaré, del 300 circulant per la L2 fa un parel d´anys.
Fitxers adjunts
metro11.jpg
metro11.jpg (106.56 KiB) Visualitzat 3917 cops



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 25/11/2006 16:38

JA HE TROBAT LA FOTO DEL 300 PER LA L2 L´ANY 2000 I EL TEXT CORRESPONENT.

Memòria anual TMB any 2000
Durant l'any 2000 han continuat els treballs d'investigació històrica, preparació de plànols i elaboració del Plec de condicions tècniques per continuar la segona fase de la restauració del tren històric M1-M6-M8 que va ser restaurat per commemorar el 75è Aniversari del Metro. Durant l'any també es va recuperar de la línia 1 el cotxe 425, de dues cabines i galga d'amplada espanyola, el qual va ser traslladat al taller de Sagrera perquè sigui restaurat en un futur.
TMB
Fitxers adjunts
metro13.jpg
metro13.jpg (17.53 KiB) Visualitzat 4870 cops



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 25/11/2006 21:01

A la foto del més de maig, es pot veure el tren amb el pantògraf aixecat i les llums interiors enceses. O sigui, que d'estar espatllat res.

Salut,



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 25/11/2006 21:40

Referent al tema de presa de corrent per catenaria, com hem vist el 300 no ha de tenir cap problema ja que originalment aquest era el sistema amb que va ser construits
Sobre el 400 i el 100 tinc entes que malgrat tenir presa per tercer carril a la linea a la zona de tallers tenian un sistema de presa de corrent per catenaria, per temes de seguretat,
Algu podria aclarir aquest punt ?

Gracies



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/11/2006 12:18

Rectifiqueu-me si m'equivoco, però per anar a les cotxeres de Santa Eulàlia, no anaven amb pantògraf? Igual dic una burrada, és que no ho sé.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dilluns 27/11/2006 0:17

Respecte al 400 el galib no es problema, ja que els 4000 es van fer amb unes dimensión similar, basantse una mica en la mida d´aquestos cotxes.

El problema es que no hi ha ganes, es un sol cotxe, per lo qual no te gaire utilitat.

En quant a la serie 100 només en queda un cotxe a Can boixeres, dins d'una nau per a ell sol. Els altres dos cotxes s'han desballestat. Van deixar de circular quant la linea 1 va ser prolongada cap a Torrassa y les corves eren motl tancades per a un 100 que es partiria o xocaría amb las parets del tunel.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 27/11/2006 20:04

Sobre el tema de la presa de corrent als tallers de Santa Eulalia, he recordat una antiga amistat que va fer la "mili" al metro i estaba als tallers, he enviat un correu, i si no m'enxega ja que fa temps que no tenim contacte, espero pugui aclarar el dubte, en el moment que ho fagi ho comentare



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 27/11/2006 21:35

sigfrid440s ha escrit:En quant a la serie 100 només en queda un cotxe a Can boixeres, dins d'una nau per a ell sol. Els altres dos cotxes s'han desballestat. Van deixar de circular quant la linea 1 va ser prolongada cap a Torrassa y les corves eren motl tancades per a un 100 que es partiria o xocaría amb las parets del tunel.
Això es totalment fals:

Queda un cotxe de la sèrie 100 a Zaragoza.

Salut,



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 28/11/2006 12:17

Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/11/2006 13:16

BRILL 18 ha escrit:Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
:victoria



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 28/11/2006 23:42

BRILL 18 ha escrit:Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
)))3


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 29/11/2006 20:01

Fantito no cal que siguis tan incredul, dons crec que el meu company no te cap interes en inventarse coses
A mes et dire que cap l'any 82-83 en una visita als tallers de Lesseps, el cap de taller ens va comentar aquest fet, es a dir a que tant a Lesseps com a Sta Eulalia prenien corrent per via aerea



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 29/11/2006 20:11

A Lesseps es correcte, malgrat que la linia estava alimentada per tercer carril els cotxes conservaven el pantograf per maniobrar a les cotxeres.

Cada cotxe motor estava dotat d´un conmutador per pendre la corrent desde el tercer carril o desde la catenaria.

A la linia 1 NO, i els 400 NO van tenir mai pantograf.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 29/11/2006 20:27

En cap moment hem dit que portes pantograf, tinc entes que utilizaben una mena de manguera, es evident i a la vista esta no sol per les fotos si no per el record de quan funcionaven



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 30/11/2006 22:32

Moltes gracies per l'explicacio, pero com que soc una mica toçut , he trobat a la web de J MORA aquesta foto d'un 400 als tallers, que a fi i efecte es el lloc que ens ocupa, i es pot veure la linea aerea de presa de corrent i la manguera conectada al pati

Segurament tindrem rao els dos pot ser epoques diferents, aquesta foto es d l'any 83 als tallers de Sagrera



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”