cotxes sèrie 1100.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Re: cotxes sèrie 1100.

Entrada Autor: Busman » Dimarts 07/05/2013 20:08

L' arrossega un tractor dièsel.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 07/05/2013 20:26

Miquel ha escrit:
alf_ ha escrit:¿Y que hacía ahí? :o
Proves de pes al viaducte i potser alguna altre verificació que requerís un tren de servei.
Amb un sol cotxe, com vols fer una prova de càrrega?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 07/05/2013 20:33

Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit:
alf_ ha escrit:¿Y que hacía ahí? :o
Proves de pes al viaducte i potser alguna altre verificació que requerís un tren de servei.
Amb un sol cotxe, com vols fer una prova de càrrega?
N'hi havia dos, en tot cas és el que es va dir fa 3 anys.

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... a&start=20

Ves a saber si era cert o no, en tot cas, també podrien haver-la usat per comprovar per exemple, la distància entre l'andana i el cotxe, o l'alçada de l'estació, ves a saber, en tot cas, van estar força temps apartades al mig del viaducte.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/05/2013 20:33

Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 07/05/2013 20:43

metring ha escrit:Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.
No, el doble de 1100 es troba al dipòsit de Sant Genís de L5 (que és el que explica en Llop a aquest tema, i suposant que encara segueix allà) ;) , al Triangle hi ha el triple de 1100 que esta esperant a quedar com un esquelet fins que es dignin a conservar-lo adequadament, i que si no ens la foten per tercer cop, serà el que preservaran. :cop


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/05/2013 20:49

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.
No, el doble de 1100 es troba al dipòsit de Sant Genís de L5 (que és el que explica en Llop a aquest tema, i suposant que encara segueix allà) ;) , al Triangle hi ha el triple de 1100 que esta esperant a quedar com un esquelet fins que es dignin a conservar-lo adequadament, i que si no ens la foten per tercer cop, serà el que preservaran. :cop
Preguntarem al CA. en la propera reunió.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 07/05/2013 22:42

Quedar com a un esquelet? Què li està passant "alguna cosa"? (a banda de rebre racions de graffitti)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 07/05/2013 23:22

Fran-Ikarus ha escrit:[...]A banda de rebre racions de graffitti...
...que si estigués ben vigilat i/o ben guardat i/o ben conservat, potser no hi serien.
Fran-Ikarus ha escrit:Què li està passant "alguna cosa"?
Amb el temps es deteriora... Lo lògic és que li passi com als autobusos que restaura ARCA: es van fent pols amb el pas dels anys.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 07/05/2013 23:27

La majoria dels autobusos deteriorats ho estan perquè han passat temps a l'aire lliure, i en petita o gran mesura vandalitzats (l'exemple Museu del Transport de Castellar no pot ser més palmari), però un tren que està ficat en unes cotxeres no hauria de patir aquests problemes de "gran deteriorament estructural" (que són els que jo relaciono amb "quedar-se a l'esquelet").

Amb els que estaven a l'aire lliure al seu dia (com ara els 300 a Can Boixeres, o la quantitat de material "preservat" de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles) sí que és més fàcil imaginar que passi (vaja, "imaginar" no, és que passa). Amb el 1100 preservat, jo no entendria pas que patís danys estructurals.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 08/05/2013 8:34

Fran-Ikarus ha escrit:La majoria dels autobusos deteriorats ho estan perquè han passat temps a l'aire lliure, i en petita o gran mesura vandalitzats (l'exemple Museu del Transport de Castellar no pot ser més palmari), però un tren que està ficat en unes cotxeres no hauria de patir aquests problemes de "gran deteriorament estructural" (que són els que jo relaciono amb "quedar-se a l'esquelet").

Amb els que estaven a l'aire lliure al seu dia (com ara els 300 a Can Boixeres, o la quantitat de material "preservat" de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles) sí que és més fàcil imaginar que passi (vaja, "imaginar" no, és que passa). Amb el 1100 preservat, jo no entendria pas que patís danys estructurals.
Ja se sap que estant dins les Cotxeres el pas del temps no afecta d'igual forma però opino que cal fer-li alguna cosa abans no vagi a pitjor amb el pas dels anys (ja que després costarà encara més), i tens raó, potser no he usat l'exemple més adient (tot i que no volia que ho entenguéssiu tant literal :x ), seria per matar-los si ens trobem el 1100 en ferro.
Ara segons es va dir pel fòrum el triple de 1100 està apartat sobre rails agafant pols.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/05/2013 9:15

Entesos. Em recomforta sentir que "només" continua criant pols, ja que amb l'exemple de l'esquelet em temia que l'haguéssin pogut treure a l'aire lliure, i estigués patint els efectes... ehem... habituals d'aquesta "modalitat de preservació".

Malauradament, les perspectives d'intervencions positives sobre el 1100 preservat, a mig termini, semblen un "erial"... I sobre l'altre...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 09/05/2013 2:22

A part de les conseqüències estètiques que té gràcies als graffitti, el triple del 1100 només pateix la lògica degradació que te qualsevol màquina que no es fa servir: bateries descarregardes, greix solidificat, engranatges agarrotats, etc. Ni quan va ser retirat del servei ni posteriorment va patir les inclemències del temps ja que sempre va estar sota cobert. Fins i tot el fet d'estar tant profusament grafitejat es positiu desde el punt de vista de la conservació, ja que la pintura evita la corrosió de la planxa de ferro mentre està emmagatzemat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 25/05/2017 9:45

A la vista de fets com aquest (que es veien a venir)...
metring ha escrit:
...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat, per tal que no calgués que hi hagués 9000 circulant a la L4, i per tant que ara, o d'aquí a poc, tampoc calgués treure trens d'altres línies per cobrir la demanda creixent de la L9? (on ja haurien circulant tots els 9000 disponibles, o tots els que calguessin)

Em vull centrar en el teòric estat dels 1100 a aquestes alçades, no pas debatre aquí sobre els 9000 o comandes de nous trens en general.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 25/05/2017 11:02

Fran-Ikarus ha escrit:...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat
Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui. Altra cosa és fins quan val la pena gastar cada vegada més en manteniment si continues tenint trens amb tecnologia obsoleta.
Dit això, està clar que molt manteniment has de fer perquè et surti a compte comprar trens nous perquè no són precisament barats.
D'altra banda, donat que la sèrie 1000 ja estava equipada amb aire condicionat i les últimes tecnologies de conducció, per al passatge la millora que han suposat els trens (ja no tant) nous ha estat pràcticament inexistent.

Resumint: evidentment que haguessin pogut aguantar en bones condicions i hagués estat més barat. Però vivim en un país de milionaris i aquí no es mira la cartera!



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 25/05/2017 14:13

wefer ha escrit:Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui.
Por ejemplo, las brujas del Subte de Buenos Aires (concretamente 99 años). ;)

Sinceramente, ojalá estuviera viendo 1000 y 1100 todavía circular, porque en cuanto la línea 9 necesite trenes 9000, a ver de dónde sacan para suplir los que hay en la línea 4.

Podrían haber implantado mejoras como la apertura de las puertas por el pasajero y —lo siguiente es una mejora sustancial :D — restaurar el diseño original del interior (que sigan rompiendo estéticas los remolques 1400 :P ).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2018 20:34

Plis, que sigui falsa alarma! :suar



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 23/10/2018 20:40

metring ha escrit:Plis, que sigui falsa alarma! :suar
El poc compromís de TMB amb el patrimoni històric ja passa de taca d'oli. Primer el Tramvia Blau, després les presses pels 3000/4000, el 400 desmuntat, l'Estació del FM, ara el 1100. Què coi passa?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2018 22:45

Jo ja no dono abast...



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 24/10/2018 0:05

metring ha escrit:Plis, que sigui falsa alarma! :suar
ojala sea una falsa alarma el 1100 no puede desaparecer asi como asi :cop :'( :'( , ya me gustaria ver todos los 5000 o 9000 hechos chatarra, pobre 1100 un buen y bellisimos tren el unico que queda en pie y selo quieren cargar en vez de restaurarlo, a tmb solo le interesa lo morderno que asco de empresa asi de claro lo digo.... , porque no hay derecho :llengua :emprenyat



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/10/2018 8:29

Estan parlant dels M-R-M preservats, o bé del M-M utilitzat per a proves de càrrega i coses d'aquelles?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”