El topalls de l'estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
evody
N6
N6
Entrades: 184

El topalls de l'estació de França

Entrada Autor: evody » Dissabte 03/09/2011 14:23

No se, siempre me han causado gran interes y me gustaria que aqui hablaramos de su origen, historia etc etc. De muy muy pequeño recuerdo haberlos visto en accion xD y ya entonces me impresionaron

Curiosamente hoy mirando por la red me he encontrado con esto y han vuelto a mi memoria



Minuto 08:00 en adelante..

PD: Que alguien me indique como subir videos!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/09/2011 14:55

evody ha escrit:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
Prem "editar", i veuràs com ho he fet ;)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 03/09/2011 15:50

Una pregunta, jo sempre he pensat que funcionen a la manera d'un fre hidràulic, he suposat que aquells topalls sobresortien una mica i en cas de que un tren xoqués contra ells, la frenada seria absorbida pels topalls, però mai els he vist en acció i mai he confirmat si funcionen així. Així doncs, als que en sabeu, em podeu dir si realment funcionen així, o com ho fan, i si els de l'Estació de França estàs immobilitzats (fets servir com a objecte decoratiu) o funcionen encara com als seus orígens.

Gràcies.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 03/09/2011 18:21

metring ha escrit:
evody ha escrit:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
Prem "editar", i veuràs com ho he fet ;)

Acies!! ;)



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 03/09/2011 18:24

Estan fuera de servicio actualmente. Bueno, de topera hacen pero no en la manera para lo que fueron construidos.

Cuando estos funcionaban el vastago del cilindro sobresalia unos dos metros aproximadamente. Fijarse que actualmente estan exentos de las tuberias necesarias para su funcionamiento.

No se donde lei que podian parar un coche de viajaros que topara contra ellos a una velocidad de 30 Km o asi en condiciones de seguridad..



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 03/09/2011 18:45

Por lo que veo era un modelo normalizado:
Fitxers adjunts
Manchester Mayfield station.jpg
Manchester Mayfield station.jpg (126.66 KiB) Visualitzat 5333 cops
Bradford.jpg
Bradford.jpg (185.01 KiB) Visualitzat 5333 cops
150PX-~2.JPG
150PX-~2.JPG (8.33 KiB) Visualitzat 5333 cops



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dissabte 03/09/2011 19:10

Mas, algunos en antiguas colinias inglesas :o
Fitxers adjunts
Tanjong Pagar Station.jpg
Tanjong Pagar Station.jpg (295.49 KiB) Visualitzat 5322 cops
Waterloo Station - Hydraulic Buffers.jpg
Waterloo Station - Hydraulic Buffers.jpg (184.49 KiB) Visualitzat 5322 cops
har4.jpg
har4.jpg (77.17 KiB) Visualitzat 5322 cops
71487864_383737b273 1912.jpg
71487864_383737b273 1912.jpg (191.29 KiB) Visualitzat 5322 cops
Paddington2.jpg
Paddington2.jpg (172.9 KiB) Visualitzat 5322 cops



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 04/09/2011 18:31

Algú sap de més fotos de topalls històrics a Catalunya? Com els de l'Estació del Nord.

No crec que hi hagin topalls a Catalunya tan macos estil anglès com els de EDF però potser hi hagi alguna estació a Catalunya en algun poble a saber...

Per cert un dubte: "Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa? sel's carrega? O el tren queda mal parat al no funcionar els hidràulics?"

^^ Mercis


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/09/2011 0:52

sortrens ha escrit:Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa?
Vindrà la Guàrdia Urbana i li aplicarà l'ordenança del civisme.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 05/09/2011 11:28

Els topalls de l'Estació de França tenien, fins a la remodelació de 1992 quan els van deixar fixos, un sistema mòbil per amortir els possibles impactes que podria rebre d'un tren incapaç d'aturar-se a temps.

El funcionament era com el d'una xeringa de donar injeccions: per on es prem amb el dit gros per injectar el medicament seria per on el tren impacta amb el topall. El petit orifici que connecta l'agulla amb la xeringa, seria un petit forat a la part superior del topall per on sortiria l'aigua a gran pressió (tipus guèiser) en cas d'impacte. Aquests topalls eren com un dipòsit d'aigua que, en cas de rebre l'impacte d'un tren, l'aigua amortia l'impacte i, per efecte de la pressió, s'alliberava l'energia en sortir l'aigua per un petit orifici a la part superior del topall, buidant-se el dipòsit. Suposo que deurien tenir algun sistema per reomplir l'aigua en un termini de temps relativament curt, però el desconec.

M'han explicat que era relativament freqüent, en l'època del vapor a EDF, que els topalls haguessin de fer llur funció aturant algun tren més o menys desbocat incapaç de frenar a temps.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dilluns 05/09/2011 12:58

Bon dia.

Recordo que aquests topalls feien la seva feina moltes vegades quan es preparaven els tren que sortien, ja que al retrocedir els vagons amb la màquina de maniobres empenyen el tren, moltes vegades ho feia fins que el primer vagó xocava amb els topalls, aquests reculaven una mica, el tren s'aturava i no passava res més.



França451
N9
N9
Entrades: 2265
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 05/09/2011 13:06

Me he pegado un susto con el video, porque no sabía dónde estaba eso.

Precisamente en una de mis últimas excursiones a EdF cuando estaba girando el móvil en vertical para sacar el frontal de una 252 estacionada en vía 3, al estar calculando con el zoom me fijé que la locomotora, si no tenía los topes literalmente besando la topera, le faltaba poquisimo. Puedo ver la foto, si recuerdo de qué álbum es y confirmarlo, pero vamos, no hace mucho recuerdo haber visto ese "beso" en topera...
Yo también pensaba que las toperas de EdF seguían funcionando.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dilluns 05/09/2011 15:45

Ya digo que de tope hacen, aunque sin amortiguacion ninguna (dudo mucho que les pusieran un muelle en el interior...) de hecho mas de una vez los he visto manchados de grasa, señal del impacto de algun vehiculo.

La explicacion de la xeringa es del todo correcta. Para que recuperaran la posicion simplemente se habria un grifo (si era de manera manual o automatica los desconozco) y al llenarse de agua el vastago salia lentamente al exterior de nuevo.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 05/09/2011 16:30

Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dissabte 10/09/2011 20:50

Lluita1714 ha escrit:Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.
Hi ha que buscar vídeos com sigui amb les topres en funcionament en que siguin de l'estranger!!! :(



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 10/09/2011 22:19

Ja he buscat desenes de combinacions com "Hydraulic buffer crash" o "old train buffer"... res.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”