Trobat vehicle històric

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Trobat vehicle històric

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 14/11/2011 19:44

Anava jo passejant tranquil•lament per la Segarra i va i em trobo amb això:

Imatge


:) :) :) ....je, je, je...en veritat no ha estat tan fàcil, de fet m'ha costat uns quants viatges, bastanta sort i paradoxalment tenint en compte que tot dona voltes sobre el transport public, una bona quantitat de benzina.

Imatge

Es tracta d'un germanet del que es "conserva" al Triangle. Ja feia molt de temps que volia investigar la possibilitat que existís aquest germanet, i el que vam parlar fa poc al tema sobre el funicular desaparegut del castell de Montjuic m'ha acabat de decidir, perquè durant molts anys jo vaig veure un a una desballesteria de Sant Boi, o sigui que imprimeixo una ruta del Google Maps i cap allà que m'hi vaig.

Imatge

Un cop allà a "VIUDA DE LAURO CLARIANA" no em van poder dir quan havia estat desballestat si es que era aixi, i em van derivar a la seu central a Molins de Rei; sense GPS vaig haver d'anar preguntant com arribar i em vaig perdre, però al final arribo i aquí el de seguretat no em deixa passar. Com que una cosa aixi ja em pensava que passaria portava un discurset preparat per, sense dir cap mentida, donar un cert tó professional y gairebé oficial a la meva recerca. Anar ben vestit sense flaire de friki també ajuda, la cosa funciona i criden al cap de la planta, senyor "Ciscu" que molt amablement m'acompanya a les oficines perque ell tampoc en sap res.....i a les oficines tampoc.

Imatge

Quan ja estan desempallegant-se de mi passa pel costat un senyor (vaja de la meva edat) amb vestit i el "Ciscu" el para i li pregunta, i nois, diana!! es el cap de tota la empresa i comença a xerrar, que el funi el van desballestar al voltant de l´any 2000, una mica perquè ja els feia nosa i una mica perque l´Ajuntament no volia "ferralla" (sic) a l´exterior de la planta de Sant Boi. Jo desitjava que encara es conservés i que si l´havien tingut tant de temps fos per un cert interes dels propietaris però em treuen d´aquest error; segons ells l´empresa que els va treure durant la remodelació del funicular no sabia que fer i gairebé se'ls va regalar, deixant-lo però a una zona on no era còmode desballestar-lo i fins que no es van veure obligats no ho van fer.

Imatge


LLavors d´on surt el funi de les fotos direu??, doncs que com qui no vol la cosa l´amo de l empresa comenta que a una altre empresa de Cervera en tenen un altre.......i en aquest moment el truquen al mòbil, es disculpa i es va al despatx i a mi ja em treuen també de les oficines,...una llastima sense temps de continuar parlant amb aquest senyor que pot ser encara sap mes coses com aquesta perla. Ja un cop a casa vaig trucar a CLEMENTE PERFIL 21 de Cervera, però l´amo no hi era i per telefon no em sabien dir res, i coi, donar voltes pel Baix Llobregat encara però anar a Cervera per res (ja hi he estat dos cops).......total que per impaciència i per adelantar feina començo a mirar per el Google Maps com arribar a la desballesteria de Cervera i se'm ocorre mirar pel satèl•lit i em trobo amb això:

Imatge

Serà possible???.....groc i d'aquesta mida....ara si que em vaig a Cervera encara que em diguin que no el tenen, però no caldrà que hi vagi a les palpentes perquè el senyor Jose Clemente acaba tornat-me la trucada, confirmant les sospites i convidant a veure'l amb els meus ulls, cosa que ja veieu he fet.

Imatge

El senyor Clemente a qui vull agrair la seva amabilitat i evidentment, que hagi conservat el vehicle, va vindre expresament i em comenta els seus plans: ja ha començat a restaurar les portes del funicular i en un futur el vol exposar a l´exterior de les seves instal.lacions on ja ha posat una estructura amb la inclinació adequada. He quedat amb ell de proporcionar-li fotos on es vegi el funicular en el seu millor estat original, crec que alguns membres del fòrum em podreu ajudar en aquest assumpte.

Imatge
Imatge



I vaja, això es gairebé tot. Ja existeix un particular que te el tramvia blau nº1 exposat i amb una mica de temps també veurem el funicular de Montjuic...encara queda molt per fer, i coses per investigar, per exemple si aquest forma part del comboi 1 o del 2, que se'n va fer del cuart membre d´aquestes composicions...per una altre costat vull fer el mateix amb els tramvies que si es sap estan en mans privades però no se'ls ha vist mai....algú vol forma un grupet de caçadors de relíquies ferroviàries???



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 14/11/2011 20:28

Bona feina!! i moltes gràcies!!!. :ok



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 14/11/2011 21:19

Et felicito.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Dilluns 14/11/2011 21:28

:plas Una gran feina d'investigació que has fet! Molt interessant! :o


Salutacions des de Figueres.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 14/11/2011 21:39

D'aixo s'en diu RECERCA en Majúscules!!! Si senyor em trec el barret!!!

Tinc fotos d'aquest vehicle quan estava cap a l'any 1993 o 1994 a Sant Boi en bastant mes bon estat que ara, les buscare..

I la de coses que encara queden per ser descobertes o redescobertes!!!

Temps, paciencia, tenacitat i coneixement i "voilà"....



Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Dilluns 14/11/2011 22:00

Fantàstic, sense cap mena de dubte, tant el vehicle, com la teva descrpció i troballa. Un gran detectiu :) .


Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/11/2011 22:02

Impressionant, la meva enhorabona!! :reve :plas

Els hi diràs res als del Consell Assessor? Per si un dia exposessin l'estació del Castell...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 14/11/2011 22:44

TramviaBlau

Una gran feina, felicitats! Salut!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 14/11/2011 23:41

Excel·lent investigació i excel·lents resultats!!!!!!!!!!! :reve :reve :reve
Les meves felicitacions!!! :plas :plas :plas


Què és alló??

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 15/11/2011 0:19

Fantàstic! Digne del CSI!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 15/11/2011 9:16

Bravissimo! :master


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 15/11/2011 11:10

¡Albricias y zapatetas! :riure


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 15/11/2011 11:47

¡Jolgorios y cuchufletas! :riure


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 15/11/2011 12:41

Primer que res, felicitats per la troballa i la notícia que serà preservat.

Segon, abans de la renovació del '92 hi havia dos trens de dos cotxes cadascun. Per tant, hi «hauria d'haver» quatre cotxes com el del que hi ha a Cervera. Un va «passar» pel Clot del Moro, que deu ser el que està custodiat per TMB al Triangle, ara apareix un segon. Valdria la pena saber què ha passat amb els altres dos.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 15/11/2011 14:11

metring:
Els hi diràs res als del Consell Assessor? Per si un dia exposessin l'estació del Castell...
Jo crec que la Fundació de TMB deuria estar informada, encara que ja hi hagi un en mans públiques, per si en un futur es necessités per fer una composició sencera o li passes quelcom al que es conserva: com que els administradors teniu contacte directe ho deixo a les vostres mans. Passeu-li fotos o demaneu-me més, que totes les cedeixo al fòrum.
faristol:
Tinc fotos d'aquest vehicle quan estava cap a l'any 1993 o 1994 a Sant Boi en bastant mes bon estat que ara, les buscare..

I la de coses que encara queden per ser descobertes o redescobertes!!!
Dons t´ho agrairia molt i a més si en aquestes fotos es veu el nº a la capçalera, si fos un dos com el que es conserva al Triangle, ja sabriem que el del senyor Clemente deu ser per força un 1
genissimon:
Segon, abans de la renovació del '92 hi havia dos trens de dos cotxes cadascun. Per tant, hi «hauria d'haver» quatre cotxes com el del que hi ha a Cervera. Un va «passar» pel Clot del Moro, que deu ser el que està custodiat per TMB al Triangle, ara apareix un segon. Valdria la pena saber què ha passat amb els altres dos.
Estic d´acord en continuar investigant, de fet només queda per saber el destí d´un de sol. Un es al Triangle, una altre es el del senyor Clemente i un tercer es el que jo anava a buscar a la desballasteria de Sant Boi i que em van dir que va acabar els seus dies pels volts del 2000....o sigui que encara podria quedar un altre més; jo intento contactar amb l´empresa ESPETRANS que segons em van a dir a VIUDA DE LARO CLARIANA li van portar el que tenien, o sigui que pot ser saben que van fer amb l´altre, però el telefon de la empresa que he trobat a Internet no es correcte......pot ser el senyor Clemente sapiga més....

I a tota la resta gràcies per les felicitacions i recordeu que podem encara fer més troballes o documentar vehicles en mans privades com els tramvies 3 i 4 del Tibidabo, un 1600 que dieun es a Bujaraloz...etc :ok



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/11/2011 14:15

Ja m'he posat en contacte amb TMB, i els he enllaçat aquest fil, veurem què diuen! :ok



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 15/11/2011 18:55

Bona tarda a Tothom!!!!!!!

Enorabona per la troballa, molt bona feina!!!!!!!!!

Per altre banda, comentarvos que conec el propietari del 3 o el 4 del Tibidavo (no recordu quin dels dos es), i dirvos que esta en venda. No sap quin preu posarli, pero admet ofertes.

Salutacions!



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 15/11/2011 20:40

Serie-1000-metro ha escrit:Bona tarda a Tothom!!!!!!!

Enorabona per la troballa, molt bona feina!!!!!!!!!

Per altre banda, comentarvos que conec el propietari del 3 o el 4 del Tibidavo (no recordu quin dels dos es), i dirvos que esta en venda. No sap quin preu posarli, pero admet ofertes.

Salutacions!
Deu ser per força el nº4, perquè si es el 3, acabes de fer tota una descoberta millor que la meva.

El nº3 va acabar els seus dies en una desballesteria, convertit en oficina, va patir un incendi, del que no sabem com en va sortir i les restes van acabar desapareixent amb el trasllat de les instal-lacions. Aquesta es la informació que te tothom i un dels meus objectius era assegurar-me que de veritat no quedava res d´aquest tramvia.

El nº4 es va convertir en botiga de records al parc d´atraccions, treient-li tots els seients, però reconvertint part de les lamines de fusta per fer el mostrador. Amb les remodelacions del parc en època de Grand Tibidabo es va vendre i tenia entès que era propietat d´un col-leccionista que te cotxes i maquines de tren mineres.

Sigui quin sigui, penso que hem d´informar corrents a la Fundació, per veure que es pot fer no???



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 16/11/2011 16:49

TramviaBlau ha escrit: Dons t´ho agrairia molt i a més si en aquestes fotos es veu el nº a la capçalera, si fos un dos com el que es conserva al Triangle, ja sabriem que el del senyor Clemente deu ser per força un 1



Parlo de memòria pero jo diria que habia un Nº 2.


Serie-1000-metro ha escrit:Bona tarda a Tothom!!!!!!!

Enorabona per la troballa, molt bona feina!!!!!!!!!

Per altre banda, comentarvos que conec el propietari del 3 o el 4 del Tibidavo (no recordu quin dels dos es), i dirvos que esta en venda. No sap quin preu posarli, pero admet ofertes.

Salutacions!
¿ P.C. ?

Fran-Ikarus ha escrit:¡Albricias y zapatetas! :riure
Mortadel·lo ha escrit:¡Jolgorios y cuchufletas! :riure
"Albrícias y regodeos!!!!"
:riure



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 16/11/2011 19:56

Mas resolt el dubte, es el 4. Pero numes se li varen treure els seients d'un costat. En efecte el propietari te força material ferroviari, gran part d'ell en venta.

Salutacions!!!!!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”