Tren del Subte de Buenos Aires centenari

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Tren del Subte de Buenos Aires centenari

Entrada Autor: wefer » Dissabte 25/02/2012 1:29

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=4& ... 42#p203842

El LLOP ha escrit:i pensar que els 1000 o els 1100 hi podrien estar corrents en aquesta explotació.
Si hagués estat així, els 1000 no haguessin estat els trens més antics de la xarxa. Resulta que la línia A s'explota amb els cotxes originals (i en estat també original) de la inauguració del metro de Buenos Aires, és a dir, de l'any... 1913!!!



Ara sembla que els volen retirar arran de la prolongació de la línia, però hi ha força moviment per conservar-los com un símbol de la ciutat. I atenció a aquest fragment de text que he trobat a l'article de la Wikipedia que en parla:
Según Metrovías, el operador privado del Subterráneo de Buenos Aires, cada 20 días las unidades se someten a un chequeo de rutina, mientras que cada cuatro años se lleva a cabo el mantenimiento mayor. A pesar de sus 96 años de servicio ininterrumpido, los trenes Brugeoise tienen uno de los promedios más bajos falla mecánica en la red: 19 cada 100.000 km.
Confirmat el que tots ja ens suposàvem: les coses abans es feien millor.



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 26/02/2012 10:23

A menys peçes te una maquina, menys possibilitats d'avería :D

Els cotxes ''La brugeoise'' de la linia A van inciciar el seu servei com a tramvies en 1913. Dispossaven de plataformes tramviaries als extrems y dues d'andana alta mes a prop del centre del vehicle. Aixo era degut a que la companyia explotaba un servei mixt, parcialment tramviari en superficie y subterrani de tipus metro. A finals dels anys 20 es van reformar totes les carroseries per a servei exclusiu subterrani.

Aquests vehicles no donde lloc a avería, ja que son molt simples, funcionen com qualsevol tramvia d'epoca, amb acceleració manual mitjançant 7 punts de tracció, i fré pneumatic.

El sistema de seguretat que utilitzen consisteix en una barra que sobresurt de la part superior de les caixes, si es salten una senyal en vermell, aquesta barra es golpeja amb una peça a l'alçada del ''semafor'' i obre el circuit d'aire, buidant es cilindres de fré. Sencill pero eficaç.


Us deixo aquest video que vaig fer en una de les meves estades a Buenos Aires, on podreu coneixer les linies A,C,D y H d'aquest metro:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/02/2012 11:29

En el primer vídeo, hi ha un moment en que diuen que els trens van ser construïts el 1912(al minut 1:47), fa 100 anys!!!!!

És una meravella, si aquí pogués haver una cosa així...



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Diumenge 26/02/2012 22:34

Qué linea!!!! La tomaba todos los días para ir a la escuela combinando con la línea D en la estación ¨Perú¨, justamente la más pintoresca de todas, debajo del cabildo y con una luz tenue de lámparas incandescentes y dibujos de publicidades de época en las paredes...

Efectivamente, las puertas son manuales. Hay una persona en el último coche que las cierra cuando arranca el tren y las destraba al llegar a la estación, pero siempre las destraban bastante antes de que se detenga y puedes abrirlas y saltar, si tienes 14 años... La cabina del conductor ocupa sólo la mitad izquierda del frente, así que se puede ver hacia adelante e incluso te pega el viento y se siente el olor tan peculiar de ese túnel antiquísimo (por cierto, con las paredes de ladrillo y el techo con bovedilla y vigas como si fuera el sótano de un restaurante antiguo), porque la ventana es igual que las laterales y a veces va entreabierta... Al llegar a las estaciones, no me pregunten por qué, se apagan las luces (tambien incandescentes todas) por un segundo...

Es increíble que tengan 100 años, y también es icreíble cómo uno puede estar conviviendo con una pieza de museo y no apreciarlo hasta muchos años más tarde!

Saludos!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”