Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Soterrani Sala Apolo, per taller de TMB??

Entrada Autor: metring » Dissabte 24/11/2012 10:28

Heu llegit la notícia del tancament de la Sala Apolo?? http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... mb-2257038

Parlen de que TMB tenia un taller, en savíeu res?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 24/11/2012 11:38

Al voltant de la sala Apolo sempre hi havien furgonetes de TMB.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 24/11/2012 12:50

jo hi vaig ser farà un any i el primer que hi havia a la porta era un cartell que posava "peligro de muerte, no pasar" El soterrani està bastant malmès, que era on estaven les atraccions de la sala Apolo. Les vibracions del local de sobre, no han ajudat, suposo. Encara queden restes de les atraccions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 24/11/2012 13:38

El LLOP ha escrit:jo hi vaig ser farà un any i el primer que hi havia a la porta era un cartell que posava "peligro de muerte, no pasar" El soterrani està bastant malmès, que era on estaven les atraccions de la sala Apolo. Les vibracions del local de sobre, no han ajudat, suposo. Encara queden restes de les atraccions.
I què feia TMB en aquell soterrani? Perquè trens no arribaven, clar...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 24/11/2012 16:01

Potser seria un magatzem? Per guardar "material historic" ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 26/11/2012 19:38

El pasado sábado 24, en el cuadernillo "Vivir" de La Vanguardia (pág. 7), en un artículo firmado por Jaume V. Aroca sobre la sala Apolo, se decía, refiriéndose a TMB: "La compañía pública utilizaba este vasto espacio como almacén del funicular de Montjuïc. En 2010, la compañía pidió al propietario que realizara unas reformas y, según fuentes municipales, ante la imposibilidad de llegar a un acuerdo, en el verano del pasado año decidió rescindir el contrato de arrendamiento.".



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 02/12/2012 12:36

Els tallers de sota l'Apolo es van construir inicialment com a cotxeres/tallers del tramvia subterrani que havia d'enllaçar el Funicular de Montjuïc amb la Rambla (Metro Liceu) a través del carrer Nou de la Rambla (evidentment, les vies i els fossats no servien pels cotxes del funicular, que es reparen in situ a la mateixa estació!!!) . Per aquest motiu, l'empresa del funicular va adquirir la finca on ara es troba l'Apolo i va començar a construir els tallers, l'estació i una part del túnel. El problema va ser que es van quedar sense diners, i tot es va haver d'aturar. Això va passar a mitjans dels anys 30. Tot just després, es va inaugurar el parc d'atraccions i teatre Apolo (1935). Sembla que Funicular de Montjuïc hauria venut el solar a l'empresa de l'Apolo però van quedar d'acord en seguir utilitzant aquelles cotxeres com a magatzem/taller del funicular, i així passaria a TMB (s'entrava per una petita porta de l'estació Paral·lel). L'activitat del parc d'atraccions Apolo i la del funicular van estar així coexistint uns quants anys, fins que el parc d'atraccions va desaparèixer. A un llibre que ha sortit fa poc, i es titula "La Barcelona subterrània" podeu veure, fins i tot, una foto d'aquest taller. I per la història del ferrocarril/tramvia subterrani del carrer Nou de la Rambla, em remeto a l'article que vaig publicar a la revista Gratallopstram ("Apunts per a una història del Funicular de Montjuïc").



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/12/2012 19:59

WMD626 ha escrit:Els tallers de sota l'Apolo es van construir inicialment com a cotxeres/tallers del tramvia subterrani que havia d'enllaçar el Funicular de Montjuïc amb la Rambla (Metro Liceu) a través del carrer Nou de la Rambla (evidentment, les vies i els fossats no servien pels cotxes del funicular, que es reparen in situ a la mateixa estació!!!) . Per aquest motiu, l'empresa del funicular va adquirir la finca on ara es troba l'Apolo i va començar a construir els tallers, l'estació i una part del túnel. El problema va ser que es van quedar sense diners, i tot es va haver d'aturar. Això va passar a mitjans dels anys 30. Tot just després, es va inaugurar el parc d'atraccions i teatre Apolo (1935). Sembla que Funicular de Montjuïc hauria venut el solar a l'empresa de l'Apolo però van quedar d'acord en seguir utilitzant aquelles cotxeres com a magatzem/taller del funicular, i així passaria a TMB (s'entrava per una petita porta de l'estació Paral·lel). L'activitat del parc d'atraccions Apolo i la del funicular van estar així coexistint uns quants anys, fins que el parc d'atraccions va desaparèixer. A un llibre que ha sortit fa poc, i es titula "La Barcelona subterrània" podeu veure, fins i tot, una foto d'aquest taller. I per la història del ferrocarril/tramvia subterrani del carrer Nou de la Rambla, em remeto a l'article que vaig publicar a la revista Gratallopstram ("Apunts per a una història del Funicular de Montjuïc").
Havia sentit a parlar d'aquestes cotxeres que no es van arribar a fer servir, però no estava segura que fos el mateix soterrani de la Sala Apolo, moltes gràcies per la resposta!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”