2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Preservació del furgó automotor nº 3

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 17/02/2014 15:09

Crec que hauríem de fer alguna acció des del Fòrum

Jo he tornat a enviar una nova carta, i m'he permès de seguir el que va recomanar el nostre company Fran-Ikarus.

Us adjunto la carta enviada:

Benvolgut Sr. Carrera

Li agrairia de fer arribar a la Direcció de FGC la meva protesta per la decisió de considerar que el furgó automotor nº 3 (actual 162.01) no te rellevància històrica. Tot i que li parlo en nom propi, li puc assegurar que des del mon dels afeccionats i també des del Fòrum del Transport Català hi ha molt malestar per aquesta decisió.

Respecte al criteri per a no preservar el furgó-automotor nº3 (162.01), jo els diria: que han equivocat el criteri! Un vehicle més que centenari i que ha estat reaprofitat d'aquesta manera, durant, com a mínim, dues transformacions de rellevància, mostra millor que cap altre una de les virtuts del Tren de Sarrià al llarg de les dècades: aprofitament, fins allà on es podia, d'allò que hi havia.

Reconsiderin, sí us plau, aquesta decisió; és una peça única que creiem cal preservar, si no la pròpia empresa FGC, sí algun museu, o alguna de les associacions per a preservació del material ferroviari.

Els hi adjunto una nota tècnica de la construcció dels tres automotors, extret del Brill Magazine de novembre de 1913.

Moltes gràcies i a les espera de millors noticies.

Ben cordialment



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 17/02/2014 15:14

Benvolguts

Us adjunto l'enllaç al Brill Magazine, del fons editorial de l' Smithsonian Institute de Washington:

https://library.si.edu/digital-library/ ... 191721phil

Al març de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels dos primers Brills, el nº 10 i 11

Al novembre de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels tres automotors grua, el nº 3, posteriorment transformat en furgó-automotor

Al maig de 1914, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 51

Al juny de 1920, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 301

Salut!



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dilluns 17/02/2014 17:24

Bé Les explicacions les ha de donar qui tingui respostes. Qui pregunta no ha de donar la resposta a allò que no sap. Si algu es responsable d'una acció a la que no sap donar resposta y respon amb una pregunta als que declarem no saber perquè la Mataró si i la Berga no. Que s'ho faci mirar per un professional.

Jo l'únic que sé és que després d'un intent de posar en valor el material històric d'FGC, la cosa culmina en unes jornades que acaben per enterrar més que mai el material a Manresa i l'unica cosa que en surt és la reparació de la Mataró. Per si algú no ho sap. Tohom que en el passat va estar implicat directament en el rescat de les locomotores Mikado 2111 i 2413, més la Patxanga, La Berga, els cotxes de fusta, les màquines del Sant Feliu, etc. no hem entès res i la veritat i per tant ens hem abstingut o ens hem mostrat decidiament contraris al despropòsit i, per descomptat, no tenim perquè donar explicacions a ningú i menys per la xacolata del lloro que significa tocar el "pito" de la replica caparruda un cop al mes fins a la propera reparació.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 17/02/2014 18:30

Envers el vehicle 162.01, crec que és fàcilment entenedor que FGC prefereixi no preocupar-se de la seva conservació si ens atenem a les circumstàncies. En quant a política de preservació en aquesta secció de l'empresa, es pot dir que els principis bàsics de conservació s'han complert, sigui de la manera que sigui (locomotores de vapor com la "Palau", diferents models d'unitats "Brill", models sèrie 400, 600 i properament 111 conservats, grues, infraestructura...). Personalment crec que aquest vehicle deuria ser ofert a qui el desitgi i estigui disposat, per tant, a mantenir-lo. Però amb la quantia de preocupacions de FGC existents referents a aquesta xarxa, no crec que sigui la que hagi de mantenir el furgó automotor nº3.

Contestaria al missatge de Lauria1226, que m'ha semblat molt important (i m'agradaria desenvolupar el tema que aporta), però prefereixo fer-ho al moment que correspongui en un altre fil. Ho dic perquè m'agradaria expressar que la política de manteniment del patrimoni per part de FGC de la xarxa del Carrilet i de la Generalitat sobre la de la conservació del patrimoni de la xarxa convencional ferroviària em semblen, ambdues, lamentables. Sobretot després de les jornades que es realitzaren no fa tant a l'Espai Provença, que deu ser important pels interessos personals i de ben poc profit per a l'interès general, perquè sinó, no m'ho explico. Justament això, em falten explicacions.
Salut.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 17/02/2014 20:57

122-042-132 ha escrit:Benvolguts

Us adjunto l'enllaç al Brill Magazine, del fons editorial de l' Smithsonian Institute de Washington:

https://library.si.edu/digital-library/ ... 191721phil

Al març de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels dos primers Brills, el nº 10 i 11

Al novembre de 1913, hi ha la noticia de l'enviament dels tres automotors grua, el nº 3, posteriorment transformat en furgó-automotor

Al maig de 1914, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 51

Al juny de 1920, hi ha la noticia de l'enviament del Brill nº 301

Salut!
:o
Estoy fascinado con este Brill Magazine, una revista sobre tranvías en los años 10-20, la corta pero interesantísima edad de oro de los tranvías interurbanos, genial! Me encanta como se refieren a los Ferrocarriles de Cataluña como un tranvía interurbano. Muchas gracias por compartirlo!



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Diumenge 02/03/2014 20:56

Hola,

Tot i que l'aniversari del tren de Sarrià va ser l'any passat, m'extranya que cap editorial dels que publiquen temes ferroviaris (Terminus, MAF) hagi decidit editar un llibre sobre la història del tren de Sarrià des dels origens fins el 2013, doncs el llibre d'Efadós/FGC, tot i que conté fotos inèdites, no deixa de ser una espècie de poti poti institucional.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 17/12/2014 10:47

He trobat un video del 1983 on circula un ex-metro bcn s-600 per les vies de FGC.
https://www.youtube.com/watch?v=MH2EmYha1Yc



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 17/12/2014 13:57

Desprès de veure el vídeo, m'ha sorprès de veure que gairebé totes les estacions segueixen igual que fa 31anys. La via única entre Sant Cugat i Sabadell, fins quan va existir, es a dir, quan es va doblar?
En el 83 quina era la freqüència de pas i el temps de trajecte entre Sabadell-Rambla i BCN-Pl.Catalunya? (Perdoneu per la mica d'off-topic)



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Divendres 19/12/2014 23:24

Hola!!!

Abans que res, agrair-vos que hagueu penjat aquest vídeo, ja que aquest viatge jo el vaig "fer" (encara que no se'm veu a la pel·lícula :( ). Ha estat veure el Metro i veure la línia, que encara conservava el seu sabor "Cataluñas". El que són les coses, recordo que quan vàrem arribar a Sabadell, el pobre ex-Metro pràcticament treia fum i ens van venir a rescatar amb un "flamant" 111, la qual cosa en aquell moment em va semblar destrempant... :D Ara, aquests dies aniré de bòlit per acomiadar les darreres 111!!!.

I pel que preguntàveu, si no recordo malament, la via única va desaparèixer del brancal de Sabadell per etapes. En una primera etapa, es va doblar la via fins a Bellaterra, coincidint amb la inauguració de la llançadora fins a la UAB (1985) . I el tram que quedava fins a Sant Quirze i Sabadell no es va arribar a doblar, sinó que se'l va substituir per la nova variant que passa per la UAB i que es va construir ja en via doble.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 24/09/2015 9:10

Amb el teu permís, ho copio aquí perquè no se'n perdi el fil. Bona notícia!
122-042-132 ha escrit:I una gran noticia, la poso aquí, tot i que no és el, lloc més adient, li he preguntat a l'Enric Ticó, pel furgó automotor n.3,doncs desprès de molt de temps d'estar a la via morta paral·lela a la via principal d'entrada al COR de Rubí, fa uns dies que no hi és, doncs han decidit preservar-la! Tot un detall de bona sensibilitat per part de FGC, i de l'Enric Ticó, president de Ferrocarrils.
Ara m'adono que és el tema sobre els 150 anys del Tren de Sarrià, i tampoc és, doncs, el tema més adient... Ho havia enganxat aquí perquè hi havia missatges amb el títol "Preservació del furgó-automotor nº 3", que de fet havia afegit jo mateix... Potser si algun administrador en pot segregar del tema els missatges relatius (de meitat de la pàgina 10 en endavant), per a crear-ne un d'específic...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 24/09/2015 11:52

Gràcies Fran-Ikarus, ho trobo molt adient. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 16/03/2017 16:03

Estació de Sarrià, any 1960.
Cotxes Brill metàl·lics 10 i 11. Col·lecció Jean Pierre Vergez. Font NYC subway org.
Fitxers adjunts
Sarrià 1960. Brills 10 i 11.jpg
Brills metàl·lics a Sarrià, any 1960.
Sarrià 1960. Brills 10 i 11.jpg (111.2 KiB) Visualitzat 9773 cops



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 11/01/2022 13:14

He trobat aquestes imatges que vaig fer de l'event aquell dels 150 anys del Tren de Sarrià. Potser els trobeu interessants, tot i que estan gravats amb els peus.







Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/01/2022 17:34

Moltes gràcies per les imatges, són valuoses. Estan gravades amb Super 8, oi? Aviat ja farà 9 anys, fa por de veure com passa el temps!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 11/01/2022 18:27

metring ha escrit:
Dimarts 11/01/2022 17:34
Moltes gràcies per les imatges, són valuoses. Estan gravades amb Super 8, oi? Aviat ja farà 9 anys, fa por de veure com passa el temps!
He pensat exactament el mateix, "sembla que hagués estat ahir"... I és maco que hagi quedat enregistrat d'aquesta manera, de fet sovint són més maques i entranyables aquestes gravacions que d'altres en altíssima resolució, per exemple les notícies de les televisions.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 11/01/2022 20:22

Ostres, què bo gravat amb super8!!

Jo vull fer el mateix amb Vídeo8 jajaja.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 21/01/2022 11:59

Fantàstiques gravacions, sembla que han aparegut coses d'avui als anys 40-60! També és fantàstic veure els Brill en marxa.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”