2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Re: No és normal...

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 28/06/2013 19:02

metring ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:He preguntat avui a Roacfort, i m'han dit, que ni sabien el proveedor ... Difícil d'aconseguir
No em sembla normal que un llibre co-editat per FGC i Efados, que ha fet la tira de llibres (Aquells de la col·lecció "L'Abans", recordeu?), i després de les expectatives que s'han creat (entrevista a TV3, tots els actes dels 150 anys...) no es trobi de forma normal. Animo als que l'esteu intentant comprar que feu una queixa a FGC i/o a l'editorial. Si és que al final és més difícil que trobar els llibres més antics d'en Salmerón!!! Potser que li haguessin encarregat a ell...
Es el Mas stil



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/06/2013 19:09

Els missatges sobre la visita a la cotxera de Rubí són a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 30#p220830



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 02/07/2013 17:03

Després de molt anar-li al darrere, finalment he aconseguit comprar el llibre dels 150 anys a la llibreria Laie de Pau Claris. Segons FGC el llibre es pot trobar a la major part de llibreries excepte a la FNAC i a El Corte Inglés, on el tindran aquesta setmana o la vinent.

Us dic el que m'ha semblat en el ben entès que només he fet un cop d'ull en diagonal.

El llibre no és només del Tren de Sarrià, també hi surten els Catalans, el Cremallera de Nuria, Montserrat i fins i tot el Lleida-Pobla de Segur. És a dir, és com si l'aniversari fós dels 150 anys de FGC (el títol així ho dóna a entendre, encara que el text aclareix bé de quin aniversari es tracta).

És un llibre eminentment gràfic. De fotos, n'hi ha que són indèdites i d'altres no tant. De fotos inèdites--espectaculars diría que hi ha poques (ara em refereixo concretament a les línies del Vallès que són les que més conec). En qualsevol cas les fotos són bàsicament dels incis de la línia fins els anys 40 (molt vapor i molts Brills però cap granota o perico), la qual cosa m'ha decebut bastant.

Una altra cosa que no m'ha agradat és que el llibre ve embolcallat en plàstic, cosa que fa imposible fullejar-lo.

I de moment no vull dir res més fins que pugui fer una lectura més a fons.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 03/07/2013 0:35

Jo l'hi comprat aquesta tarda a Happy Books de Portal de l'Angel.
Preu: 44 Eur.
Crec que era l'únic exemplar que quedava doncs no n'hi vist cap mes.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 03/07/2013 12:00

En El Periódico de hoy hay un pequeño artículo sobre el funicular de Vallvidrera en la sección "Distritos", donde se menciona precisamente el libro de los 150 años del FSB.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dimecres 03/07/2013 20:11

Bé, companys, us puc dir que aquesta tarda he comprat el llibre a Rocafort :D . Tenien tota una muntanyeta i m'han comentat que en tenien més guardats, o sigui que, ja sabeu... De tota manera, i feta una primera fullejada, comparteixo la crítica del Baró de Munchauson. Potser hagués estat millor més concentrat en els FSB-FCC, o en els anys de FGC, i amb més informació. De tota manera, cal valorar positivament la iniciativa, i és d'esperar que FGC i/o Edicions Efadós segueixin per aquest camí i ens facin més monografies transportils.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/07/2013 20:35

Menys mal, per fi! Però mireu que ha costat...



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimecres 03/07/2013 23:06

Podríem dir que aquesta publicació commemorativa es "un llibre de sants". Els que tenen una edat, ja saben de que parlo. Per cert, per ser un llibre "esponsoritzat" totalment per la companyia, el preu es un robatori. I no em feu parlar més.

El que no acabo d'entendre es que si qui celebra el 150 aniversari és el Tren de Sarrià, que hi pinten les altres línies de FGC?. La impressió que en trec es que FGC tenia que fer un llibre per tapar l'expedient i amb aquest ja en te prou. De fet el llibre podria anomenar-se "Des de els inicis del Tren de Sarrià fins ara. 150 anys de Ferrocarril". D'aquest manera podien parlar una mica de tot: Sarrià, Catalunyes, Catalans, FMGP i FGC, que és la que els aglutina a tots. De pas matant amb un tret dos pardals, el recent aniversari de Catalans i els 150 anys del Sarrià. On no n'hi ha no en raja.



jms



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/07/2013 10:05

jms ha escrit:Podríem dir que aquesta publicació commemorativa es "un llibre de sants". Els que tenen una edat, ja saben de que parlo. Per cert, per ser un llibre "esponsoritzat" totalment per la companyia, el preu es un robatori. I no em feu parlar més.
Home, si vols fer una crítica, per què no dir-la?

Mireu aquest tweet:
FGC 2 h
“Història gràfica d’un viatge” d’Antoni Gras 10è llibre més venut en la categoria d no ficció /via @elmundoes #FGC150 pic.twitter.com/l48O4CfC0H
Pel que heu anat dient aquí, el llibre va aparèixer aquest dilluns, ja que és quan l'heu començat a comprar. Ja li ha donat temps de ser tant venut? Segurament pel tema de la difusió, de crear l'expectativa. Què en penseu?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 04/07/2013 10:49

Fa anys semblaria impensable, però ara per ara, bestsellers i "llibres estacionals" (de l'estil de la biografia d'un polític setmanes després de morir-se) a banda, potser ja se'n venguin tan pocs, de llibres, que efectivament un títol que tingui un cert col·lectiu al darrera, esperant-lo des de setmanes abans, pugui aconseguir ficar-se en el "top ten" de no-ficció...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 04/07/2013 11:34

Suposo que en Fran-Ikarus té raó. És l'única explicació que se m'acut ara mateix.

El problema és que si el llibre és un èxit, FGC, l'autor i l'editorial quedaran massa satisfets del que han fet.
Jo, després de mirar-me vàries vegades el llibre, em refermo en les primeres impresions que em va causar. Potser per algú que no en sap res, d'aquest tren, sigui un bon llibre, però pels que hi estem més interessats de fa temps, no és més que un poti-poti institucional.

Impredonable, especialmente, que s'hagin menjat els anys que van dels 60 fins pràtcticament l'actualitat (passem dels Brill a les fotos dels 213)


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/07/2013 11:48

Baró de MunChausson ha escrit:Suposo que en Fran-Ikarus té raó. És l'única explicació que se m'acut ara mateix.

El problema és que si el llibre és un èxit, FGC, l'autor i l'editorial quedaran massa satisfets del que han fet.
Jo, després de mirar-me vàries vegades el llibre, em refermo en les primeres impresions que em va causar. Potser per algú que no en sap res, d'aquest tren, sigui un bon llibre, però pels que hi estem més interessats de fa temps, no és més que un poti-poti institucional.

Impredonable, especialmente, que s'hagin menjat els anys que van dels 60 fins pràtcticament l'actualitat (passem dels Brill a les fotos dels 213)
Potser seria el moment ideal de tornar a publicar els llibres de la Biblia Salmeroniana relacionats amb el Ferrocarril de Sarrià, per a aquells que volen més "teca", és a dir, informació més exhaustiva, i si cal, revisant-ne el contingut, incloent informació més recent.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 05/07/2013 10:57

metring ha escrit:Potser seria el moment ideal de tornar a publicar els llibres de la Biblia Salmeroniana relacionats amb el Ferrocarril de Sarrià, per a aquells que volen més "teca", és a dir, informació més exhaustiva, i si cal, revisant-ne el contingut, incloent informació més recent.
Bon dia,

Una bona part de la bibliografia d´aquest llibre acabat de publicar és formada per títols d´en Salmerón.
D´altra banda, estic bastant d´acord amb les opinions d´alguns foraires respecte al llibre. El vaig comprar ahir, el vaig fullejar a la botiga (Rocafort), em va semblar a primera vista que tenia mancances i que parteix d´un plantejament erroni doncs no acabo d´entendre què fan tots els ferrocarrils que pertanyen a FGC si l´aniversari és del Tren de Sarrià. Tinc una miqueta llunyà el record del 125è aniversari (no sé si conservo encara alguna enganxina per casa) però crec recordar que aquella efemèride es va limitar justament al Tren de Sarrià. Si podeu aportar records d´aquell aniversari crec que enriquiria aquest fil.
Penso que vaig ser una miqueta ximple en comprar-lo perquè trobo que intel-ligència és també deixar de comprar una cosa que no aporta massa, el que passa és que em va superar l´afició...

Salutacions,
MANEL



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Divendres 05/07/2013 13:59

Metropondikas ha escrit:Penso que vaig ser una miqueta ximple en comprar-lo perquè trobo que intel-ligència és també deixar de comprar una cosa que no aporta massa, el que passa és que em va superar l´afició...
Em sento tan identificat en això que dius :plas :plas :plas :plas :cop :cop :cop


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 05/07/2013 15:03

Baró de MunChausson ha escrit:
Metropondikas ha escrit:Penso que vaig ser una miqueta ximple en comprar-lo perquè trobo que intel-ligència és també deixar de comprar una cosa que no aporta massa, el que passa és que em va superar l´afició...
Em sento tan identificat en això que dius :plas :plas :plas :plas :cop :cop :cop
+1 :ok


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/07/2013 15:21

Carai... Pel que esteu explicant, potser es tracta d'un llibre per al públic en general, no per a l'aficionat amb gran necessitat d'informació, sinó com a llibre introductori, no és "hardcore". Si heu llegit els del Salmeron, potser aquest us sembli "tou". Al tanto, jo ni he fullejat el llibre, ho dic pel que expliqueu els qui l'heu adquirit. Es podrà tornar, en cas de no estar satisfet?



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 08/07/2013 9:51

Bon dia,

Ahir al mercadillode la Plaça Masades el tenien a la venda per 42€. Jo vaig comprar un altre llibre i vaig poder regatejar uns euros, per tant, suposo que serà possible adquirir-lo per 40€ o un mica menys...

Salutacions,
MANEL



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dilluns 26/08/2013 14:05

Bon dia,

He vist a la web Trenscat del Bernat Borràs, a la secció dedicada al 150è aniversari del Tren de Sarrià, uns bitllets commemoratius d´aquella efemèride. Tot i que vaig preguntar en aquells dies si s´emetien, ningú em va saber dir res. Sabeu si es poden aconseguir en algun lloc?

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 26/08/2013 14:26

Metropondikas ha escrit:Bon dia,

He vist a la web Trenscat del Bernat Borràs, a la secció dedicada al 150è aniversari del Tren de Sarrià, uns bitllets commemoratius d´aquella efemèride. Tot i que vaig preguntar en aquells dies si s´emetien, ningú em va saber dir res. Sabeu si es poden aconseguir en algun lloc?

Salutacions,
MANEL

De bitllets, els que ens van donar a la sortida institucional, crec que no són fàcils, no van fer molts ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 26/08/2013 19:25

Metropondikas ha escrit:Bon dia,

He vist a la web Trenscat del Bernat Borràs, a la secció dedicada al 150è aniversari del Tren de Sarrià, uns bitllets commemoratius d´aquella efemèride. Tot i que vaig preguntar en aquells dies si s´emetien, ningú em va saber dir res. Sabeu si es poden aconseguir en algun lloc?

Salutacions,
MANEL


Metropondikas, jo de tu, em dirigiria al departament de relacions externes de FGC.

jms



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”