Estat actual del Tramvia Blau nº4

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Estat actual del Tramvia Blau nº4

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 12/11/2013 23:59

Anava jo passejant tranquil·lament pel Maresme i va i em trobo amb això:

Imatge

:) :) :) ....je, je, je..en veritat no ha estat així, només em copiava a mi mateix al tema "Trobat vehicle històric" (http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=12160) i ha estat molt fàcil. Trucar, demanar i anar.

Es tracta com ja he dit del tramvia blau nº 4 fotografiat avui mateix 12/11/13 juntament amb el company Joan Sans Pont. Vaig saber de la possibilitat d'aquesta visita dilluns a les 9 de la nit sense temps per avisar ningú mes.

Aquí podeu veure una mica l´interior. A l´esquerra una de les vitrines de quan feia de botiga de records al parc d´atraccions.

Imatge

Les fotos no són gaire bones, com veiu està sota un cobert i parcialment tapat, però el tramvia està estructuralment i decorativament sencer, sense canvis des que va deixar la seva darrera funció de botiga. Es a dir, excepte els motors i els seients ho conserva tot. Trole, controles, timbre, finestres, vidres, nomes falten les tulipes i això si les plaques internes de la Industria Electrica i del nº i nombre de passatgers.

Aquí la controla 1

Imatge

i aquí la 2

Imatge

La manca de llum i les andròmines posades a sobre m´impedeixen fotografiar el taulell de la botiga que segons conversa telefònica fa molts i molts anys amb el senyor Antonio Lazaro, la filla del qual portava la botiga, estava fet amb les mateixes fustes dels seients.

Una de les entrades

Imatge

i detall de la porta, com veieu conserva la maneta, les barres protectores, el pestell......

Imatge[/url]

Aquí dalt a l´esquerra penso que falta una de les plaques

Imatge

I la resta de fotos són molt semblants....no hi havia massa angles possibles.....el company Joan Sans pot ser em podrà passar una que es vegi una mica el tester quan hem retirat una mica la lona, però no gaire perquè teníem por que caigués i aquesta part es quedes a l´intempèrie.

Com sabreu molts, el tramvia és propietat del senyor Patricio Chadwick que amablement ens ha permès la visita. Aquest senyor ha rescatat moltes coses del bufador, el desballestament i el drapaire encara que això hagi fet que tingui mes coses que possibilitats de restaurar- les totes. El tramvia està sota cobert i infinitament en millor estat penso jo que el 525, o l´ 1 del Tibidabo i el 58 de TMB abans de les seves restauracions, encara que això no sigui consol per nosaltres els pobres afeccionats.....en fi, millor això que no que hagi desaparegut, com la caixa del 9, el 3 i molts mes.

Que les fotos us aprofitin!!! salut.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 13/11/2013 13:36

:o :o :o :o
:plas :plas :plas

Antes que nada felicitar y agradecer al sr. Chadwick por haberse tomado la molestia de salvar este tranvía y cuidarlo como ha podido, y agradecerte TramviaBlau tus magníficas fotos que te aseguro se ven muy bien.

Me viene a mente sugerir de cederlo a TMB para que lo restauren, pero me pregunto si eso siquiera tiene sentido a la vista que no han hecho mucho con el 525 que se lo come la podredumbre, y los que estan en buen estado como el PCC, la jardinera, el 2 de los blaus, el 58 y el 867 no hacen más que coleccionar polvo, a falta de donde exhibirlos y menos aún hacerlos circular (si es que funcionan). Es increíble que a pesar de todo se haya ido salvando una pequeña colección de tranvías, y que este sea el trato que recibe...



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimecres 13/11/2013 18:40

Coincideixo amb alf. No és el millor moment de posar en mans de cap organisme administrat per funcionaris dins d'una estructura piramidal una peça històrica, sempre que estigui com està el 4 del Tibidabo que, de moment, sembla que no corre perill. En relació al 525, pel contrari crec que ha estat una sort el seu pas a la fundació TMB donat que s'ha aturat la seva degradació progressiva, malgrat que estigui emmagatzemat, com a mínim està protegit dels elements que no és poc i en ser una peça especial, estic segur que aquest cop en tindran més cura. A més a més, la trista història del 547, és un precedent que aquest cop juga a favor del 525 que ara si, és l'únic supervivent de la nissaga.

Salut.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimecres 13/11/2013 19:06

PARC TIBIDABO001.jpg
Hola a tothom:
Us pujo una imatge del 4 cuan era botiga de records.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 14/11/2013 15:46

Molt bona foto!!!!!.... per cert que em va extranyar que al tester no estigues el n°4 tal com es veu aquí. Pero nomes vam poder veure un dels dos......algu sap sí es va repintar?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”