Què es pot fer amb el 400 de La Sagrera??

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Vehicles històrics, avui

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/12/2017 13:05

Atenció: volen treure el 400:

https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... t/14739611


Estat
Data de publicació
24-11-2017 09:53
Empresa Contractant

Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA

Número d'expedient
14739611
Descripció breu
Retirada tren històric sèrie 400 del taller Sagrera

Descripció ampliada
Transport del cotxe M427, que pertany a la sèrie 400 (actualment ubicat en el taller Sagrera i en desús des de fa temps), a les instal·lacions de TRIANGLE FERROVIARI de Metro, zona de magatzematge de vehicles històrics (accedint per la cotxera de Metro de L2), per que resti allà fins que sigui reconstruïda.

Per a realitzar el transport, serà necessari el desmuntatge parcial d'alguns dels equips de tren (en funció del tipus de gòndola o camió que executi la tasca):

* Desmuntatge de bogies i equips sota bastidor.
* Desmuntatge de resistències i equips sobre sostre.
cap inclús la possibilitat de que s'hagi de tallar alguna part estructural del tren, per permetre el pas per la porta d'accés de camions al taller Sagrera.


Aquest transport, ha de contemplar les limitacions en quant a la maniobra de sortida del taller Sagrera:
* Dimensions de la porta d'accés a tallers Sagrera pel carrer Josep Estivill número 47 (4.30m alçada x 3.40m).
* Maniobres amb girs de 90º dins del Taller Sagrera. Els moviments dins de taller han de ser molt controlats, per evitar topades amb la infraestructura muntada.

Un cop les parts del tren arribin al taller del Triangle Ferroviari, aquestes romandran desmuntades, correctament identificades i ben col·locades per facilitar en un futur la reconstrucció del tren.

S'annexa documentació sobre gàlib i pes del cotxe a transportar.

L'oferta s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic: serveis@tmb.cat

Tipus de licitació
Serveis
Procediment
Obert
Publicitat
Al Perfil del Contractant
Termini presentació ofertes
01-12-2017 10:00
Persones de contacte
Informació tècnica
Ivan Majó
Responsable Unitat Tallers Centrals Material Mòbil
imajo@tmb.cat
93 214 80 41
Informació d'àmbit general
Silvia González
Aprovisionaments
serveis@tmb.cat
93 298 71 14



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/12/2017 13:52

Sembla que les coses han canviat, no?

Ai, llegir això de "tallar"... :?
metring ha escrit:Atenció: volen treure el 400:

https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... t/14739611


Estat
Data de publicació
24-11-2017 09:53
Empresa Contractant

Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA

Número d'expedient
14739611
Descripció breu
Retirada tren històric sèrie 400 del taller Sagrera

Descripció ampliada
Transport del cotxe M427, que pertany a la sèrie 400 (actualment ubicat en el taller Sagrera i en desús des de fa temps), a les instal·lacions de TRIANGLE FERROVIARI de Metro, zona de magatzematge de vehicles històrics (accedint per la cotxera de Metro de L2), per que resti allà fins que sigui reconstruïda.

Per a realitzar el transport, serà necessari el desmuntatge parcial d'alguns dels equips de tren (en funció del tipus de gòndola o camió que executi la tasca):

* Desmuntatge de bogies i equips sota bastidor.
* Desmuntatge de resistències i equips sobre sostre.
cap inclús la possibilitat de que s'hagi de tallar alguna part estructural del tren, per permetre el pas per la porta d'accés de camions al taller Sagrera.


Aquest transport, ha de contemplar les limitacions en quant a la maniobra de sortida del taller Sagrera:
* Dimensions de la porta d'accés a tallers Sagrera pel carrer Josep Estivill número 47 (4.30m alçada x 3.40m).
* Maniobres amb girs de 90º dins del Taller Sagrera. Els moviments dins de taller han de ser molt controlats, per evitar topades amb la infraestructura muntada.

Un cop les parts del tren arribin al taller del Triangle Ferroviari, aquestes romandran desmuntades, correctament identificades i ben col·locades per facilitar en un futur la reconstrucció del tren.

S'annexa documentació sobre gàlib i pes del cotxe a transportar.

L'oferta s'ha d'enviar a l'adreça de correu electrònic: serveis@tmb.cat

Tipus de licitació
Serveis
Procediment
Obert
Publicitat
Al Perfil del Contractant
Termini presentació ofertes
01-12-2017 10:00
Persones de contacte
Informació tècnica
Ivan Majó
Responsable Unitat Tallers Centrals Material Mòbil
imajo@tmb.cat
93 214 80 41
Informació d'àmbit general
Silvia González
Aprovisionaments
serveis@tmb.cat
93 298 71 14


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/12/2017 22:22

El desmunten, poder el tallen i de cap a les catacumbes del triangle a agafar pols fins que mai a algú li doni per restaurar-lo. Espero que no siguin les darreres setmanes amb el darrer cotxe de la sèrie 400 sencer, però m'enganyaria si pensés que "tot anirà bé". :|


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/12/2017 23:31

Miquel ha escrit:El desmunten, poder el tallen i de cap a les catacumbes del triangle a agafar pols fins que mai a algú li doni per restaurar-lo. Espero que no siguin les darreres setmanes amb el darrer cotxe de la sèrie 400 sencer, però m'enganyaria si pensés que "tot anirà bé". :|
Comparteixo les teves males sensacions, perquè del possible...
"perquè sigui reconstruïda"

...al redactat...
"per que resti allà fins que sigui reconstruïda"

...podria semblar que només hi ha quatre paraules de diferència, però en realitat són tot un món...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 13/12/2017 13:37

Hola, el 400 que loan puesto al lado del 1100 que tambien esta en las catacumbas, donde hay dos vias una de ellas la ocupa el 1100 ???



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 13/12/2017 13:38

El 400 encara no s'ha mogut del lloc.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 26/12/2017 10:45

Fran-Ikarus ha escrit:del possible...
"perquè sigui reconstruïda"

...al redactat...
"per que resti allà fins que sigui reconstruïda"

...podria semblar que només hi ha quatre paraules de diferència, però en realitat són tot un món...
M'autocito per dir, una mica de broma (però és el que diu literalment el text redactat) que, com que "el cotxe M427" és masculí, "que sigui reconstruida" només pot fer esment, gramaticalment parlant, a "la zona de magatzematge de vehicles històrics" o bé a "la sèrie 400" :riure

"Transport del cotxe M427, que pertany a la sèrie 400 (actualment ubicat en el taller Sagrera i en desús des de fa temps), a les instal·lacions de TRIANGLE FERROVIARI de Metro, zona de magatzematge de vehicles històrics (accedint per la cotxera de Metro de L2), per que resti allà fins que sigui reconstruïda."


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/03/2018 14:12

Han aparegut unes fotos recents (d'aquest passat cap de setmana, diria) d'una visita d'algú a Sagrera, on es veu el 400 tot graffitejat (en alguns casos incorporant l'any "de l'artístic element": 2010), i, que jo hagi vist, sense plaques (malgrat hagi llegit que, sent el 425, porta les del 433; en què quedem?)

Bé, en tot cas, que allà continua.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/03/2018 14:46

Pero es el 425 o el 427?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/03/2018 9:09

Per tot arreu (dos exemples aquí sota) jo havia vist sempre "425":

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... vaci.C3.B3

http://www.amartorell.com/html2/public/ ... tent=85830

Ves a saber si ja han adjudicat fa mesos la tasca d'endur-se d'allà el 427, i no l'executen perquè no el troben :twisted:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 20/09/2018 12:36

Algú sap com es troba el 400?
Merci



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/09/2018 12:54

Ara ja us ho podem dir en obert: a la passada reunió del C. A. van explicar que, degut a la impossibilitat de poder treure'l per les vies o per la taulada, es desmuntarà per tornar-lo a muntar, les peces es numeraran i guardaran en capses precintades, per tal de reconstruir-lo. De fer, han començat els treballs aquesta mateixa setmana. Esperen que per al centenari del Metro, el tren estigui muntat de nou.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 26/09/2018 13:30

Aiiii quin patiment...



David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dimecres 26/09/2018 16:20

metring ha escrit:Ara ja us ho podem dir en obert: a la passada reunió del C. A. van explicar que, degut a la impossibilitat de poder treure'l per les vies o per la taulada, es desmuntarà per tornar-lo a muntar, les peces es numeraran i guardaran en capses precintades, per tal de reconstruir-lo. De fer, han començat els treballs aquesta mateixa setmana. Esperen que per al centenari del Metro, el tren estigui muntat de nou.
el que si podrian sacar mas facilmente es la composicion 1100 que esta separada, una parte de tres coches que esta en las catacumbas del triangle y de dos coches en las cocheras de vallhebron L5 y no lo sacan porque no quieren porque igual que los han dejado alli lo pueden sacar lo que pasa es que no les interesa el patrimonio historico :emprenyat , el 1100 podria volver a correr ya que lleva casi 10 años parado... el 100 y el 400 lo dudo pero almenos podrian estar estaticos y que tanto mayores cono jovenes en general podamos disfrutar de lo que era antes el metro...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 27/09/2018 16:49

metring ha escrit:Ara ja us ho podem dir en obert: a la passada reunió del C. A. van explicar que, degut a la impossibilitat de poder treure'l per les vies o per la taulada, es desmuntarà per tornar-lo a muntar, les peces es numeraran i guardaran en capses precintades, per tal de reconstruir-lo. De fer, han començat els treballs aquesta mateixa setmana. Esperen que per al centenari del Metro, el tren estigui muntat de nou.
Vistos certs precedents, jo ja gairebé em conformo amb que pel centenari del Metro (o de la L1) no hagin perdut cap peça o fins i tot caixa sencera...
Perquè ja ho estic veient: "després d'una anàlisi de les restes, perdò, peces emmagatzemades, hem arribat a la conclusió que no es pot tornar a muntar amb uns mínims de rigidesa, seguretat i blablabla..."
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:el que si podrian sacar mas facilmente es la composicion 1100 que esta separada, una parte de tres coches que esta en las catacumbas del triangle y de dos coches en las cocheras de vallhebron L5
Pel 1100 ja hi ha un tema específic:
viewtopic.php?f=23


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 27/09/2018 18:52

Fran-Ikarus ha escrit:
metring ha escrit:Ara ja us ho podem dir en obert: a la passada reunió del C. A. van explicar que, degut a la impossibilitat de poder treure'l per les vies o per la taulada, es desmuntarà per tornar-lo a muntar, les peces es numeraran i guardaran en capses precintades, per tal de reconstruir-lo. De fer, han començat els treballs aquesta mateixa setmana. Esperen que per al centenari del Metro, el tren estigui muntat de nou.
Vistos certs precedents, jo ja gairebé em conformo amb que pel centenari del Metro (o de la L1) no hagin perdut cap peça o fins i tot caixa sencera...
Perquè ja ho estic veient: "després d'una anàlisi de les restes, perdò, peces emmagatzemades, hem arribat a la conclusió que no es pot tornar a muntar amb uns mínims de rigidesa, seguretat i blablabla..."
O es marquin un altre Tramvia Blau, o ara diguin que no hi ha pressupost, i :blah

Esperem que el muntin de nou. Tenen 8 anys per davant encara...

I aviam què en diuen del 300, que ja aquesta primavera no ha sortit a córrer...


El metro de Barcelona amb motoristes!

nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dimarts 09/10/2018 13:55

Pel que sembla el 400 ja no existeix de la forma en que el coneixíem. Fotos que m'han fet arribar. Desconec l'autor.
IMG-20181009-WA0021.jpg
IMG-20181009-WA0021.jpg (187.03 KiB) Visualitzat 8053 cops
IMG-20181009-WA0019.jpg
IMG-20181009-WA0019.jpg (161.86 KiB) Visualitzat 7504 cops
IMG-20181009-WA0018.jpg
IMG-20181009-WA0018.jpg (131.52 KiB) Visualitzat 7504 cops


Hasta siempre serie 1000

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/10/2018 14:16

També m'han arribat a mi, esperava el permís per publicar, però ja està. Esperem que no es quedin els trossos in eternum desmuntats.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/10/2018 14:20

Apa, que el cacau que deu haver representat treure el sostre pel carrer... És Josep Soldevila?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 09/10/2018 14:32

Quin mal que fa veure al pobre així desmuntat! :'(



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”