Museu del Transport a Montjuïc

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Museu del Transport a Montjuïc

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/10/2021 21:38




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 01/11/2021 19:15

On era, i què hi ha ara?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 02/11/2021 9:14

Val, ja ho he vist.:

https://es.wikipedia.org/wiki/Exposici% ... ransportes

Obra de Félix de Azúa y Adolf Florensa según un proyecto de 1926, presenta una línea de estilo neoclásico inspirado en la arquitectura académica francesa. Era de los edificios más grandes de la Exposición, con una superficie de 16 000 m². Con fachada a la plaza de España y a la avenida de la Reina María Cristina, su estructura está articulada alrededor del hemiciclo con columnata proyectado para la plaza de España. En la parte de la avenida de la Reina María Cristina presenta otra fachada en forma de arco de triunfo rematada con un grupo escultórico donde destaca la figura de una Victoria. En la actualidad forma parte de la Feria de Muestras de Barcelona.


Tant de bo, però malgrat la deriva de part de l'actividad cap a la Fira-2 ho veig força improbable.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/11/2021 7:43

El Manuel Marina de CultRuta m'ha demanat de publicar aquesta arguments per fer a Montjuïc el Museu del Transport, que avui exposarà a la reunió de Decidim Barcelona:

1- Deute històric de la ciutat. Fa més de 50 anys que es projecta aquest museu.
2- Urgència de museitzar el material històric, està en pèsimes condicions.
3 - Museu de tota la ciutat, recolzat per ciutadans i entitas en defensa del transport,
compatible amb altres esdeveniments com es fa al Museu Marítim o altres museus de
transport com el Covent Garden de Londres o la Ciutat de les Ciències de París.
4 - Tornar el Palau del Transport de 1929, a la seva primera activitat, fent així un homenatge
i record d’aquella exposició internacional.
5- Idoneïtat del lloc. Montjuïc, muntanya de museus.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/11/2021 7:46

Afegiria que podria ser l'equivalent a l'illa de museus que hi ha a Berlín, i canviar a Montjuïc museus ja existents, per fer un lloc atractiu per al turisme cultural, tant d'aquí com estranger.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/11/2021 13:33






Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 23/01/2022 13:37

Al llarg del dia el podreu anar escoltant, però en una estona, a Catalunya Informació faran un petit reportatge sobre la petició que fem uns quants col·lectius de fer un Museu del Transport a Montjuïc, no us ho perdeu!




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 24/01/2022 12:01

Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimarts 25/01/2022 10:36

genissimon ha escrit:
Dilluns 24/01/2022 12:01
Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!
Totalment d'acord!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 25/01/2022 12:58

Facil solució.. Restablir la linea de ferrocarril que va circular pel vell mig Paral.lel per portar el material ferroviari a la Exposició Universal de 1929

Imatge



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 27/01/2022 10:03

Doncs res, deixem que tot segueixi podrint-se al Triangle.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dijous 27/01/2022 13:57

genissimon ha escrit:
Dilluns 24/01/2022 12:01
Un Museu del Transport, tal i com jo me l'imagino, ha de tenir vehicles vius. Sinó esdevé un mausoleu, com ja és el de Vilanova relatiu al ferrocarril. Per això ha de tenir connexió amb les xarxes per on varen circular de forma habitual els vehicles exposats al museu. I això inclou, també, els modes ferroviaris: ferrocarril, metro, tramvia, etc...

Salut !!
A Barcelona hi han masses xarxes diferents com per que això fos possible. Tens el ferrocarril de Renfe, els dos d'FGC, el Metro amb dos amples de via diferents, una xarxa de tramvies moderna que requeriria molta feina per permetre circulacions històriques, i el tramvia Blau. No hi ha altre opció que considerar el tema de circulacions històriques i museu de transport per separat. Un Museu per exposició estàtica dels vehicles que ja no es faran circular, i els vehicles històrics en funcionament guardats a cotxeres de cada respectiva xarxa, com ja es el cas ara, que de fet no es tan poc el que hi ha, pèro que sí seria maco que sortís amb més regularitat. Clar que si tens un museu això també dona energia i crea interés per veure vehicles històrics en moviment.
Sobre tot al tema tramvia la cosa es molt difícil, potser el PCC es podria fer circular amb molta inversió per aconseguir pèces de recanvi als Estats Units. Millor opció hi hauria de restaurar el 525 per augmentar la capacitat al tramvia Blau....



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/01/2022 23:17

A nivell d'ample de via, tipus de rails, gàlib, voltatge i tipus de presa de corrent (el trole és compatible amb catenària actual amb presa per pantògraf?), seria tècnicament possible de fer circular tramvies antics per la xarxa tramviària actual? Imagino que la resposta és negativa o, almenys, ho és a no ser que es faci una inversió elevada.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/01/2022 0:53

Adolescent barceloní ha escrit:
Dijous 27/01/2022 23:17
A nivell d'ample de via, tipus de rails, gàlib, voltatge i tipus de presa de corrent (el trole és compatible amb catenària actual amb presa per pantògraf?), seria tècnicament possible de fer circular tramvies antics per la xarxa tramviària actual? Imagino que la resposta és negativa o, almenys, ho és a no ser que es faci una inversió elevada.
Pels PCC estèticament no quedaria malament canviar el trole per un pantògraf de braç doble, com el que portaven els Tatra (que bàsicament els tatra estan basats en els PCC).

Pels altres tramvies potser canviar el trole pel típic pantògraf antic en forma de llaç seria el més ideal si es vol posar quelcom en consonància amb l'època de construcció del vehicle.

El fil per a troles té també "agulles" si es pot dir així perquè el punt de contacte està "encaixonat" en el fil, així que al arribar a una bifurcació el trole ja sap cap a on ha d'anar perquè el giny aquest guia el trole cap a un lloc o a un altre. Al tramvia blau m'he fixat que no hi ha cap giny d'aquests perquè òbviament és una línia senzilla i als terminals hi ha dos fils així com al desviament als tallers on també surt un altre fil independent, i el tramviari l'únic que ha de fer és posar el trole en el fil correcte en la orientació correcta. Per cert l'avinguda tibidabo amb els fanals penjants està maquíssima. :D

Ni idea com va de voltatges però oi que seria maco tornar a unir el tramvia blau amb la línia de la diagonal...

Ho veig! Torna el Tramvia Blau, ara parteix des de Plaça Cinc d'Oros!! :D :ok



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Divendres 28/01/2022 18:16

Sense voler ja divagar massa del tema, sí, es possible adaptar una catenària per trolei i pantògraf, calen les agulles per guiar el trolei als desviament a més d'unes guies en aquestes agulles per empenyar els pantògrafs cap a baix, per que no es facin malbé en les agulles. A més no sé si potser s'ha de penjar el cable amb menys 'zig-zag' que a catenàries normals per pantògraf, per evitar que el trolei es surti facilment del fil. A Toronto han estat adaptant la catenària per ús simultani de trolei i pantograf, han estat utilitzant trolei fins ara (de fet els nous tramvies articulats de pis baix han rebut troleis inicialment, donant una imatge un tant curiosa), pèro s'estan passant a pantògraf a l'hora que es treuen de circulació els CLRV i ALRV de pis alt, llavors durant un temps tenen ambdos sistemes. Evidentment es tan complex i car tot això que es força impensable que s'arribés a fer a Barcelona només per circulacions històriques, en tot cas s'optaria per adaptar els tramvies antics amb pantògrafs, és el que es fa a molts llocs on fan circular tramvies de l'època del trolei sota catenàries per pantògraf (que de fet, com que a l'Europa central els sistemes de trolei sovint es van canviar a pantògraf entre els anys 20 i 50, molts d'aquells tramvies encara es van modificar per pantògraf durant el periòde d'us regular). Que ja l'idea de posar en circulació com sigui algun dels tramvies preservats sembla llunyana, tot i que no son tan pocs els que hi han: El PCC, el 525, el 1200 (o hi havien dos?) el 867 i el 58. Que a part del PCC i el(s) 1200, els altres tres podrien circular a la línia del tramvia blau, amb lo qual en un primer pas relativament realista es podria crear una bonica línia històrica.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 30/01/2022 20:03




xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 31/01/2022 9:12

Jo no faria volar coloms.

Aconseguim el Museu i després parlem de possibles circulacions, tot i que cada companyia hauria de mantenir vehicles històrics en circulació.

A nivell de patrimoni, la realitat dels propers anys a bcn i la seva àrea, podria ser aquesta:
- TMB: Circulacions d'autobusos històrics de TMB.
- FGC: Circulació de la granota a la línia del Vallès i el del tren històric a la línia Llobregat.
- TMB: Recuperació del Tramvia Blau.
- TMB: Recuperació del 300 (Gran Metro)
- TMB i altres: Museu del Transport (per salvar el patrimoni de TMB)
- FGC: Espai de vehicles històrics de via mètrica de Martorell (en construcció)
- FGC: Espai de vehicles històrics línia Vallès (en funcionament)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 02/02/2022 10:49

Doncs res, que a la reunió d'ahir, la Janet Sanz va dir que "L'ajuntament no fa museus", que desestimen fer el Museu a Montjuïc. Ja pot haver el grup polític que sigui, que aquí ens prenen pel pito del sereno. El patrimoni històric no importa en aquesta ciutat, 50 anys esperant un museu, i mentrestant un grapat de vehicles al Triangle degradant-se. Ara bé, veig gent fent molt esforç per aconseguir l'objectiu, però m'agradaria que les entitats relacionades amb l'afició fessin més pinya, veig molt derrotisme i resignació, i així no s'arriba enlloc.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/02/2022 10:56

metring ha escrit:
Dimecres 02/02/2022 10:49
Doncs res, que a la reunió d'ahir, la Janet Sanz va dir que "L'ajuntament no fa museus"
...la qual cosa voldrà dir "no fa museus nous, però amplia els existents", perquè...

"... y una ampliación del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) del Palau Nacional de Montjuïc en el pabellón Maria Eugenia."

https://www.20minutos.es/noticia/495023 ... as-verdes/


Suposo que indirectament volia dir que, si de cas, l'hauria de fer la Generalitat?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”