Diari de Girona, 2 de desembre de 2024 ha escrit: Llagostera aprova la protecció i rehabilitació de la caseta de la guardessa del pas de Panedes
L’acord aprovat per unanimitat dona valor al patrimoni local
Redacció
Llagostera 02 DES 2024 18:28
El ple municipal de Llagostera ha aprovat per unanimitat la proposta d’incloure la caseta de la guardessa del pas de Panedes dins el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic (PEPPA) i procedir-ne a la seva rehabilitació.
La proposta, impulsada per Esquerra des de l’oposició, busca preservar aquest element singular del patrimoni ferroviari i social del municipi, reconeixent el seu valor històric i cultural. La moció també contempla cercar finançament per a la seva rehabilitació i estudiar nous usos que aportin valor a la comunitat, com ara un punt d’informació del Ridaura, un espai museístic o un punt de càrrega per a bicicletes elèctriques.
Entre els elements patrimonials vinculats al Carrilet, la caseta de la guardessa del pas de Panedes destaca per la seva singularitat i la seva rellevància històrica. Aquest edifici, situat en un indret aïllat, servia d’habitatge per a les treballadores encarregades de controlar el pas a nivell. Aquest ofici, majoritàriament femení, era sacrificat, amb llargues jornades exposades a les inclemències meteorològiques i amb recursos molt limitats.
Des d’Esquerra Llagostera han celebrat aquest acord unànime que posa en valor el patrimoni local i reafirma el compromís amb la seva protecció i dinamització.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Arqueologia industrial del FC de Sant Feliu de Guíxols a Girona (1892-1969)
- genissimon
- N10
- Entrades: 3292
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Arqueologia industrial del FC de Sant Feliu de Guíxols a Girona (1892-1969)
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.