Sobre l' estació Urquinaona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Sobre l' estació Urquinaona

Entrada Autor: Serie-300-metro » Divendres 31/03/2006 17:32

Algú té fotos de l' estació d' Urquinaona d' abans dels anys 50?, pengeu-les a sota del meu missatge, siusplau, gràcies.


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Divendres 31/03/2006 22:27

Serie-300-metro ha escrit:Algú té fotos de l' estació d' Urquinaona d' abans dels anys 50?, pengeu-les a sota del meu missatge, siusplau, gràcies.
Si algú en té, que les pengi, siusplau, pero si algú sap a on trobar-ne, que em respongui el missatge, gràcies.


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dissabte 01/04/2006 8:05

Serie-300-metro ha escrit:
Serie-300-metro ha escrit:Algú té fotos de l' estació d' Urquinaona d' abans dels anys 50?, pengeu-les a sota del meu missatge, siusplau, gràcies.
Si algú en té, que les pengi, siusplau, pero si algú sap a on trobar-ne, que em respongui el missatge, gràcies.
Que ningú té fotos?


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 01/04/2006 10:14

Hola! 8) Jo no disposo (desgraciadament) de fotos, però et suggereixo que entris en aquest fòrum: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=285
Allà podras trobar a gent que disposa de fotografies, i fins i tot a l'autor de la peliculeta sobre el Gran Metro, la que surt al tema de VIDEO ACO****
que hi ha més avall, i amb una mica de temps i paciència, arribarem a veure fotos virtuals de com era l'estació en els seus anys d'esplendor )))3 )))
Ja em diras com t'ha anat, ok?



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dissabte 01/04/2006 11:29

metring ha escrit:Hola! 8) Jo no disposo (desgraciadament) de fotos, però et suggereixo que entris en aquest fòrum: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=285
Allà podras trobar a gent que disposa de fotografies, i fins i tot a l'autor de la peliculeta sobre el Gran Metro, la que surt al tema de VIDEO ACO****
que hi ha més avall, i amb una mica de temps i paciència, arribarem a veure fotos virtuals de com era l'estació en els seus anys d'esplendor )))3 )))
Ja em diras com t'ha anat, ok?
Al començament volia dir d' abans dels anys 70, però m' he equivocat i he posat anys 50. La vull d' abans dels 70 perquè en vull veure el seu estat original.

Una altra cosa: en quin any va desaparèixer l' ascensor d' Urquinaona?


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/04/2006 11:02

Resposta d'Alex Reyes, de Trensim:
BCN Término ha escrit:Fotografias de la estación de Urquinaona en estado de origen solo he sido capaz de conseguir una. Se trata de una vista general en la que se pueden apreciar muy pocos detalles, pero responde a la estación "tipo " del Gran Metro, muy parecida a Cataluña, pero con los andenes sensiblemente más estrechos. Ello provoca un ensanchamiento de la boveda en los extremos para dejar espacio a los vomitorios de salida que hay ( hubo ) en los piñones. Este ensanchamiento se puede observar hoy en dia en la punta de andén dirección Jaime I.

En cuanto al templete que albergaba el ascensor, desapareció en 1972 coincidiendo con la clausura de Correos y el cierre temporal del ramal para ser segregado de la linea y pasar a formar parte de la nueva linea 4.

Un saludo.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 03/04/2006 11:09

a l'enciclopèdia de casa dels meus pares hi sortia una foto d'Urquinaona que devia ser dels anys 60, però no tinc scanner ni càmara digital, si aneu a alguna biblioteca que porti molt temps oberta (estil biblioteques de La Caixa, si és que en queda alguna), segur que tenen alguna Enciclopedia Larousse editada abans dels 90, allà ho trobareu (suposo que les editades a partir dels 90 les deuen haver actualitzat, en una de l'any 89 la làmina d' "automóvil" era un Citroën DS primera sèrie...)


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dilluns 03/04/2006 22:22

Per a Metring:
Li pots demanar, siusplau, a Barcelona Término si pot penjar la foto al fòrum de Trensim?
Una altra cosa: Pragunta-li d' on l' ha tret.
Gràcies

Per a Mortadelo:
Em podries explicar quin volum de l' enciclopedia és el que hi ha la foto, que hi fa allà i quin tipus d' il.luminació hi surt?
Gràcies


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 03/04/2006 23:03

mmm, diria que surt a la M de Metropolitano, ja t'ho miraré, la foto és petiteta eh (i igual ni és Urquinaona, que ja fa anys que mirava aquestes coses :D )


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/04/2006 17:11

Hola, ja li he dit el que has demanat. Si et vols mirar el fòrum, aquí tens l'enllaç:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=285



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Dimarts 04/04/2006 18:39

metring ha escrit:Hola, ja li he dit el que has demanat. Si et vols mirar el fòrum, aquí tens l'enllaç:
http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... &start=285
Li pots preguntar d' ón ha tret la foto, siusplau.
Gràcies


Gran Metro de Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/04/2006 19:06

Serie-300-metro ha escrit:
Li pots preguntar d' ón ha tret la foto, siusplau.
Gràcies
Ok, ja he rectificat el missatge i li he preguntat.



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Divendres 21/04/2006 17:29

Per a Mortadelo: A la foto d' Urquinaona de l' enciclopèdia Larousse que dius que has tens, quin tipus d' il.luminació hi surt?


Gran Metro de Barcelona

Pelousse

Entrada Autor: Pelousse » Diumenge 30/04/2006 16:44

Serie-300-metro ha escrit:Per a Mortadelo: A la foto d' Urquinaona de l' enciclopèdia Larousse que dius que has tens, quin tipus d' il.luminació hi surt?
una foto de urquinaona en una enciclopedia? de que año es?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 04/05/2006 19:03

perdó, avui ho he mirat i resulta que no és Urquinaona, sembla més aviat Diagonal Línia V, amb un 300 de 3 cotxes entrant :oops:


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 04/05/2006 23:04

La que te va a caer es pequeña... :|


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 17/04/2010 21:45

Bona tarda,

Des de fa aproximadament una setmana a l'estació d'Urquinaona de la L4, a la sortida del carrer Jonqueres, a l'escala de l'andana direcció la Pau hi estan fent obres. Al retirar el fals sostre han quedat al descobert aquestes rajoles blanques que suposo que són de l'època del GMB.
Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/04/2010 21:47

I estan tapant amb totxos les parets??? Els hi haurem de dir alguna cosa al C.A....



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 17/04/2010 21:48

metring ha escrit:I estan tapant amb totxos les parets??? Els hi haurem de dir alguna cosa al C.A....
Dons si però les rajoles de les parets són d'aquelles cuadrades blanques a l'estil piscina.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/04/2010 21:49

Gràcies pel descobriment i per compartir-ho amb nosaltres!

Realment, queda molta cosa del GMB oculta!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”