mites, llegendes i d'altres histores del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

mites, llegendes i d'altres histores del metro

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 25/05/2006 23:43

Hola:

Doncs aixo. Com diu el titol del fil, imagino que deu haver-hi un fotimer de llegendes, histories "alternatives", rumors mai confirmats, etc, de l'historia del Metro de Barcelona, des dels seus inicis fins ara.

M'agradaria que si algu sap d'aquestas cosas, que les anessim explicant en aquest fil. Sobretot a tall d'una resposta que hi ha al tema d'incidencies TMB i FGC sobre la construccio de la L2 (com no!), els tunels i els semafors.

En un moment donat, si s'escau, es podrian investigar que hi ha del cert o si simplement son rumors sense fonament.

Sal.lutacions:

Serie600



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 26/05/2006 0:01

Hola, i ha una llegenda urbana, és que els practicadors de mètring (que es pujen asobre del convoi) diuen que han vist desde asobre, fantasmes que pujen al tren a l'estació de Plaça catalunya L3, i que després han quedat traumatitzats, perque nungú els creia.
Altre mite, diu de molts caps d'estació han vist fantasmes a l'andana per les cameres de seguretat quan el metro estava tancat.
També hi ha el mite dels fantasmes que estan parats a estacions tancades com Fernando, que van ser vistos per numerosos conductors.
Algú sap més histories unbanes?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 26/05/2006 0:08

Hi ha un gran mite consistent en què la conducció automàtica és lliure d'errades :D

Hom pot trobar la caiguda del mite en el mític (aquest sí) tema obert per Marçal Wefer.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 26/05/2006 0:40

Hola:
Ferrovi ha escrit:També hi ha el mite dels fantasmes que estan parats a estacions tancades com Fernando, que van ser vistos per numerosos conductors.
Algú sap més histories unbanes?
Fernando?.... Pero sino m'erro ni tan sols n'hi han restes vissbles. Si fos Correus potser, pero Fernando....

Jo en tinc una, no recordo d'on la he tret, si llegida per Internet o a algun lloc. A la L3 hi ha una "pre-estacio" (nomes estan rebaixadas les parets del tunel i potser algun "pre-tunel" d'escales) d'una projectada pero mai construida estacio "Travessera". Obviament no hi han accessos (que jo sapiga) de cap tipus a nivell de carrer, o alguna mena de "tapa" extranya al carrer.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Divendres 26/05/2006 0:43

Els fantasmes poden fer el que vulguin mentre no es fotin a la via o espatllin el bloqueig o la comprovació dels canvis :D .
D'altra banda s'ha de tenir en compte que la gent que fa metring no son fonts gaire fiables...mes que res per que per fer metring ja s'han d'haver aspirat certs fums de materials combustibles que no son gens beneficiosos per a la salut física i mental.
:twisted:


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 26/05/2006 10:51

Serie600 ha escrit: Jo en tinc una, no recordo d'on la he tret, si llegida per Internet o a algun lloc. A la L3 hi ha una "pre-estacio" (nomes estan rebaixadas les parets del tunel i potser algun "pre-tunel" d'escales) d'una projectada pero mai construida estacio "Travessera". Obviament no hi han accessos (que jo sapiga) de cap tipus a nivell de carrer, o alguna mena de "tapa" extranya al carrer.
Em sembla que ho diu a la Bíblia. Crec que explicava que la cantonada on havia d'anar l'accés (de l'estil de la propera Fontana) havia estat adquirida pel Gran Metro. El que no recordo és que parlés de cap senyal al túnel, i menys encara d'accessos.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 26/05/2006 10:55

Això em recorda que un excompany de feina, fent-se el listillo, m'exlicà una vegada que les boques de metro mai obertes a la plaça Tetuan havien estat un error de càlcul dels enginyers. Potser al seu poble els enginyers eren tan sapastres com per obrir una boca d'accés a una estació a més de 300 metres de distància (no em va aclarar si havien de pertànyer a Urquinaona o a Girona), però el qui us parla ja sabia de l'existència de la línia II (que en edicions antigues de la Guia Pamies sortia com a línia en obres amb els noms de les estacions) i no s'ho va empassar. Segurament més d'un barceloní pensava quelcom de semblant.


Per cert, aquest fil no quedaria millor a "Oci i divertiments"?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

joanbc
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: joanbc » Divendres 26/05/2006 15:52

L´estació Travessera -aquest tenía de ser el nom- , nomes va existir sobre el paper. Encara que l´Ajuntament va arrivar a expropiar l´edifici de la cantonada Gran de Gràcia / Travessera, i el va enderrocar , no hi ha cap rastre per la senzilla raó de que res mes es va fer.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 26/05/2006 18:14

Hola:
Platanito ha escrit:Per cert, aquest fil no quedaria millor a "Oci i divertiments"?
Aquest era el meu dubte cuan el vaig obrir. Si aqui o "Oci".... Com volia (i vull, vaja) que tingues un aire serios, vaig pensar que estava millor ubicat enh aquesta seccio.

Si Maese Wefer opina que ha de ser "tele-transportat", per mi, cap problema.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 26/05/2006 20:20

Hola,

Pues yo creo que si habla del metro, esta cadena de mensajes está bien donde está, lo que deberíais de meter en "ocio" son todos los mensajes que hablen de billetes térmicos y esas cosillas porque el que coleccione billetes y demás cartulinas es alguien que irá antes allí a buscar ese tipo de mensajes que no aquí al foro del área metropolitana.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 26/05/2006 23:45

Platanito ha escrit:[...] però el qui us parla ja sabia de l'existència de la línia II (que en edicions antigues de la Guia Pamies sortia com a línia en obres amb els noms de les estacions) i no s'ho va empassar.
Fins fa quatre dies tenia penjat a la paret de l'habitació un gran plànol de Barcelona dels anys 70, precisament de l'editorial Pàmias, en què apareixien les estacions de Monumental, Tetuan i San Antonio. Us estic parlant d'un plànol amb molta teca, doncs tenia també les estacions de Dos de Mayo o Bordeta :o

Ara en tinc un de més actual (estava traumatitzat de veure dia si dia també l'Avenida del Generalísimo Franco :?) que, tot i això, ja s'ha quedat endarrerit doncs ni té la L11 ni tampoc les estacions de Mundet, Valldaura ni Canyelles.

Però no patiu, el plànol vell no l'he llençat! Ni ganes!



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 27/05/2006 11:16

Hola,

Oischhhhh, cómo me gustaría ver ese plano, ¿lo tienes en buen estado? ¿lo vendes? jejejejeje, no hombre, pro igual una fotito para el foro...

:D

Saludos,
Sergio

PD: Y si lo vendes... ¡me lo pido! ¡primens!


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 27/05/2006 12:23

La estación de Travesera se tendría que construir porque Diagonal y Fontana están muy separadas. Y llamarse Rius i Taulet, ya que traveseras hay mas de una. Ah, y cuando pase por ahí la L8, hacer parada pa conectar con la L3.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 29/05/2006 14:04

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Oischhhhh, cómo me gustaría ver ese plano, ¿lo tienes en buen estado? ¿lo vendes? jejejejeje, no hombre, pro igual una fotito para el foro...

:D

Saludos,
Sergio

PD: Y si lo vendes... ¡me lo pido! ¡primens!
Lo tengo en perfecto estado, pues lo tengo enmarcado y con un plástico encima que lo protege de las agresiones externas. Lo que pasa es que es enooooorme, así que encuadralo todo en una foto como que lo veo difícil si lo que se pretende es ver según qué detalles. Pero bueno, veremos qué se puede hacer ;)

P.S: De venderlo nada, pero si encuentras una copistería que haga copias de planos murales relativamente grandes... :D Ya te cantaré las medidas.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 29/05/2006 20:36

Hola,
P.S: De venderlo nada, pero si encuentras una copistería que haga copias de planos murales relativamente grandes... :D Ya te cantaré las medidas.
Jejejejeje, xD xD xD xD había que intentarlo ¿no? pero verlo estaría muy bien.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 29/05/2006 22:04

Santfeliuenc ha escrit:Hola,
P.S: De venderlo nada, pero si encuentras una copistería que haga copias de planos murales relativamente grandes... :D Ya te cantaré las medidas.
Jejejejeje, xD xD xD xD había que intentarlo ¿no? pero verlo estaría muy bien.

Saludos,
Sergio
Sempre teniu l'opció d'una càmera digital amb una bona resolució i enquadrar amb trípode per no haver d'utilitzar flash.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 31/05/2006 0:26

Caballeros, quizás deberíamos plantearnos mover este hilo no a Oci i Disbauxa, sino a un nuevo apartado llamado Merchandising e Intercambio (en català, Mertxandisin i Intercanvi).

:D

Por cierto, yo también tengo algún planillo antiguo... Aparte de los restos de lo que pretendió ser una colección de ediciones antiguas de la mítica Guía Pàmies! 8)


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 31/05/2006 18:12

Hola:

El que tindriem de fer es tractar de no anar-nos per "los cerros de ubeda" i no desviar els temas. Ei, que jom soc el primer que la lia, ho reconec, pero sempre intento retomar el tema original.... pero es que aqui s'ens ha anat la pilota "cosa mala, oiga!"

Alguna llegenda mes?....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 31/05/2006 20:02

Hola a tots!

Tema fantasmes: U veig bastant creible, us explico perquè, doncs en el METRO i a mort moltisima gent, segurament algun treballador cuan sexcababen els tunels, i despres els suicidis que hi han cada setmana a les linies del METRO, i a part que jo crec que els fantasmes existeixen.

I després de la estació de Fernando es pot apreciar el passadís del vestibul de la estació, el que cunduia cap a les escales i a la sortida de la estació.

Salut!

Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 31/05/2006 23:15

Hola:

Home, ara entrariem en temes esoterics i demes ciencies ocultes. I be, personalment no sere jo qui es possara a fer espiritisme a veure si hi ha alguna cosa (al marge del que pugui creure o no respecte a aquestos temas). De cualsevol manera, tots som "energia", i si aquesta "energia" es perd o s'allibera de manera conflictiva o accidentada, es possible que quedi "flotant". Be, almenys aixo es el que diuen els entessos en aquestas cosas.

Del tema Fernando. La veritat, jo m'hi fixo cuan paso per alla, pero ja no se cap on mirar per veurea alguna resta. On estan?. Com es poden veure?.

Alguna llegenda mes?. Construccions mai acabades o coses aixi. Tunels "perduts".....

Tambe si hi han cosas del tipus: "Si et fixas cap a determinada direccio, rera d'aquella porta (per exemple) hi ha...." . Una coneguda: Entre Gaudi i Sagrada Familia L5 hi ha "mig" cul de sac tapiat que teoricament enllaça amb la L2. Algu d'aqui (em sembla en SantFeliuenc) va dir que darrera aquesta tapia el tunel continua....

Sal.lutacions:

Serie600



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”