Abans - Ara

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Abans - Ara

Entrada Autor: Ferrovi » Dijous 27/07/2006 3:01

Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Imatge
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Imatge



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dijous 27/07/2006 15:01

Potser qui s'aquivoca soc jo, pero jo tinc un llibre que surt aquesta foto, i diu que es l'antiga estació de Aragon, actual estació del metro, DIAGONAL, això es lu que diu el llibre, potser mequivoco jo.

Respecte lu que dius del FNAC, jo vaig estar allà cuan endarrocaven l'estació, i tinc fotus, (de paper, no digitals).

Salut!

LLarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/07/2006 15:08

No, aquest llibre està equivocat, la foto és de l'estació Catalunya provisional del Transversal. Estava situada sota Ronda Universitat, això posa a la biblia salmeroniana.
A més, per deducció no pot ser Aragó, perquè aquesta mai no va ser estació terme al Gran Metro.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 27/07/2006 20:05

Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 28/07/2006 0:13

Hola:

Confirmo el que diu en Metring. La foto en B/N es l'antiga estacio Catalunya de la L1 (Metropolitano de Barcelona, a la seva epoca) cuan era final de linia a l'epoca que es va inaugurar.

Aquesta foto surt a la "Biblia Salmeroniana" segon llibre, cuan parla de la L1 (precissament estic tornant a rellegir-la ara).

Dissortadament no existeix un "despres", simplement aquesta estacio ja no existeix com a tal (no se que sera ara, pero) i el que existeix es la segona foto amb les vies de RENFE al mig. Es com l'estacio d'Universitat que hi ara, no te res a veure amb l'Universitat original (ara desapareguda, penso, "engolida" per el tunel de RENFE que pasa per alla la vora, pel cual no queda cap resta vissible). D'aquest fet tambe es parla al segon llibre d'en Salmeron dedicat al Metro.

Correcte. On ara esta el FNAC i demes, era on estava abans l'estacio "Barcelona" dels FGC i les cotxeres. Ara crec que estan "bastant" per sota del nivell del carrer, pero mes o menys per aquella zona (FNAC).

Sal.lutacions:

Serie600



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 28/07/2006 22:40

Serie-1000-metro ha escrit: Respecte lu que dius del FNAC, jo vaig estar allà cuan endarrocaven l'estació, i tinc fotus, (de paper, no digitals)
Siusplau podries escanelar-les i penjarles? fa anys que dessitjo uns imatge aixi.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 28/07/2006 23:38

Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 29/07/2006 13:01

Mako448 ha escrit:Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,
Jo. en tinc fotos de la linia "Catalans" a Martorell-E. des d'els anys 79.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 29/07/2006 21:18

metring ha escrit:No, aquest llibre està equivocat, la foto és de l'estació Catalunya provisional del Transversal. Estava situada sota Ronda Universitat, això posa a la biblia salmeroniana.
A més, per deducció no pot ser Aragó, perquè aquesta mai no va ser estació terme al Gran Metro.
Voldria comprar o trobar a la bbioteca aquest libre del qual ja heu parlat moltes vegades.
Em podrieu indicar el títol, autor i ISBN? Gràcies.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 30/07/2006 10:49

En aquest fil trobaras respostes:

http://transport.cat/viewtopic.php?t=2270


josep_serre ha escrit:La bíblia no és cap llibre, és un conjunt de llibres i en aquest cas parlem del conjunt de llibres que dels quals n'és l'autor el senyor Carles Salmerón i Bosch que tracten dels diferents ferrocarrils de que han existit a Catalunya excloent-hi la xarxa de Renfe.

Es tracta d'una col·lecció de llibres editats entre finals dels 80 i començaments dels 90 que van quedar inacabats doncs estava previst escriure'n més.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 30/07/2006 11:42

orique ha escrit:Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...
Jo també ho vui saber :!: :!: :!: :!: :!:



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 30/07/2006 14:43

Jordilar ha escrit:
orique ha escrit:Per cert, algú sap el motiu de la disposició de vies de Pl. Catalunya - Renfe? Vull dir aquestes corba-contracorba...
Jo també ho vui saber :!: :!: :!: :!: :!:
potser perque les citades columnes no caiguin sobre la via?



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 30/07/2006 14:47

Quines columnes? :o


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 30/07/2006 20:16

abegot ha escrit:Quines columnes? :o
Les metàliques vermelles que es veuen a la 2a foto ;)

I no podria ser pel fet que passa entre les dues andanes de l'estació del metro :?:



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 02/08/2006 14:33

Mako448 ha escrit:Algú té fotos de la LL-A dels anys 95,quan hi havien 211,5000navals o 3000 circulant en el tram entre martorell i Barcelona,o quan hi havienen els 80 els antics 5000 navals i 3000,
Ves a aquesta pagina web i clica a l'apartat de "Fotos", i veuràs les fotos que vols, i les fotos finsitot de Guardiola de Bergueda en funcionament.
http://simaf.net/



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Divendres 04/08/2006 11:45

Ferrovi ha escrit:Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Hola a tothom

Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dissabte 05/08/2006 19:39

vr ha escrit:
Ferrovi ha escrit:Hola,
He trobat a la xarxa una foto historica de Pl. Catalunya, el fet es que m'agradaria que si teniu alguna imatge de comparació "Abans - Ara" que siusplau, la penjeu, ja que tinc entes que on ara es l'FNAC, abans era l'estació del ferrocarril de Sarrià, pero no es conserva res.
(les columnes de la seguent imatge es conserven a Plaça catalunya Renfe.
Les columnes de la imatge anterior es conserven, i son visibles a la seguent foto pintades de vermell
Hola a tothom

Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions
M'autocito per a dir que em sembla que no estic gaire encertat. Tornat'hi a pensar, potser aquesta mena de balconada que us dic sigui el mateix que hi ha ara un cop has passat la línea de peatge en l'accés Llobregat, des d'on es pot veure l'andana d'Adif allargant-se cap a Pl. Universitat i l'enllaç entre les vies ADIF i les de FMB



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 07/08/2006 8:39

vr ha escrit:
vr ha escrit: Jo tinc un record molt difuminat de quan era petit (finals dels 70) i encara no existia l’actual vestíbul RENFE/L1 de Pl. Catalunya.
Recordo que, venint de la línea 3 i crec que a la banda Llobregat, hi havia un vestíbul amb taquilles, unes quantes botigues i uns balcons que donaven a les vies que passaven per sota. Quan he vist els balconets que surten a aquesta foto m’ha fet pensar que potser sigui el mateix lloc.

Salutacions
M'autocito per a dir que em sembla que no estic gaire encertat. Tornat'hi a pensar, potser aquesta mena de balconada que us dic sigui el mateix que hi ha ara un cop has passat la línea de peatge en l'accés Llobregat, des d'on es pot veure l'andana d'Adif allargant-se cap a Pl. Universitat i l'enllaç entre les vies ADIF i les de FMB
El balcó actual (que a més diria que és a l'extrem Besòs) no hi era abans. Crec que el que recordes és el "balcó" que dóna sentit a aquell passadís "penjat" a la paret del túnel a més de cinc metres d'alçada, amb llum i una valla. Allò debia ser l'antic accès a l'andana de Renfe.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”