Estacions fantasma del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 25/08/2006 14:23

Hola!

Si esta feta desde Jaume I, no es Banco, es una entrada que hi ha per guardar material d'obra, que no fa ni 1 metre de fundaria, Banco numes te una andana, i es en sentit La Pau, en sentit Trinitat Nova, no hi ha res.

Per lu tant lu de la fotu no es Banco, i no es per portar la contraria ni res de tot això, em conec moltisim aquesta linia, i us puc asegurar que no es banco, es mes tan Banco com aquesta entrada de la fotu, no cuincideixen, em refereixo que un esta mes amunt, i l'altre molt mes avall, Banco esta mes cap a Urquinaona, i aquesta entrada esta mes cap a Jaume I.

Salut!

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Carlos L'H
N6
N6
Entrades: 161
Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Entrada Autor: Carlos L'H » Divendres 25/08/2006 19:32

Bueno cuando algún día llegue un tren nuevo para la L4 tipo (5000, 6000, 9000) podremos verlo un poco mejor. :)



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 25/08/2006 19:58

Imatge
Ves per on, avui he agafat el metro a Urquinaona L4 (feia mooooooolt de temps que no ho havia fet, de fet, no recordo l'últim cop :| ) i mhe fixat en la chicane que fa la línia en aquest tram. Ha estat curiós veure com el 1100 feia aquestes corbes i contracorbes...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 27/08/2006 12:38

Carlos L´H ha escrit:Bueno cuando algún día llegue un tren nuevo para la L4 tipo (5000, 6000, 9000) podremos verlo un poco mejor. :)
Cony, si realment és cert que tindrem 9000s a la L4 com el Lluís indicava (Serie-1000-metro) ja tenim bones vistes de Correos i Banco... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Diumenge 27/08/2006 21:56

Serie-1000-metro ha escrit:Hola!!!!!!!!!

L'estació de CORREOS, encara hi han els anuncis penjats, i les lletres que posen CORREOS, pero numes en sentit La Pau, perque cap a l'altre sentit, cuan varen renobar la via, es van carregar l'andana, i numes es pot apreciar les regoles de la paret central, la que hi ha entre les dos vies de cada sentit i la boca es pot veure just devant de les oficines de Correos, que hi ha una reixa de ventilació, i a traves de la reixa es veuen els esglaons i l'estació de banco, es veu perfectament les escales com pujen cap dalt.

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!!
Aixó si et ixes be a correos veuras un tros de andana retallat amb la maquina escavadora. Aixo si el que mi no em sona es q l'estacio de correos fos tan ptetita alex86bcn em va passar una foto i es veia molt mes ample potser es tapiat el passadis.


Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?

Por cierto el otro dia vi unas fotos de una escalera fuera de servicio con el aspecto anitguo de la L2 en paseo de gracia que solo los de tmb pueden usar alguien sabe de algun posible acceso tapiado?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 27/08/2006 22:55

VladiGB ha escrit: Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?
:?: I això d'on ho has tret?
L'antiga estació "Mina" és l'actual "Besòs Mar". L'únic que van fer és canviar-li el nom perquè la referència a La Mina no quedava bé, i a la gent no li feia gaire gràcia passar per allà.
L'estació de Maresme-Fòrum es va fer nova pel Fòrum, en el tram de túnel de la L4 entre Besòs-mar i Selva de Mar, aprofitant que ambdues estacions estan força separades.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 27/08/2006 23:30

VladiGB ha escrit:Alguien me podia decir si la estación de la mina de L4 que quitaron del servicio porque nadie pagaba es fantasma o es que laaprovecharon para hacer la estacion de maresme forum?
Uy, si la política de TMB fuera ésa, me parece que la red de Metro iba a menguar drásticamente... :roll:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/08/2006 10:56

VladiGB ha escrit: Por cierto el otro dia vi unas fotos de una escalera fuera de servicio con el aspecto anitguo de la L2 en paseo de gracia que solo los de tmb pueden usar alguien sabe de algun posible acceso tapiado?
Si, és molt probable, ja que recordo que havia un accés d'aquells que deia metrometrometro, i que es va eliminar, al reconstruir la línia.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 29/08/2006 9:13

vladigb escrigé:

Aixó si et ixes be a correos veuras un tros de andana retallat amb la maquina escavadora. Aixo si el que mi no em sona es q l'estacio de correos fos tan ptetita alex86bcn em va passar una foto i es veia molt mes ample potser es tapiat el passadis.
-------------------------------------------------------------------------------------

Hola!

En el sentit, Trinitat Nova no hi ha ni andana, i en el sentit La Pau, hi a andana, i crec que esta retellada, pero no masa.

Salut!!!!!!!!!!!

Llarga vida als 1000ls i 1100s!!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 29/08/2006 9:18

Per cert, i les arcades que fa l'estació, on dins d'aquetes arcades i havien els bancs, en cara hi son, i els bancs encara hi son, (en sentit La Pau), a l'altre sentit no hi havia aracades, (Trinitat Nova).



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dissabte 10/07/2010 20:50

Bona tarda a tothom!

Acabo de llegir el llibre del Dani Cortijo, "Històries de la història de Barcelona". És un llibre estructurat en petits capítols (gairebé fitxes) on s´expliquen, d´una manera molt entenidora, fets curiosos, anecdòtics, desconeguts, etc, de la història de Barcelona. Una de les últimes "fitxes" parla de les estacions abandonades del metro.
Parla només de l´estació "Banco" i "Correos" perquè estan més aviat lligades a un capítol anterior on es parla de la Reforma (obertura de la Via Laietana). El que m´ha cridat l´atenció és que al final de la "fitxa" diu que entre Metro, FGC i Renfe, resten abandonades al subsòl de Barcelona dotze estacions. Tret d´aquelles que ja n´ha parlat, Sagrada Família i Av. Vilanova, no em vénen al cap més. Algú m´ajuda?
Per cert, l´autor per documentar-se ha entrat en alguns fòrums d´Internet especialistes en el tema. En concret fa referència a un de treballadors del metro de Barcelona.

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/07/2010 23:36

Més que entrar a documentar-se, ha piratejat la informació. Però això és cosa dels afectats; si creuen que és més oportú no dir res, no seré jo qui es posi a remenar la brutícia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 11/07/2010 0:01

Metropondikas ha escrit:Per cert, l´autor per documentar-se ha entrat en alguns fòrums d´Internet especialistes en el tema. En concret fa referència a un de treballadors del metro de Barcelona.
D'aquest individu se n'ha parlat extensament en aquest fòrum. Bàsicament, ha fet un llibre ajuntant diversos "copia i enganxa" d'internet, molts dels quals són informacions errònies o directament inventades.

Aquest personatge té d'historiador el que jo de monja.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 12/07/2010 11:32

En aquest cas queda demostrat que el "paio" es un barrut, pero tambe te molta resposabilitat l'editorial o l'editor, que no se si es ell mateix o no, ja que si hi hagues alguna cosa també serien algo responsables no?



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dimarts 13/07/2010 12:40

D'aquest individu se n'ha parlat extensament en aquest fòrum. Bàsicament, ha fet un llibre ajuntant diversos "copia i enganxa" d'internet, molts dels quals són informacions errònies o directament inventades.

Aquest personatge té d'historiador el que jo de monja.
Bon dia,

En no seguir regularment l´activitat del fòrum no recordava que se n´havia parlat. Llegint el llibre no m´ha semblat "sospitós". Quan et refereixes, Marçal, als copia i enganxa, fas referència al món del transport o al contingut en general? Ell té un blog que, sembla ser, és la base del llibre.
Quant a la documentació, ell mateix diu en el capítol que parla de les estacions abandonades que ha entrat per informar-se.

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 13/07/2010 12:51

Metropondikas ha escrit:Ell té un blog que, sembla ser, és la base del llibre.
El blog, està fet a base de fotografies robades d'altres autors, sense citar-ne la procedència i a més retallant on apareixia el nom. Tot això, ho va fer servir per engatussar uns periodistes perquè el deixessin entrar a algunes estacions i l'entrevistessin com a "expert".

La història és molt llarga, però tingues clar que es tracta d'un trepa que a més ha difós informacions falses, juntament amb les robades.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 26/08/2010 10:28

Segons vaig llegir no fa gaire (diria que a FTC mateix), l'estació de Banco no es va obrir perquè es va construïr "petita". Resumeixo de memòria: Quan cap als anys 10 del segle XX es va urbanitzar la Via Laietana es van projectar uns túnels per si en un futur hi havia de passar algun sistema de transport, i es va construïr el forat per una estació (efectivament, a la cruïlla entre Laietana i Catedral). La falta de calers va fer que el projecte inicial acabés en tres seccions inconnexes de túnel i una estació a mig acabar.

Anys més tard, quan es va reprendre el projecte de transport subterrani, es van adonar que el túnel era excessivament petit. En el moment de la seva construcció es va pensar que per sota hi passaria una mena de tramvia, i per això es va fer un gàlib tant petit. Les obres del metro van haver de rebaixar 2 metres l'alçada dels túnels, i la companyia va optar per construïr una estació Laietana avall (la de Jaume I - Pl. de l'Àngel) i van desestimar l'estació a mig fer de l'Av. Catedral.

Una altra dada que desmunta la llegenda del tren dels diners és que quan es va fer el forat per l'estació, no existia el banc a la superfície.

Ara bé... ningú diu que, un cop el banc obert, s'hagués fet servir mai aquest forat per fer-hi parar trens fora d'horari i carregar els sacs de calerons...

De seguida que recordi o trobi el lloc on vaig llegir la informació completa, us ho passo.

Salut!

Edito:
Ho vaig llegir al Wiki: http://www.transport.cat/wiki/index.php/Banco



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 26/08/2010 10:53

tu mateix et contestes: "una estació a mig acabar". I a mig acabar està ara a data 26 d'agost de 2010. Mai va tenir escales, ni vestíbul, ni accés a cap altra banda que no fos al mateix túnel, per la qual cosa, encara que ja existís el banc i s'hi hagués volgut fer arribar els calers, no haguessin tingut per on treure'ls del túnel.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 26/08/2010 11:16

Tens tota la raó del món, ElLlop! Suposo que enganxa més la història del tren dels diners...

Parlant del mateix tram de línia... una mica més amunt de Laietana, davant de la conselleria de Justicia (entre La Caixa i Urquinaona), hi ha unes grans reixes al terra, si no recordo malament. Són només pous de ventilació o guarden algun "misteri"?

Edito:
Rellegint l'entrada del Wiki, veig que aquest "forat" si que era practicable:
Accessos

Existeix un accés a l'extrem muntanya de cadascuna de les andanes, els quals es troben tapiats.
Qui sap que s'hi "coïa" a altes hores de la nit... ;)
Dr. T l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 26/08/2010 14:33, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 26/08/2010 11:27

sento no poder dir-te que hi ha algun tipus de sortida anul.lada i preservada, però crec recordar que aquestes reixes que indiques (baixant per via Laietana a l'esquerra, oi) son reixes de ventilació. Em sembla recordar que fa anys estaven aixecades en un d'aquestes construccions que està demolint ara l'Ajuntament, i allà es va treure molt aviat donada l'estretor de la vorera.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”