Estacions fantasma del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Estacions fantasma del metro

Entrada Autor: mix3 » Dimarts 07/06/2005 15:44

Dilluns vaig anar amb la L5 del metro, i m'hi vaig fixar: entre Hospital de Sant Pau i Sagrada Familia hi ha un baixador en desús, ben fosc. Se'n va fer ús algun cop?

Un altre cosa: entre Tarragona i Sants-Estació (L3) hi ha una via que es perd i que no sé a on deu portar. Què potser comunica amb la línia 5?

Misteris de la vida...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 07/06/2005 15:48

L'estació entre Sagrada Família i Hospital de Sant Pau és la mai inaugurada estació de Gaudí. Si vas pel carrer, trobaràs a l'Avinguda Gaudí els accessos.

Segur que algun altre forumiste podrà respondre't amb més precisió, perquè aquest tema el tinc una mica verd.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 07/06/2005 16:23

mix3 ha escrit:Dilluns vaig anar amb la L5 del metro, i m'hi vaig fixar: entre Hospital de Sant Pau i Sagrada Familia hi ha un baixador en desús, ben fosc. Se'n va fer ús algun cop?

Un altre cosa: entre Tarragona i Sants-Estació (L3) hi ha una via que es perd i que no sé a on deu portar. Què potser comunica amb la línia 5?

Misteris de la vida...
siiiiiii ja trigava a sortir la pregunta )))3 )))2 ))) :victoria

efestivament hi ha una estació, i no, no s'ha fet servir mai. Originalment això havia de ser l'estació de la L2, la qual no és la que coneixem si no que a Sagrada Família havia de tirar cap a Horta, mentre que la L5 havia de venir de Badalona pel que ara és la L2 a partir de SF, usease, que es creuarien al revés. Si t'hi fixes, entre l'estació "fantasma" i l'actual SF de la L5 hi ha dos túnels tapiats, un que puja i un que baixa, que és per on hauria d'haver anat el metro segons l'idea inicial, el que es fa servir com a túnel de línia 5 de fet hauria d'haver sigut un humil enllaç entre les 2 línies per maniobres i tal. Quan es va acabar la L2 als anys 90 es va fer una estació totalment nova per SF i no s'aprofita el tros de túnel ja fet que hi ha (al carrer Provença crec).

El que hi ha la L3 entre Sants i Tarragona és un enllaç amb la L5, si vas a Sants-Estació de la L5 a l'andana direcció Horta, al cap de l'andana pots veure les agulles i el començament de l'altra punta del túnel.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 07/06/2005 19:25

Hola,
efestivament hi ha una estació, i no, no s'ha fet servir mai. Originalment això havia de ser l'estació de la L2, la qual no és la que coneixem si no que a Sagrada Família havia de tirar cap a Horta, mentre que la L5 havia de venir de Badalona pel que ara és la L2 a partir de SF, usease, que es creuarien al revés. Si t'hi fixes, entre l'estació "fantasma" i l'actual SF de la L5 hi ha dos túnels tapiats, un que puja i un que baixa, que és per on hauria d'haver anat el metro segons l'idea inicial, el que es fa servir com a túnel de línia 5 de fet hauria d'haver sigut un humil enllaç entre les 2 línies per maniobres i tal. Quan es va acabar la L2 als anys 90 es va fer una estació totalment nova per SF i no s'aprofita el tros de túnel ja fet que hi ha (al carrer Provença crec).
Ya tardaba, ya tardaba, y ya tardaba yo en proponer que se destapie lo tapiado y que se coloquen las líneas de tal forma que se recupere la idea inicial, ya que como bien conoces de anteriores intervenciones de un servidor, los trazados óptimos de ambas líneas son, por muchísimas y múltiples razones, muchísimo mejores tal y como se idearon desde un principio: una línea transversal (la L5) y otra vertical (la L2).

Saludos,
Sergio

PD: Al que se dé una vueltecilla por mi web, hay un especial sobre la L2 en donde os lo comento con precisión.

8)


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dimarts 07/06/2005 21:08

Santfeliuenc ha escrit:Ya tardaba, ya tardaba, y ya tardaba yo en proponer que se destapie lo tapiado y que se coloquen las líneas de tal forma que se recupere la idea inicial, ya que como bien conoces de anteriores intervenciones de un servidor, los trazados óptimos de ambas líneas son, por muchísimas y múltiples razones, muchísimo mejores tal y como se idearon desde un principio: una línea transversal (la L5) y otra vertical (la L2).

Saludos,
Sergio

PD: Al que se dé una vueltecilla por mi web, hay un especial sobre la L2 en donde os lo comento con precisión.

8)
era per aixo que deia "Esa cosa que en Sagrada Familia debería ir al revés de como va"? Jo creia que ho deies perque la línia 2 anava com el metro de madrid, que els trens entren per la dreta...



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 07/06/2005 21:32

Hola mix3,

Pues sí amigo, era por eso que lo decía, jejeje, porque según mi humilde opinión existen multitud de argumentos, razones y motivos por los cuales se debería de colocar el enlace entre L2 y L5 como siempre se ideó.

Me da igual si el metro circula por la derecha o por la izquierda, lo importante es que sus trazados sean correctos, óptimos, beneficien a cuanta más gente mejor y en este preciso lugar, creo que la línea 5 debería seguir transversalmente para generar un eje transversal verdadero en la ciudad, ya que la L1 tampoco es que cumpla dicho objetivo con la curva escorada hacia el sur. Y del mismo modo la L2 permitiría bajar a los ciudadanos de la parte alta de Barcelona hacia su centro ciudad de forma directa. La gente de Badalona podría seguir entrando directamente al centro, pero mediante la L5 en lugar de la L2 y así sucesivamente se darían innumerables ventajas y beneficios a todos los usuarios.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 07/06/2005 23:00

Efectivament, és tal com han explicat. És l'estació "Gaudí" que mai s'ha arribat a inaugurar, ni s'inaugurarà (ho sento Santfeliuenc) i que havia de ser l'estació de la L2. Actualment se'n conserven gairebé totes les instal·lacions. Les dues boques nord són ben visibles a la confluència d'Av. Gaudí i c/ Lepanto. En aquest vestíbul, actualment hi ha l'associació de jubilats del metro, i també sé que hi ha una sala on es reuneixen els "amics dels autobusos" o alguna cosa així, que tenen una mica d'arxiu històric de TMB. Des d'allà, surt un passadís que recorre tota l'Av. Gaudí per sota i va a parar a l'interior de les taquilles de l'actual vestíbul de l'accés comú L2/L5, a c/Provença amb c/Marina.
L'actual estació Sagrada Família L2 es va fer totalment nova per la inauguració del primer tram d'aquesta línia, fa uns 10 anys, i és més profunda que la de Gaudí, al tenir que passar el metro per sota en comptes d'enllaçar amb el traçat de Av. Gaudí, com estava previst.
mix3 ha escrit:Jo creia que ho deies perque la línia 2 anava com el metro de madrid, que els trens entren per la dreta...
Bé, de fet només circulen per l'esquerra entre Tetuan i Paral·lel. En canvi, circulen per la dreta de Monumental a Pep Ventura.
I aquí entronquem amb una nova pregunta d'aquelles que podríem qualificar estrella i que sempre acaben sortint: per què es creuen els túnels dels dos sentits entre Tetuan i Monumental?
Aaaaah... això sí que és un misteri!!! :D De fet, hi ha dues teories principals: la del radi, i la de les portes. Però això és una altra història :P



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Dijous 09/06/2005 22:38

Si us hi fixeu bé al passar amb el metro direcció Horta, fins i tot es poden veure les escales automàtiques col.locades, que anaven de l'andana fins al vestibul de l'estació, això vol dir que en la seva època a aquesta estació li va faltar ven poc per entrar en servei.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 11/06/2005 0:07

També hi ha l´estació fantasma de Correus entre Jaume I i Barceloneta a la línia groga.
Crec que hi havia una altra estació anomenada "Fernando" a la línia verda, però mai no n´he vist cap resta passant en metro...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 11/06/2005 0:10

Va, una facileta... on podem trobar l'estació fantasma de metro de Barcelona "Banco"?
:twisted:



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 11/06/2005 0:11

Hola,

Así es, existen más estaciones fantasma...

2 fotos de "Correos"

Imatge

Imatge

Y una foto de "Fernando"

Imatge

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 11/06/2005 0:17

Hola,

Y aquí teneis más estaciones fantasma...

BORDETA

Imatge

Imatge


PL. ESPAÑA (estación inicial)

Imatge


SANTA EULALIA (antigua estación)

Imatge


Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dissabte 11/06/2005 16:54

437.001 ha escrit: Crec que hi havia una altra estació anomenada "Fernando" a la línia verda, però mai no n´he vist cap resta passant en metro...
has de mirar millor :x no es veu l'estació pròpiament, però les rajoles típiques blanques sí que es veuen a la paret de la banda besòs entre Liceu i Drassanes



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/06/2005 20:02

Merci, Mortadelo, ja m´hi hixaré el proper cop...

Per cert, crec que la estació "Banco" és a la L3 també, entre Liceu i "Fernando" (o era entre Catalunya i Liceu?), era una estació estranya, perquè només es feia servir per a carregar diners d´un banc o alguna cosa rara per l´estil...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 17/06/2005 20:11

L'estació de "banco" és a la L4, si no vaig errat.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 18/06/2005 12:48

Hola,

La estación "Banco", según parece, era una estación situada entre Urquinaona y Jaime I justo bajo las instalaciones de la sede ancestral de lo que hoy es La Caixa.

El edificio inicial de La Caixa, o sea, el "Banco" propiamete dicho era el que estaba allí, en la calle Junqueras... ¿recordais el anuncio mítico de las radios locales de Barcelona con las "mantas La Mallorquina"? hoy parece ser que se llama la "casa de las mantas" pero es lo mismo. Al finalizar el spot siempre sale una voz en off que dice: "en Junqueras nº 5, al ladito de La Caixa". Pues bien ese "al ladito de La Caixa" no es porque haya una sucursal de La Caixa al lado ya que sucursales de La Caixa hay a millones, sino porque en ese lugar esá la central, allí está el edificio histórico, la sede del "Banco", la auténtica Caixa en sus orígenes estaba allí. NO sé si el año pasado o el anterior, el calendario que repartieron para el año nuevo era de edificios y fotos históricas de La Caixa y sus orígenes y allí salía dicho edificio del "Banco".

Y tal edificio estaba allí, en ese rinconcito tan característico de Via Laietana, bajo el cual y aprovechando que el ramal de la línea III de Gran Metro pasaba por alli se hizo como una especie de apeadero que no era muy grande como para albergar un tren de metro entero sino que solamente cabía un vagón, el de la recaudación del sistema.

La cosa iba más o menos como que el vagón recorría todas las estaciones de la línea arriba y abajo recogiendo toda la recaudación vía ferrocarril y una vez tenían todos los fondos, pues la llevaban al "Banco". Como entonces solamente era una empresa la que tenía una solalínea pues no había más que utilizar la vía única que tenía la línea III del metro para después del horario del metro y de cerrarse al público las instalaciones, ir recorriendo el trazado entero y cargando el vagón con la pasta recaudada en la jornada para llevarla al "Banco".

Como siempre nos falta información, pero creo que iba así más o menos. Estaría muy bien que hiciesen una peiícula en plan asalto al tren del dinero" pero que se desarrollase en la Barcelona de la época y que así el director investigase estas cosas y se nos revelasen secretos sobre esta estación que desconocemos.

Imaginaos una peli ambientada y localizada en la época de estos años, con un delito ficticio de robar el Banco y la recaudación del "tren del dinero" y que nos revelase datos de esta estación, etc... ¿estaría bien no?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 19/06/2005 1:25

A veure, voldria puntualitzar un parell de coses de l'explicació que ha fet en Santfeliuenc.
L'estació "Banco" no va arribar mai a funcionar. La funció, per la qual va ser pensada, és exactament la ja comentada de recollir la recaptació de l'empresa del gran Metro.
Aquí puntualitzar que el "Gran Metro" no era la única empresa de metro de BCN, sino que existia també el "Metro Transversal", que explotava el que avui coneixem com L1 (i després l'aleshores L2, entre Sagrera i Horta).
Per acabar, també comentar que no era la Línia III del "Gran Metro", sinó que se l'anomenava "ramal Correos" ja que aquell tram no era més que això, una derivació de la línia principal que partia d'"Aragón" (Pg. de Gràcia) i arribava fins a Correus.
I per acabar... l'explicació de la seu de La Caixa, la casa de las mantas i tal xD està molt bé... però allà no estava (està) l'estació Banco. Aquesta estació està a la confluència de Via Laietana amb Av. de la Catedral, és a dir, una mica més avall.
Espero haver-me explicat... si algú s'ha perdut, que pregunti :D



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Diumenge 19/06/2005 17:15

wefer ha escrit:Aquí puntualitzar que el "Gran Metro" no era la única empresa de metro de BCN, sino que existia també el "Metro Transversal", que explotava el que avui coneixem com L1 (i després l'aleshores L2, entre Sagrera i Horta)
FMT va arribar a explotar la L2?



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 19/06/2005 19:05

Hola,

Sí, sí, mi explicación de arriba estaba abierta a correciones porque esto que he colocado es algo que "me se ha rumoreao", "me se ha dicho" y de lo cual no las tenía todas conmigo, por eso empiezo todo diciendo eso de "según parece" porque no tenía la seguridad de esos datos sino que simplemente era una explicación que había escuchado. Por lo tanto la ubicación de la estación "Banco" si me comentas que estaba en la confluencia de Via Laietana con la Avda. de la Catedral, pues me lo creo, a mi me habían dicho lo otro y como allí había un Banco, jejeje, pues lo di como viable. Pero claro, donde tú dices hay otro "Banco", igual llevaban la recaudación aquí y no más arriba, pero el tema era para llevar esa recaudación a alguna parte.

Y aquí entra ya lo de la otra puntualización sobre que Gran Metro no era la única empresa que llevaba el metro... claro que no lo era, yo no he dicho lo contrario, pero la recaudación que se realizase por esa línea solamente era la de esa empresa, porque al ser FMT y GMB empresas diferentes, el "tren del dinero" solamente recorrería la línea III y recaudaría de esa línea para llevar al "Banco", ¿o acaso también recogía la recaudación de FMT siendo empresas diferentes? yo me inclino a pensar si no se me dice lo contrario que el "tren del dinero" tenía la labor de llevar al "Banco" el dinero recaudado de GMB, por lo tanto el que hubiese o no otras empresas que ofreciesen metro en BCN daba lo mismo puesto que la única pasta que recogería el vagón sería la de GMB y su línea de metro, no las otras.

También había oído que esa estación se hizo pero que no sellegó nunca a utilizar... por supuesto para viajeros no era, pero es que parece que para lo que era, lo de la recaudación, tampoco se llegó a usar nunca... ¿qué pasaría? ¿cambiaron de Banco?

:twisted:

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 19/06/2005 22:51

Bé... llavors no és la seu de "La Caixa" (de Pensions) però ara l'edifici és la seu de la Caixa de Catalunya ;)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”