L'estació del Nord-Arc de Triomf

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: L'estació del Nord-Arc de Triomf

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/06/2013 15:55

gatvell ha escrit:Noi, collonut!!!

Quan comencem? jejejej.
Jo m'apunto a fer-hi feina!
Hombre, ¿por qué crees que algunos estamos tan pesaditos con reabrirla? Para los beneficios que daría, sería una obra relativamente sencilla a ejecutar.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 20/06/2013 18:51

Jo no dic que hi hagi cap pesat en obrir-la, però em sembla molt bé i que a la gent li agradi.
I si, no seria gaire complexe reobrir-la....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 20/06/2013 22:08

Hola, he estat seguint totes les intervencions sobre l'Estació del Nord i l'Estació de França, i m'agradaria afegir algunes coses (naturalment, aquí parlo només de l'Estació del Nord)
D'entrada, felicitar l'Euromed i agrair-li aquesta col·lecció de fotos de l'Estació del Nord que ha penjat :plas . Jo també sento debilitat per aquesta estació i per l'accés a Plaça Catalunya.Encara ho vaig poder veure en funcionament i tinc molts records, un d'ells. un viatge de Barcelona-Nord a Cervera de Segarra en l'òmnibus Barcelona-Monzón Río Cinca (!!!) (tracció: Alsthom de Barcelona a Manresa i 10800 de Manresa cap amunt).
Sobre el que dieu del soterrament, és veritat el que comentava algú : la línia no es va soterrar, el que es va fer va ser un calaix de formigó per tapar les vies allà on eren, des de la rampa de sortida de les vies de PC fins a l'altra rampa que connectava ja amb els túnels de Meridiana. Aquest calaix va estar obert per la meitat fins que va tancar l'EdN . I encara, després de tancar l'estació, van deixar una obertura per accedir als tallers, que es van mantenir en servei fins als primers anys 80. El calaix es conserva encara, si bé "camuflat" pel Parc de l'Estació del Nord.
Utilitzar l'estació com a terminal de rodalies?. La idea la trobo fantàstica, però molt em temo que pot trobar un obstacle i és la coneguda "oposició veïnal" (potser oblideu que vivim a Barcelona?) :cop . Recordeu que s'havia previst (i s'havien començat les obres) que el Trambesós tingués una terminal davant l'Estació del Nord , a on arribava , precisament, passant per sobre del calaix que tapa la rampa cap a plaça Catalunya, i que els veïns ho van aturar argumentant que allò és un parc i hi ha nens que podien ser atropellats pel tramvia... Doncs una proposta de reobrir l'EdN comportaria pràcticament eliminar el parc, i a on anirien els nens? . Bé, sí, tenen el Parc de la Ciutadella al costat, però ja sabem com són les coses a casa nostra, i tal com van "parar" el Trambesòs, amb més motiu pararien la reobertura de l'Estació del Nord... I no ens oblidem de la Fira del Disc i altres mandangues que ja s'han "apossentat" a l'Estació del Nord.
En canvi, sembla que tant el "cuartelillu" de la Guardia Urbana com l'estació d'autobusos està previst que desapareguin aviat, i el poliesportiu seria cosa també de trobar-li una altra ubicació (i als clients suposo que se'ls ben refot fer piscines a l'Estació del Nord o a un edifici nou i potser més comfortable) . I l'Estació del Nord es podria convertir en el tan ansiat Museu del Transport de Barcelona,com dèiem en un altre fil. No oblidem que és una estació petita en comparació amb l'Estació de França (el seu gran handicap) i l'entorn on està . El museu seria compatible amb el parc i les activitats culturals que es fan a l'estació (com la Fira del Disc) , permetria realçar els elements patrimonials de l'estació mateixa i podria comptar amb un accés directe a la línia ferroviària que permetria, fins i tot, posar algun comboi en moviment. A banda de l'excel·lent mirador que és el Pont de Marina.
Per rodalies ja està l'intercanviador d'Arc de Triomf, i per "aprofitar" una estació, val més que no ens dispersem i ens concentrem en l'Estació de França (però això ja ho explicaré al fil corresponent...)



Avatar de l’usuari
RamalMarina
N1
N1
Entrades: 6
Facebook: http://www.facebook.com/estaciodeportbou
Ubicació: Gràcia, Cornellà Llobregat i Sant Martí
Contacta:

Entrada Autor: RamalMarina » Divendres 21/06/2013 6:02

WMD626 ha escrit:Hola, he estat seguint totes les intervencions sobre l'Estació del Nord i l'Estació de França, i m'agradaria afegir algunes coses (naturalment, aquí parlo només de l'Estació del Nord)
D'entrada, felicitar l'Euromed i agrair-li aquesta col·lecció de fotos de l'Estació del Nord que ha penjat :plas . Jo també sento debilitat per aquesta estació i per l'accés a Plaça Catalunya.Encara ho vaig poder veure en funcionament i tinc molts records, un d'ells. un viatge de Barcelona-Nord a Cervera de Segarra en l'òmnibus Barcelona-Monzón Río Cinca (!!!) (tracció: Alsthom de Barcelona a Manresa i 10800 de Manresa cap amunt).
Sobre el que dieu del soterrament, és veritat el que comentava algú : la línia no es va soterrar, el que es va fer va ser un calaix de formigó per tapar les vies allà on eren, des de la rampa de sortida de les vies de PC fins a l'altra rampa que connectava ja amb els túnels de Meridiana. Aquest calaix va estar obert per la meitat fins que va tancar l'EdN . I encara, després de tancar l'estació, van deixar una obertura per accedir als tallers, que es van mantenir en servei fins als primers anys 80. El calaix es conserva encara, si bé "camuflat" pel Parc de l'Estació del Nord.
Utilitzar l'estació com a terminal de rodalies?. La idea la trobo fantàstica, però molt em temo que pot trobar un obstacle i és la coneguda "oposició veïnal" (potser oblideu que vivim a Barcelona?) :cop . Recordeu que s'havia previst (i s'havien començat les obres) que el Trambesós tingués una terminal davant l'Estació del Nord , a on arribava , precisament, passant per sobre del calaix que tapa la rampa cap a plaça Catalunya, i que els veïns ho van aturar argumentant que allò és un parc i hi ha nens que podien ser atropellats pel tramvia... Doncs una proposta de reobrir l'EdN comportaria pràcticament eliminar el parc, i a on anirien els nens? . Bé, sí, tenen el Parc de la Ciutadella al costat, però ja sabem com són les coses a casa nostra, i tal com van "parar" el Trambesòs, amb més motiu pararien la reobertura de l'Estació del Nord... I no ens oblidem de la Fira del Disc i altres mandangues que ja s'han "apossentat" a l'Estació del Nord.
En canvi, sembla que tant el "cuartelillu" de la Guardia Urbana com l'estació d'autobusos està previst que desapareguin aviat, i el poliesportiu seria cosa també de trobar-li una altra ubicació (i als clients suposo que se'ls ben refot fer piscines a l'Estació del Nord o a un edifici nou i potser més comfortable) . I l'Estació del Nord es podria convertir en el tan ansiat Museu del Transport de Barcelona,com dèiem en un altre fil. No oblidem que és una estació petita en comparació amb l'Estació de França (el seu gran handicap) i l'entorn on està . El museu seria compatible amb el parc i les activitats culturals que es fan a l'estació (com la Fira del Disc) , permetria realçar els elements patrimonials de l'estació mateixa i podria comptar amb un accés directe a la línia ferroviària que permetria, fins i tot, posar algun comboi en moviment. A banda de l'excel·lent mirador que és el Pont de Marina.
Per rodalies ja està l'intercanviador d'Arc de Triomf, i per "aprofitar" una estació, val més que no ens dispersem i ens concentrem en l'Estació de França (però això ja ho explicaré al fil corresponent...)
Tens tota la raó i et diré una cosa no paro de pensar totes les nits com ho podem fer per trobar una Solució BARATA, per TOTHOM i que al cap a la fi tothom es senti els TRENS com seu.

he pensat que l'estació del Nord (eDn) hauria de ser un museu ja que l'Aluntament voldrà desplaçar com a mínim la comissaria i el Poliesportiu ja que l'estació d'Autubusos la volen portar a SAGRERA, per no molestar als Veïns es podria fer un túnel que comuniqués la Meridiana i aprofitar les vies que cnectan també amb l'EDF amb la R1 amb l'Estació del Nord i posar un Museu del Ferrocarril on es podrie portar material per les vies fins l'Estació del Nord. Es sabut que moltes vegades s'ha dit que l'Estació de França és massa gran per un Museo (es ideal el tamany de l'Estació del Nord).

Per un altre banda hem d'evitar el tancament de l'Estació de França per molt que diguin que amb la Sagrera hi ha prou ja que l'Estació de França si l'adaptas a triple banda es adir Via UIC (ample Europeu i ample FGC via estreta) pots fer arribar la L8 i posibles AVES per FGC de ample Europeu fins i tot jo faria un acord FGC-ADIF per gestionar junts l'EDF. Perdoneu off-topiic



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 21/06/2013 11:21

Crec que reobrir l'estació del Nord no té res a veure amb l'estació de França.
Actualment cap R3, R4, i R12, van a l'estació de França i hi podrien anar-hi per corredor de les aigües des de Montcada-Bifurcació.
Així que reoberta l'únic que canviaria seria la intensitat de trànsit ferroviari en el túnel de la Pl. Catalunya, res més (i que alleugeria Sants).
L'estació del Nord està ben comunicada, té una estació de busos, que no tindria perquè marxar d'allí, es al costat de la línia 1 del metro...

Tamcpo la idea es dispersar el servei.
Per exemple, a Londres, les estacions son terminals i no passa res. Es més, sergurament guanyen en eficiència ja que si una línia té un problema greu, només afecta aquella línia, en canvi a Barcelona, si tens un problema a Arc de Triomf, tots els R1, R3 i R4 en resulten afectats.

L'estació de França té molt més potencial doncs fàcilment podria tenir un parell de vies (o més no ho sé) d'ample UIC. A part de que, com s'ha dit més d'un cop tots els regionals i mitja distància podrien sortir d'allí.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/06/2013 11:22

Si us plau: propostes futures-> a Ferrocarril Barcelona
Història -> aquí.



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dilluns 22/07/2013 14:37

sortrens ha escrit:
santmarti ha escrit:
foronda 141 ha escrit:Es cert que a la sortida de Arc de Triomf, las vías sortian al exterior, compartin uns metres amb las procedents de la Estació del Nord, pasant per sota del pont de Marina, i soterranse poc despres al entrar al tunel de la Meridiana, avans de la Plaça de las Glories.
Ara bé, a principis dels anys 70, no podent precisar las dates, es va construir un fals tunel de calaix sobre las vies, que cubría aquest tram de uns 300 o 400 metres fen a la vegada la no nata estació de Vilanova, i al mig un forat que era una desviació al exterior a las vías que es dirigían a Nord. Part d'aquest tunel encara avui es visible a las gradas del camp de futbol, i al altre banda del carrer Marina on hi ha la xurrería.
En quand a l'Estació del Nord, segur que no la has vista derruida, doncs encara existeix avui, i es fa servir com a poliesportiu la nau principal, i com seu de la Guardia Urbana i estació d'autobusos per els dos costats. Es posible que lo que recordis sigui alguna nau dels tallers que potser hi havia.
Interesabnt ja m'hi fixaré al pasar... Però crec que m'expresat malament no volia dir derruida sinó malmesa, deixada. ¿Pot ser que per al mig del forat on hi sortia la desviació al exterior a las vías que es dirigían a l'estacio Nord per allà vaig poder veure l'estacio? Es que estic segur fins i tot els vidres de la part frontal de l'edifici desde lluny semblaven trencats.
Estat per la zona i res de res. No aconsegueixo veure resta de part d'aquest túnel. En aquest túnel que es suposa que passan les vies d'Arc de triomf que van ser tapades en una espècie de calaix? I per on passa? Per la part de les grades del Camp o a l'Altre banda del camp?
Quant vaig veure aquest fil, recordava que havia fet alguna fotografia de la construcció del calaix que tapava les vies del tram de la Meridiana entre Marina i Glòries, però havia de buscar el negatiu. Heus aquí la imatge realitzada ara fa 40 anys, al maig de 1973. Respecte a l'estació del Norte, tot i que varen deixar d'arribar-hi trens des del 22 de setembre de 1972, l'últim va ser el TER Madrid-Barcelona per Lleida, de fet fins als anys 80 les vies encara hi eren i s'utilitzaven per a apartar alguns vagons. A més a més on ara hi ha les instal·lacions de la Guàrdia Urbana hi havia les oficines de venda electrònica de bitllets de RENFE. Per cert, el pati on avui hi ha la terminal d'autobusos s'emprava el divendres al matí per a fer instrucció militar de la 33 Unitat de Ferrocarrils (els de tracció fos per a RENFE com per al Metro de Barcelona). Jo era un dels que de tant en tant dirigia aquesta instrucció, ja que jo era caporal 1er d'aquesta Unitat que tenia la seva seu a l'estació de Norte on també hi havia la Plana Major del regiment a Barcelona i per això coneixia força bé les dependències i tot el que allí es coïa, entre elles reunions clandestines de la UDM Unión Militar Democrática.

jms
Fitxers adjunts
RENFE-Barcelona-Norte_31maig1973_JosepMiquel.jpg
RENFE-Barcelona-Norte_31maig1973_JosepMiquel.jpg (172.85 KiB) Visualitzat 4357 cops



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Divendres 26/07/2013 0:59

Magnífiques fotos, gràcies.

per quin any es van DESMANTALLAR les vies de dintre de l'estació del Nord???


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimecres 31/07/2013 22:15

sortrens ha escrit:Magnífiques fotos, gràcies.

per quin any es van DESMANTALLAR les vies de dintre de l'estació del Nord???
El desmantellament definitiu de les vies de l'estació de Norte i els seus tallers és va produir a mitjans de l'any 1987, coincidint amb les obres per a la construicció del TNC, L'Auditori i la terminal d'autobusos. Si busqueu a l'hemeroteca de La Vanguardia del 21 de noivembre de 1987 hi ha alguna informació al respecte.

jms



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”