Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/09/2021 15:55

Armari ja desaparegut: el de Roger de Flor amb Buenaventura Muñoz :cari




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/09/2021 19:22

https://beteve.cat/societat/armaris-tec ... barcelona/

Armaris tècnics dels antics tramvies, en desús als carrers de Barcelona


Transport Català denuncia el mal estat en què es troben i la manca de previsió municipal per evitar que acabin als abocadors (Que consti que vam dir Fòrum del Transport Català :oops: )

Merche Artacho Vega | dimecres, 22 de setembre del 2021, a les 15.44

A Barcelona hi ha diferents elements del mobiliari urbà que, tot i estar en desús, continuen ocupant físicament un espai. És el cas dels armaris tècnics dels antics tramvies, on es guardaven els estris elèctrics i tot el material necessari per tenir en condicions les vies. Aquests armaris es van instal·lar als anys 20, en els punts clau del pas del servei d’aquest transport, com ara el Pla de Palau o la plaça d’Urquinaona.

Transport Català denuncia el mai estat d’aquest mobiliari urbà i la manca de previsió municipal sobre el seu futur

Els armaris tècnics dels antics tramvies de Pla de Palau o la plaça d’Urquinaona fa anys que estan en desús, però continuen en aquests llocs de l’espai públic. Precisament, el mal estat dels armaris i la deixadesa en què es troben és el que va denunciar, a través de les xarxes socials, Transport Català.

L'armari dels antics tramvies a Pla del Palau encara hi és! Hem d'evitar situacions tant lamentables com la de l'armari de Pere IV, que va anar a parar a un abocador, i fer tot el possible per a la seva preservació @Bcnsingular @bcn_ajuntament pic.twitter.com/MY19ZZo04q
— transport.cat (@transportcat) September 5, 2021


“La por que tenim és que aquest mobiliari acabi als abocadors, com va passar amb el que hi havia al carrer de Pere IV”, apunta María José Luque, de Transport Català.
En desús i engolit per la flora

L’armari ubicat a Urquinaona està literalment engolit per la flora de la zona enjardinada que hi ha al centre de la plaça.

L’armai tècnic d’Urquinaona passa desaparcebut perquè està envoltat de plantes

Tant per davant d’aquest armari d’Urquinaona com pel de Pla de Palau hi passa diàriament molta gent. Tot i això, la majoria de persones preguntades per betevé no han sabut respondre ni què eren ni per a què servien.

Elements patrimonials sense propietari

Fonts municipals han explicat que aquests armaris estan inclosos en l’inventari que l’administració local està fent per controlar els elements de l’espai públic amb cert valor patrimonial i que no estan assignats a ningú. Les mateixes fonts afegeixen que la voluntat de l’Ajuntament és estar a sobre d’aquest cas per assegurar-ne la protecció.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/07/2022 8:34

ATENCIÓ: S'emporten l'armari de Pla del Palau cap al MNACTEC




Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 04/07/2022 18:47

Com a mínim la salven i no corre el mateix destí que d'altres...

Aviam què passarà amb la d'Urquinaona!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 13/11/2022 19:44

Donat que de moment no podem recuperar el mapa de 2007, però tinc al Fòrum el llistat de tapes i adreces, i els fitxers, he anat afegint a l'actual les tapes desaparegudes, per tal que quedi constància de la seva pèrdua. Apart, em faltaria confirmar al 100% si la tapa de Rivadeneyra amb Rambla encara hi és o si ha desaparegut, sembla que al Google Maps a principis d'aquest any apareix, però no sé si encara hi serà.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 13/11/2022 20:44

metring ha escrit:
Diumenge 13/11/2022 19:44
Donat que de moment no podem recuperar el mapa de 2007, però tinc al Fòrum el llistat de tapes i adreces, i els fitxers, he anat afegint a l'actual les tapes desaparegudes, per tal que quedi constància de la seva pèrdua. Apart, em faltaria confirmar al 100% si la tapa de Rivadeneyra amb Rambla encara hi és o si ha desaparegut, sembla que al Google Maps a principis d'aquest any apareix, però no sé si encara hi serà.
Confirmo que hi és. Hi passo gairebé a diari pel costat de la tapa. Ara be, imagino que de l'elevat pas de gent per damunt de la tapa, aquesta presenta cert desgast, o com a mínim és la sensació que em dona...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 13/11/2022 21:12

Miquel ha escrit:
Diumenge 13/11/2022 20:44
metring ha escrit:
Diumenge 13/11/2022 19:44
Donat que de moment no podem recuperar el mapa de 2007, però tinc al Fòrum el llistat de tapes i adreces, i els fitxers, he anat afegint a l'actual les tapes desaparegudes, per tal que quedi constància de la seva pèrdua. Apart, em faltaria confirmar al 100% si la tapa de Rivadeneyra amb Rambla encara hi és o si ha desaparegut, sembla que al Google Maps a principis d'aquest any apareix, però no sé si encara hi serà.
Confirmo que hi és. Hi passo gairebé a diari pel costat de la tapa. Ara be, imagino que de l'elevat pas de gent per damunt de la tapa, aquesta presenta cert desgast, o com a mínim és la sensació que em dona...
Moltes gràcies!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/11/2022 10:54

Atenció, concurs nadalenc!

M'ha arribat informació sobre que l'Ajuntament té localitzades dues caixes de tramvia encara al carrer Pere IV. Si les trobeu i feu fotos que ho demostrin, sortejarem entre els participants un petit lot de Casa Graupera. Us animeu?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”