Museu del Transport -Castellar de N'Hug

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dimarts 11/10/2005 14:30

L'únic responsable és l'inútil d'en Carles Salmerón



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 18/10/2005 11:15

A ver, un momento, me estais diciendo que el lugar al que han ido a parar casi todos los funiculares antiguos, el 100% de los tranvias antiguos de ancho UIC que quedaban en manos publicas, media docena de camiones de bomberos del Ayuntamiento de Bcn, un buen puñado de autobuses antiguos de Bcn incluyendo un camion remolque Pegaso que es un modelo unico proptotipo de hace 40 años, y un monton de cosas mas.........ES PRIVADO?????? ¿¿¿que la administracion ha dado todo eso que algunos dariamos un riñon, porque no tenemos el dinero que estariamos dispuestos a pagar por ellos, a un particular??????? Alguien sabe donde se puede consultar los estatutos y composicion de esta Fundacion del Museo???



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 18/10/2005 12:18

Ojo, que quienes han dado (o vendido) los materiales, son en muchos los casos particulares, o empresas.

Critiquemos todo lo que se tenga que criticar la gestión del museo, pero creo que la intención no es precisamente lo más criticable. ¿Qué hacía TMB -antes TB- por conservar todos los vehículos que donó al Museo, por ejemplo?

Luego la idea se habrá torcido, con resultados desastrosos para muchos de los vehículos, pero ¿tenían un futuro muy claro, en las cocheras de TMB donde estaban almacenados? (expresiones como "conservados" o "guardados" no pegarían mucho)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 18/10/2005 14:16

No, No estoy de acuerdo. No me gustan las criticas gratuitas, ......

Los talleres que han originado el museo, estan situados en el Clot del Moro.

En estos talleres-escuela, jóvenes de la comarca, han aprendido y reconstruido, parte y algunas veces completamente todo el material que está en el MUSEO. Que estaba situado en, el Clot del Moro, en un almacén mucho mas amplio que el actual. Algunos Camiones y autobuses todavía están. Un ejemplo, un camión VOLVO con su gasóleo puesto (reliquia de la guerra civil), funcionando, por las mañanas iban a recoger a los jóvenes a La Pobla, ....

Sólo vemos lo que nos interesa ver, sin buscar las razones por las cuales se ha abandonado este proyecto, ... aunque yo particularmente no creo que se haya acabado.



Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dimecres 23/08/2006 23:55

Se sap en quin estat es troba actualemnt el Museu del Transport?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 24/08/2006 0:05

En liquidació.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Dijous 24/08/2006 9:19

Fran-Ikarus ha escrit:En liquidació.
Però amb totes les unitats que hi ha allà que es farà? Se'n farà carrec la Generalitat o què pasarà?
L'escola de restauració que hi havia també deu haver tancat suposo, no?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 24/08/2006 9:30

Part del material del Castellar se la esta quedant TMB. A la web de la Arca surten varios autobusos que estaven a Castellar i ara son propietat de TMB, inclus material que mai a circulat per Barcelona



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 24/08/2006 12:19

Hi ha altra part de material que se l'hauria de quedar FGC per ser material que havia circulat per línies que ara són de la seva propietat. Bàsicament estic pensant en una locomotora de vapor del Cremallera de Montserrat que es podria exposar a Monistrol Vila en lloc de la E2 que podria retornar al Cremallera de Núria ni que fos per tenir-la a l'exposició de Ribes Vila.
Altre material de FGC que recordi hi havia el Funicular de Vallvidrera, el Funicular de Núria a més de una locomotora de maniobres (una 800 diria) i una locomotora tipus Berga.
Pel què fa al material miner pot tenir un futur més incert... :roll:



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 24/08/2006 12:31

Efectivament, FGC es fa càrrec d'una part del material (havia sentit parlar d'una trentena de peces). TMB d'una altra (potser de l'ordre d'una trentena, també?).

El material miner no sé si queda inclós a la part d'FGC. Seria ideal que quedés allà. La majoria està en bones condicions, ocupen poc, pot quedar exposat allà mateix dins de la zona rehabilitada de la cimentera, és un atractiu afegit al trenet turístic, molt a l'abast del final de línia a Castellar, i que a sobre té completament a veure amb el tipus de tren que va donar lloc a la línia actual, i no hauria de ser molt complicat el seu manteniment (com a exposició, vull dir).

Clar, que no sé si el "senyor" alcalde de Castellar donarà tantes "facilitats" ara per això, com les "donava" en l'època pre-fallida. I això que es tracta d'un valor afegit pel turisme al seu municipi.

Hi ha d'altre material de transport, diguem no públic (camions principalment, algun cotxe clàssic) que imagino que acabarà subhastat.

El que em fa més por és el material més malmès (alguns autobusos, molts dels tramvies...), més "atípic" (funiculars, un parell d'autocars Ayats...), auxiliar i de servei (camions de bombers, de TMB, la grua Pegaso que és exemplar únic, el trolei de servei...), que queda com en "terra de ningú" i pel qual el "gran públic" no s'interessarà.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Minotaure
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: Sabadell (Vallès Occidental)

Entrada Autor: Minotaure » Divendres 25/08/2006 9:24

I la petita exposició de material que vaig llegir que hi havia a la Pobla de Lillet al costat de l'estació del Ferrocarril Turístic encara es mantè o també ha tancat?

D'altra banda el director de la Fundació del Museu del Transport era el Carles Salmerón. Aquest senyor ha publicat desenes de llibres sobre el ferrocarril, el què em fa pensar que té un interés per aquest mitjà de transport.
Per aquí se l'ha acusat de ser un dels màxims culpables de la fallida d'aquesta Fundació. Podeu concretar un mica més els motius d'aquesta acusació? És que ha fet directament l'egipci o és que en sap molt de trens però com a gestor empresarial no en te ni idea?

D'altra banda un dia d'aquesta setmana vaig anara a consultar a una biblioteca el llibre del propi Salmerón "El tren de Sant Feliu", un dels títols de la col·lecció editada l'any 1985 "Els trens de Catalunya", concretament cercava informació sobre el ferrocarril que van començar a construir entre la Masia la Coma i el poble de Monistrol de Calders (el Moianès). Doncs un dels llibres que hi havia seus era "Del segle XIX al segle XXI torna l'era del ferrocarril" editat per el Departament de Política Territorial i Obres Públiques l'any 2000. La introducció/pròleg era fet per Pere Macias (conseller) i el propi Salmerón com a President de la Fundació del Museu del Transport. Allà evidentment presentava aquesta Fundació i aquest Museu com si tingués un gran futur i com una gran cosa i finalment ja hem vist tots com ha acabat, és una llàstima la veritat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/08/2006 9:33

Una crítica sobre la gestió empresarial jo no te la sabria fer. Sí que hi ha gent que té molts anys de "rodatge", han vist molts museus i fundacions i simil·lars del transport i més o menys es poden fer una idea de què ha fallat, com per resumir-ho. Aquí es veu que han fallat vàries coses; la més immediata que se m'acudeix és la ubicació, quasi bé "fora del mapa" respecte els nuclis principals de possibles visitants i interessats, però sembla ser que ni de bon tros és l'única.

De la nau d'exposició que hi ha tocant l'estació de la Pobla, només em sona que pugui haver baixat a TMB l'autobús Dodge Brothers dels anys 30 (bé, de fet segur que ha baixat, perquè participarà a l'exposició del Centenari). La resta de vehicles que hi havia (al desembre del 2004) eren més aviat cotxes, camions i tot-terrenys, que no semblen ideals per ser gestionats per FGC ni per TMB. Per tant, imagino que allà continuen... o que algú s'els quedarà a títol particular.

De fet, seria ideal (penso jo) que aquesta nau quedés oberta al públic, amb exhibició d'aquests vehicles "ni buseros ni ferroviaris", que estan molt ben restaurats, d'igual manera que la part restaurada de la cimentera quedés com a exhibició de les petites locomotores de trens miners. Tot això és material exhibible i fa patxoca. Requereix manteniment, és clar, perquè si els vehicles funcionen i només es deixen allà quiets, es faran malbé. Però ja és una cosa diguem "sostenible".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 27/08/2006 22:17

Fran-Ikarus ha escrit: De fet, seria ideal (penso jo) que aquesta nau quedés oberta al públic, amb exhibició d'aquests vehicles "ni buseros ni ferroviaris", que estan molt ben restaurats, d'igual manera que la part restaurada de la cimentera quedés com a exhibició de les petites locomotores de trens miners. Tot això és material exhibible i fa patxoca. Requereix manteniment, és clar, perquè si els vehicles funcionen i només es deixen allà quiets, es faran malbé. Però ja és una cosa diguem "sostenible".
Jo el que faría, es vendrel, o regalarlos al Museu Nacional de l'Automòbil de Andorra



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 27/08/2006 22:45

Ferrovi ha escrit: Jo el que faría, es vendrel, o regalarlos al Museu Nacional de l'Automòbil de Andorra
Abans d'això, crec que el museu de l'automòbil de Sils seria una opció molt millor.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 11/09/2007 22:16

Avui hi estat al Clot del Moro on era la seu del Museu del Transport, dita popularment deixelleria Salmerón.

En un recinte a la intemperie vallat per fora, on la porta es oberta permanentemt (Hi entrat sense cap problema) es trovan encara las restes de varis vehicles abandonats a la seva sort, grafitejats, rovellats i destrosats.

Entre ells hi pogut distingir:

Funicular de Sant Joan
Funicular de Nuria
Tramvia 1270 de TMB
3 o 4 máquinas de tren DIESEL
2 camions Barreiros del MOP
Varias máquinas i vagons de ferrocarrils miners
Un tractor (de feinas de camp)
8 o 10 vagons varis que no hi pogut identificar.

Sense tenir ni idea de recuperació de vehicles, crec que alguns d'ells encara es podrían restaurar com el Funicular de San Joan i de Nuria, els 2 camions Barreiros i suposo que alguna máquina Diesel. El tramvia 1270, crec que es irrecuperable, doncs el únic que queda es la estructura totalment rovellada i amb el sostre enfonsat.

Sería bó que FGC que ha retirat part dels vehicles, alguns de ells exposats i restaurats al petit museo junt l'estacio del tren turistic de La Poble de Lillet, fes alguna cosa per els dos funiculars historics.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/06/2008 14:36

Avui hi ha una carta interessant a La Vanguardia:
CARTAS DE LOS LECTORES

Museo del Transporte

JOSEP M. MAS FRANCO - Suscriptor Barcelona
He tenido la oportunidad de visitar en ciudades europeas museos de la historia de los medios de transporte públicos de que se sirvieron. Muchos de ellos exhiben los innumerables modos históricos que han circulado por sus carreteras, ciudades, montañas, etcétera, que han custodiado con el cariño y recuerdo que desde finales del siglo XIX han formado parte del uso cotidiano de sus habitantes.

Tuve ocasión de visitar en La Pobla de Lillet un ramillete de locomotoras, vagones, aéreos, funiculares, camiones, autobuses y coches, conservados o recuperados en un reducido espacio y los más a la intemperie, algunos protegidos del duro clima del lugar. Pena me dio observar el estado de alguno de ellos.

Tengo entendido que se han trasladado a túneles de escape en algunas líneas de ferrocarriles y almacenes que el Ayuntamiento, de momento, ha cedido para su guarda, que no restauración.

Barcelona merece que sus habitantes y visitantes tengan la oportunidad de contemplar los medios con que la ciudad y alrededores se configuraron el pasado siglo y que pueden y deben albergarse en unos recintos adecuados que aún subsisten



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 19:31

Sobre el material, el que sé:
Un tractor de FGC que hi havia per allà (El 821) se l'ha quedat el CIFVM, a Arganda del Rey, perquè pugui circular com a material turístic i maniobres al tram La Poveda-Rivas Vaciamadrid. Està en restauració.
La locomotora del cremallera de montserrat, juntament amb dos vagons de fusta que també estaven allà i amb el cotxe saló del rei (montserrat) estan en un museu de FGC a la Pobla de Lillet. Algun material està a les cotxeres del Triangle esperant pel museu de la mobilitat.
Salutacions, C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dissabte 23/08/2008 17:28

Aquestes fotos són de fa un parell de setmanes. No em pensava que encara hi havia material per allà i encara menys en l'estat que es trova. Em va donar vergonya aliena de veure tot això i tristesa de pensar que hi ha peces irrecuperables.
Fitxers adjunts
DSC02410.jpg
DSC02410.jpg (84.36 KiB) Visualitzat 11731 cops
DSC02409.jpg
DSC02409.jpg (91.48 KiB) Visualitzat 11729 cops
DSC02416.jpg
DSC02416.jpg (81.83 KiB) Visualitzat 11729 cops



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 23/08/2008 18:21

A la part de sota queda alguna cosa? Jo l'últim cop que hi vaig anar encara hi havien alguns camions de bombers, el funicular de Núria i quatre coses més abandonades. Jo creia que s'havien endut més coses, però sembla ser que malauradament encara hi ha molt material podrint-se a la intempèrie. Una pena, la veritat.

Per cert, quin tren és el que es veu al mig de l'última foto?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Diumenge 24/08/2008 19:10

aim ha escrit:A la part de sota queda alguna cosa? Jo l'últim cop que hi vaig anar encara hi havien alguns camions de bombers, el funicular de Núria i quatre coses més abandonades. Jo creia que s'havien endut més coses, però sembla ser que malauradament encara hi ha molt material podrint-se a la intempèrie. Una pena, la veritat.

Per cert, quin tren és el que es veu al mig de l'última foto?
Està tot a dins d'un tancat a la part més alta de les explanades. Aquest tancat es pot saltar fàcilment ja que una de les parets dona al vessant de la muntanya. El funicular de Núria encara està i en un estat força deplorable, hi ha un camió que pot ser que sigui de bombers, un tramvia i força més material. Aquest tren em sembla que és un Brill de FGC de la línia del Vallès, però algú més expert del fòrum t'ho podrà confirmar. T'adjunto una foto a veure si et dona més pistes.
Fitxers adjunts
DSC02420.jpg
DSC02420.jpg (84.58 KiB) Visualitzat 11698 cops



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”