Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: Euromed » Divendres 10/10/2014 18:34

METRO TRANSVERSAL 03 - copia.jpg
METRO TRANSVERSAL 02 - copia.jpg
Hola a Tothom:

Fa uns dies,i miran fotos antigues de Barcelona,per la xarxa, he baixat un parell de fotos, per fer un parell de consultes.

Una es referent a unes "casetes" (no se com anomerarles) que estaben a l´andana central de les estacions de la linia I a les estacions Glories, i altres com Clot,Navas,Sagrera ¿ ? (Exactament no les recordo a totes). Curiosament estaben pintades com els "Pericos" de FCC / FSB . ¿Algú de vosaltres sap alguna cosa i el perqué?.

L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 10/10/2014 19:35

Euromed ha escrit:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 10/10/2014 19:48

Jo també penso que la primera fotografia correspón a l'estació de Marina.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dissabte 11/10/2014 12:43

Renfe445 ha escrit:
Euromed ha escrit:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .

Salutacions
Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?
Hola Renfe445: Tens raó, ha de ser Marina, La foto a primera vista enganya una mica,encara que per la forma de les andanes/vies, URQUINAONA, no pot ser ja que l´estació es en recta, ARC de TRIOMF, tampoc, també es en recta, i al igual que URQUINAONA, es imposible veure les dues andanes, amb només acces als trens per la part esquerra, segons la direcció de la marxa. Al final només pot ser MARINA.
OK i mercés per reconfirmar la sospita, que tenia que ser MARINA.

Salutacions



Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Diumenge 12/10/2014 17:06

Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Diumenge 12/10/2014 17:15

Catinenc ha escrit:Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Hola Catinenc: D´acord, i es normal que fosin per als caps d´estació de metro. Ara el curios es que varen ser pintades com els "Pericos" de FCC/FSB , i no com el metro. ¿ Potser hi va haber l´intenció de pintar tot el material, tant de Metro, con els FCC/FSB,per als serveis urbans tipus metro ?

Salutacions



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 13/10/2014 17:53

Jo recordo aquestes cabines, però pintades de color Metro "oficial", que devia ser més tard: llavors sí que semblava que hi havia un altre tren a l'estació. El pintar-les de color "Perico" no deixa de ser curiós. Certament hi havia projectes per unir la línia Tibidabo amb el Metro (i això podria explicar una uniformitat de colors) , però això no afectava el Transversal, que és on estaven aquestes cabines. Potser l'explicació és tan tonta com que algú es va confondre a l'hora d'encarregar els colors o de pintar-les (podria ser, tenint en compte que els colors Metro i Perico es van introduir per la mateixa època). Però en fi, no descartem cap altra possibilitat...



Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Dilluns 13/10/2014 20:38

Com diu WMD626 jo també ho recordo amb els colors de Metro. La fotografia sembla que ha de ser dels primers temps d'aquesta estació en els anys 50 i jo vaig nèixer el 54, per tant els primers records fiables son dels anys 68, 69 i 70 quan anava al cole des de Maragall fins a Fernando.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/10/2014 17:50

Foto de Santa Coloma, amb bus i troleibús:

https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

Imatge


Trolebus a la Plaça de la Vila anteriors a la Linea 3, principis dels anys 60.

Imatge

L1 Rambla San Sebastian, 1970.

Imatge

Catenarias del trolebus en el puente de Sta Coloma.
Año, 1953.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 17:52

Bona foto del FS!



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 17/10/2014 18:00

L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/10/2014 18:24

Quin dia de troballes!!!

Més de Facebook Santa Coloma de Gramenet-Imágenes:

Imatge

El 14 de junio de 1942 entró en funcionamiento la línea de trolebuses FS, como ramal de la línea FC, entre el final de ésta en la calle Palomar, y Santa Coloma. El recorrido de esta línea era desde la calle Palomar por la de San Andrés (a la vuelta por Torras y Bages) y paseo Santa Coloma (en vía única) hasta Santa Coloma, plaza del Caudillo.

En la foto, frente al número 19 de la calle Garcia Morato, a la puerta del bar "Parada" de Casa Pepe.
Dicen los colomenses que gracias a la venta de "cigalós" de la gente que esperaba el trolebús el amo del bar pudo abrir el actual Casa Pepe que está en la calle San Carlos.

Mas información: http://www.transportebcn.es/BUS/linea/35.html

Imatge

Obras del Metro a su llegada a Sta. Coloma de Gramenet, en 1983.

Imatge

Primer cotxe de linea de Santa Coloma a Barcelona l'any 1917.



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Divendres 17/10/2014 19:14

I aquesta imatge també és interessant: https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater

D'aquest tipus de semàfors antics n'hi havien uns quants a Barcelona fa uns anys, els recordo sobretot a la zona alta (barris del Putxet, Sant Gervasi de Cassoles i Bonanova, cruïlla Mitre-Balmes i avinguda República Argentina entre d'altres), també a Padilla-Travessera de Gràcia n'hi havia un. Llàstima que no els hagin conservat.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 19:52

La 35 abans tenia el final al carrer Pompeu Fabra (llavors anomenada García Morato), just a la porta de casa nostra!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/10/2014 20:04

Adolescent barceloní ha escrit:L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
Sí, és el Pont Vell.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/10/2014 22:32

Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 18/10/2014 22:56

metring ha escrit:Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
Ja, però he vist una fotografia dels trolebusos de la Plaça de la Vila... :)



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 28/01/2015 21:54

Us passo una imatge publicada avui a Badalona Recuerdos, realment històrica no només pel tanc, sino per l'entorn poblenoví dels anys 50 i pel fet d'ésser en color.

Tramvia "tanc" en doble a la línia 70 (Trafalgar - Badalona), l'any 1956, ple a vessar, passant pel Pont de Pallars. Veiem, també, una nena mirant cap a les vies del tren: :smile

Imatge

I ara, us ofereixo el mateix lloc 48 anys després, amb una imatge de GMaps. Impressiona veure el canvi: ;)
Fitxers adjunts
Pont_Pallars.jpg
Pont_Pallars.jpg (73.97 KiB) Visualitzat 14233 cops


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 28/01/2015 22:21

El bueno de Dewi Williams, en paz descanse, hizo muchas fotos en color de tranvías, trolebuses y trenes de Barcelona en un viaje de 1956, se pueden ver aquí:
http://dewi.ca/trains/barcelon/index.html

Tiene tres fotos en color del Tramvia Blau, que hasta donde sé son las imágenes a color real más antiguas que tenemos del mismo.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 08/02/2015 0:10

Imatge
No hi ha informació d'aquesta foto, però diria que es tracta del dia en què es va inaugurar el ja enderrocat baixador de Taradell - Mont-rodon, cap als anys 60 del segle passat.
Foto enllaçada des del grup de Facebook "Història de Taradell en imatges".


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”