Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 21/02/2009 21:27

Cal felicitar de nou a FGC que estimuli de nou els trens històrics en aquesta línia, és una bona iniciativa que espero doni bons resultats. Caldria fer l'observació a FGC que els seus plans de soterrament de Balaguer dificultarien l'explotació d'un tren així, per la qual cosa o bé no se soterra o si s'arriba a fer caldria considerar la possibilitat de deixar una via exterior mode explotació port que tant d'èxit té en altres països. Veure la garrafeta a "paso de hombre" per aquí fora, amb un pilot davant amb les banderes desplegades indicant proximitat "del perill" a vianants, ciclistes i altres personatges propis de les maquetes verdfuturistes seria impressionant i molt gratificant per mi.

Es podria plantejar plantejar que un dels 18 serveis fos més railfan, buscant un públic més específic dintre de la programació regular i per exemple fer el trajecte Lleida-Balaguer amb les Yeye i el Balaguer-La Pobla amb la garrafeta. En qualsevol cas, caldria veure la dificultat d'encarrilar aquest tren dins un túnel i altres temes de seguretat que de ben segur FGC ja haurà avaluat a l'hora de prendre la decisió de fer un canvi de tracció de Balaguer.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/02/2009 22:28

Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 22/02/2009 20:03

Fa un temps vaig suggerir a FGC que estimés la possibilitat de mantenir la senyalització mecànica a la línia com un component turístic de cara a buscar públic anglès i railfans.

Malgrat la dificultat de fer artesania amb tecnologia la idea seria aprofitar la necessitat d'automatitzar el blocatge a la línia amb enclavaments electrònics, per tal que aquests regulin les agulles a motor i els senyals mecànics a motor, amb posició d'enclavament per garantir la seguretat de la indicació associada a una balissa de FAP comuna, que actuaria d'aturatren en cas d'ultrapassar el senyal en indicació de parada.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 22/02/2009 20:16

Al respecte de la crisi, és evident que això paralitza molts dels projectes posats en marxa o previstos, i l'estació de Balaguer no és cap preferència. Podem estar molt contents de tenir la línia renovada com la tenim, ja que ara es prioritzaran altres inversions.

Ara cal destinar molts recursos a despesa social per tal d'evitar un catacrac seriós.

Guigui ha escrit:Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 25/02/2009 22:24

Es reestructura el servei de bus entre Esterri d’Àneu i Lleida per millorar l’accessibilitat

El Govern ha posat en marxa avui un conjunt de millores en les comunicacions amb transport públic entre les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb l’objectiu de millorar les freqüències de pas, reduir el temps del recorregut, apropar el servei a més usuaris ampliant la seva cobertura i facilitar la intermodalitat amb els serveis ferroviaris. Així, a partir d’avui, s’implantaran les següents millores:

• S’oferiran 2 expedicions més entre Esterri d’Àneu i Lleida, una d’anada i una de tornada, que s’afegiran a les 2 sortides del servei actual

• S’implantarà un nou recorregut en el tram intermedi entre la Passarel·la i Balaguer d’aquesta línia, per on discorreran 3 de les 4 expedicions totals, aprofitant la millora del traçat que el DPTOP ha dut a terme a la C-12 entre Àger i la Passarel·la

• Es crearan noves parades al tram entre la Passarel·la i Balaguer, per apropar la línia a municipis fins ara exclosos

• S’oferiran 2 expedicions d’anada i 2 de tornada entre Esterri d’Àneu i la Pobla de Segur, per a facilitar l’accessibilitat a l’estació de ferrocarril i promoure els intercanvis modals amb la línia Lleida - la Pobla de Segur d’FGC

Actualment, la línia d’autobús interurbana gestionada per Alsina Graells que connecta Esterri d’Àneu i Lleida, dóna servei a un conjunt de municipis de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb 1 expedició d’anada i 1 de tornada. El tram intermedi, entre Balaguer i la Passarel·la, discorre per Camarasa, Figuerola de Moià i la Baronia de Sant Oïsme.

Ara, amb l’objectiu de donar resposta a les noves necessitats de les persones usuàries dels municipis i àrees properes, el DPTOP ha reestructurat aquest servei per apropar-lo fins a altres municipis, millorar les freqüències de pas, la cobertura territorial i la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic.

L’actuació s’inclou dins del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, aprovat pel Govern amb l’objectiu de desplegar un conjunt de mesures per incrementar l’oferta de serveis existent per promoure una mobilitat cada cop més sostenible.

4 expedicions en total: 2 d’anada i 2 de tornada

L’actuació que ara s’ha posat en marxa consisteix en la reestructuració de la línia existent que connecta els municipis d’Esterri d’Àneu i Lleida, per tal d’incorporar un recorregut en el tram intermedi i millorar les freqüències de pas.

Així, d’una banda, s’incorpora un nou tram entre la Passarel·la i Balaguer, que aprofitarà les millores que el DPTOP ha executat a la carretera C-12 a Àger, amb l’eliminació dels revolts i el reforçament del paviment. Així, la línia tindrà dues variants del recorregut en la part central: una que correspon al traçat habitual (per Camarasa), i la nova que discorrerà per Àger, Agulló, Vilamajó i Ós de Balaguer, amb noves parades a l'estació d'Àger, Cal Adrià, l'Ametlla de Montsec i la Régola.

Pel que fa a les expedicions, s’incorporaran 2 noves sortides entre Esterri d’Àneu i Lleida a les 2 sortides habituals, de manera que en total s’oferiran 4 expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada.

De les 2 sortides d’anada, una passarà per Camarasa i l’altre pel nou tram d’Àger. En canvi, les 2 sortides de tornada, de Lleida a Esterri d’Àneu, passaran pel nou tram d’Àger. Per evitar que l’altre tram quedi descobert, s’implantaran dues noves expedicions (1 d’anada i 1 de tornada) entre Balaguer i la Baronia de Sant Oïsme, passant també per Camarasa i a la Figuerola de Moià.

Per a facilitar la intermodalitat, els nous serveis tindran parada a les estacions de ferrocarril de la Pobla de Segur, Tremp i Àger on hi ha correspondència amb els FGC.

Noves expedicions entre Esterri i la Pobla

A banda d’aquesta actuació de millora del servei entre Esterri d’Àneu i Lleida, el DPTOP ha posat en marxa avui una altra iniciativa amb l’objectiu de potenciar la intermodalitat i afavorir els intercanvis entre els diferents mitjans de transport públic.

Així, la línia d’autobús que fins ara connectava Sort i l’estació de ferrocarril de la Pobla de Segur es perllongarà fins a Esterri d’Àneu i s’oferiran 4 expedicions diàries, 2 d’anada i 2 de tornada, en coordinació amb els serveis ferroviaris.

Amb aquestes mesures, el DPTOP vol atraure nous usuaris del transport públic que habitualment utilitzen el vehicle privat per als seus desplaçaments. Així, aquestes millores aportaran comoditat, eficiència i competitivitat a aquest servei de transport públic.

Fins a finals d’any, aquestes millores en les comunicacions amb transport públic a la zona suposarà un cost de 188.713 euros, que serà assumit íntegrament pel DPTOP.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 28/02/2009 13:38

Guigui ha escrit:Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.
No puedo estar más de acuerdo, cualquier obra importante que se haga en la línea será una inversión perdida, obras menores si, ampliaciones hacia Sort y Andorra quizás también, pero con la actual crisis...
Por cierto, sobre la crisis, estoy harto de solucionar las crisis a golpe de inversiones en la construcción.
Nuestros políticos demuestran ser poco inteligentes, una vez la obra está terminada el negocio está acabado. Yo me pregunto porque de una vez por todas no nos dedicamos a invertir en empresas que aseguran puestos de trabajo, y porque no pueden ser empresas que se construyan con dinero público???
Grandes compañías españolas, Telefónica, FECSA, ENDESA... en su día eran del estado y un gran partido de derechas las vendió a sus amiguitos y mirad como se están forrando ahora.
Disculpad pues no toca en este foro hablar de esto, pero estoy muy indignado.
:martell2


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 01/04/2009 18:44

Reclamen més trens de Lleida a la Pobla per reduir la sinistralitat a les carreteres

La meitat dels accidents laborals succeeixen durant l'anada i la tornada a la feina. L'any 2008, es van registrar 600 d'aquests sinistres a les carreteres lleidatanes. Els ajuntaments del corredor ferroviari que uneix Lleida i la Pobla de Segur, han signat la Declaració de Balaguer.

Aquest manifest, proposat per CCOO i que s'ha acordat aquest dimecres a la capital de la Noguera, demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-La Pobla. També exigeix que s'adeqüi l'horari de pas per tal de facilitar els desplaçaments laborals i per enllaçar amb línies de llarga distància a Lleida.

Representants dels ajuntaments del corredor ferroviari Lleida-la Pobla de Segur s'han reunit aquest dimarts a la capital de la Noguera per signar la Declaració de Balaguer. Aquest manifest pretén que la Generalitat augmenti els combois i per tant la freqüència de pas dels trens que fan aquest recorregut i que s'adaptin els horaris per tal que aquells que viuen en un municipi però treballen en un altre, puguin desplaçar-se a la feina en tren. Diversos estudis han demostrat que viatjar en autobús és vuit vegades més segur que fer-ho en vehicle particular i que fer-ho en tren és fins a quaranta vegades més segur.

El secretari general de CCOO, Josep Maria Baiget, ha explicat que cal crear una xarxa de rodalies a la demarcació de Lleida així com ampliar la freqüència de combois que fan el recorregut Lleida-Balaguer en dos. Així, la flota passaria de tenir quatre trens a sis i de fer vuit recorreguts diaris a tretze en cada sentit.

La declaració de Balaguer estableix també que es tinguin en compte els horaris, ja que caldria adaptar-los a la jornada laboral "tipus" dels treballadors així com a l'enllaç amb altres trens com ara els TGV direcció Madrid o els AVANT direcció Barcelona.

Cada any, a la demarcació de Lleida es produeixen més de 600 accidents de treball en desplaçaments laborals i gairebé la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit són treballadors que fan desplaçaments relacionats amb l'activitat laboral.

La línia Lleida-La Pobla, uneix els municipis d'Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Linya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars.

La declaració de Balaguer forma part del manifest signat l'any 2008 i que es detalla en tres punts claus. El primer d'ells és el compromís de posar en funcionament un Pla de mobilitat urbana per a la ciutat de Lleida abans del 2010. També abans del 2010 es contempla elaborar i posar en marxa un Pla ferroviari de rodalies a la futura vegueria de Lleida. Finalment, el manifest preveu implementar la integració tarifària del transport públic a les comarques de les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera el 2009 i a l'Urgell i la Segarra el 2010.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 03/04/2009 2:08

Nadal: “més freqüències cap a la Pobla? És molt difícil”

Manel Nadal va assegurar que veu molt complicat que es facin més combois en tren cap a la Pobla de Segur. Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.

En canvi, sí que va dir que “sí que és possible que hi hagi més freqüències entre Lleida i Balaguer, podria ser que féssim un servei que fos com un tramvia.

Nadal va fer aquestes declaracions després que dimecres els ajuntaments que formen part del corredor ferroviari que uneix les ciutats de Lleida i la Pobla de Segur signessin, amb el suport de diverses entitats, la Declaració de Balaguer. Aquest manifest demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-
la Pobla.

http://www.bondia.cat/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/04/2009 9:46

Manel Nadal va assegurar que veu molt complicat que es facin més combois en tren cap a la Pobla de Segur. Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
Al servei de quins obscurs interessos està aquest personatge, que és incapaç de veure que la baixa demanda actual és causada per una oferta millorable, i que si aquesta darrera fos millor, la línia seria molt més atractiva i captaria més viatgers?

:nono


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

David
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: David » Divendres 03/04/2009 12:29

Ja t'ho dic jo a quins interessos obscurs serveix: ALSA-Alsina Graells...

Són els principals beneficiats que el tren no sigui competitiu....

Si el tren de Lleida a la Pobla tingués més freqüencia, les línies de bus que uneixen Lleida i els pobles del Pallars perdrien sentit... ( i passatgers ). I ja no dic si els enllaços del tren de la Pobla amb els trens que van a Barcelona fóssin bons... Llavors els busos que van de Barcelona cap al Pallars també perdrien clientela ( i aquest és un negoci bàsic de l'Alsina Graells-Alsa ).



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 03/04/2009 17:32

Sky ha escrit:Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
Dubto que hi hagi tan poca gent al dia, més que res perquè conec la línia, i té un bon potencial de passatgers, tot i els 3 serveis actuals.
I si no, per alguna cosa serveixen els trens lleugers... No costaria res ficar una flota de 18 trens desiro nous per a la línia de la Pobla, que puguin englobar tots els serveis, amb opció de compra de 10 trens més en el cas de la hipotètica ''ampliació a la Seu d'Urgell'', que per d'altra banda beneficiaria més els interessos de la zona, tot i que sortiria més beneficiós fer l'ampliació per la línia de Puigcerdà...
Difícil ampliar la freqüència? Llocs d'encreuament a La Pobla, a Tremp, i a Balaguer amb una via en molt bon estat :roll: .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/04/2009 21:29

tren250 ha escrit:Difícil ampliar la freqüència? Llocs d'encreuament a La Pobla, a Tremp, i a Balaguer amb una via en molt bon estat :roll: .
No és que sigui difícil, és que el Sr. Mobilitat està entestat en veure impossibles allí on no n'hi ha. Com tants altres en tants altres casos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 04/04/2009 12:58

No, ja ho sé, ja. O fa veure que veu impossibles, perquè els desdoblaments (alguns innecessaris) de carreteres, i la millora de les xarxes d'autobusos de vegades perjudicant el ferrocarril... El que interessa, interessa, i el que no no. Seria bastant fàcil fer un bon augment de freqüència general a la línia.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/04/2009 12:09

Obviament que no hi va gent, si els horaris que te són una xxxxx , el primer pasa a les 09:40h per St. Llorenç dirercció Pobla, i a les 09:40 la gent ja treballa.
Si els trens no fessin un descans de 4 hores a la Pobla, hi hauien més freqüències.
Fer doble via a algnes estacions també ajudaria.
Si no ho fan, es perque no volen.
Ah, i el servei d'autobus, tampoc es que es llueixi gaire.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimarts 07/04/2009 19:50

Si el Sr. Mobilitat fa aquestas declaracions abans de que el conjunt de la xarxa ferroviaria catalana pasi a la Generalitat (vet a saber quan ) no vui ni pensar després quan algún dia sigi veritát, faran el mateix que els d'ara pero enlloc desde la capital del reino u faran desde la capital catalana, anem be per vestir sants que deia la meva avia.


:?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 07/04/2009 20:00

Les dades sobre el tràfic de viatgers al tram Balaguer-La Pobla de Segur són certament aquestes, hi ha pocs viatgers.

Sembla ser que Térmens tornarà a ser estació amb dues vies i aquí avall sí que s'ampliaran freqüències.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/04/2009 20:08

Aquesta línia sense connectar-la amb frança o andorra no té cap utilitat! un tren que passi per pobles abandonats, semi-abandonats o petites viles, no és factible, i mai ho ha sigut, a això li sumem l'escàs interès turístic de la zona i les freqüències dolentes, clar, que si per sortir del "cercle" que condemna la línia i posem més trens, passaria a tenir unes pèrdues insostenibles. Jo sóc partidari de, o connectar la línia amb frança, andorra o la vall d'aran, o bé esperar a la liberalització del mercat i subhastar-la en el tram balaguer - la pobla.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 07/04/2009 21:05

Jo ja vaig dir que la lína de la Pobla hauria d'allargar-se cap a la Vall d'Aran en aquells missatges que finalment van esdevenir fil propi.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/04/2009 22:11

Jordi Freixas ha escrit:Jo ja vaig dir que la lína de la Pobla hauria d'allargar-se cap a la Vall d'Aran en aquells missatges que finalment van esdevenir fil propi.
I no només tu. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 08/04/2009 0:03

Sí, ja m'en recordo que algú més ho va dir també. És que és llògic fer anar aquest tren fins a la Vall d'Aran. No entenc aquesta mania de fer-lo arribar a Andorra.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”