Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

No casa amb el sistema de transport de mercaderies

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 11:30

Però La Pobla és massa petit per a enviar-hi trens de mercaderies, ja que allí caldria repartir-les en camions. No ens enganyem, el transport de mercaderies en quantitats reduïdes (furgoneta o un sol camió) resulta, ara per ara, molt més barat per carretera, i no entro a debatre els elements distorsionadors que hi ha. Tot plegat, sense tenir en compte que actualment, els trens de mercaderies solen consistir en càrregues en gran quantitat d'un mateix producte o tipus de productes, i el Pallars no ho justificaria de cap manera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/09/2009 15:20

Ara diré un disvarat (però potser algú cregui que no ho és):

Sempre es podria afegir vagons de càrrega als automotors, com es fa en el Cremallera de Núria (encara que allà és per motius ben diferents).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 15:36

Vejam si em faig entendre: no és una qüestió de capacitat dels trens, sinó de la viabilitat econòmica i la rapidesa de càrrega. T'imagines el temps que trigaria carregar un vagó a Lleida, descarregar-lo a La Pobla i tornar a carregar la mercaderia en camions, quan pel mateix, ja ho carregues tot en camions en origen, a més de trigar menys i ser més barat per carretera?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/09/2009 15:51

Sí, d'acord però... és que les mercaderies nomes venen de Lleida?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 15:55

Raó de més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dijous 10/09/2009 16:08

i fer un ramal que anes directament al poligon industrial de balaguer???



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 16:15

Això ja és una altra cosa. Però hauria de formar part d'un pla a gran escala de la Generalitat per a fomentar el transport de mercaderies per ferrocarril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 10/09/2009 17:00

Jordi Freixas ha escrit:Sempre es podria afegir vagons de càrrega als automotors, com es fa en el Cremallera de Núria (encara que allà és per motius ben diferents).
Perfecte, el retorn del tren-correus! :D :D :D

Sobre el tema de les mercaderies, no estaria malament; no se'n faria molt ús però, donat que el tren passa pel costat industrial tant de Balaguer com de Tremp com de Lleida mateix, seria almenys una eina més. Ajuntar, posem-hi, set vagons de mercaderia lleidatana amb cinc provinents de Saragossa i pujar-los cap al Pallars no és tan difícil.
Això sí, des de les administracions això no pot interessar gaire; igual que oferir alguna freqüència de més o allargar la línia. Si no, ja s'haurien encarregat de deixar més de dos vies a Tremp, més de tres a Balaguer (o alguna apartada), o dos en altres estacions com Térmens i Cellers-Llimiana per creuaments.
liniadelRipollés ha escrit:bé, rectificació d'FGC. Ara ho fan el 16,17 i 18 de setembre.
A FGC no s'aclaren. Segons l'apartat d'avisos de la web, les obres són al setembre. Segons el document adjunt, són a l'octubre. A més, si us fixeu al PDF: que potser s'ha escrit la barra vertical "|" en comptes de la lletra ele minúscula "l"? És que totes les "l" apareixen com en negreta, és un efecte estrany.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 17:22

593Dromedario ha escrit:Perfecte, el retorn del tren-correus! :D :D :D
A Suïssa, no han arribat a desaparèixer mai. Els InterRegio tenen un furgó.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 24/09/2009 12:20

De fet, Balaguer era estació de moltes maniobres antigament. Hi havia apartador d'IMPACSA i es movien molts vagons que obligaven molt sovint a parar com parada accidental els trens regulars a Térmens fins que acabessin les maniobres que ultrapassaven el senyal d'entrada.

De tot allò no en queda res, queda visible emperò l'antiga nau de les locomotores de vapor que un bon dia vaig saber que FGC preveia enderrocar, però que finalment no ho han fet a l'espera de trobar-ne un ús adequat. No ve al cas, però estic molt content que Adif hagi preservat la caseta d'enclavament mecànic de Ribes !!!!
aso111 ha escrit:i fer un ramal que anes directament al poligon industrial de balaguer???


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Divendres 25/09/2009 23:44

bona nit

avui tornant de lleida amb l'ultim tren que puja cap a balaguer ha sigut un caos total.

ens han ficat el tamagoxi i aquell tren anava ple fins a la bandera. han tingut que montar un autobus fins a balaguer directe perque si no no hi caviam ha estat molt caotic tot plegat perque tan bon punt et deien que havies de agafa el tren com que havies de agafa el autobus

aquests de FGC no s'aclaren :roll: :roll:



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dissabte 26/09/2009 0:13

aso111 ha escrit:bona nit

avui tornant de lleida amb l'ultim tren que puja cap a balaguer ha sigut un caos total.

ens han ficat el tamagoxi i aquell tren anava ple fins a la bandera. han tingut que montar un autobus fins a balaguer directe perque si no no hi caviam ha estat molt caotic tot plegat perque tan bon punt et deien que havies de agafa el tren com que havies de agafa el autobus

aquests de FGC no s'aclaren :roll: :roll:
Aquesta tarda m'he fixat que no hi havia per alla parat cap superman ni un dels tamagotxis i sol he vist el que deies que feia la Pobla de Segur, es una mica penos que veient la demanda que te a ultima hora del dia posin un tamagotxi, i els trens que no hi eren a saver on eren :?



Avatar de l’usuari
the sapus
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: the sapus » Diumenge 27/09/2009 10:12

Glac58 ha escrit:(...) i els trens que no hi eren a saver on eren :?
Jo el vaig veure divendres estacionat a Cerdanyola Universistat amb direcció a BCN. Segurament anava per fer-hi tasques de manteniment...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 27/09/2009 17:47

Ha quedat suprimit el pas a nivell d'Alcoletge, aquell on el tren s'hi estacionava gairebé al damunt.

He utilitzat el meu primer bitllet d'FGC a l'Aragó. :P

Un dels trens adscrits a la línia i amb logo d'FGC se l'enduen a València. :o Allà sembla que han fet una reorganització d'horaris per falta de material dièsel a Rodalia, en especial a la línia de Caudiel.
Interpreto que el tren que s'enduen és un tamagotxi per fer el que queda de la línia de Riba-Roja de Túria i poder adscriure el tren de tres cotxes que ara fa aquest itinerari llançadora a un servei més útil.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/09/2009 19:35

the sapus ha escrit:
Glac58 ha escrit:(...) i els trens que no hi eren a saver on eren :?
Jo el vaig veure divendres estacionat a Cerdanyola Universistat amb direcció a BCN. Segurament anava per fer-hi tasques de manteniment...
Sí. Jo ahir vaig veure un Superman a Samt Andreu Comtal... per allà a la platja de vies a on s'hi estacionen els Euromed 101, les 448 (i la 449), les 440R i 470's (ah, i la 440-132 al darrere de tot, morta de fàstic :'( ).



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Diumenge 27/09/2009 21:34

Jordi Freixas ha escrit: (ah, i la 440-132 al darrere de tot, morta de fàstic :'( ).
Un apunt, la unitat que es troba a SAC és la 440.131, amb la decoració de rodalies, la 132 es troba al TCR de Vilanova.

;)


Imatge

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/09/2009 23:00

Aps... perdó :oops:



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Dimarts 29/09/2009 11:47

ostres tu quina ma de temes que eu tocat ejeje
aixo que expliqueu de les mercaderies serie una molt bona idea ja que revifarie la linia donali una mica mes de importancia i mobiment , pero ara per ara serie inposible ja que els instalacions de mercaderies a totes els estacions han estat destruides :|


tinc entes de que volen fer pujar la garrafeta fins a la pobla pero no se la data
aso111
el divendres passat tambe pujavem amb el tamagochi en la ultima relació ja que no hi ha material disponible a lleida un a manteniment i els altres morts , no se quin dia de principis de setembre nomes estave semioperatiu un tamamgochi ,tot els altres automotors estaven espallats + el que es va quedar inutil vaixan de la pobla a l'altura de termens .



aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimarts 29/09/2009 13:12

Xesco 593 ha escrit:ostres tu quina ma de temes que eu tocat ejeje
aixo que expliqueu de les mercaderies serie una molt bona idea ja que revifarie la linia donali una mica mes de importancia i mobiment , pero ara per ara serie inposible ja que els instalacions de mercaderies a totes els estacions han estat destruides :|


tinc entes de que volen fer pujar la garrafeta fins a la pobla pero no se la data
aso111
el divendres passat tambe pujavem amb el tamagochi en la ultima relació ja que no hi ha material disponible a lleida un a manteniment i els altres morts , no se quin dia de principis de setembre nomes estave semioperatiu un tamamgochi ,tot els altres automotors estaven espallats + el que es va quedar inutil vaixan de la pobla a l'altura de termens .
o sigui que els hi han de fer reparacions cada 2 per 3 no??

si es aixi potse els hi sortiria mes rentable ficar-ni uns de nous i no aguantar aquests



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Dimarts 29/09/2009 14:11

pues si cada dos per tres estan averiats, els tamagochis els automatas, i el superman sempre tene diferents averies , valvules de frenada ,compresors que no fan aire,motors que no aceleren .
el tamagochis si no fosin pels ordinadorets que tenen serien els millor ,sempre i cuan anesin en doble composicio.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”