Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Estat de les obres, diumenge

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 12/05/2009 13:08

Diumenge hi vaig passar amb el cotxe, per la C-25, i vaig poder fixar-me en algunes coses:
Hi han travesses monobloc polivalents, cada 50/100 metres, apilades. De Manresa a Rajadell, ja hi ha tota la via aixecada, i poc abans d'arribar a Rajadell, hi han un parell de giratòries, que són les encarregades de treure la via antiga, i també hi ha la via amb travesses antigues apilada en un cantó de la via (marge esquerra, mirant cap a Calaf). I també, pel que em vaig fixar, caldria un canvi de pals de catenària, estàn força malament, tenint mènsules ben rovellades. En un punt, vaig veure una limitació de 30|50. I de moment això és el que us puc dir d'aquell tram. Dintre de 3 setmanes he de tornar a passar per allà, a veure si han avançat una mica més.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 10/09/2009 0:18

Ahir, dirigint-me a Terrassa des de Lleida, vaig intentar d' observar -des de la carretera- l'estat de les obres al tram Calaf-Manresa. La meva impressió és que estan bastant endarrerides. No es veu que s'hagi col.locat una sola travessa (es veuen totes encara amuntegades arran del camí en què s'ha transformat el traçat ferroviari). I ni tan sols s'hi "endevina" la nova plataforma de balast. No sé si algú més ben informat podria donar més notícies (i mostrar-se més optimista) pel que fa l'execució i la finalització dels treballs en aquest sector de la línia. A mi em va fer l'efecte que difícilment el tram es podrà reobrir al novembre, com s'havia dit. (Per cert: l'autobús substitutori va fer -sense parades, és clar- el trajecte en vint minuts, per la qual cosa els passatgers que havíem de prosseguir el viatge ens va tocar d'esperar uns altres vint minuts a l'estació de Manresa fins que el tren no va arrencar... En fi, no se'ns va "permetre" arribar abans de l'hora prevista. Però -al marge d'això, que ja ho sabia i que té la seva lògica-, el fet em va fer pensar novament en el que és fàcil d'imaginar sobre la durada del trajecte.)



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 10/09/2009 23:28

A dia d'avui, ja han començat a estendre via nova pel cantó Manresa.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 10/09/2009 23:38

Aprofito per comentar una cosa molt curiosa que he vist aquesta tarda a Manresa:

He arribat a Manresa en Rodalies a les quatre de la tarda, uns 20 minuts abans de la sortida del 15625. Quan he passat per el pont sobre el Cardener amb l'autobús urbà he vist ni més ni menys que vuit autobusos susbstituoris esperant en fila índia, a part del microbús que serveix als pobles. Com aquests dies s'està celebrant la Fira de Tàrrega, imagino que s'haurà reforçat el servei, ja que alguns autobusos (de fet, gairebé tots) portaven el rètol de "RENFE TÀRREGA DIRECTE" imagino per dos motius: un, evitar transbordar un munt de gent a Calaf, i segona, evitar circular un tren en doble composició entre Calaf i Lleida.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 01/10/2009 19:40

Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 01/10/2009 23:34

L'altre dia vaig passar pel camí vell de Rajadell per anar cap al Congost i vaig veure que per allà ja hi ha la via nova posada.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 03/10/2009 22:52

Aquesta línia hauria de denonimar-se Sant Roc, en honor a les fantàstiques condicions d'inestabilitat dels talussos laterals, enlloc vistes a Catalunya.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/10/2009 22:57

Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 03/10/2009 23:11

No, en principi les obres inclouen l'estabilització de tots els laterals, cosa que donarà molta seguretat en la circulació. De retruc amb la renovació de via podrem tornar a veure mercaderies per la línia.
Guigui ha escrit:Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 04/10/2009 15:44

A més a més que de ben segur que es reduirà el temps de trajecte, calculo jo que entre 20 minuts i mitja hora, ja que els trens no hauran d'anar a 50 km/h per seguretat.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 16:31

El dia 20 de Setembre d'enguany, la línia presentava l'aspecte de les imatges dins i pels voltants de l'estació d'Aguilar de Segarra.
Fitxers adjunts
Aguilar de Segarra des del Pont 20-09-2009.jpg
Aguilar de Segarra des del Pont 20-09-2009.jpg (255.72 KiB) Visualitzat 6212 cops
Aguilar de Segarra des de l'andana dia 20-9-2009.jpg
Aguilar de Segarra des de l'andana dia 20-9-2009.jpg (243.27 KiB) Visualitzat 6212 cops
Aguilar de Segarra dia 20-9-2002.jpg
Aguilar de Segarra dia 20-9-2002.jpg (253.95 KiB) Visualitzat 6206 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 10/10/2009 17:08

josep_serre ha escrit:Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.
Sembla ser que la web de RENFE ja no ens deixa ni copiar els enllaços. Bé, doncs, benvingudes siguin les captures de pantalla. Obres entre el tram Manresa - Cervera, del 13 d'Octubre al 3 de Novembre:
Imatge
By orikaiser

PDF adjunt
Imatge
By orikaiser


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/10/2009 23:22

I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 11/10/2009 0:07

Semblen algunes de les obres del pla "Zapatero". "No ens hi amoïnem gaire, que així tindrem una excusa per a tornar-hi, semblarà que fem alguna cosa i tindrem el personal entretingut". Com si ho estigués sentint.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 11/10/2009 0:23

Guigui ha escrit:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:
No l'hi veig el per què. Si cal actuar sobre aquesta estació, que és la que fa d'origen i final en l'actual tall i ho era en el tall Calaf-Cervera, doncs es podia haver fet abans, com ara. La qüestió està en que, podent ser possible fer una obra així amb trens en circulació, calia deixar els trens circulant (encara que calgués el doble de temps en acabar aquest pas inferior) o, per 3 circulacions al dia, es pot tallar el tram sencer Cervera - Manresa?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/10/2009 11:59

Recordeu que és avui mateix quan tallen la circulació entre Cervera i Manresa i es posa en funcionament el servei substitutori en bus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 12:06

He derivat els missatges sobre el canvi d'ample de la LAV Madrid-Sevilla i el NAFA cap a un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9986


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 14/10/2009 23:34

I no podien posar com a estació "terminal" a Sant Martí de S.?



XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Divendres 16/10/2009 11:54

El meu dubte es si mantindràn els apartadors a les diferents estacions secundàries com Rajadell o Aguilar o els eliminiaràn. Si no posen apartadors em sembla que la capacitat de la via continuarà éssent la mateixa que sempre i no s'haurà guanyat gaire gran cosa. Ja que fem les coses, fem-les correctament.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dissabte 17/10/2009 21:39

Guigui ha escrit:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...

:roll:
Quan es va fer el tall entre Calaf i Cervera, l'estació de Calaf seguia en servei com a terminal dels trens procedents de Manresa, així que tampoc es podia fer aleshores. En algun moment o altre s'havia de tocar l'estació de Calaf i això suposa que no pugui parar-hi cap tren.


And now for something completely different...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”