Estic d'acord en que el tren ha de ser més ràpid que el cotxe. Però també cal tenir en compte els peatges: el túnel del Cadí són 11,00 €, Manresa-Terrassa 3,60 € i Terrassa-Barcelona per Vallvidrera 4,75 € més. Total 19,35 euros (14,60 si anem per Cerdanyola). Molta gent sacrificaria una mica de temps per pagar menys.wefer ha escrit:Sí, però ho hauria d'estar.Sagrerenc ha escrit:La millora de la línia Barcelona-Vic no està prevista per la circulació a 200 km/h.En cotxe, segons la guia Repsol, aquest trajecte es fa en 1h 54m.Sagrerenc ha escrit:Fer un trajecte Barcelona-Puigcerdà en menys de 2 hores significaria fer un traçat totalment nou entre Ribes de Freser i Puigcerdà, amb un túnel molt llarg.
El tren, per definició ha de ser més ràpid que el vehicle privat, sobretot tenint en compte que no fas el trajecte porta a porta i hauràs d'agafar algun mitjà de tranport més. Si la gent pot anar-hi més ràpidament amb cotxe (i més còmodament), no utilitzarà el tren i no haurem solucionat res.
Hi ha una petita diferència, Madrid té 3,2 milions d'habitants i una àrea metropolitana de 5,6 mentre que Puigcerdà no arriba als 10.000 habitants i la Cerdanya 20.000. Entre Catalunya i Madrid es fan més de 4,5 milions de desplaçaments anuals, la majoria per motius professionals. No cal recordar que una infrastructura costa molts diners, i la seva justificació es basa en la quantitat de passatgers potencials que pugui tenir. A més, la major part de trànsit entre Barcelona i Vic és de Rodalies, així que adaptar aquest tram a 200 km/h suposaria fer una via totalment nova, per on la faríem passar?wefer ha escrit:Igualment, no s'entén que triguem una mica més 2 hores a fer els 600 Km entre BCN i Madrid, i en canvi considerem una utopia fer en menys de 2 hores el trajecte de 155 Km entre BCN i Puigcerdà. Aquí falla alguna cosa.
Ja, però no sé si està justificat fer una inversió tan gran per donar benefici a un territori que no arriba als 200.000 habitants (Osona, Ripollès i Cerdanya). I a més tenint en compte que Osona podrà agafar el TAV a Girona. Les necessitats més importants de les poblacions d'aquestes comarques són connectar-se entre sí i amb Barcelona, no tant amb Tolosa. Per tant, crec que la prioritat de la línia Barcelona-Puigcerdà és adaptar la línia actual a una velocitat mínima de 120 km/h i màxima de 160 km/h en els trams on sigui possible, per tenir un bon servei de rodalies i regionals. I per la llarga distància, poder anar de Vic a Tolosa en poc més de 3 hores seria un temps molt competitiu, tenint en compte que en cotxe s'hi triguen unes 4 hores.wefer ha escrit:Però no és lògic que també ho sigui per anar de Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà fins a Toulouse.Sagrerenc ha escrit:I de totes maneres, per anar de Barcelona a Tolosa sempre serà més ràpid passar Perpinyà i Narbona.