Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 25/03/2006 13:36

UT596001 ha escrit:(Si mires a la galeria on has trobat això, tranvia Portal, podràs veure els 593 reformats per a Xile: els de la Pobla seran així probablement.
A la mateixa secció de RENFE?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 25/03/2006 13:54

Imatge

Imatge

Hummmmmmm... no estan malament. Crec que trenca massa la imatge del tren original, però al menys en aquest cas, la reforma els hi ha quedat millors que en els trens de rodalies i regionals reformats de la línia de Puigcerdà.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 25/03/2006 21:03

Jordi Freixas ha escrit:Algú podria penjar alguna foto d'algun tren alemany d'aquests d'alumini que deieu per aquí?
Doncs trens tipus com aquests:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 1/pix.html

http://www.railfaneurope.net/pix/de/die ... 0/pix.html

D'alguna manera són els successors dels ferrobusos.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 26/03/2006 10:48

Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF en la versió alemanya. Realment, són els successors dels ferrobusos no per la seva velocitat sino per la seva capacitat. Però bé, com alguns companys del fòrum podran dir molt bé, que siguin petits no vol dir res, i són molt còmodes (a diferència dels "Tamagotxis" de Renfe) i van molt bé, apart de ser força nous (1999 a 2003).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 26/03/2006 14:33

aarongilp ha escrit:Els de la sèrie 641 són els mitics "Suppo" de la SNCF
Suposo que et refereixes a aquests, no?
Fitxers adjunts
bordeaux-sncf.jpg
TER a Bordeaux
bordeaux-sncf.jpg (88.55 KiB) Visualitzat 5639 cops
tolouse-sncf.jpg
TER a Tolouse
tolouse-sncf.jpg (82.66 KiB) Visualitzat 5622 cops



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 26/03/2006 15:15

Efectivament. Si t'hi fixes, apart del color, hi ha poques diferències entre l'un i l'altre. És més, la versió alemana es va comprar per donar servei a les zones col·lindants amb França per la zona de l'Alsacia i la Lorena (queda fatal així, la veritat), l'Alsace et la Lorraine. Així, hi ha serveis on, si ho tinc ben entès, circulent tant els X73500 com els 641, al ser pràcticament iguals. El que crec que els DB641 no tenen primera classe com els X73500 (els quals crec que no tots en tenen).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 26/03/2006 17:53

Imatge

Hummmmmmmmmmmmmmm... em costa d'imaginar aquesta cosa circulant per la línia de la Pobla xDD



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 26/03/2006 18:15

^^ Que maco. 8)



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dilluns 27/03/2006 17:57

Stadlers no sisplau....



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimarts 28/03/2006 10:44

En un principi, es van estudiar quatre possibles candidats: L’Stadler, El Siemmens Desiro, El Coradia Lindt i el camell 593. Amb el temps s’ha vist com prenia força l’opció de reciclar els camells; m’imagino que les reformes de les xilenes hi han tingut molt a veure. Deixant de banda sentiments personals vers uns i altres models, el factor decissiu en l’elecció dels trens serà, com no, l’econòmic, i per FGC serà mès rendible (a curt i mig termini) un tren reformat (o no) que un de nou.

Hem d’asumir, que el mès provable serà que siguin els camells els trens que realitzin els serveis en els propers 5 ò10 anys.

Salutacions.
:blah



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 28/03/2006 11:52

De totes formes, FGC hauria de considerar la opció de mini-trens per al servei llarg (tipus XTER) i trens més grans (2-3 cotxes) per als serveis de Rodalia...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 31/03/2006 12:35

Els consells comarcals del Pallars volen que la línia de la Pobla arribi fins a Esterri d’Àneu amb autobús

• Actualment només hi ha un servei que uneix Balaguer i Sort

Les obres en les línies ferroviàries potser no sempre han de suposar un desgavell per als usuaris. Quan el juliol del any passat començaven les millores en la línia de Lleida fins a la Pobla de Segur –en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla– es va programar un servei d’autobusos que arribava una mica més lluny, fins a Sort. Ara, els presidents dels consells comarcals dels Pallars Sobirà i Jussà demanen que quan acabin les obres continuï aquest servei d’autobús i s’allargui fins a Esterri.

Quan la línia de tren que va des de Lleida fins a la Pobla de Segur va ser traspassada a la Generalitat, el primer que va fer el govern va ser programar un pla de millores per al tram que va des de Balaguer fins al final. Les obres van començar el juliol de l’any passat i era previst que acabessin, com a molt tard, el gener d’enguany. Però això no ha estat així, es preveu, segons fons dels Ferrocarrils de la Generalitat, que acabin a finals de maig. I no serà fins a principis de juny, és a dir, sis mesos més tard del que s’havia programat, que es reprendrà completament el servei ferroviari. Ferrocarrils té una explicació pel retard, «a l’estiu es van haver d’aturar les obres per l’alt risc d’incendi a la zona».

Durant tot aquest temps que hi ha obres, el tram que no es pot fer amb tren s’ha cobert amb un servei d’autobusos que arribava no només fins a la Pobla de Segur, sinó que va una mica més lluny, fins a Sort.

A partir del juny no se sap què passarà, si hi haurà o no un servei d’autobusos que uneixi la Pobla amb Sort. La Generalitat ho està valorant. Per això, els presidents dels consells comarcals del Pallars ja han demanat al govern que estableixi aquesta línia i, si pot ser, que arribi fins a Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Àngel Guiu, aquest servei facilitaria la mobilitat als residents a la comarca i als turistes. El president del Consell Comarcal del Jussà, Xavier Pons, també s’afegeix a aquesta proposta ja que diu que permetria que la gent de la zona utilitzés amb més quotidianitat el servei públic. El diputat per CiU, Josep Rull, s’ha avançat en qualificar d’«insensata» la decisió del govern si no fa arribar el transport públic, com a mínim, fins a Sort.

Actualment, set trens cobreixen el trajecte Lleida-Balaguer. Un cop allà, hi ha autobusos que uneixen Balaguer i la Pobla de Segur, però la freqüència és menor, només són tres. Encara hi ha menys autobusos, només dos, que van des de la Pobla fins a Sort.

De moment, tot i que la línia va ser transferida a la Generalitat, Ferrocarrils i Renfe van signar un acord perquè aquesta última empresa ofereixi el servei ferroviari fins a finals del 2007. El termini només podria avançar-se en el cas que la Generalitat no decidís comprar nous combois, sinó remodelar els que fa servir actualment Renfe. Una decisió més que encara s’ha de prendre, però no es pot tardar massa, perquè si es volen comprar vagons nous mantenint el calendari previst, s’hauria de decidir, com a molt tard, aquest estiu.

--

El Punt.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 31/03/2006 13:58

I llavors com queda el tema d'allargar la línia de tren, de La Pobla fins a Esterri d'Aneu?



xussep80
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: La Pobla & BCN (L1 Urgell)

Entrada Autor: xussep80 » Divendres 31/03/2006 15:51

Jordi Freixas ha escrit:I llavors com queda el tema d'allargar la línia de tren, de La Pobla fins a Esterri d'Aneu?
Això no es farà ni a curt ni a mig termini. I ja veurem més endavant... Des del meu punt de vista, hi ha moltíssimes infrastructures molt més necessàries que portar el tren a Esterri. Ara bé, és totalment necessari mantenir els busos fins a Sort. L'oferta de línies de l'Alsina Graells deixen molt que desitjar i s'està fomentant de mala manera (indirectament) l'ús del vehicle.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 31/03/2006 21:45

A les 14 hores del dia d'avui, 31 de març del 2006, a TV3 han donat l'informe que Rnfe, posará els "camell's" reformats (volen dir nets i pintats i alguna cosa +) i afejirá els convois necesaris (supossem "xatarra" d'altres linies) per poder gaudir d'una linia com correspón a la bona marxa de la Rnfe. :o


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 31/03/2006 21:55




Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 01/04/2006 9:48

Més Renfe a la Pobla

Tot i que FGC té les competències de la línia que uneix Lleida i la Pobla de Segur, no gestiona aquest servei, ho fa Renfe fins al 2010. A mitjan juliol acabaran les obres d’aquesta infraestructura en el tram que va des de Balaguer fins a la Pobla. Les millores no només es notaran en el trajecte, també en els combois. N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe. Amb aquesta inversió es podrà oferir la freqüència de set viatges diaris.

Actualment, tres mil passatgers fan servir aquesta línia cada dia. L’empresa però s’ha proposat doblar aquesta xifra l’any vinent. Les expectatives no s’acaben aquí, també van avançar un projecte per d’aquí a uns anys, compartir amb Renfe la línia que uneix Barcelona amb Lleida. D’aquesta manera es podria anar de la capital del Barcelonès a la Pobla, passant per Lleida fent només un transbord. Fins i tot, es va preveure la possibilitat d’allargar la línia de la Pobla fins a la Seu d’Urgell

--

El Punt.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 01/04/2006 9:58

El Punt diari ha escrit: N’hi haurà quatre més de quilòmetre zero –dos amb capacitat per a 50 persones i dos més per a 150 passatgers–i tindran la imatge corporativa de qui presta el servei, és a dir, Renfe.
Mmm...anem a desxifrar el que diuen...trens de quilòmetre zero ja sabem que no, però que els 'vendran' com a nous. Per tant, suposo que parlen de dos tamagotxis i de dos 593 reformats de 2 cotxes. D'altra banda parlen que renfe mantindrà l'explotació de la linia fins 2010. Suposo que aquest temps serà suficient per treure a concurs la compra de nous trens i la fabricació d'aquests, sempre i quant es començi a fer aviat...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 01/04/2006 11:59

A veure... sobre això, dues coses principalment...

1- El que RENFE gestioni fins al 2010 el que és els trens que per allà hi circulen, no té a veure amb que actualment no hi han recursos suficients per afrontar de cop, la reforma en la seva totalitat? De ser així, que aprofitin els quatre anys que queden fins llavors, i que arréclin la línia a fons, no només en el que estan fent de canviar les vies de Balaguer en amunt. Perquè ja sabem què és el que passa sempre que hi ha reformes: que Catalunya és el típic país a on tot es queda provisional durant 20 anys.

i...

2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 01/04/2006 12:04

Jordi Freixas ha escrit: 2- Sobre el fet de que els combois que circularan per aquesta línia duran la imatge corporativa "de l'empresa que gestiona els trens", o sigui, RENFE... no seria millor compartir... no diré la imatge corporativa, perquè amb el tema dels colors i tot plegat, pot ser massa merder per una mesura provisional, però sí els logotips de RENFE i FGC? És el que es fa actualment amb els trens TALGO BCN - París, que des de fa pocs anys, també porten el logo de SNCF.
Pensa que els trens són de Renfe cedits a FGC. I si comptem que a efectes pràctics tot és encara de renfe (FGC només es nota en les reformes), veiem que sembla una mica normal (tot i que jo no ho considero així) que només hi hagi els logos de renfe. En el cas dels TrenHotel, portne el logo de la SNCF perquè són d'Elipsos, societat formada pel 50% Renfe i 50% SNCF. Els propis trens són la meitat francesa i la meitat espanyola.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”