Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 27/11/2013 21:23

http://www.pallarsdigital.cat/jussa/ite ... e-la-pobla
FGC sabrà en un mes si hi ha alguna empresa disposada a fabricar dos trens nous per la línia de la Pobla


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 09/12/2013 13:51

L'ample ibèric frena la línia de la Pobla

Fa dos anys que el tren dels Llacs funciona només al mínim, amb només un tren al dia entre Lleida i la Pobla de Segur

El govern podria anunciar aquest mes la compra dels trens que permetran augmentar-ne la freqüència

Aquest febrer es compliran dos anys de la dràstica reducció del servei ferroviari a la línia de Lleida a la Pobla de Segur. La Generalitat, titular de la línia des del seu traspàs l'any 2005, va justificar aquesta mesura per l'alt cost que li cobrava Renfe, a la qual havia encomanat la gestió. Amb la reducció de 8 a 4 freqüències en el tram més poblat, entre Lleida i Balaguer, i de 3 a una sola freqüència entre Balaguer i la Pobla de Segur, Ferrocarrils de la Generalitat reduïa de 2,7 a 1,5 milions el cost anual d'explotació.

Al mateix temps, però, deixava la línia pràcticament inservible per a l'ús quotidià (un usuari que arriba a la Pobla en tren només disposa de menys de dues hores per poder agafar el de tornada si no vol passar nit allà, i en sentit contrari és impossible anar i tornar de Lleida el mateix dia), i despertava les protestes dels alcaldes i ciutadans del territori, alguns dels quals van crear la plataforma Volem lo Tren per reclamar que la línia funcionés amb més freqüència.

Per compensar aquest perjudici, el govern va ampliar la freqüència dels autobusos que fan el trajecte semblant per carretera i es va comprometre, en el termini d'un any, a comprar dos trens d'ample ibèric que li permetin fer una gestió directa del servei (ara ho ha de fer Renfe tant sí com no, ja que és qui té els trens adequats per a aquesta amplada) i ampliar-ne les freqüències sense disparar el cost del servei.

Han passat pràcticament dos anys, però, i encara no s'ha fet efectiva la compra dels nous combois. La Generalitat està tenint problemes per trobar una empresa que els fabriqui amb amplada ibèrica i amb tracció dièsel, ja que la línia té aquestes característiques i no està electrificada. El concurs públic que va muntar per trobar proveïdor va quedar desert. Però el govern encara no ha llançat la tovallola. El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, va dir a finals de novembre, durant una visita al Pirineu per inaugurar la temporada de les estacions d'esquí que gestiona Ferrocarrils, que a finals d'any se sabrà si hi ha alguna empresa disposada a fabricar els combois.

Els fabricants han estat fins ara reticents. Els trens que s'han de construir han de ser d'ample ibèric i per a una línia no electrificada i amb un consum baix. No hi ha al mercat gaire demanda de trens d'aquests tipus, només a l'Estat espanyol, i Renfe ara mateix no està en processos de compra similars, de manera que seria una producció puntual i a la carta per al govern català. Ticó s'ha mostrat confiat que alguna empresa apostarà finalment per la fabricació d'aquests trens donat el volum de línies d'aquestes característiques que hi ha a l'Estat i creu que en quinze dies podrien anunciar el llum verd a l'operació.

Ferrocarrils gestiona amb trens propis les seves línies situades a la regió metropolitana de Barcelona, però són d'ample europeu i, per tant, els trens no es poden aprofitar per a la línia de la Pobla.

El nou material mòbil haurà de permetre millorar les freqüències, però també reduir el temps de recorregut, així com estar adaptats a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda.

La línia va ser traspassada a la Generalitat el 2005 després que l'Estat la tingués reduïda a la mínima expressió. Després d'un procés d'augment de freqüències i de viatgers, fa dos anys FGC va retallar el servei adduint el gran cost que li reclamava l'operadora Renfe.

Cellers: per al turisme

L'estació de Cellers, davant de l'embassament de Terradets, és la més ben aprofitada. Funciona com a alberg i disposa de 40 llits amb una activitat considerable en temporada alta. També disposa de bar. Això sí, expliquen els seus gestors que la major part dels clients arriben per carretera, i no pas per tren, per l'escassa freqüència de pas. Balaguer també disposa d'una nau habilitada per a promoció de productes gastronòmics i turístics locals entre els viatgers de l'anomenat tren dels Llacs durant la temporada turística.

Salàs: cau a trossos

Algunes estacions de la línia estan abandonades i són runa. Una d'elles és la de Salàs de Pallars. El deteriorament és irreversible, ha perdut part de la teulada i la vegetació ha entrat a l'immoble. També estan abandonades les estacions de Sant Llorenç de Montgai i la de Guàrdia de Tremp.

Pobla: projecte a la vista

L'estació de la Pobla de Segur també està en desús. Però l'Ajuntament prepara un projecte per reaprofitar-la per a usos municipals, i Ferrocarrils de la Generalitat hi està d'acord i està obert a cedir-la al municipi. En sis mesos, l'Ajuntament vol concretar el projecte.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... pobla.html
Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 09/12/2013 13:52, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 09/12/2013 13:52

Estacions que ja no fan d'estació

La majoria d'estacions estan abandonades i algunes en mal estat

La Generalitat ofereix als municipis la possibilitat de cedir-los els edificis per posar-hi serveis i equipaments locals

El paisatge natural que ofereix la línia de la Pobla és impressionant, des de la plana fins al Prepirineu lleidatà. Una altra cosa, però, és l'aspecte depriment de la immensa majoria d'estacions. Moltes estan abandonades i greument danyades, com les de Salàs, Guàrdia de Noguera i Sant Llorenç de Montgai. Algunes han anat a terra: Santa Linya, Gerb, Térmens i en general les dels primers pobles de la línia. I n'hi ha que s'utilitzen per a altres usos: habitatge (Vallfogona), escola agrària (Palau de Noguera) o alberg (Cellers). Fonts de FGC expliquen que la companyia vol facilitar que hi hagi usos alternatius i està oberta a cedir-les als municipis que tinguin algun projecte.

Però no sempre funciona. A Tremp, aquest mes de novembre s'ha precintat l'estació. L'Ajuntament en tenia la gestió i l'havia cedit en règim de concessió a una família que la feia funcionar com a bar. Després de diversos impagaments de la concessió, l'ha recuperat i ha precintat l'immoble, tot esperant ara que FGC se'n faci càrrec de nou. Plou sobre mullat perquè abans l'estació de Tremp va estar cedida a un altre petit empresari local que la feia funcionar com a restaurant i també va acabar malament: Juan Jesús Carrasco, que va viure a Itàlia uns anys i hi va aprendre l'ofici, tenia una pizzeria al centre de Tremp quan al 2007 el consistori va oferir i li va concedir la gestió de l'estació. El requisit era viure-hi, tenir obert el bar cada dia de 6 del matí a 11 de la nit i dispensar bitllets. Va pagar religiosament el preu de la concessió, uns dos mil euros, convertint l'estació en un establiment més de Tremp, on s'anava a dinar al migdia i a prendre alguna cosa a la terrassa al vespre als estius. Però el consistori li va reclamar un dia el pagament dels rebuts de la llum que durant dos anys no li havia reclamat mai, uns 18.000 euros en total. No podia pagar-ho de cop, assegura que el consistori tampoc no li facilitava un pagament còmode i llavors va decidir plegar. L'estació va quedar buida de nou i va perdre bona part de la inversió feta i el lloc on vivia, no va poder tornar els crèdits i des de llavors ha hagut de sobreviure amb feines temporals.

A la Pobla de Segur la situació és justament la contrària: l'Ajuntament la reclama per poder-la aprofitar com a equipament. L'alcalde, Lluís Bellera, tem que el desús de l'estació acabi deteriorant-la de forma irreversible com ha passat en altres estacions del recorregut. FGC li reclama, per fer la cessió, que hi hagi un projecte concret sobre la taula i el municipi es planteja diverses alternatives, que podrien ser des d'una oficina de turisme fins a un centre ambiental o altres usos. ”Ara treballem en diverses hipòtesis i d'aquí a sis mesos esperem tenir un acord amb Ferrocarrils”, diu Bellera, que aprofita per reclamar una millora urgent de les freqüències o dels horaris: “No té cap sentit que amb tren només s'hi puguin fer estades de dues hores a la Pobla i que no puguis baixar i pujar a Lleida el mateix dia”, diu Bellera.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... tacio.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/01/2014 11:48

Fent país, sí senyor...

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... en-2-anys/

Adjudiquen per 9,5 milions dos trens per a la línia de la Pobla que s'estrenaran en 2 anys

La Generalitat opta per la suïssa Stadler, que els haurà d'entregar a finals del 2015 perquè funcionin a començaments del 2016



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 08/01/2014 14:04

^^ He trobat la notícia en obert: http://www.bondia.cat/component/content ... -en-2-anys

Imatge



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 08/01/2014 22:48

Sembla el cremallera amb colors de Rodalia, jeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 08/01/2014 23:20

gatvell ha escrit:Sembla el cremallera amb colors de Rodalia, jeje
Normal, és el mateix fabricant dels cremalleres, Stadler, que fa molts trens amb una estètica molt semblant. És una excel.lent noticia que FGC després de 8 anys de gestió per fi assumeixi el servei comprant els dos trens. Segur que el servei en sortirà molt i molt beneficiat.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 08/01/2014 23:29

M'estranya que es decantin pel model FLIRT (foto 3d) i no pel GTW (el cremallera, que també n'hi ha en versió estándard sense cremallera). Més que res per tema recanvis i altra logística.

I la pregunta del milió, on rebran manteniment? Se li contractarà a Integria? O es construirà algun tipus de nau de manteniment pròpia d'FGC?

I tants diners costen 2 trens en total? O es que preveuen que tindrán problemes d'homologació amb Adif? (des de l'estació de Lleida fins a la curva on comença la línia d'FGC és "RFIG")



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/01/2014 23:46

Aquests dos trens costen tants diners perquè tenen unes especificacions (especialment pel que fa a l'ample) que possiblement fan que siguin únics al món.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 09/01/2014 0:02

albe6 ha escrit:M'estranya que es decantin pel model FLIRT (foto 3d) i no pel GTW (el cremallera, que també n'hi ha en versió estándard sense cremallera). Més que res per tema recanvis i altra logística.

I la pregunta del milió, on rebran manteniment? Se li contractarà a Integria? O es construirà algun tipus de nau de manteniment pròpia d'FGC?

I tants diners costen 2 trens en total? O es que preveuen que tindrán problemes d'homologació amb Adif? (des de l'estació de Lleida fins a la curva on comença la línia d'FGC és "RFIG")
No vull ni pensar que aquests trens no compleixin amb fins a la última especificació d´Adif perquè altra cosa no s´entendria. Hauran de circular cada dia per la línia d´Adif i de fet tota la tecnologia de la línia de FGC és d´Adif també (de fet FGC ni gestiona el trànsit ni manté, coses que encarrega a Adif suposo perquè pensa que ho fa d´una forma extremadament eficient amb els estàndars de qualitat que ells volen). Seran trens doncs que de FGC tindran poc, els seients, l´estètica i poc més.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/01/2014 17:39

La Generalitat adjudica els trens de la Pobla a una empresa suïssa

Els treballadors d'Alstom es mostren irritats i demanen explicacions al Govern i a la direcció

Els treballadors de la planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda es mostren indignats després de conèixer que la Generalitat ha adjudicat el disseny i la fabricació dels nous trens de la Pobla a l'empresa suïssa Stadler. Els empleats denuncien que l'empresa ni tan sols es va presentar al concurs i que la Generalitat no va informar el comitè d'empresa que no ho havia fet.

Es tracta de dos trens que s'han de dissenyar i fabricar, i per als quals Alstom ja va participar en un primer concurs l'abril del 2013, quan va ser rebutjada per superar el pressupost en mig milió d'euros. L'adjudicació s'ha formalitzat per un import total de 9,5 milions d'euros.

“Ens ha sorprès molt, tant per part de la direcció, que no es va presentar, com per la Generalitat, després de trobar-nos en una situació on ens diuen que no hi ha càrrega de treball en el mercat nacional”, assenyala el portaveu de CCOO a la planta, Dani Garcia. En aquest sentit, retreu al Govern que en el moment que hi ha la possibilitat de fabricar trens al país s'adjudiqui el concurs a una empresa estrangera que ni tan sols té planta de producció a Catalunya.

Per aquest motiu els treballadors tenen previst demanar explicacions a la direcció de l'empresa, al Govern català i als grups parlamentaris per conèixer quin pla de futur tenen per a la planta vallesana, després d'aquesta nova ensopegada que consideren que posa en una situació delicada el centre de producció de Santa Perpètua de Mogoda.

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-2998671



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Divendres 10/01/2014 20:38

Sky ha escrit: Els empleats denuncien que l'empresa ni tan sols es va presentar al concurs i que la Generalitat no va informar el comitè d'empresa que no ho havia fet.

Es tracta de dos trens que s'han de dissenyar i fabricar, i per als quals Alstom ja va participar en un primer concurs l'abril del 2013, quan va ser rebutjada per superar el pressupost en mig milió d'euros. L'adjudicació s'ha formalitzat per un import total de 9,5 milions d'euros.
Van al primer concurs i van passats de preu. I evidentment, no es presenten al segón per que saben que van alts de preu de cost i sería perdre el temps. Francament, que esperàven els treballadors, un miracle?. Que es presentéssin per sota el preu de cost?. Qui hi afegiría el que faltés? :x

Hi ha vegades que sembla que algú no hi és del tot..... Que son empreses i viuen del benefici



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/01/2014 20:59

El model d'explotació conjunt entre el bus i el tren de la Pobla es mantindrà amb l'adquisició dels nous trens

Els nous combois permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys

El director general de Transports i Mobilitat, ha explicat que els nous trens comptaran amb espais oberts, grans finestres i plataformes d'accés fàcil, així com espais multifunció. També estaran climatitzats i seran de motor dièsel.

D'aquests trens ja se'n pot veure circular a França o Suïssa i molt aviat als Estats Units.

Actualment, aquesta línia és propietat de la Generalitat però els dos combois que hi circulen són de Renfe, de forma que Ferrocarrils de la Generalitat ha de pagar un lloguer.

Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.

Font ha presidit aquest dijous la Comissió de seguiment de la línia del tren de la Pobla de Segur. S'ha valorat molt positivament el funcionament del Tren dels Llacs que ha registrat quasi un 98% d'ocupació. Per aquest servei, de cara a la propera temporada, s'estudiarà introduir-hi millores que passarien, per més dies d'explotació o ampliació de l'oferta.

http://www.lavanguardia.com/local/pirin ... -dels.html



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 10/01/2014 21:11

Sky ha escrit:El model d'explotació conjunt entre el bus i el tren de la Pobla es mantindrà amb l'adquisició dels nous trens

Els nous combois permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys

El director general de Transports i Mobilitat, ha explicat que els nous trens comptaran amb espais oberts, grans finestres i plataformes d'accés fàcil, així com espais multifunció. També estaran climatitzats i seran de motor dièsel.

D'aquests trens ja se'n pot veure circular a França o Suïssa i molt aviat als Estats Units.

Actualment, aquesta línia és propietat de la Generalitat però els dos combois que hi circulen són de Renfe, de forma que Ferrocarrils de la Generalitat ha de pagar un lloguer.

Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.

Font ha presidit aquest dijous la Comissió de seguiment de la línia del tren de la Pobla de Segur. S'ha valorat molt positivament el funcionament del Tren dels Llacs que ha registrat quasi un 98% d'ocupació. Per aquest servei, de cara a la propera temporada, s'estudiarà introduir-hi millores que passarien, per més dies d'explotació o ampliació de l'oferta.

http://www.lavanguardia.com/local/pirin ... -dels.html
Entenc amb això que els nous combois se sumaràn als que hi han ara? Perquè sinó no veig com recuperaràn les freqüències...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 10/01/2014 21:15

La Vanguardia ha escrit: Els nous combois permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys
Vol dir que sense els nous combois no es podia mantenir la freqüència? Ara ens volen vendre la moto de que es per falta de material?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/01/2014 21:48

Sky ha escrit:Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.
Ens estan dient que aquest model, que no fa sinó crear una competència artificial (al cap i a la fi, paguen -paguem- els mateixos), és fantàstic i xupiguai?

Au, vinga!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 10/01/2014 21:53

Guigui ha escrit:
Sky ha escrit:Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.
Ens estan dient que aquest model, que no fa sinó crear una competència artificial (al cap i a la fi, paguen -paguem- els mateixos), és fantàstic i xupiguai?

Au, vinga!
Intenten vendre aquesta moto perquè no s´atreveixen a tancar la línia.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 10/01/2014 21:55

oriolp13 ha escrit:
Sky ha escrit:El model d'explotació conjunt entre el bus i el tren de la Pobla es mantindrà amb l'adquisició dels nous trens

Els nous combois permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys

El director general de Transports i Mobilitat, ha explicat que els nous trens comptaran amb espais oberts, grans finestres i plataformes d'accés fàcil, així com espais multifunció. També estaran climatitzats i seran de motor dièsel.

D'aquests trens ja se'n pot veure circular a França o Suïssa i molt aviat als Estats Units.

Actualment, aquesta línia és propietat de la Generalitat però els dos combois que hi circulen són de Renfe, de forma que Ferrocarrils de la Generalitat ha de pagar un lloguer.

Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.

Font ha presidit aquest dijous la Comissió de seguiment de la línia del tren de la Pobla de Segur. S'ha valorat molt positivament el funcionament del Tren dels Llacs que ha registrat quasi un 98% d'ocupació. Per aquest servei, de cara a la propera temporada, s'estudiarà introduir-hi millores que passarien, per més dies d'explotació o ampliació de l'oferta.

http://www.lavanguardia.com/local/pirin ... -dels.html
Entenc amb això que els nous combois se sumaràn als que hi han ara? Perquè sinó no veig com recuperaràn les freqüències...
Sense saber els horaris, amb un sol tren se suposa que es pot pujar i baixar tres cops al dia. Amb un segon tren de reserva, ja tenim els dos trens que necessiten. Això pot ser pels trens fins a la Pobla, a Balaguer suposo que continuaran anant trens de Renfe per completar l´oferta.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 10/01/2014 22:42

Toni ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Sky ha escrit:El model d'explotació conjunt entre el bus i el tren de la Pobla es mantindrà amb l'adquisició dels nous trens

Els nous combois permetran recuperar mínim les tres freqüències, reduïdes fa dos anys

El director general de Transports i Mobilitat, ha explicat que els nous trens comptaran amb espais oberts, grans finestres i plataformes d'accés fàcil, així com espais multifunció. També estaran climatitzats i seran de motor dièsel.

D'aquests trens ja se'n pot veure circular a França o Suïssa i molt aviat als Estats Units.

Actualment, aquesta línia és propietat de la Generalitat però els dos combois que hi circulen són de Renfe, de forma que Ferrocarrils de la Generalitat ha de pagar un lloguer.

Font ha dit que el model d'explotació conjunt entre bus i tren funciona molt bé i que els viatgers aquest 2013 s'han mantingut. La línia Esterri d'Àneu-Lleida ha experimentat un creixement moderat d'un 0,2%.

Font ha presidit aquest dijous la Comissió de seguiment de la línia del tren de la Pobla de Segur. S'ha valorat molt positivament el funcionament del Tren dels Llacs que ha registrat quasi un 98% d'ocupació. Per aquest servei, de cara a la propera temporada, s'estudiarà introduir-hi millores que passarien, per més dies d'explotació o ampliació de l'oferta.

http://www.lavanguardia.com/local/pirin ... -dels.html
Entenc amb això que els nous combois se sumaràn als que hi han ara? Perquè sinó no veig com recuperaràn les freqüències...
Sense saber els horaris, amb un sol tren se suposa que es pot pujar i baixar tres cops al dia. Amb un segon tren de reserva, ja tenim els dos trens que necessiten. Això pot ser pels trens fins a la Pobla, a Balaguer suposo que continuaran anant trens de Renfe per completar l´oferta.
Que els dos trens són insuficients per recuperar uns horaris decents ja ho vam dir uns quants pàgines enrere en aquest fil, el que vol la Generalitat es desfer-se dels trens de Renfe per evitar pagar el lloguer, i 2 trens no dona per gran cosa. La millora d'aquests trens, a banda del confort, és l'acceleració, que la dels 592 és mooolt dolenta, així que millorariem ens uns minuts el temps de viatge, però que ni de broma serà una millora tant gran com per operar la línia fins a la Pobla amb 1 tren (tenint al tram Lleida - Balaguer uns horaris dignes).
El que caldria veure és que fa Renfe amb les 592 (o una doble de 596), si en deixa un tren a Lleida pel que pugui passar, o no.

Per cert, el tren no havia de ser elèctric també per a fer maniobres per Lleida?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 11/01/2014 0:52

Miquel ha escrit: Per cert, el tren no havia de ser elèctric també per a fer maniobres per Lleida?
I pagar un Canon per la llum a ADIF?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”