Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Rodalies Lleida
Re: Rodalies Lleida
Em sona una notícia de fa ja uns quants anys en un diari aragonès (no recordo quin) on el Ministerio de Fomento es plantejava coordinar els serveis de bus i tren entre Lleida i Montsó.
Tenint en compte que des de Montsó i Binèfar es demanava fer arribar els trens de rodalia fins allà, seria del tot lògic tenint en compte que ara per ara sembla que hi ha certa sintonia entre el Ministerio i TiS.
Ara, cal tenir present que la concessió entre Lleida i Montsó (línia Lleida-Osca) és d'ALOSA, però de Lleida a Almacelles és d'Autocars Lax. Ambdues concessions del Ministerio de Fomento, ja que surten de Catalunya (tot i que la Generalitat pot posar reforços per el seu compte en trams interiors a Catalunya en concessions del Ministerio, serveixi d'exemple el bus e3 Tortosa-Alcanar).
Tenint en compte que des de Montsó i Binèfar es demanava fer arribar els trens de rodalia fins allà, seria del tot lògic tenint en compte que ara per ara sembla que hi ha certa sintonia entre el Ministerio i TiS.
Ara, cal tenir present que la concessió entre Lleida i Montsó (línia Lleida-Osca) és d'ALOSA, però de Lleida a Almacelles és d'Autocars Lax. Ambdues concessions del Ministerio de Fomento, ja que surten de Catalunya (tot i que la Generalitat pot posar reforços per el seu compte en trams interiors a Catalunya en concessions del Ministerio, serveixi d'exemple el bus e3 Tortosa-Alcanar).
Isidre Gavín anuncia que el Govern presentarà unes noves Rodalies de Lleida abans de tres mesos
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat afirma que en les pròximes setmanes s’implantarà un nou bitllet combinat entre els serveis AVE i els de Rodalies a l’àrea de Lleida
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat que el Govern presentarà una nova proposta de Rodalies Lleida abans de tres mesos, “amb una visió general de millora del transport públic”.
Aquesta proposta analitzarà la demanda existent en els diferents corredors de transport públic que hi ha al territori per millorar l'actual oferta, ja sigui amb tren o bus o amb la combinació dels dos modes de transport. D'aquesta manera, en funció de les necessitats detectades es plantejarà un increment de les freqüències de tren o bus en aquells corredors on existeixin unes necessitats de demanda que no estan ben ateses, com en el cas del Lleida-Cervera, segons ha dit el secretari.
Amb la voluntat d’enfortir el transport públic, Gavín també ha explicat que en les pròximes setmanes s’implantarà un bitllet combinat entre els serveis ferroviaris de Rodalies de Catalunya a l’àrea de Lleida i els d’alta velocitat AVE que realitzen parada a l’estació de Lleida-Pirineus, per afavorir la intermodalitat en transport públic en aquest territori. Aquest bitllet s’inserirà en el sistema tarifari integrat de l’ATM de Lleida. Gavín ha fet aquest anunci amb motiu de la reunió de la Plataforma per la millora de la línia Lleida-Manresa que ha tingut lloc aquest matí a la seu de la Diputació de Lleida.
D’altra banda, el secretari ha anunciat que la Generalitat i Renfe han assolit un acord amb Renfe per a la renovació de la flota de trens de tot Catalunya, a més d’un contracte de serveis que es resoldrà en el context d’un traspàs “que obligui a les administracions de l’Estat a complir i executar”.
D’altra banda, Gavín ha remarcat que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat amb la Diputació de Lleida i l’ATM la redacció d’un estudi per implantar aparcaments dissuasius a les estacions de Rodalies, per a potenciar la intermodalitat.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... tres-mesos
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat afirma que en les pròximes setmanes s’implantarà un nou bitllet combinat entre els serveis AVE i els de Rodalies a l’àrea de Lleida
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat que el Govern presentarà una nova proposta de Rodalies Lleida abans de tres mesos, “amb una visió general de millora del transport públic”.
Aquesta proposta analitzarà la demanda existent en els diferents corredors de transport públic que hi ha al territori per millorar l'actual oferta, ja sigui amb tren o bus o amb la combinació dels dos modes de transport. D'aquesta manera, en funció de les necessitats detectades es plantejarà un increment de les freqüències de tren o bus en aquells corredors on existeixin unes necessitats de demanda que no estan ben ateses, com en el cas del Lleida-Cervera, segons ha dit el secretari.
Amb la voluntat d’enfortir el transport públic, Gavín també ha explicat que en les pròximes setmanes s’implantarà un bitllet combinat entre els serveis ferroviaris de Rodalies de Catalunya a l’àrea de Lleida i els d’alta velocitat AVE que realitzen parada a l’estació de Lleida-Pirineus, per afavorir la intermodalitat en transport públic en aquest territori. Aquest bitllet s’inserirà en el sistema tarifari integrat de l’ATM de Lleida. Gavín ha fet aquest anunci amb motiu de la reunió de la Plataforma per la millora de la línia Lleida-Manresa que ha tingut lloc aquest matí a la seu de la Diputació de Lleida.
D’altra banda, el secretari ha anunciat que la Generalitat i Renfe han assolit un acord amb Renfe per a la renovació de la flota de trens de tot Catalunya, a més d’un contracte de serveis que es resoldrà en el context d’un traspàs “que obligui a les administracions de l’Estat a complir i executar”.
D’altra banda, Gavín ha remarcat que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha acordat amb la Diputació de Lleida i l’ATM la redacció d’un estudi per implantar aparcaments dissuasius a les estacions de Rodalies, per a potenciar la intermodalitat.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... tres-mesos
Bona noticia però alguna cosa em diu per dins que ens prenen el pel. Tot i que fer-ho pitjor que a Tarragona és complicat.
I aviam aquest bitllet d'AV + Rodalies. Seria graciós que pogués fer un Barcelona - Tàrrega al mateix preu o un pel més car però trigant molt menys que les 02:40 hores (si res es retarda) que trigues amb la R12.
I aviam aquest bitllet d'AV + Rodalies. Seria graciós que pogués fer un Barcelona - Tàrrega al mateix preu o un pel més car però trigant molt menys que les 02:40 hores (si res es retarda) que trigues amb la R12.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Damià Calvet també farà proposta de Rodalies aquest divendres 25. S'assemblarà a les del FTC?:
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... ies-lleida
El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, presentarà divendres vinent, 25 de setembre, a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport públic en aquest àmbit.
L’acte tindrà lloc, a partir de les 11 hores, a la Llotja de Lleida (avinguda de Tortosa, 6-8). Els mitjans podran enregistrar imatges de la trobada a les 12 hores.
En finalitzar l’acte, el conseller Calvet atendrà els mitjans de comunicació, a les 12,15 hores aproximadament.
Posteriorment, Damià Calvet es desplaçarà a l’Ajuntament de la Granja d’Escarp, on signarà un conveni de col·laboració sobre la carretera LP-7041.
12:00|El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida.Llotja de Lleida ( av. de Tortosa, 6-8)|Lleida (Segrià)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, presentarà a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport públic en aquest àmbit.
https://govern.cat/salapremsa/convocato ... ies-lleida
El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, presentarà divendres vinent, 25 de setembre, a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport públic en aquest àmbit.
L’acte tindrà lloc, a partir de les 11 hores, a la Llotja de Lleida (avinguda de Tortosa, 6-8). Els mitjans podran enregistrar imatges de la trobada a les 12 hores.
En finalitzar l’acte, el conseller Calvet atendrà els mitjans de comunicació, a les 12,15 hores aproximadament.
Posteriorment, Damià Calvet es desplaçarà a l’Ajuntament de la Granja d’Escarp, on signarà un conveni de col·laboració sobre la carretera LP-7041.
12:00|El conseller Calvet presenta la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida.Llotja de Lleida ( av. de Tortosa, 6-8)|Lleida (Segrià)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, presentarà a institucions i entitats territorials la proposta de nou sistema de Rodalies de Lleida i les millores de transport públic en aquest àmbit.
M'espero que augmentaran les freqüències entre Lleida i Cervera i poca cosa més. Potser rebatejaran el servei com RL3.
Per descomptat, res de construir cap cosa nova. Ni tan sols reobrir l'estació d'Almacelles.
Per descomptat, res de construir cap cosa nova. Ni tan sols reobrir l'estació d'Almacelles.
A veure que diuen demà. No estaria malament que la RL3 arribés a Manresa... O si més no a Calaf.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
https://comarquesdeponent.com/catalunya ... es-lleida/
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantació del nou servei Rodalies Lleida
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantació del nou servei Rodalies Lleida
admin Posted On septiembre 25, 2020
Text: Redacció / Foto: Diputació de Lleida
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha mostrat la seva satisfacció pel projecte del servei de Rodalies Lleida presentat aquest matí pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, tot i que ha esperonat la Generalitat a accelerar els terminis previstos per tal que sigui una realitat, que el Govern fixa en l’horitzó de l’any 2024. Talarn ha fet aquestes manifestacions en el decurs de la presentació del nou model de Rodalies que s’ha fet a la Llotja de Lleida.
L’acte ha comptat també amb la participació del delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré; i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, així com amb l’assistència de l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo; el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni; el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores; el president de FGC, Ricard Font; la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat, Dolors Tella, i el diputat Jordi Verdú.
Durant la seva intervenció, Talarn ha recordat que l’embrió d’aquest projecte es va gestar el passat mes de febrer en una reunió que es va celebrar a la Diputació de Lleida en la qual ja es va posar de manifest, per exemple, la necessitat d’enfortir la línia Lleida-Cervera, fixant les mirades d’eficàcia i rendiment en la que uneix Lleida i Balaguer i la del tren de la Pobla, que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat.
Talarn també s’ha referit a la importància de tenir una xarxa ferroviària adaptada a les necessitats del segle XXI, perquè les comunicacions són vitals per a un desenvolupament sostenible del territori, en una època en la qual la implantació de la tecnologia, i la fibra òptica en especial, ja és una realitat.
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantació del nou servei Rodalies Lleida
Talarn anima la Generalitat a accelerar la implantació del nou servei Rodalies Lleida
admin Posted On septiembre 25, 2020
Text: Redacció / Foto: Diputació de Lleida
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha mostrat la seva satisfacció pel projecte del servei de Rodalies Lleida presentat aquest matí pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, tot i que ha esperonat la Generalitat a accelerar els terminis previstos per tal que sigui una realitat, que el Govern fixa en l’horitzó de l’any 2024. Talarn ha fet aquestes manifestacions en el decurs de la presentació del nou model de Rodalies que s’ha fet a la Llotja de Lleida.
L’acte ha comptat també amb la participació del delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Ramon Farré; i el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, així com amb l’assistència de l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo; el director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni; el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores; el president de FGC, Ricard Font; la directora dels Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat, Dolors Tella, i el diputat Jordi Verdú.
Durant la seva intervenció, Talarn ha recordat que l’embrió d’aquest projecte es va gestar el passat mes de febrer en una reunió que es va celebrar a la Diputació de Lleida en la qual ja es va posar de manifest, per exemple, la necessitat d’enfortir la línia Lleida-Cervera, fixant les mirades d’eficàcia i rendiment en la que uneix Lleida i Balaguer i la del tren de la Pobla, que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat.
Talarn també s’ha referit a la importància de tenir una xarxa ferroviària adaptada a les necessitats del segle XXI, perquè les comunicacions són vitals per a un desenvolupament sostenible del territori, en una època en la qual la implantació de la tecnologia, i la fibra òptica en especial, ja és una realitat.
Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ¿Material nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Nota de premsa
Calvet presenta el nou sistema de Rodalies de Lleida, que millora la mobilitat interna i les connexions amb el Bages i l'àrea de Barcelona
Territori i Sost.
2 Documents adjunts
Calvet rodalies lleida fgc
El conseller de Territori i Sostenibilitat presenta a institucions i entitats lleidatanes la proposta de millora del sistema de transport públic a l’àmbit de Lleida
El Govern encarregarà a FGC el servei del corredor ferroviari Lleida-Cervera-Manresa, amb una gestió integrada amb la línia Lleida-la Pobla
El pla de millora suposarà una inversió de 60 MEUR i els nous serveis ferroviaris al corredor entre Lleida i Manresa es podran posar en funcionament el 2024
Es doblaran les expedicions en tren en dia laborable entre Lleida i Cervera, que passaran a ser 12 per sentit, i s’incrementaran de les tres actuals a cinc diàries per sentit entre Cervera i Manresa
El model, basat en el tren i l’autobús, inclou actuacions en les infraestructures i serveis de bus i mesures per a facilitar la intermodalitat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat avui a Lleida que el Govern encarregarà a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) la prestació del servei a la línia Lleida-Cervera-Manresa, en el marc d’un sistema de Rodalies de Lleida basat en una oferta conjunta i coordinada de tren i autobús. Calvet ha presentat a institucions i entitats lleidatanes la proposta de millores del transport públic en aquest àmbit territorial, tot refermant l’aposta del Govern de Catalunya pel transport col·lectiu en el desenvolupament de l’Agenda Verda.
El corredor Lleida-Cervera-Manresa és el que concentra més població i creixements a l’àmbit de Lleida, però disposa d’una oferta inferior en comparació amb la línia Lleida-la Pobla, per exemple, i ha experimentat en els últims anys un descens de persones usuàries (un 15%). Per a potenciar aquest corredor, el Govern vol estendre el model que FGC ja està aplicant a la línia Lleida-la Pobla, que compta, a més, amb un alt índex de satisfacció per part del client (85%).
El conseller Calvet ha posat de relleu que “l’actual R12 és un corredor que acumula greuges i en moltes ocasions el territori ha anat denunciant que no funciona prou bé; no transporta les persones que volem que puguin utilitzar el transport públic com a base de la seva mobilitat”. Així, el Govern “vol encarregar a la millor empresa pública de gestió de la mobilitat, FGC, la gestió del servei sobre l’actual R12, que incrementi molt les freqüències, que faciliti la intermodalitat amb la línia Lleida-la Pobla i també amb el transport privat i la mobilitat activa”. D’aquesta manera, es vol “estendre el model d’èxit de la línia de Lleida-la Pobla” al corredor Lleida- Cervera-Manresa.
La gestió per part d’FGC d’aquest corredor permetrà doblar l’actual oferta ferroviària. Es preveu, així, doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les sis actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes. Així mateix, entre Cervera i Manresa, s’incrementaran les expedicions de les tres actuals fins a les cinc previstes. Paral·lelament, es millorarà la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuïts al llarg del dia.
A més, d’augmentar i millorar l’oferta amb més expedicions i més repartides, els objectius d’aquest nou model són:
Afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei
Incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l’àmbit de Lleida i facilitar la connectivat amb el nucli de Rodalies de Barcelona mitjançant un intercanvi d’entre 5-10 minuts.
Millorar la coordinació i connectivat a Lleida, tant amb els serveis d’alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.
Millorar la velocitat comercial i l’eficiència, introduint parades discrecionals en estacions que tinguin una demanda més baixa.
Coordinar-se i complementar-se amb el transport públic per carretera d’una manera més eficient.
La gestió dels dos corredors comportarà la implantació d’una nova central operativa d’FGC, amb tallers i cotxeres, a l’àrea de Lleida. Així, es desenvoluparà un espai industrial nou, que significarà la creació de llocs de treball qualificats i beneficiarà empreses auxiliars i futurs desenvolupaments industrials. Paral·lelament, s’adquiriran quatre noves unitats mòbils al corredor Lleida-Cervera-Manresa, que s’afegiran a les tres de què disposa la línia Lleida-la Pobla, i es contractaran i formarà nou personal: unes 27 persones per a l’operativa i 7 per als tallers. El conseller ha explicat que la compra dels nous trens i la implantació del nou centre operatiu comportarà una inversió de 60 MEUR.
La nova gestió, integrada amb la de la línia Lleida-la Pobla, comportarà la transformació de l’actual sistema; així, l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. El conseller ha remarcat que el nou model i totes les millores previstes “dona resposta a les necessitats de mobilitat interna de l’àrea de Lleida i connecta millor amb la resta del país; crea més sinergies amb el Bages, la Catalunya Central i l’àrea de Barcelona”.
Calvet rodalies lleida
L’encàrrec del Govern a Ferrocarrils de la Generalitat perquè assumeixi el servei al corredor Lleida-Cervera-Manresa s’efectuarà a mitjan octubre i les actuacions per a prestar el servei culminaran el 2024.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Espero que RL4 sigui com la RG1 abans que el Gloria s'emportés el pont sobre el riu Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes: els trens sortien de L'Hospitalet de LLobregat i acabaven a Figueres, sense transbord. Per tant, espero que els RL4 facin de R4 fins a Manresa i de R12 fins a Lleida. No se si m'explico.
Salut !!
Salut !!
davida ha escrit: ↑Divendres 25/09/2020 14:45 Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ¿Material nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N6
- Entrades: 168
Jo dic que la R12 te que fer el trajecte directe entre Barcelona - Manresa sense fer les tedioses parades de la R4 Nord i entre Manresa - Lleida que facin parada en totes les estacions o que fiquin algunes Facultatives.genissimon ha escrit: ↑Divendres 25/09/2020 15:02 Espero que RL4 sigui com la RG1 abans que el Gloria s'emportés el pont sobre el riu Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes: els trens sortien de L'Hospitalet de LLobregat i acabaven a Figueres, sense transbord. Per tant, espero que els RL4 facin de R4 fins a Manresa i de R12 fins a Lleida. No se si m'explico.
Salut !!
davida ha escrit: ↑Divendres 25/09/2020 14:45 Resumin FGC explotara en Manresa Lleida el 2024. ¿Material nou electric o hibrid?
Cervera Lleida pasara de 6 a 12 frequencies.
Manresa Lleida de 3 a 5 freqûencias.
I amb redactat ambiguo no queda clar si hi haura transbord a Manresa
" l’R12 actual es reconvertirà en l’RL3 Lleida-Cervera i l’RL4 Lleida-Manresa, i s’integrarà en l’R4 al tram Manresa-Barcelona, amb opció de transbordament a Manresa. "
Si la RL3 arriba a Manresa, seria finalment la possibilitat de fer una R12 ràpida, parant només a Sabadell, Terrassa, Manresa, Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa. Evidentment, el principal problema seria la densitat de trànsit al nucli de Barcelona, però bé se'n saben sortir raonablement bé amb els R11, R16 i companyia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pel que s'entén, l'actual R12 desapareix!!
Ja ho diuen: "amb opció de transbord a Manresa". Suposo que volen evitar desajustos i separar la gestió, deixant-ne la "Lleida-Manresa" a FGC, i "Manresa-BCN" a RENFE.
Ja ho diuen: "amb opció de transbord a Manresa". Suposo que volen evitar desajustos i separar la gestió, deixant-ne la "Lleida-Manresa" a FGC, i "Manresa-BCN" a RENFE.
Salvem l'Estació de França!
Segons el Powerpoint hi haurà parades facultatives entre Lleida i Cervera i a més se sol·licitarà el traspàs de les estacions a la Generalitat o com a mínim un conveni de gestió conjunta amb l'Adif.
Per cert:
Renfe diu que és una "llàstima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llàstima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquí quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessària per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Per cert:
Renfe diu que és una "llàstima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llàstima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquí quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessària per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Vamos a ver. El texto no es ambiguo, son los que redactan, que han estudiado gramática y semántica en la ESO y así nos va. El texto dice claramente, pero explicado como un niño de 3 años, que RL4 hará Lleida-Manresa con opción de transbordo en Manresa, es decir, es sencillo: acaso yendo en la misma dirección los R13 y R14 llegan a Balaguer o a La Pobla? Podrían, ya que vienen del Sur, entran en la estación de Lleida y vemos cómo el tren de La Pobla sigue la misma dirección (no va en contrasentido), por lo que podrían perfectamente, éstos o los R12 continuar a Balaguer. No lo hacen porque son distintas líneas y distintas gestiones, con lo cual, "no fer volar coloms", como dice vuestro refrán: adiós a la R12 y transbordo obligatorio en Manresa: ningún tren de FGC pasará de Manresa porque son distintas competencias, sencillamente, y a día de hoy, Renfe y FGC no es que se den la mano precisamente para meter unos sus trenes en las vías del otro. De haber sido así, puesto que tienen mismo ancho de vía, TMB hace años habría metido sus trenes en la L6 y L7, verdad? Y no me vengáis con que no caben, porque tienen los modelos 500 de la L11 con distinto gálibo y dos coches, que acoplados a otros dos forman los 4 que se pueden meter en FGC Catalunya-Sarrià tan ricamente. Y si no valieran, pondrían unos coches adaptados. Pero el hecho de que nunca nunca nunca hayan circulado trenes de Ferrocarril Metropolitano de Barcelona (hoy TMB) por las líneas de Sarrià y el Tibidabo, ha sido esencialmente porque FGC ha gestionado sus propios trenes y líneas, y en el caso de Rodalies Lleida, aunque use las vías de Adif, como viene haciendo con la línea de La Pobla, usa sus propios trenes, su propio mantenimiento y gestión de señales y control de circulación, y por tanto, no podría meter sus trenes más allá de Manresa, por la sencilla razón de que la gestión de circulación no es la misma. Yo no entiendo mucho de eso, pero me suena algo así como hacer "competencia desleal".
La duda reside en que no puede exclusivizarse del tramo porque existe un regional entre Madrid y Lleida [perdón, eso ha sido una metedura de pata mía, me emperré en que dicho regional alcanzaba el tramo gestionado por FGC, pero no lo hace porque finaliza en Lleida], pero supongo que aunque dicho regional no pase de Lleida, hay circulaciones de mercantes que sí usan el tramo y son de Renfe. No sé hasta qué punto FGC pueda adueñarse del tramo hasta el punto de poner mantenimiento de vías y su propio sistema de señales, pero si llegara a ser así, olvidaros de trenes directos. Sea como sea la noticia "huele" a transbordo obligatorio en Manresa.
La duda reside en que no puede exclusivizarse del tramo porque existe un regional entre Madrid y Lleida [perdón, eso ha sido una metedura de pata mía, me emperré en que dicho regional alcanzaba el tramo gestionado por FGC, pero no lo hace porque finaliza en Lleida], pero supongo que aunque dicho regional no pase de Lleida, hay circulaciones de mercantes que sí usan el tramo y son de Renfe. No sé hasta qué punto FGC pueda adueñarse del tramo hasta el punto de poner mantenimiento de vías y su propio sistema de señales, pero si llegara a ser así, olvidaros de trenes directos. Sea como sea la noticia "huele" a transbordo obligatorio en Manresa.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
No lo hacen porque a parte de todo eso la línea de Balaguer no está electrificada.França451 ha escrit: ↑Divendres 25/09/2020 21:21El texto dice claramente, pero explicado como un niño de 3 años, que RL4 hará Lleida-Manresa con opción de transbordo en Manresa, es decir, es sencillo: acaso yendo en la misma dirección los R13 y R14 llegan a Balaguer o a La Pobla? Podrían, ya que vienen del Sur, entran en la estación de Lleida y vemos cómo el tren de La Pobla sigue la misma dirección (no va en contrasentido), por lo que podrían perfectamente, éstos o los R12 continuar a Balaguer. No lo hacen porque son distintas líneas y distintas gestiones, con lo cual, "no fer volar coloms", como dice vuestro refrán: adiós a la R12 y transbordo obligatorio en Manresa: ningún tren de FGC pasará de Manresa porque son distintas competencias, sencillamente, y a día de hoy, Renfe y FGC no es que se den la mano precisamente para meter unos sus trenes en las vías del otro.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Renfe diu que és una "llàstima" i que és la Generalitat qui els impedeix fer millores
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llàstima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquí quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessària per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Després de 80 anys de tenir gairebé el monopoli, renfe parla i diu que és culpa dels altres... simplement patètic. Que pleguin i que marxin.
I si hem de lamentar que la R4 quedi partida, doncs ja es solucionarà quan FGC gestioni la resta de tram, de Manresa a SantVicents de Calders.
Fonts de Renfe han valorat l'anunci de Calvet com una "llàstima" pels ciutadans de Lleida ja que no disposaran d'aquestes millores fins d'aquí quatre anys. En aquest sentit, han assegurat que la companyia disposa dels trens, el personal i l'experiència necessària per implantar aquestes millores a les rodalies de Lleida. Això no obstant, han dit que només falta la voluntat de dur-les a terme per part del titular del servei, la Generalitat, "que és qui ho impedeix".
https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/09/25/el_govern_encarregara_fgc_servei_linia_lleida_manresa_que_ara_gestiona_renfe_115566_1091.html
Després de 80 anys de tenir gairebé el monopoli, renfe parla i diu que és culpa dels altres... simplement patètic. Que pleguin i que marxin.
I si hem de lamentar que la R4 quedi partida, doncs ja es solucionarà quan FGC gestioni la resta de tram, de Manresa a SantVicents de Calders.
FGC explotarà la línia de Manresa el 2024 i invertirà seixanta milions a renovar rodalies
Destinats a comprar quatre trens per al tram Lleida-Manresa, un centre operatiu, més trajectes, baixadors i estacions de bus, entre les quals la de la capital
Diputació i Paeria demanen avançar els terminis
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) explotarà la línia de Manresa, ara R-12 i gestionada per Renfe, el 2024 dins del nou model de rodalies per a Lleida que preveu el Govern i que suposarà una inversió de 60 milions. Així ho va exposar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a la presentació del projecte davant d’institucions i alcaldes a Lleida. Aquesta inversió contempla l’adquisició de quatre trens per a la nova línia, que passarà a dir-se RL3 de Lleida a Cervera i RL4 de Lleida a Manresa; també preveu la creació d’un centre d’operacions, augmentar les freqüències i habilitar nous trajectes en bus, així com construir baixadors i estacions, inclosa la de Lleida (vegeu les claus).
Calvet va deixar clar que no s’ha firmat cap contracte amb Renfe per a la gestió de la Lleida-Manresa i va afegir que “el Govern no en firmarà cap mentre no es reobri el traspàs incomplet i incomplert per renovar rodalies de fa més de deu anys” amb el llavors ministeri de Foment. Va incidir que no s’han complert les condicions ni en inversions (no arriba al 15% dels 4.000 milions promesos) ni en la transferència del dèficit tarifari. No obstant, va assenyalar que les negociacions continuen. D’altra banda, l’obligació del Govern és donar solucions a una línia clarament deficitària que no compleix les exigències dels usuaris, per la qual cosa, un cop comprovat que Renfe no compleix les expectatives com a operador, va dir, serà FGC el que se n’encarregarà. Amb aquesta finalitat començaran els tràmits a mitjans del mes vinent. La competència de Rodalies està en mans de la Generalitat, que paga un canon a Adif, ja que és titular de les infraestructures.
Segons el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín, l’executiu aposta per augmentar freqüències de sis a dotze entre Lleida i Cervera i de tres a cinc entre Lleida i Manresa, així com desvincular la línia regional de llarga distància de l’àrea metropolitana apostant per la connexió amb la Catalunya central i convertir l’estació Lleida-Pirineus en el seu nexe amb l’alta velocitat.
Gavín va indicar que l’ús de regionals per anar de Lleida a Barcelona ha caigut en picat ja que no és operatiu per l’alta velocitat. Els 100.000 usuaris de l’any 2012 van passar a 40.000 el 2018. Els que fan el tram Manresa-Barcelona són pocs però podran transbordar amb celeritat. En aquest trajecte opera Renfe. El nou model va tenir el suport institucional encara que el president de la Diputació, Joan Talarn, i la Paeria de Lleida van instar el Govern a implantar-lo abans del 2024 ja que és vital per al territori. Talarn va recordar que aquest canvi ja es va gestar el mes de febrer passat. Fonts de Renfe van qualificar l’anunci de Calvet de “llàstima”, ja que suposarà una demora més quan la companyia té trens i personal per millorar el servei ja i és la Generalitat, que el gestiona, “qui ho impedeix”.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
Destinats a comprar quatre trens per al tram Lleida-Manresa, un centre operatiu, més trajectes, baixadors i estacions de bus, entre les quals la de la capital
Diputació i Paeria demanen avançar els terminis
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) explotarà la línia de Manresa, ara R-12 i gestionada per Renfe, el 2024 dins del nou model de rodalies per a Lleida que preveu el Govern i que suposarà una inversió de 60 milions. Així ho va exposar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, a la presentació del projecte davant d’institucions i alcaldes a Lleida. Aquesta inversió contempla l’adquisició de quatre trens per a la nova línia, que passarà a dir-se RL3 de Lleida a Cervera i RL4 de Lleida a Manresa; també preveu la creació d’un centre d’operacions, augmentar les freqüències i habilitar nous trajectes en bus, així com construir baixadors i estacions, inclosa la de Lleida (vegeu les claus).
Calvet va deixar clar que no s’ha firmat cap contracte amb Renfe per a la gestió de la Lleida-Manresa i va afegir que “el Govern no en firmarà cap mentre no es reobri el traspàs incomplet i incomplert per renovar rodalies de fa més de deu anys” amb el llavors ministeri de Foment. Va incidir que no s’han complert les condicions ni en inversions (no arriba al 15% dels 4.000 milions promesos) ni en la transferència del dèficit tarifari. No obstant, va assenyalar que les negociacions continuen. D’altra banda, l’obligació del Govern és donar solucions a una línia clarament deficitària que no compleix les exigències dels usuaris, per la qual cosa, un cop comprovat que Renfe no compleix les expectatives com a operador, va dir, serà FGC el que se n’encarregarà. Amb aquesta finalitat començaran els tràmits a mitjans del mes vinent. La competència de Rodalies està en mans de la Generalitat, que paga un canon a Adif, ja que és titular de les infraestructures.
Segons el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín, l’executiu aposta per augmentar freqüències de sis a dotze entre Lleida i Cervera i de tres a cinc entre Lleida i Manresa, així com desvincular la línia regional de llarga distància de l’àrea metropolitana apostant per la connexió amb la Catalunya central i convertir l’estació Lleida-Pirineus en el seu nexe amb l’alta velocitat.
Gavín va indicar que l’ús de regionals per anar de Lleida a Barcelona ha caigut en picat ja que no és operatiu per l’alta velocitat. Els 100.000 usuaris de l’any 2012 van passar a 40.000 el 2018. Els que fan el tram Manresa-Barcelona són pocs però podran transbordar amb celeritat. En aquest trajecte opera Renfe. El nou model va tenir el suport institucional encara que el president de la Diputació, Joan Talarn, i la Paeria de Lleida van instar el Govern a implantar-lo abans del 2024 ja que és vital per al territori. Talarn va recordar que aquest canvi ja es va gestar el mes de febrer passat. Fonts de Renfe van qualificar l’anunci de Calvet de “llàstima”, ja que suposarà una demora més quan la companyia té trens i personal per millorar el servei ja i és la Generalitat, que el gestiona, “qui ho impedeix”.
https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Veja'm... Basant-me en el que explica el document també diu que la partició de la R12 es fa per la saturació dels túnels de BCN i la suposada baixa demanda que té el corredor.
Estic d'acord amb el document de que l'R12 no és competitiva en comparació amb altres serveis com la R13 i R14 que considero que tenen més potencial per a que vagin a Lleida-Barcelona i el trajecte dels serveis de velocitat alta que té. Tenir un servei regional que fa parar a totes les parades de la R4 més el recorregut de Lleida-Manresa, i que hi ha més horaris d'autobús que de tren doncs la veritat és que no em sorprèn ...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4