Canvis i inauguracions previstos als propers anys

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Canvis i inauguracions previstos als propers anys

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 01/01/2023 14:16

Bones, no sé exactament on posar això... però m'agrada sempre fer una espècie de llistat o llista de les pròximes infraestructures, canvis de nomenclatures o remodelacions d'estacions o serveis que es suposa que estarien enllestides d'aquí a 7 anys o més encara.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 34985&z=12

RENFE: Recuperació AVANT Tortosa-BCN
RENFE: Nova estació Vila-seca - Aeroport de Reus
RENFE: Recuperació R2
RENFE: Soterraments de Montcada i Sant Feliu de Llobregat
RENFE: Nova estació El Prat de Llobregat (TAV)
RENFE: Nova estació La Sagrera (Intercanviador TAV - Rodalies)
RENFE: R1 fins a Rubí/Cerdanyola Universitat
RENFE: Nova estació El Prat de Llobregat (TAV)
RENFE: Desdoblament R3 (Montcada - Vic)
RENFE: Nova estació Reus - Bellissens
TMB: L9/L10 Tram Central (Zona Universitària - La Sagrera)
TMB: L4 La Sagrera
TMB: Recuperació Tramvia Blau
TRAM: Unió xarxes tramviàries de Barcelona (TRAMBaix + TRAMBesòs)
FGC: TRAMCamp (Fase 1 Cambrils-Salou-Vila-seca)
FGC: RL3 RL4 Lleida - Manresa
FGC: L8 (+Llobregat - Anoia) Gràcia
FGC: R-Aeroport
Canvis d'explotació i serveis i de nomenclatura d'estacions


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Diumenge 01/01/2023 17:24

Jo tinc aquests quadres-resum fet en el qual vaig fent el seguiment de les millores en infraestructura ferroviària:

Imatge

Imatge

Imatge
Fitxers adjunts
RENFE_Millores.png
(206.78 KiB) Encara no s’ha baixat
FGC_Millores.png
FGC_Millores.png (78.05 KiB) Visualitzat 5938 cops
TMB_Tram_Millores.png
(183.02 KiB) Encara no s’ha baixat



Benadav
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Benadav » Dilluns 02/01/2023 9:47

Aquest Excel es impressionant! Realment hi ha moltes coses que s'estan coent en infraestructures ... si s'executen.

Es d'especial interes per mi la part del Camp de Tarragona. Amb la nova intermodal de Vila-Seca, l'estacio de Bellissens, el TramCamp ... i tambe el canvi de Picamoixons (no el tens?). L'altra cosa que falta que no he vist enlloc es el pla de futur per serveis regionals entre Tarragona i Barcelona ... com s'estructuraran? Hi haura una unio entre la linia d'ample iberic i la internacional al Vendrell (caldria indicar-ho), o s'acabara de posar el tercer carril entre Tarragona i Vila-Seca (tambe caldria posar-ho?).



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 02/01/2023 10:24

Benadav ha escrit:
Dilluns 02/01/2023 9:47
Aquest Excel es impressionant! Realment hi ha moltes coses que s'estan coent en infraestructures ... si s'executen.

Es d'especial interes per mi la part del Camp de Tarragona. Amb la nova intermodal de Vila-Seca, l'estacio de Bellissens, el TramCamp ... i tambe el canvi de Picamoixons (no el tens?). L'altra cosa que falta que no he vist enlloc es el pla de futur per serveis regionals entre Tarragona i Barcelona ... com s'estructuraran? Hi haura una unio entre la linia d'ample iberic i la internacional al Vendrell (caldria indicar-ho), o s'acabara de posar el tercer carril entre Tarragona i Vila-Seca (tambe caldria posar-ho?).
Pel que fa la intermodal i picamoixons, tot podria incloure's a la fila de la RT1 (fins a Valls).

Pel tema de regionals aquí donen pistes:



"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/01/2023 11:18

Gran feina, pukyxd!!! :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 02/01/2023 14:21

pukyxd ha escrit:
Diumenge 01/01/2023 17:24
Jo tinc aquests quadres-resum fet en el qual vaig fent el seguiment de les millores en infraestructura ferroviària:

Imatge

Imatge

Imatge
Wow, impressionant :plas :plas :plas

Així detallat s'explica millor... bona feina i els meus respectes :campeon


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dijous 05/01/2023 2:42

pukyxd ha escrit:
Diumenge 01/01/2023 17:24
Jo tinc aquests quadres-resum fet en el qual vaig fent el seguiment de les millores en infraestructura ferroviària:

Imatge

Imatge

Imatge
Jo afegiria a la L9 com a "pendent de posada en servei" i sense data a La Ribera y la Terminal de Càrrega. Al capdavall estan construides. Per altra banda, Muntanya, Prat de la Riba i Pratenc estan 100% descartades? També em vol sonar que a Sabadell volien una estació al barri de Can Llong, i al novembre es va publicar una notícia dient que hi hauria una nova estació entre Gavà i Castelldefels cap a l'any 2027.
I del perllongament de la L3 a Esplugues/Sant Feliu i del de la L2 fins a l'Aeroport no se'n sap res o s'han descartat els projectes completament? Entendria que s'haguessin descartat projectes com el de l'ampliació de la L12, la L8 més enllà de Gràcia o la línia de FGC per l'hipotètic 3r túnel fins a Sant Cugat (Ja ni parlar-ne d'estacions com Cornellà Salines o la Linia Orbital Ferroviaria :x), però em sorprendria que s'haguessin deixat de banda aquests dos considerant el potencial que tenen.



Hekapoo
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: L'H

Entrada Autor: Hekapoo » Dijous 05/01/2023 8:57

Per cert, ja que no surt a l'Excel. Què se n'ha fet de la perllongació de la Línia 3 a Esplugues i Sant Feliu?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/01/2023 14:44

Hekapoo ha escrit:
Dijous 05/01/2023 8:57
Per cert, ja que no surt a l'Excel. Què se n'ha fet de la perllongació de la Línia 3 a Esplugues i Sant Feliu?
Al calaix, com tantes d'altres...


El metro de Barcelona amb motoristes!

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 06/01/2023 13:06

Adrià Grande ha escrit:
Dijous 05/01/2023 2:42
pukyxd ha escrit:
Diumenge 01/01/2023 17:24
Jo tinc aquests quadres-resum fet en el qual vaig fent el seguiment de les millores en infraestructura ferroviària:

Imatge

Imatge

Imatge
Jo afegiria a la L9 com a "pendent de posada en servei" i sense data a La Ribera y la Terminal de Càrrega. Al capdavall estan construides. Per altra banda, Muntanya, Prat de la Riba i Pratenc estan 100% descartades? També em vol sonar que a Sabadell volien una estació al barri de Can Llong, i al novembre es va publicar una notícia dient que hi hauria una nova estació entre Gavà i Castelldefels cap a l'any 2027.
I del perllongament de la L3 a Esplugues/Sant Feliu i del de la L2 fins a l'Aeroport no se'n sap res o s'han descartat els projectes completament? Entendria que s'haguessin descartat projectes com el de l'ampliació de la L12, la L8 més enllà de Gràcia o la línia de FGC per l'hipotètic 3r túnel fins a Sant Cugat (Ja ni parlar-ne d'estacions com Cornellà Salines o la Linia Orbital Ferroviaria :x), però em sorprendria que s'haguessin deixat de banda aquests dos considerant el potencial que tenen.
Segons Beteve.cat Muntanya i Prat de la Riba estan descartades.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dissabte 07/01/2023 19:36

Aquest 2023 si no hi ha imprevistos el que hauríem de veure fet realitat són l'acabament de la remodelació de diferents estacions de Rodalia i Metro:

- Ocata R1
- Mollet Sant Fost R2
- Llinars del Vallès R2
- Molins de Rei R4
- Vilafranca del Penedès R4
- Vacarisses - Torreblanca R4
- Ampliació d'andanes a Arc de Triomf R1, R3, R4, R12
- Maragall L5

S'hauria de posar en funcionament l'ERTMS a l'R1 de l'Hospitalet a Mataró, ja que està en fase de proves des de fa mesos. Segons el calendari previst en l'adjudicació també hauríem de veure l'ERTMS a l'R4 Nord i R2 Sud, però en aquest cas sóc més escèptic, perquè el seu desplegament avança lentament. I de fet ja van amb retard. També hauríem de veure la duplicació de freqüències a l'R8.

Les obres del tram a Diagonal fins a Verdaguer també s'haurien d'acabar aquest any, tot i que no es posaran en servei fins a l'any que ve.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 08/01/2023 21:27

Per cert, ara està el dubte... fa poc sortia una idea per part d'ADIF o del Ministeri un altre cop del recorregut de Castelldefels-Cornellà-ZU almenys a www.betevé.cat, però FGC o de la Generalitat vol fer també la idea del Metro del Delta entre l'estació de Sant Boi fins a la Platja de Castelldefels.

Què opines sobre això, pukyxd?


També ha quedat descartat el tramvia de l'UAB - Cerdanyola - Montcada?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 09/01/2023 14:55

Miquel ha escrit:
Dijous 05/01/2023 14:44
Hekapoo ha escrit:
Dijous 05/01/2023 8:57
Per cert, ja que no surt a l'Excel. Què se n'ha fet de la perllongació de la Línia 3 a Esplugues i Sant Feliu?
Al calaix, com tantes d'altres...
Com a mínim fins a Esplugues s'acabarà fent. I més quan ara s'ha acordat amb les diverses administracions la construcció del nou Hospital Clínic a la Ciutat Esportiva Universitària, camí de la Zona Universitària cap a Esplugues. Salut!



jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 09/01/2023 16:40

122-042-132 ha escrit:
Dilluns 09/01/2023 14:55
Miquel ha escrit:
Dijous 05/01/2023 14:44
Hekapoo ha escrit:
Dijous 05/01/2023 8:57
Per cert, ja que no surt a l'Excel. Què se n'ha fet de la perllongació de la Línia 3 a Esplugues i Sant Feliu?
Al calaix, com tantes d'altres...
Com a mínim fins a Esplugues s'acabarà fent. I més quan ara s'ha acordat amb les diverses administracions la construcció del nou Hospital Clínic a la Ciutat Esportiva Universitària, camí de la Zona Universitària cap a Esplugues. Salut!
El PDI la contempla fins a Sant Feliu, i diu que no surt a compte i que s'ha de reformular el projecte.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 09/01/2023 22:55

Carlos González ha escrit:
Diumenge 08/01/2023 21:27
Per cert, ara està el dubte... fa poc sortia una idea per part d'ADIF o del Ministeri un altre cop del recorregut de Castelldefels-Cornellà-ZU almenys a www.betevé.cat, però FGC o de la Generalitat vol fer també la idea del Metro del Delta entre l'estació de Sant Boi fins a la Platja de Castelldefels.

Què opines sobre això, pukyxd?


També ha quedat descartat el tramvia de l'UAB - Cerdanyola - Montcada?
De la nova línia Castelldefels - Cornellà ZU és cert que el Ministeri n'ha publicat l'estudi informatiu, almenys és quelcom més que una simple proposta. Però no crec que comencin les obres abans del 2030. I suposo que l'acabarà gestionant la Generalitat, igual que la línia de Lleida a Manresa i la de l'aeroport.

El tramvia surt al PDI, però de moment no se'n sap massa cosa. En el meu excel bàsicament hi ha anat recopilant informació de projectes mínimament tangibles, que surten al Pla de Rodalies o al PDI i dels quals s'han fet passos per tirar-los endavant. Tot i que també n'hi he posat algun que no tenia ni data. Miraré d'anar-lo completant amb els comentaris que s'han fet al fil i publicar-ne una nova versió.



CEOdelSEPE
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: CEOdelSEPE » Dimecres 11/01/2023 2:20

pukyxd ha escrit:
Diumenge 01/01/2023 17:24
Jo tinc aquests quadres-resum fet en el qual vaig fent el seguiment de les millores en infraestructura ferroviària:

Imatge

Imatge

Imatge
Que se'n sap del futur material rodant a la Llobregat-Anoia al 2024? I com que aquell mateix any estarà Manresa-Pl. Espanya en execució?

També podries afegir a la zone del TAV l'arribada d'aqui a uns anys del Nightjet, que crec que podria ser molt rellevant.



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » Diumenge 29/01/2023 15:58

Per cert, les obres d'Arc de Triomf han començat ja? En sabeu res?



CEOdelSEPE
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: CEOdelSEPE » Dimecres 08/02/2023 17:50

https://youtu.be/5DyzgqmS9Nc

Nova estació de Rodalies de Tarragona i Regional de Catalunya REUS-BELLISSENS



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”