Objectiu: multiplicar per 4 els usuaris del ferrocarril

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Objectiu: multiplicar per 4 els usuaris del ferrocarril

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/04/2025 20:11

El ferrocarril de Catalunya va endavant
La Fundació Mobilitat Sostenible pretén multiplicar per quatre el nombre d’usuaris des d’ara al 2050

Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població. L'objectiu és que tots els problemes actuals desapareguin quan d’aquí a dos anys la majoria d’obres estiguin concloses.

Situació actual, full de ruta

El ferrocarril juga un paper central en la mobilitat quotidiana dels catalans. Cada dia es registren als nostres ferrocarrils 2,2 milions de viatges. Això significa un volum de viatgers diaris equivalent al 27% de la població. D’aquesta xifra, 1,7 milions usen els sistemes de metro o tramvia i 0,5 milions els trens regionals i de rodalies. Catalunya és la comunitat autònoma espanyola amb més ús del ferrocarril.

La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura ha presentat la seva proposta de full de ruta del ferrocarril a Catalunya 2025-2050, en la que es proposa doblar l’ús del ferrocarril a Catalunya fins 1 milió d’usuaris al 2035, i tornar al doblar al 2050 fins els 2 milions d’usuaris. Multiplicar per quatre el nombre de viatgers ja es veu que no és una empresa fàcil però no impossible, i se’n donen les recomanacions sobre com aconseguir-ho. El document proposa que totes les ciutats de la segona i tercera corona metropolitana estiguin a 15’/25’ en tren de Barcelona i que les de la cinquena i sisena corona a 50’.

Hem de preparar el ferrocarril de Catalunya per poder absorbir les enormes i creixents demandes que tindrà en els propers anys a conseqüència de la necessitat de descarbonitzar de la mobilitat, dels increments de preus dels combustibles fòssils i de població.
Article sencer:
https://www.elcugatenc.cat/noticia/1006 ... a-endavant



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 02/04/2025 13:18

He llegit l'article sencer. Hi algunes coses en què no estic d'acord, però és el que hi ha. Com que no considera trens de rodalies la xarxa FGC del Vallès, suposo que ho deu considerar metro.

Crec, sincerament, que el problema gros és la falta de capacitat dels actuals túnels de Barcelona. Van tant saturats que qualsevol esternut que faci un tren provoca un constipat a tota la xarxa. Per tant, cal abordar com més aviat millor la construcció del tercer túnel de rodalies a Barcelona (Pau Noy en diu el quart túnel ferroviari) ja que la seva posada en servei és qüestió d'anys i es necessita "per ahir". La resta són pegats. Malgrat no parla del salt de moltó de La Torrassa, sí que parla del túnel de Montcada (que només serveix per reduir temps de recorregut de la R4 Nord) i es podrien fer altres actuacions per optimitzar encara més la xarxa actual. Però el que de debò es necessita és un altre túnel per a Rodalies. I millor si és per la Diagonal, com ja vàrem debatre en aquest fòrum anys enrere: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”