Seguir llegint: https://www.ara.cat/opinio/habitatge-co ... 58072.htmlHabitatge: construir sí, però ferrocarril
Miquel Puig
El passat 19 de juliol vaig publicar un article en què argumentava que, contràriament al que se’ns repeteix una vegada i una altra, el gravíssim problema de l’habitatge a Barcelona no té res a veure amb el fet que la seva pràctica totalitat sigui de propietat privada, i que si una part substancial del parc fos –com a Viena o a Amsterdam– de propietat pública, el problema seria el mateix.
Pocs dies després, Manel Larrosa contestava argüint que la solució implica construir (“Perquè si manca habitatge, allò que cal és construir-ne”), a la perifèria (“Tot això serà poc possible dins de Barcelona, on no hi ha prou espai i on es creen 9.000 llocs de treball a l'any, però ha de ser possible a la perifèria”) i en forma “d’habitatge dotacional” (“millor dues unitats de 45 m² que una de 90”, “sense aparcament”, “sobre espais aprofitats en una densificació ordenada”).
Òbviament, l’aportació de Larrosa és complementària a la meva. Jo deia que el problema és la manca d’habitatge i que no avançaríem gens si una part del parc fos de propietat pública, i ell diu que el que cal és construir-ne.
Té raó, sens dubte, però a Barcelona, més que construir habitatge, que també, el que cal és construir via fèrria.
Habitatge: construir sí, però ferrocarril
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7231
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta: