Polèmica per les pantalles acústiques d'ADIF a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7486
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Polèmica per les pantalles acústiques d'ADIF a Tarragona

Entrada Autor: wefer » 29 nov. 2025, 23:02

Preocupació per les pantalles acústiques al voltant de les vies de tren al Camp de Tarragona
Adif proposa instal·lar pantalles acústiques per reduir el soroll dels trens, però alguns veïns ho rebutgen i els alcaldes de les poblacions afectades reclamen participar en la decisió

La línia ferroviària de la costa passa pel mig de poblacions densament poblades com Tarragona, Torredembarra o Roda de Berà. Per reduir el soroll del pas dels trens, Adif analitza fa anys quines proteccions cal posar en el marc dels Mapes Estratègics de Soroll. Però no sense polèmica. A l'estiu va instal·lar unes pantalles acústiques en el tram al voltant del túnel de Roda de Berà per les obres que s'hi van fer i que van despertar un fort rebuig al municipi pel seu impacte visual.

Pere Virgili, alcalde de Roda de Berà, demana que es tingui en compte el territori a l'hora de prendre aquestes decisions, sobretot pel que fa a les alçades.

Imatge

https://www.3cat.cat/3catinfo/preocupac ... a/3382307/
00



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3528
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 31 jul. 2026, 09:13

3CatInfo, 31 de juliol de 2026 ha escrit: Quilòmetres de pantalles acústiques: la barrera de les vies de tren que genera controvèrsia
La instal·lació de pantalles acústiques genera controvèrsia entre ajuntaments i veïns de diversos municipis catalans
[...]
00


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”